IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : The day after tomorrow (klimaatveranderingen) Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 04-05-2007 13:28 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 22 maart 2007 12:44 schreef murtcelP het volgende:
Ik was gister naar een lezing over Klimaatbeheersing in de bouw, vanuit m'n werk. Daar werd gezegt dat als we op deze manier doorgaan, zonder het gebruik van duurzame energiebronnen, in 2030 per huishouden de gemiddelde energiekosten boven de €10.000,- zullen liggen. Dat zou betekenen dan Nederland een derde wereldland wordt, want bijna niemand kan dat betalen.
Ikzelf geloof niet zo in deze schatting, veel te vaag over zo'n lange tijd.
Het is deels ook bangmakerij waar een stel mensen heel erg rijk van worden.
Bangmakerij en bovendien kunnen we kernenergie gebruiken.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-05-2007 13:32 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

+ meer gebruik maken van overige natuurlijke bronnen

Zon, zee, wind ...

Verplicht maken dat elk huis 2 m2 zonnepaneel heeft ... hatsee ..


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-05-2007 13:41 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 mei 2007 13:32 schreef Jenje het volgende:
+ meer gebruik maken van overige natuurlijke bronnen

Zon, zee, wind ...

Verplicht maken dat elk huis 2 m2 zonnepaneel heeft ... hatsee ..

zonne boiler is erg handig, maar zon zee en wind zijn behoorlijk onbetrouwbaar als grote energiebron in duitsland zijn er regelmatig storingen door.

Kernenergie is handig als basis energie, maar pieken en dalen kunnen daar maar moeilijk mee worden opgevangen(volgens mij komt het omdat het te gevaarlijk is om de reactie dan te onstabiel verloopt)

olie gas en steenkool zijn erg goede energiebronnen die de restjes kunnen opvullen en de pieken en dalen eruit kunnen houden.

om zon zee en wind energie te gebruiken moet een opslag manier worden gevonden of veel stabieler gemaakt worden. en het netwerk er mee op aan laten passen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 04-05-2007 13:42 by Paul (Administrator) Profiel van Paulhttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 4 mei 2007 13:32 schreef Jenje het volgende:
+ meer gebruik maken van overige natuurlijke bronnen

Zon, zee, wind ...

Verplicht maken dat elk huis 2 m2 zonnepaneel heeft ... hatsee ..
Wel eens bij stil gestaan wat het kost om een zonnepaneel te maken? Veel milieuvriendelijke producten zijn vaak helemaal niet zo milieuvriendelijk geproduceerd.

Zo lijkt bijvoorbeeld een toyota prius een mooie milieuvriendelijke auto. Ware het niet dat het maken van de batterijen van die auto echt een zwaar milieuonvriendelijk process is dat het totale effect van die auto uiteindelijk nog slechter maakt dan een hummer. (zie hier )

Dit is eigenlijk een soort verborgen vervuiling waar je niet meteen aan denkt maar je ook moet meerekenen.

[Dit bericht is gewijzigd door Paul op 04-05-2007 13:54]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-05-2007 13:43 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zet dat uit tegen wat een kolencentrale vervuilt en ik denk dat je met een positieve balans uitkomt.


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 04-05-2007 13:47 by Brujo Profiel van Brujo

Zet dat uit tegenover wat een vulkaan uitspuwt en ik denk dat je positief uitkomt.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-05-2007 13:50 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Stick a probe up yer ass ..


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-05-2007 13:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 22 maart 2007 12:44 schreef murtcelP het volgende:
Ik was gister naar een lezing over Klimaatbeheersing in de bouw, vanuit m'n werk. Daar werd gezegt dat als we op deze manier doorgaan, zonder het gebruik van duurzame energiebronnen, in 2030 per huishouden de gemiddelde energiekosten boven de €10.000,- zullen liggen. Dat zou betekenen dan Nederland een derde wereldland wordt, want bijna niemand kan dat betalen.
Ikzelf geloof niet zo in deze schatting, veel te vaag over zo'n lange tijd.
Het is deels ook bangmakerij waar een stel mensen heel erg rijk van worden.


huh waarom zou het zo duur worden? door de gestegen olie prijs omdat het opraakt?

Olie zal naarmate het schaarser wordt steeds duurder worden en door technologische ontwikkeling zal groene energie vanzelf wat rendabeler worden en dan beter gaan concureren met olie, waardoor de groene energie nog sneller zal ontwikkelen. Ik geloof daarom niet in van de enorme economische crisissen(iig niet enorm veel groter dan de voorgaande).

Over die global warming swindle. Ik geloof wel heel erg dat de zon de grootse invloed op het klimaat is, maar sommige dingen vind ik niet helemaal kloppen. De theorie over solarrays vind ik niet helemaal kloppen. als er zonnevlammen zijn komen er natuurlijk ook deeltjes van op aarde, vormen daar geen wolken op dan?(deeltjes van supernova's zijn natuurlijk wel wat groter maar toch)
Bovendien kunnen wolken een afwerend effect hebben of juist een broeikaseffect, het hang af wat voor type wolk het is.
en houden zonnevlekken niet in dat stralingsintensiteit veranderd?

Trouwens tegenover elke persoon op aarde staat 700 kilo aan termieten, met allemaal behoorlijke methaan uitstoot. die in totaal groter is als de onze.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-05-2007 14:02 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 mei 2007 13:43 schreef Jenje het volgende:
Zet dat uit tegen wat een kolencentrale vervuilt en ik denk dat je met een positieve balans uitkomt.


als ik even aanneem dat CO2 rijwel geen effect heeft op het milieu, dan doet een kolencentrale vrijwel niets, en stoot stoffen uit die opzich niet zo veel doen met de biodiversiteit. zware metalen van een accu heeft vele grotere en zeker voor de mens ook schadelijkere effecten(stel deze auto maakt een ongelukje dan wil jij niet graag dat spul in de buurt hebben)

trouwens jij bent meteoroloog toch? heb je die global warming swindle gezien? hoe kijk jij ernaar? geloof je dat CO2 een grote drijvende factor in temperatuurveranderingen is?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 04-05-2007 14:02 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 4 mei 2007 13:50 schreef Jenje het volgende:
Stick a probe up yer ass ..


hehehe


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-05-2007 14:10 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 4 mei 2007 14:02 schreef ElitE het volgende:
als ik even aanneem dat CO2 rijwel geen effect heeft op het milieu, dan doet een kolencentrale vrijwel niets, en stoot stoffen uit die opzich niet zo veel doen met de biodiversiteit. zware metalen van een accu heeft vele grotere en zeker voor de mens ook schadelijkere effecten(stel deze auto maakt een ongelukje dan wil jij niet graag dat spul in de buurt hebben)

trouwens jij bent meteoroloog toch? heb je die global warming swindle gezien? hoe kijk jij ernaar? geloof je dat CO2 een grote drijvende factor in temperatuurveranderingen is?
Heb em (nog) niet gezien. Maar heb wel vaker gelezen over de oneveneredig veel aandacht die aan CO2 besteed wordt. ZOals ik al eerdere keren aangegeven heb, er zijn meer broeikasgassen. Opwarming van de aarde is te verwachten in deze periode, maar de opwarming is wel sterker dan men verwachtte aan de hand van wat studies van het verleden. Dat dicht men toe aan de mens, of dat terecht is is dan weer het onderwerp van discussie.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-05-2007 14:11 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

PS: maken van koperdraad is ook erg vieze business ....


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-05-2007 14:16 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

snel kijken dan!!

idd volgens mij is mijnbouw veel vervuilender, wat ook echt enorme schade aan kan richten. dingen zoals meststoffen die in een milieu terecht komen veranderen natuur maar maken er geen woestijn van wat bij metaalwinning nog weleens gebeurt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 04-05-2007 14:19 by Heiden Profiel van Heiden

Zolang het immorele en ijskoude winstbejag deze wereld in haar verstikkende houdgreep houdt zal deze trein blijven voortdenderen naar Apocalyps Centraal.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 04-05-2007 14:19 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

mooi die vergelijkingen, het maakt geen moer uit. Teh moeder natuur pwns, daarom.


Suck my piss


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-05-2007 14:26 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 mei 2007 14:19 schreef Heiden het volgende:
Zolang het immorele en ijskoude winstbejag deze wereld in haar verstikkende houdgreep houdt zal deze trein blijven voortdenderen naar Apocalyps Centraal.


tis eigenlijk best arrogant om te denken dat wij mensen zoveel invoed op deze aardkloot hebben, tegen over elk mens staat 700 kilo aan termieten, die hebben ook allemaal eigen huizen en vervuiling, maar zoveel zien we er toch niet van?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-05-2007 14:26 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 4 mei 2007 14:19 schreef Heiden het volgende:
Zolang het immorele en ijskoude winstbejag deze wereld in haar verstikkende houdgreep houdt zal deze trein blijven voortdenderen naar Apocalyps Centraal.
Lever je computer, je kleding, je mobieltje, je huis etc etc dan maar in!


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 04-05-2007 14:30 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 4 mei 2007 14:26 schreef Jenje het volgende:
Lever je computer, je kleding, je mobieltje, je huis etc etc dan maar in!


Lul niet uit je nek, Jenje.
Ik had het over winstbejag en niet over gebruiksvoorwerpen.
Het slaat echt weer eens volkomen op kaas wat je zegt.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-05-2007 14:34 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 4 mei 2007 14:30 schreef Heiden het volgende:
Lul niet uit je nek, Jenje.
Ik had het over winstbejag en niet over gebruiksvoorwerpen.
Het slaat echt weer eens volkomen op kaas wat je zegt.
Als jij producten koopt, doe je daar aan mee. Dat geneuzel dat we daar vanaf moeten is zo stupide als proberen te vliegen zonder vleugels.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 04-05-2007 14:40 by Heiden Profiel van Heiden

Moet ik maar in mijn nakie gaan rondlopen en niet meer eten of drinken? Dat is het smerige, je zult wel moeten. Maar ik heb hier nooit voor gekozen, het word mijn strot afgeramd.
En ik zeg nergens dat we van producten afmoeten, we moeten af van het winstbejag dat het weigert om achter zichzelf op te ruimen omdat dat misschien wel eens een stuiver zou kunnen kosten zonder daar een dubbeltje van te kunnen maken.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 04-05-2007 15:04 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Mwoah, jenje heeft wel een punt, Heiden.

Persoonlijk ben ik het voor de verandering eens 100% met je eens, mijns insziens gaan we op het einde af, en kan het niet snel genoeg gebeuren wat mij betreft.

Maar wat Jenje zegt heeft ie wel een punt, iedereen doet er aan mee. Persoonlijk probeer ik er op te letten door idd bv spaarlampen te gebruiken enzo, en altijd de lampebn uitdoen, je kent het praatje wel.

Hoewel het in mijn ogen niet zoveel uitmaakt, maar volgens mij is die discussie ooit in een ander topic al opgestart, weet alleeen niet meer welke. De mensheid bestaat ontwikkeld en wel pak m beet 7000 jaar? (gokje, echt geen idee van) en hoelang bestaat de aarde al, en waarom worden er in Tihuanaco resten gevonden waar we geen reet van snappen die 26.000 jaar oud zijn? (of 12.000, het kan zijn dat ik 2 gegevens door de war haal, maar nog steeds, vrij oud).

Mijns insziens zitten we in een cyclus die eindeloos herhaald wordt, en stevene we, gelukkig, weer af op het einde.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-05-2007 15:05 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Winstbejag kun je ook voor je laten werken, door proberen zelf de voordelen eruit te halen.

Systeem zonder winstbejag werkt ook niet, zie de CCCP maar ....


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 04-05-2007 15:13 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Daar heb je gelijk in, maar de energiebedrijven/landen zouden ook wel wat meer moeite mogen doen om het klimaat in toom te houden.

Ik ebdoel, dat Kyoto verdrag bv. is heel mooi op papier, maar in de praktijk werkt het voor geen stuiver..

Ik zeg niet dat ik direct een oplossing zou weten, maar er mag wel wat meer over nagedacht worden.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-05-2007 15:18 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Mja, er moet gewoon fors geld in nieuwe energiebronnen gestoken worden en de aardoliemaatschappijen moeten eens een toontje lager gaan zingen. Ook moet er ook beseft worden dat nooit alles kompleet milieuvriendelijk is. (De stront van een aap in de jungle van borneo is ook stront ...)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-05-2007 15:19 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Oh en met name de VS moet eens flink aangepakt worden, meest vervuilende land per hoofd bevolking.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen