IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : The day after tomorrow (klimaatveranderingen) Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-02-2010 15:11 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 25 februari 2010 14:51 schreef Greycloak het volgende:
Vanwege dit verhaal. (zie quote bij post in post zelf.) Lekker onafhankelijk dit, als je het door Esso en Shell had laten onderzoeken vermoed ik dat er iets heel anders uit was gekomen.

Let nou eens op! Er hebben geen groene partijen meegeschreven aan deel 1 van het rapport. In deel 1 wordt o.a. aangetoond dat de mens voor een extra netto opwarming van de aarde zorgt. Dat verhaal van Elsevier doet er dus niet toe wat betreft de geloofwaardigheid van die conclusie.

En al zou het er toe doen, de conclusies worden aan de hand van wél wetenschappelijk gepubliceerd materiaal getrokken. Dat materiaal is ook nog steeds niet in twijfel getrokken.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-03-2010 10:20 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Check!

Men heeft er in Den Haag wel een hoop voor over om het "product" aan "de man" te verkopen...

quote:
Tonnen voor spindoctor Cramer

Jacqueline Cramer (PvdA) heeft tijdens haar ministerschap tonnen betaald aan ecospindoctor Maurits Groen om het gevaar van klimaatverandering te verkondigen. Het gaat volgens de Telegraaf om 510.000 euro.

Hiermee organiseerde Groen onder meer bijeenkomsten voor jongeren en festiviteiten rond de CO2-neutrale treinreis die Cramer maakte naar de VN-klimaattop in Kopenhagen. De klimaatspindoctor kreeg vervolgens ruim een ton om die geflopte top te evalueren.

De betalingen aan Groen zijn saillant in het licht van de recente ophef over het bekritiseerde onderzoek naar het vermeende broeikaseffect. Het VN-klimaatpanel IPCC is betrapt op grove fouten en al voor Kopenhagen bleek uit gehackte e-mails dat wetenschappers hebben gesjoemeld om de aardse opwarming te overdrijven.

(SN)

Toch fijn, te weten dat ik daar aan heb mogen meebetalen.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-03-2010 15:02 by XXL Profiel van XXL

"Meer CO2 door biobrandstoffen"

Update: zaterdag 27 mrt 2010, 14:36

Het Nederlandse en Europese beleid voor biobrandstoffen werkt averechts. De uitstoot van broeikasgassen wordt er niet door beperkt, maar juist vergroot, zegt Natuur en Milieu in een rapport over verborgen klimaateffecten.

Volgens de stichting leiden de meeste biobrandstoffen tot meer CO2-uitstoot doordat er veel grond voor nodig is. Daarvoor worden natuurgebieden zoals veenbossen opgeofferd. Bij het kappen komen broeikasgassen uit de bodem vrij.

Natuur en Milieu wil dat de overheid alleen nog biobrandstoffen bevordert uit restmateriaal uit de industrie, de landbouw en duurzaam bosbeheer.






Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 27-03-2010 16:58 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

Gewoon lekker doorstoken, als de olie op is, en er meer vraag komt naar alternatieven, zal het voor bedrijven financieel gezien veel interessanter worden alternatieven te gaan ontwerpen en produceren. Nu kopen alleen linkse moraalridders die elektrische bakken, ondanks de hogere prijs.


Why doesn't my music get me all the chicks?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-03-2010 17:02 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Biobrandstoffen kosten ook megaveel water, dat is ook fijn.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 27-03-2010 17:14 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

Biobrandstoffen zijn er dan ook vooral om westerlingen het gevoel te geven dat ze iets aan `klimaatverandering` doen.


Why doesn't my music get me all the chicks?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-03-2010 19:03 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 March 2010 15:02 schreef XXL het volgende:
"Meer CO2 door biobrandstoffen"

Update: zaterdag 27 mrt 2010, 14:36

Het Nederlandse en Europese beleid voor biobrandstoffen werkt averechts. De uitstoot van broeikasgassen wordt er niet door beperkt, maar juist vergroot, zegt Natuur en Milieu in een rapport over verborgen klimaateffecten.

Volgens de stichting leiden de meeste biobrandstoffen tot meer CO2-uitstoot doordat er veel grond voor nodig is. Daarvoor worden natuurgebieden zoals veenbossen opgeofferd. Bij het kappen komen broeikasgassen uit de bodem vrij.

Natuur en Milieu wil dat de overheid alleen nog biobrandstoffen bevordert uit restmateriaal uit de industrie, de landbouw en duurzaam bosbeheer.







Hehe biobrandstoffen, dat daar nu nog een rapport van moet verschijnen. Op zoveel manieren is het echt niet praktisch. De opbrengt bijzonder laag, een goede plant pakt 1% van het zonlicht en dan moet je dat daarna nog omzetten in brandstof. terwijl je met een zonnepaneel gemakkelijk 15% haalt en de techniek gaat daarin hard vooruit.
En dan heb je ook nog zoveel landbouwgrond nodig dat het onmogelijk is. voor de 5,75 % van de brandstof uit biobrandstof te laten bestaan heb je 9% nodig van het totale Europese landbouwareaal. En mensen vergeten het nog welleens maar habitat verlies is de grootste bedreiging voor de natuur.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 30-10-2011 2:09 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-02-2012 16:54 by M. Profiel van M.

Kijk. We weten natuurlijk allemaal dat iedereen die iets in de klimatologie doet, een pijprokende linkse theedrinkende knuffelaar van het multi-culti establishment is. Sterker nog: iedereen die ergens aan een universiteit voor doorgeleerd heeft is een jappen-fiele zelfhatende corduroybroekdragende eurohippie. Een universiteit is immers een berucht ondermijnend instituut van de hardwerkende normale Nederlander, die 24 uur per dag, 7 dagen per week krom moet liggen voor een hongerloontje dat dijenkletsend binnen wordt geharkt door subsidieslurpende "wetenschappers" die er niets anders mee doen dan het weggeven aan gezinsherenigende MOE-landers.

Hehe, wat lekker, sorry hoor. In ieder geval.

Gelukkig zijn daar de klimaatsceptici die volkomen onafhankelijk samen met de fossiele brandstoflobby het beruchte IPCC ontmaskeren. Volkomen onafhankelijk. Kijk maar: http://www.guardian.co.uk/environment/2012/feb/15/leak-exposes-heartland-institute-climate?CMP=twt_gu

Ik bedoel, het wordt natuurlijk helemaal niet warmer. Temperaturen boven de 2 graden Celcius zijn een linkse hobby.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-02-2012 17:52 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Nou, ik ben benieuwd of die Mos nu een even grote bek opentrekt...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 25-08-2013 17:01 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl


Wetenschappers die zich bezighouden met de opwarming van onze aardbol hebben ontdekt dat de aarde sinds 1982 niet meer is opgewarmd, maar juist kouder is geworden.

Dit blijkt uit gegevens van het Delftse remote sensing-bedrijf EARS Earth Environment Monitoring. Dit bedrijf houdt zich bezig met het verzamelen van Meteosat-beelden en verwerkt dit tot gegevens over temperatuur, straling, verdamping en neerslag.

Toenemende hoeveelheid wolken
Uit deze gegevens blijkt dat tussen 1982 en 2006 de temperatuur van de aarde gemiddeld met nul tot twee graden Celsius naar beneden is gegaan. Het effect is het duidelijkst te merken in de meer gematigde gebieden. Doordat de hoeveelheid wolken hier toeneemt, wordt het zonlicht gereflecteerd. Hierdoor ontstaat er meer verdamping en regen. Dit zorgt ervoor dat de temperaturen omlaag gaan, meldt het officiële persbericht van EARS.

Toch is het niet overal kouder geworden. Bij de samenvloeiing van de rivieren Euphraat en Tigris is de temperatuur vijf graden gestegen. Dit zou komen door de drooglegging van moerassen in deze buurt en daarom geen bewijs tegen het afkoelen van de aarde zijn.

http://www.powned.tv/nieuws/tech/2013/08/aarde_laatste_30_jaar_afgekoel.html

http://ears.nl/plantemp.php





En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 25-08-2013 18:01 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Gelukkig!

* start hummer 1, 2 en 3 en laat ze stationair op de oprit lopen.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-08-2013 18:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 augustus 2013 17:01 schreef De Tegenpartij het volgende:
Wetenschappers die zich bezighouden met de opwarming van onze aardbol hebben ontdekt dat de aarde sinds 1982 niet meer is opgewarmd, maar juist kouder is geworden.

Dit blijkt uit gegevens van het Delftse remote sensing-bedrijf EARS Earth Environment Monitoring. Dit bedrijf houdt zich bezig met het verzamelen van Meteosat-beelden en verwerkt dit tot gegevens over temperatuur, straling, verdamping en neerslag.

Toenemende hoeveelheid wolken
Uit deze gegevens blijkt dat tussen 1982 en 2006 de temperatuur van de aarde gemiddeld met nul tot twee graden Celsius naar beneden is gegaan. Het effect is het duidelijkst te merken in de meer gematigde gebieden. Doordat de hoeveelheid wolken hier toeneemt, wordt het zonlicht gereflecteerd. Hierdoor ontstaat er meer verdamping en regen. Dit zorgt ervoor dat de temperaturen omlaag gaan, meldt het officiële persbericht van EARS.

Toch is het niet overal kouder geworden. Bij de samenvloeiing van de rivieren Euphraat en Tigris is de temperatuur vijf graden gestegen. Dit zou komen door de drooglegging van moerassen in deze buurt en daarom geen bewijs tegen het afkoelen van de aarde zijn.

http://www.powned.tv/nieuws/tech/2013/08/aarde_laatste_30_jaar_afgekoel.html

http://ears.nl/plantemp.php





Right... Niet echt te vertrouwen, dit bericht en het bijbehorende artikel. Het artikel verwijst vooral naar eigen eerdere publicaties, en als dit echt een gedegen onderzoek was hadden ze het wel gepubliceerd in een journal wat wél enige impact factor en betrouwbaarheid had. Sowieso, zwak dat dit onderzoek in het 'luchtledige' is. Je kan niet een of andere revolutionaire conclusie trekken zónder dat af te zetten tegen wat de rest van de wereld erover zegt. Hoe kan het dat dit totaal anders is dan de huidige consensus? Waarom is hun satelliet-data opeens genoeg om dit uiterst complexe systeem mee te beschrijven?

Next!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 25-08-2013 19:26]


Quis moderabat ipsos moderatores?


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 25-08-2013 18:48 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

AG, soort van Al Gore.

We wachten af. Ik moet het ook allemaal nog zien, net als de rest.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-08-2013 19:03 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 augustus 2013 18:48 schreef De Tegenpartij het volgende:
AG, soort van Al Gore.

We wachten af. Ik moet het ook allemaal nog zien, net als de rest.

Waarom afwachten als de wetenschap er wel uit is dat er zeer waarschijnlijk juist níet afgewacht moet worden?


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 25-08-2013 19:11 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Ik denk dat Wim bedoelt afwachten met wat voor resultaten de wetenschap komt. Niet afwachten met iets doen om het tegen te gaan zoals jouw reactie lijkt te suggereren.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-08-2013 19:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 augustus 2013 19:11 schreef Dying Embrace het volgende:
Ik denk dat Wim bedoelt afwachten met wat voor resultaten de wetenschap komt. Niet afwachten met iets doen om het tegen te gaan zoals jouw reactie lijkt te suggereren.

Nogmaals, de wetenschap is er al uit. Klimaatverandering is een (wetenschappelijk) feit.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 25-08-2013 19:17 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar hoe kan men er nou uit zijn?

X jaar geleden kondigde men de opwarming aan en moest er iets gebeuren. Er is in die tijd iets gebeurt. Of het voldoende is weten we niet, daar is meer onderzoek voor nodig. Dus zal de wetenschap moeten blijven monitoren of er daadwerkelijk verbetering is of dat het slechter is geworden waardoor er meer maatregelen nodig zijn.

Edit:
Dat er klimaatverandering is staat toch niet ter discussie? Het gaat erom dat er nu een clubje wijsneuzen is die beweren dat het kouder wordt ipv warmer. Beide zijn veranderingen.

[Dit bericht is gewijzigd door Dying Embrace op 25-08-2013 19:20]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-08-2013 19:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 augustus 2013 19:17 schreef Dying Embrace het volgende:
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar hoe kan men er nou uit zijn?

X jaar geleden kondigde men de opwarming aan en moest er iets gebeuren. Er is in die tijd iets gebeurt. Of het voldoende is weten we niet, daar is meer onderzoek voor nodig. Dus zal de wetenschap moeten blijven monitoren of er daadwerkelijk verbetering is of dat het slechter is geworden waardoor er meer maatregelen nodig zijn.

Of dat voldoende is weten we wel: het is niet voldoende

Dat kan ook niet, de opwarming zal zelfs bij maximale inspanning het te voorkomen / te verminderen nog lang blijven doorgaan. Mitigatie is niet genoeg, maatregelen in de vorm van adaptatie aan de veranderende omstandigheden zijn ook nodig. Maar dan nog, zoveel wordt er niet aan gedaan. Wat er aan gedaan wordt is veel minder dan we zouden moeten doen, en ook nog eens minder dan wat regeringen e.d. ooit beloofd hebben.

Natuurlijk verandert er nog weleens een of ander inzichtje aan het precieze hoe en waarom van klimaatverandering, maar radicaal veranderen zal het voor zover de wetenschap iets zeker kán weten niet. En zelfs al zou het, de maatregelen wat betreft mitigatie hebben überhaupt positieve milieueffecten, dus daar verliezen we ook niets mee.
quote:

Edit:
Dat er klimaatverandering is staat toch niet ter discussie? Het gaat erom dat er nu een clubje wijsneuzen is die beweren dat het kouder wordt ipv warmer. Beide zijn veranderingen.

Nogmaals, die wijsneuzen zijn betekenisloos. Ze tonen niet aan waarom de rest het opeens fout heeft, en waarom hun methode opeens toereikend is. Flutwerk. En dan nog is het maar één onderzoekje, dat is géén nieuwe consensus.

Echt, dit onderzoekje betekent niets. De aarde warmt op.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 25-08-2013 19:25]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 25-08-2013 19:29 by Dying Embrace Profiel van Dying Embrace

Maar kunnen we er wel iets aan doen? Als we de geschiedenis mogen geloven heeft de Aarde door de tijd warme en koude perioden gekend.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-08-2013 19:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 augustus 2013 19:29 schreef Dying Embrace het volgende:
Maar kunnen we er wel iets aan doen? Als we de geschiedenis mogen geloven heeft de Aarde door de tijd warme en koude perioden gekend.

Ja, we kunnen er iets aan doen. Net als dat we prima in staat waren het normale verloop van de voortdurende verandering van temperatuur te verstoren (i.e. het (extra snel) opwarmen van de aarde).


Quis moderabat ipsos moderatores?


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 25-08-2013 19:54 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ik moet ook geen "we" zeggen, sorry.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-08-2013 19:56 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 augustus 2013 19:54 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ik moet ook geen "we" zeggen, sorry.

Maar ik vind ook niet dat *jij* moet afwachten


Quis moderabat ipsos moderatores?


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 25-08-2013 19:59 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

En zo hebben we allemaal wel wat.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-08-2013 20:00 by spectre Profiel van spectre

ik heb geen auto.. zo


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen