IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Blackfield Volgende pagina
Daops
Usericon van Daops
Posted 28-05-2004 13:43 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Binnenkort komt het debuutalbum van Blackfield uit. Dit is een project van Steven Wilson (Porcupine Tree) en Aviv Geffen (kennelijk wereldberoemd in Israel).

Op hun site http://www.blackfield.org kun je wat samples en de hele clip van het nummer 'hello' downloaden.

Klinkt veelbelovend, zeker voor de Porcupine Tree-fans. Heeft iemand toevallig al het album beluisterd?

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 23-10-2004 19:15]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 28-05-2004 14:43 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Wereldberoemd in Israel...? Apart

Maar niks voor mij hoor, ik kan Porcupine Tree niet zo goed hebben.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-08-2004 21:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Je postte dit in Mei maar ik heb omstreeks maart al CD's van Blackfield op eBay gezien (vandaar mijn vraag over ze in de Porcupine Tree topique)...

Wellicht dat het eerder uitkwam in Israel?


edit: maar ik weet nu tenminste waar ik sampels kan trekken. THX

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 16-08-2004 21:27]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 17-08-2004 9:42 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

nog niks van gehoord maar wel zeer zeer benieuwd!!!


I Find That I Am Not There...


Daops
Usericon van Daops
Posted 17-08-2004 10:39 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2004 21:26 schreef Chelman het volgende:
Je postte dit in Mei maar ik heb omstreeks maart al CD's van Blackfield op eBay gezien (vandaar mijn vraag over ze in de Porcupine Tree topique)...

Wellicht dat het eerder uitkwam in Israel?


edit: maar ik weet nu tenminste waar ik sampels kan trekken. THX

Ik geloof dat de cd al een half jaar uit is in Israel. Ze hebben daar zelfs met singles top 10 hits gescoord. Die Aviv schijnt daar nogal het mannetje te zijn
Maar wanneer ie officieel in europa uitkomt..


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-09-2004 16:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Wat een enorme heerschplaat!

Pittig, emotioneel, strak...gewoon een zer brede plaat en nog mooi uitgegeven ook!

Ik heb hem op Zaterdag gekocht en sindsien al 10 keer gedraaid.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 27-09-2004 16:40 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik heb 'm ook al een tijdje in huis en dit is echt waanzinnig goed! Echt alles klopt aan deze muziek! Vooral het titelnummer is van hemelse schoonheid.
Steven Wilson is gewoon een fucking genius!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


BasBoot
Ultima Ratio Regum
Usericon van BasBoot
Posted 27-09-2004 16:40 by BasBoot Wijzig reactieProfiel van BasBootQuote dit bericht

Moet goed in de smaak vallen bij vrouwen in hun periode, met lyrics als "because my moodswings make me feel ashamed".


A narrow view sees better.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 27-09-2004 16:41 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

gehe, ben 'm nu aan het neerhalen...fuck man, de lp versie kost 25 pond + verzendkosten.....das geen kattepis voor vinyl'.

zijn ze al in NL geweest, nee he?


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 27-09-2004 18:35 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Eén van de beste cd's van 2004 tot nu toe . Enige minpunt is de korte speelduur. Hopelijk gaan ze nog meer cd's maken, want het heerscht porcupine tree er zelfs uit.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-09-2004 19:02 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2004 18:35 schreef Vlkodlak het volgende:
Eén van de beste cd's van 2004 tot nu toe . Enige minpunt is de korte speelduur. Hopelijk gaan ze nog meer cd's maken, want het heerscht porcupine tree er zelfs uit.


Ik ben er inderdaad niet over uit of ik dit of In Absentia (mijn favoriete PT plaat) beter vind. Dit zijn echter keuzes waarbij ik geen moeite heb om er lange tijd over te doen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Havermout
Usericon van Havermout
Posted 11-10-2004 14:52 by Havermout Wijzig reactieProfiel van HavermoutQuote dit berichthttp://www.havermout.net

De heren gaan toeren !

Blackfield: The band will hit the road for a European tour next month:

27th November Greece -Athens , Rodon Club
30th November Holland - Rijssen , Lucky
1st December Holland -Zoetermeer , Boerderij
3rd December Germany - Berlin, Columbia Club
4th December Germany - Hamburg, Grunspan/Knust
5th December Germany - Cologne , Prime Club
6th December Germany -Bochum ,Matrix
7th December Germany -Ascahaffenburg, Colosaal
8th December Germany- Karlsruhe ,Substage



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 11-10-2004 15:41 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Wow! Beetje ver weg, maar waarschijnlijk ben ik er wel in Rijssen!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 11-10-2004 17:36 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Oeh gaaf ik ga alles doen om er 30 november bij te zijn.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 23-10-2004 18:08 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Vandaag de digi gehaald, wat een meesterlijke plaat . Dit is echt top! Sfeervol, emotioneel en experimenteel. Waarom is hier geen LP versie van uit gebracht , de plaat smeekt er haast om!

[edit] in de winkel kondne z eniks bestellen maar het blijkt dat er een 2LP versie te bestellen is via www.blackfield.org

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 23-10-2004 18:54]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-10-2004 19:01 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Dat experimentele hoor ik er nou niet bepaald in?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 23-10-2004 19:05 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

het zijn voornamelijk de details, zoals enkele Arabische invloeden/deuntjes e, apart opgenomen vocalen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-10-2004 19:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wat is daar nou experimenteel aan?


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 23-10-2004 19:10 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Als je zo gaat beginnen ben je alleen experimenteel bezig als je iets doet wat asoluut nog NOOIT maar dan ook echt NOOIT door iemand anders gedaan wordt...

Ik vind dat er af en toe geexperimenteerd wordt omdat het nauwelijks (verwaarloosbaar) wordt toegepast in de moderne rockmuziek.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-10-2004 19:15 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Nou, ik denk dat jij (T_S) je laat meeslepen door enthousiasme; op die manier kan je alles wat jou bevalt wel 'experimenteel' noemen, zo sta je er (onbewust) ook weer goed bij jezelf op ("ik houd van experimentele en moeilijke muziek, dus ik besta" ).

Oosterse invloeden? Volgens mij was Led Zeppelin daar al mee bezig... en die vocalen, dat zijn volgens mij gewoon een paar filters (noem je dat zo?) eroverheen, niets bijzonders. Blackfield is uitstekende muziek, onder andere omdat het m.i. juist níet het experiment zoekt maar liedjes maakt die én uitermate toegankelijk, én de moeite waard zijn. En dat zijn mijn twee centjes.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 23-10-2004 19:15]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 23-10-2004 19:17 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2004 19:15 schreef M. het volgende:
Nou, ik denk dat jij (T_S) je laat meeslepen door enthousiasme; op die manier kan je alles wat jou bevalt wel 'experimenteel' noemen, zo sta je er (onbewust) ook weer goed bij jezelf op ("ik houd van experimentele en moeilijke muziek, dus ik besta" ).

Oosterse invloeden? Volgens mij was Led Zeppelin daar al mee bezig... en die vocalen, dat zijn volgens mij gewoon een paar filters (noem je dat zo?) eroverheen, niets bijzonders. Blackfield is uitstekende muziek, onder andere omdat het m.i. juist níet het experiment zoekt maar liedjes maakt die én uitermate toegankelijk, én de moeite waard zijn. En dat zijn mijn twee centjes.


afgezien van ("ik houd van experimentele en moeilijke muziek, dus ik besta" kan ik hier goed meeleven. heel ZM weet dat ik inderdaad nogal (te?) snel enthousiast ben en ik neem dit dan ook ten harte. Tnx!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-10-2004 21:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2004 19:17 schreef Tormented soul het volgende:
afgezien van ("ik houd van experimentele en moeilijke muziek, dus ik besta" kan ik hier goed meeleven. heel ZM weet dat ik inderdaad nogal (te?) snel enthousiast ben en ik neem dit dan ook ten harte. Tnx!


Blackfield heerscht. Experimenteel is het echter niet. Maar dat wist je al...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 23-10-2004 21:31 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Enig idee waar die Israelische gozer zo bekend van is (andere band?). want overal hoor en lees ik dat hij in eigen land echt enorm populair is. En muziek maken kan hij.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 23-10-2004 21:56 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Voor zover ik weet is die kerel in Israel bekend als solo artiest. Een soort van Marco Borsato zullen we maar zeggen


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-10-2004 23:34 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 23 oktober 2004 21:56 schreef Vlkodlak het volgende:
Voor zover ik weet is die kerel in Israel bekend als solo artiest. Een soort van Marco Borsato zullen we maar zeggen


Idd.. hij moet er zelfs met bodyguards rondlopen..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 06-11-2004 22:28 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik ga er 1 december absoluut bij zijn, maar wat kan ik verwachten? Op de cd staat net 40 minuten aan muziek (incl. bonus cd), en als headliner red je daar niet mee. Ik hoop op PT nummers, of is dat schrale hoop?


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen