IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : The day after tomorrow (klimaatveranderingen) Vorige pagina | Volgende pagina
judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 29-05-2004 21:26 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

Het komt helemaal goed. Ik zal de mensheid leiden naar een beter oord (eeehhhh, maar eerst even betalen a.u.b.)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2004 21:26 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Prijs de heer, 2,50!


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 29-05-2004 21:31 by arrebar (Speciaal lid) Profiel van arrebarhttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 29 mei 2004 21:26 schreef Jenje het volgende:
Prijs de heer, 2,50!

Herman Finkers.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 29-05-2004 21:44 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 29 mei 2004 21:20 schreef judge paul het volgende:
sorry, zei je iets ?

De aarde gaat naar de klote, en dat is idd de schuld van de mens. Laten we massaal zelfmoord plegen !

Weet je wat ? Ik ga een cult oprichten !


Bij deze >

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1380205


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-05-2004 21:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 mei 2004 21:10 schreef Jenje het volgende:
Dat kreng gaat ooit nog wel een keer smelten ...

Die ijsberen die gaan dan dood, net als de pinguins ...

Maar wees blij, we krijgen er meer kamelen en dromedarissen voor terug!

Het is een combinatie van nature's way en eigen schuld, dikke bult ...


jammer genoeg zijn de kamelen drijvers hier ook al


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 29-05-2004 22:40 by Manifest Profiel van Manifest

En zo verkloot je dus een serieus topic.
On-topic.....

Wat meer over het broeikasteffect:
http://www.democrates.net/milieu/broeikast.htm


F*ck hippies


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-05-2004 23:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

interessant stukje
het geloof dat de mens door en door fout is geeft de mensen een schuldgevoel waardoor ze gaan geloven, net als bij godsdienst daarbij is sex slecht waardoor je een schuldgevoel krijgt.

de mens vernietigt nu misschien wel andere dieren, maar dat val wel mee het is normaal dat er dieren uitsterven, en in het rapport in het "massale uitstervingsgolf" topic staat dat er een cyclus in zit; na een uitstervingsgolf komen veel nieuwe soorten en die gaan langzamerhand steeds sneller weer dood gaan en dus weer een uitstervings golf ontstaat.

de mens zal niet veel aanrichten aan het milieu want dat hersteld zich ooit wel maar de mens is wel en gevaar voor zichzelf, soorten die snel komen gaan ook snel(zoals bacteriestammen, ziektes, enz.) door overbevolking worden soorten minder vruchtbaar en richten zich op een lang leven, de mens is ook wat onvruchtbaarder maar de verandering gaat IMHO te langzaam om totale extictie te stoppen.




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Tyrant Lizard King
them bones
Usericon van Tyrant Lizard King
Posted 30-05-2004 0:58 by Tyrant Lizard King Profiel van Tyrant Lizard King

quote:
Op 29 mei 2004 20:14 schreef TNightmare het volgende:

Waar heeft lizardking die info vandaan? (Hopelijk niet toevallig van Discovery ). Ik vind dit een boeiend onderwerp.



Hehe....gedeeltelijk discovery en bladen als kijk en EOS, staan erg veel interessante onderwerpen in.


piepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrak........


Tyrant Lizard King
them bones
Usericon van Tyrant Lizard King
Posted 30-05-2004 1:17 by Tyrant Lizard King Profiel van Tyrant Lizard King

quote:
Op 29 mei 2004 23:44 schreef ElitE het volgende:
de mens zal niet veel aanrichten aan het milieu want dat hersteld zich ooit wel maar


Dat het milieu zich weer zal herstellen, daar ben ik het wel mee eens. Maar het tempo waarmee de mens de boel vernield ligt hoger dan het tempo van herstel, als voorbeeld haal ik hier de ontbossing van het Amazone gebied aan. Dat tempo ligt zo hoog dat de natuur dat niet bij kan houden, gevolg daarvan is dat de vruchtbare bovenlaag zo snel erodeert dat zaden en nieuwe beplanting bij de eerste de beste stortbui zo de berg af spoelen.


piepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrak........


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-05-2004 1:21 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

als de mens uitgestorven is is de natuur wel erg snel hersteld


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 30-05-2004 1:58 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 29 mei 2004 21:21 schreef attila_de_hun het volgende:
Is dat zo? (ik ben een meteorologische leek, dus beschouw de volgende als vragen). de hoek v/d aarde t.o.v. de zon is toch ook bepalend? en wat is de invloed van de golfstromen op de aanwezigheid van de ijskappen?

en is ken de visie van KNMI eigenlijk niet. wat is hun mening? accpeteren zij een klimaatsverandering? en zoja, komt dit door de mens?
De ene helft van het jaar staat de zuid pool 'naar de zon toe', de andere helft de noord pool. Denk meer dat de land verdeling van de beide half ronden (op het noordelijk halfrond is er meer land als op het zuidelijk) en de oppervlakte stromingen (rond Antartica is er een koude stroom die Antartica isoleert) van grotere invloed is.


Tyrant Lizard King
them bones
Usericon van Tyrant Lizard King
Posted 30-05-2004 14:42 by Tyrant Lizard King Profiel van Tyrant Lizard King

quote:
Op 29 mei 2004 21:21 schreef attila_de_hun het volgende:
en is ken de visie van KNMI eigenlijk niet. wat is hun mening? accpeteren zij een klimaatsverandering? en zoja, komt dit door de mens?


http://www.knmi.nl/


piepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrak........


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 30-05-2004 15:12 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Klimaatveranderingen.... Ik vraag me af in hoeverre wij het in de hand hebben. Natuurlijk, onze omgang met het milieu heeft zeker een slechte invloed op de klimaatveranderingen, maar onze invloed is niet de rede, het is slechts de druppel die de emmer doet overlopen, wat ervoor zorgt dat de balans verstoord wordt.
De aarde kent warmere en koudere perioden, zo is bekend dat de laatste tijd om de ongeveer 10.000 jaar een nieuwe ijstijd aanbreekt (10.000 jaar warmere periode, 10.000 jaar koudere periode). Voorheen gebeurde dit niet met zo'n regelmaat, dus ook nu zou het opeens zonder regelmaat kunnen gebeuren. Ik geloof overigens ook dat de laatste ijstijd al zo'n 10.000 jaar gelden was, maar dat kan ik verkeerd hebben. Een overgang van een warmere periode naar een ijstijd zou naar schatting zo'n 50 jaren duren.
Ook zijn er kortere en kleinere ijsperiodes, zoals er rond 1600/1700 een keer is geweest.

Het weer is onvoorspelbaar en wordt misschien door ons toedoen onvoorspelbaarder gemaakt, dat moet echter nog bewezen worden, of het tegendeel moet bewezen worden. In de tussentijd pleit ik voor een bewustwording van de mensheid voor het klimaat, onze uitstoot te beperken en te vervangen door milieuvriendelijke energie.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 30-05-2004 15:25 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 30 mei 2004 15:12 schreef Misanthrope het volgende:
Klimaatveranderingen.... Ik vraag me af in hoeverre wij het in de hand hebben. Natuurlijk, onze omgang met het milieu heeft zeker een slechte invloed op de klimaatveranderingen, maar onze invloed is niet de rede, het is slechts de druppel die de emmer doet overlopen, wat ervoor zorgt dat de balans verstoord wordt.
De aarde kent warmere en koudere perioden, zo is bekend dat de laatste tijd om de ongeveer 10.000 jaar een nieuwe ijstijd aanbreekt (10.000 jaar warmere periode, 10.000 jaar koudere periode). Voorheen gebeurde dit niet met zo'n regelmaat, dus ook nu zou het opeens zonder regelmaat kunnen gebeuren. Ik geloof overigens ook dat de laatste ijstijd al zo'n 10.000 jaar gelden was, maar dat kan ik verkeerd hebben. Een overgang van een warmere periode naar een ijstijd zou naar schatting zo'n 50 jaren duren.
Ook zijn er kortere en kleinere ijsperiodes, zoals er rond 1600/1700 een keer is geweest.

Die regelmaat (de zogenaamde Milanchovitsch (ofzo) cycli, 20.000, 40.000 100.000 en 400.000 jaar) vind je overal terug in afzettingen (ook in oudere afzettingen). Dat de periodiciteit van de ijstijden niet zo duidelijk zijn terug te vinden ligt meer aan het gebrek aan eenduidige data naarmate je verder terug gaat als dat ze er waarschijnlijk niet geweest.

Die kleine ijstijd kwam volgens mij door een hele grote vulkaan uitbarsting (al weet ik dat niet zeker).


Tyrant Lizard King
them bones
Usericon van Tyrant Lizard King
Posted 01-06-2004 13:01 by Tyrant Lizard King Profiel van Tyrant Lizard King

quote:
Op 30 mei 2004 15:25 schreef Iskariot het volgende:
Die regelmaat (de zogenaamde Milanchovitsch (ofzo) cycli, 20.000, 40.000 100.000 en 400.000 jaar) vind je overal terug in afzettingen (ook in oudere afzettingen). Dat de periodiciteit van de ijstijden niet zo duidelijk zijn terug te vinden ligt meer aan het gebrek aan eenduidige data naarmate je verder terug gaat als dat ze er waarschijnlijk niet geweest.

Die kleine ijstijd kwam volgens mij door een hele grote vulkaan uitbarsting (al weet ik dat niet zeker).


Waar kan ik die info vinden?


piepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrak........


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 01-06-2004 14:57 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 30 mei 2004 15:12 schreef Misanthrope het volgende:
Klimaatveranderingen.... Ik vraag me af in hoeverre wij het in de hand hebben. Natuurlijk, onze omgang met het milieu heeft zeker een slechte invloed op de klimaatveranderingen, maar onze invloed is niet de rede, het is slechts de druppel die de emmer doet overlopen, wat ervoor zorgt dat de balans verstoord wordt.


Het is bewezen dat de warme zones aan het opschuiven zijn en zich beginnen uit te strekken, het gaat wel maar om een graadje maar voor de fauna en de flora die voorkomen in die gebieden heeft het wel een groot nadelig effect.
quote:

De aarde kent warmere en koudere perioden, zo is bekend dat de laatste tijd om de ongeveer 10.000 jaar een nieuwe ijstijd aanbreekt (10.000 jaar warmere periode, 10.000 jaar koudere periode). Voorheen gebeurde dit niet met zo'n regelmaat, dus ook nu zou het opeens zonder regelmaat kunnen gebeuren. Ik geloof overigens ook dat de laatste ijstijd al zo'n 10.000 jaar gelden was, maar dat kan ik verkeerd hebben. Een overgang van een warmere periode naar een ijstijd zou naar schatting zo'n 50 jaren duren.


Ik heb ooit eens gezien in een docu (zoeken naar Atlantis) dat ALbert Einstein een theorie had dat de de poolkappen zich verlegden.
quote:

Het weer is onvoorspelbaar en wordt misschien door ons toedoen onvoorspelbaarder gemaakt, dat moet echter nog bewezen worden, of het tegendeel moet bewezen worden. In de tussentijd pleit ik voor een bewustwording van de mensheid voor het klimaat, onze uitstoot te beperken en te vervangen door milieuvriendelijke energie.

Helemaal waar, het klimaat verandert op natuurlijke wijze maar nu wordt die verandering erg versneld door de vervuiling, ontbossig,...


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-06-2004 15:15 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Goh ... wat ik ook al zei ...


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 01-06-2004 15:22 by Malekith Profiel van Malekith

quote:
Op 29 mei 2004 21:18 schreef Jenje het volgende:
Als noord smelt, smelt zuid ook.




Niet per se. De Noordpool bestaat uit ijsmassa, de Zuidpool is grotendeels landmassa.
Het zal dus veel meer nodig hebben om te smelten, en verdwijnen zal het daardoor alvast niet.

Edit: En als de ozonlaag er voor iets tussenzit, dan zal Noord smelten, aangezien de aantasting van de ozon zich pal boven de Noordpool bevindt.

quote:
Op 30 mei 2004 1:21 schreef ElitE het volgende:
als de mens uitgestorven is is de natuur wel erg snel hersteld


Mwa, ik denk nochtans dat de natuur eerst compleet moet uitsterven eer de mens dat zal doen. Er zullen wel manieren gevonden worden waarop we het nog zo lang mogelijk zonder natuur volhouden.

[Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 01-06-2004 15:24]


"Obras son amores y no buenas razones"


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 01-06-2004 16:00 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 1 juni 2004 13:01 schreef Tyrant Lizard King het volgende:
Waar kan ik die info vinden?
Welke info? Ik stel een studie geologie voor


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-06-2004 17:30 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 1 juni 2004 14:57 schreef beli mawr het volgende:
Het is bewezen dat de warme zones aan het opschuiven zijn en zich beginnen uit te strekken, het gaat wel maar om een graadje maar voor de fauna en de flora die voorkomen in die gebieden heeft het wel een groot nadelig effect.
Is het dan ook bewezen dat het door de mens en zijn vervuiling komt?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-06-2004 17:31 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 1 juni 2004 17:30 schreef Misanthrope het volgende:
Is het dan ook bewezen dat het door de mens en zijn vervuiling komt?
Nee dat de mens er een groot aandeel in heeft ...


Tyrant Lizard King
them bones
Usericon van Tyrant Lizard King
Posted 01-06-2004 20:56 by Tyrant Lizard King Profiel van Tyrant Lizard King

Helaas blijft de afbraak van de ozonlaag niet beperkt tot de polen, er blijken nu ook minigaten boven europa te zitten.
http://www.knmi.nl/voorl/nader/miniozongaten.htm


piepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrakpiepkrak........


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-06-2004 22:35 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 1 juni 2004 17:31 schreef Jenje het volgende:
Nee dat de mens er een groot aandeel in heeft ...
Is dat bewezen?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-06-2004 22:36 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 1 juni 2004 22:35 schreef Misanthrope het volgende:
Is dat bewezen?


dan moet eerst aan jou worden gevraagd: wat acht jij als voldoende bewijs?

en geloof jij dat er mensen dood gaan aan longkanker door roken bijvoorbeeld?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-06-2004 22:40 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 1 juni 2004 22:36 schreef attila_de_hun het volgende:
dan moet eerst aan jou worden gevraagd: wat acht jij als voldoende bewijs?

en geloof jij dat er mensen dood gaan aan longkanker door roken bijvoorbeeld?
Kijk, ik heb vaak gehoord dat het klimaat veranderd maar dat het nog niet bewezen is dat het door de mens komt, of dat de mens de verandering ernstiger maakt. Dit komt volgens mij omdat het klimaat op aarde nog niet te voorspellen is.
Maar het is mogelijk dat het nu wel bewezen is?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen