IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : The day after tomorrow (klimaatveranderingen) Vorige pagina | Volgende pagina
Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 05-05-2007 14:39 by Tenderstrike Profiel van Tenderstrike

quote:
Op 5 mei 2007 14:35 schreef Cees het volgende:
Woow, verbaasd me dat hier veel Intelligente mensen zijn!





Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 05-05-2007 17:47 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 5 mei 2007 13:51 schreef ElitE het volgende:
...Maar ik zie niet echt hoe de wereld daaraan kapot gaat.


Moet je je ogen opendoen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 05-05-2007 18:00 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 5 mei 2007 14:35 schreef Cees het volgende:
Woow, verbaasd me dat hier veel Intelligente mensen zijn!


Mij niet.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-05-2007 18:17 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 5 mei 2007 17:47 schreef Heiden het volgende:
Moet je je ogen opendoen.
Misschien gaat de wereld zoals jij die kent kapot, de wereld an sich niet. Veranderingen zullen altijd blijven optreden, of het ten goede of ten kwade is, is geen algemeen waardeoordeel.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 05-05-2007 18:33 by Heiden Profiel van Heiden

O.
Dus de meest opeenvolgende warme en kurkdroge dagen ooit in april kwam dus alleen in mijn wereldje voor? Heb je wel eens, hé? Al die uitstervende diersoorten ook in mijn wereldje...Best deprimerend.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-05-2007 18:35 by spectre Profiel van spectre

Ja Heiden, in jouw wereld is de natuur heel stabiel en is het in april heel netjes 15 graden Sorry, wat een onzin zeg.

Maare.. Al Gore aanhanger geworden?

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 05-05-2007 18:36]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-05-2007 18:42 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 5 mei 2007 18:33 schreef Heiden het volgende:
O.
Dus de meest opeenvolgende warme en kurkdroge dagen ooit in april kwam dus alleen in mijn wereldje voor? Heb je wel eens, hé? Al die uitstervende diersoorten ook in mijn wereldje...Best deprimerend.
Tsja, dat is wel eens vaker gebeurd. Zelfs nog grootschaliger dan nu.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 05-05-2007 18:52 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 5 mei 2007 18:35 schreef spectre het volgende:
Ja Heiden, in jouw wereld is de natuur heel stabiel en is het in april heel netjes 15 graden Sorry, wat een onzin zeg.

Maare.. Al Gore aanhanger geworden?


Neen. Heiden aanhanger geworden. Kill your Idols.
Ik heb geen aanvoerders of voorbeelden nodig om te kunnen ageren in tegenstelling tot de zombies die deze verrotte aardkloot bevolken.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-05-2007 18:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Heb die docu uit Paul's en Mikee's undersign nu grotendeels bekeken, maarreeuhm ... dat was toch allang bekend?

Alles wat je op het nieuws ziet moet je met een berg zout nemen ... ik vond er weinig schokkends aan ...

Probleem wat die docu opwekt imho is dat men nu gaat denken : Oh die CO2 doet dus niets, hop, weer vervuilen hatsee ... en dan alle andere vervuilende stoffen vergeten ...

@XXL: CO2 in de atmosfeer houdt warmte vast (weerkaatsing) CO is slecht voor je lichaam direct (vervangt O2 in je bloed/hemoglobine) waardoor je stikt (wordt ook wel kolendampvergiftiging genoemd, omdat bij een slechte verbranding CO ipv CO2 ontstaat, en dat gebeurt al rap bij een kolenkacheltje.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-05-2007 19:08 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

http://www.serviceapotheek.nl/ziektebeelden/index.asp?ziekteId=233


[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 05-05-2007 19:09]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-05-2007 19:01 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 mei 2007 18:55 schreef Jenje het volgende:
Heb die docu uit Paul's en Mikee's undersign nu grotendeels bekeken, maarreeuhm ... dat was toch allang bekend?

Alles wat je op het nieuws ziet moet je met een berg zout nemen ... ik vond er weinig schokkends aan ...

Probleem wat die docu opwekt imho is dat men nu gaat denken : Oh die CO2 doet dus niets, hop, weer vervuilen hatsee ... en dan alle andere vervuilende stoffen vergeten ...

@XXL: CO2 in de atmosfeer houdt warmte vast (weerkaatsing) CO is slecht voor je lichaam direct (vervangt O2 in je bloed/hemoglobine) waardoor je stikt (wordt ook wel kolendampvergiftiging genoemd, omdat bij een slechte verbranding CO ipv CO2 ontstaat, en dat gebeurt al rap bij een kolenkacheltje.

Nouja na zoveel onderzoeken met broeikaseffect erin ging ik er soms nog wel in enige mate geloven dat de mens wat bijdroeg. deze docu heeft voor mij mn tijfels bevestigd en hierzo heb ik eindelijk een beetje de cijfers gezien die echt bij uitstoten horen. en het heeft me de megacorrupte kant van de VN rapporten laten zien.

tja de andere vervuilende stoffen moet wel opgelet worden, maargoed, maar zuiniger omgaan met brandstoffen is altijd wel handig, en ik vind niet dat er een of ander apocalyptisch onzin verhaaltje aangeplakt moet worden. als de andere stoffen echt zo vervuilend zijn kunnen we dat punt ook wel duidelijk maken.

CO wordt snel genoeg weer omgezet naar CO2 in de atmosfeer, en is alleen gevaarlijk in redelijk hoge concentraties. we hebben altijd wel een beetje CO in het bloed, vooral rokers(een erg belangrijk duf makend effect bij roken en voor al bij waterpijp). CO heeft eigenlijk maar weinig met het milieu te maken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 15-08-2007 2:02 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

quote:
Noordpoolijs smelt tot een minimum-record

di 14/08/07 - Het zee-ijs aan de Noordpool smelt sneller dan ooit en het heeft een minimumrecord bereikt van minder dan vier miljoen vierkante kilometer.
(VRT) Dat is 30 procent minder dan het gemiddelde van de laatste 30 jaar. En het minimum moet nog bereikt worden, ergens in de loop van de maand september.

Wetenschappers zijn ervan overtuigd dat het afsmelten het gevolg is van de opwarming van de aarde door het broeikaseffect. Zo staan elf van de laatste twaalf jaren in de top van de warmste jaren ooit sinds 1850. (Belga) Tegen 2040 wordt verondersteld dat er in de zomer geen ijs meer zal zijn op de Noordpool. En eens het ijs weg is, komt het niet meer terug.

IJs weerkaatst immers zeer veel zonnestralen in de ruimte, wat zorgt voor een lagere temperatuur. Hoe meer ijs er verdwijnt, hoe meer zonnewarmte er opgenomen wordt door het water. Daardoor stijgt de temperatuur en versnelt de afsmelting nog.

Het afsmelten van het zee-ijs heeft nauwelijks gevolgen voor het stijgen van de zeespiegel. Het ijs drijft immers al voor negen tiende in het water. Anders ligt dat met de gletsjers op Groenland die volledig op het land liggen.


Faustian Spirit of the Earth


Sdonasa
Usericon van Sdonasa
Posted 15-08-2007 12:26 by Sdonasa Profiel van Sdonasa

Wat is dit dan? Alleen maar bangmakerij? Er word net gezegd dat het allemaal wel meevalt. Mja ik kan er verder niet van wakker liggen, maar als dit bericht niet word overdreven dan hebben de mensen die zeggen dat het wel meevalt het misschien toch ergens een beetje mis.


You're running in circles


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 16-08-2007 1:45 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Tja, je kan er gewoon niet meer omheen. Mensen die in deze tijden zeggen dat het allemaal wel meevalt zijn hersenloze idioten. Want als iedereen zo gaat redeneren zal het er zeker niet op beteren.


Faustian Spirit of the Earth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-08-2007 2:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

t valt allemaal wel mee


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-08-2007 2:11 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Ik neig een beetje naar de naïeve 'het zal mijn tijd wel duren'-instelling. Ik heb niet echt het idee dat ik iets kan veranderen, of wat dan ook. Ik bedoel, het interessert me eerlijk gezegd geen fuck of ik in een groene of vervuilende trein zit, als hij me maar op m'n bestemming brengt.

Alle kleine beetjes helpen, maar ik heb het gevoel dat al die klimaatprojecten héééél kleine druppels op een héééél grote gloeiende plaat zijn.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-08-2007 2:17 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

inderdaad, ik geloof nooit dat mensen zoveel invloed kunnen hebben, sowieso niet dat CO2 zoveel invloed kan hebben. Bovendien lijkt het zeer zeer onwaarschijnlijk dat binnen 33 jaar de poolkappen zijn gesmolten.

sowieso bekijken we de voorspellingen verkeerd. klimaatmodellen zijn echt nog te slecht, we kunnen weer voorspellen voor 3 dagen en nog klopt het vaak niet. daarnaast horen we alleen de overdreven negatieve uitkomsten van de klimaatmodellen omdat die nieuwswaardig zijn. daardoor krijgen we een totaal verkeerd beeld van wat er komen gaat.

en als het aan de gang is, wat zou je er ooit nog aan kunnen doen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-08-2007 2:20 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Wat mij betreft een dikke +1.

Ik maak me eerlijk gezegd meer zorgen over het gemiddelde Hart van Nederland-nieuws dan over het klimaat, en dat zegt heel wat.

Dat neemt overigens niet weg dat ik de serie 'Groen Licht' van NOVA uiterst interessant vind, waarin allerhande ingenieuze klimaatbevorderende projecten aandacht toebedeeld krijgen.
Ik vraag me echter af of een dieselslurpend zeeplatform, ten behoeve van windmolenonderhoud, dat een plateau waterpas houdt zodat men in de windmolen kan komen nu écht klimaatbevorderend is.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 16-08-2007 2:47 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

quote:
Op 16 augustus 2007 2:17 schreef ElitE het volgende:
inderdaad, ik geloof nooit dat mensen zoveel invloed kunnen hebben, sowieso niet dat CO2 zoveel invloed kan hebben. Bovendien lijkt het zeer zeer onwaarschijnlijk dat binnen 33 jaar de poolkappen zijn gesmolten.



Waarom is dat onwaarschijnlijk? Er ligt elk jaar minder en minder ijs op de noordpool. Nu is het absolute dieptepunt ooit al bereikt hoorde ik. Dan denk ik, als het aan dit tempo blijft smelten, dat dat helemaal niet zo onwaarschijnlijk is.


Faustian Spirit of the Earth


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-08-2007 2:49 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Het wordt ook nooit meer ijs, zeiden ze. Dat vond ik ook wel opvallend.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-08-2007 2:50 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ooit gemeten en we komen net uit de kleine ijstijd dus dat zegt niet zoveel, vroeger was het warmer als het komende 100 jaar wordt, en toen bestonden de ijsberen al dus ik denk niet dat dat zomaar smelt. bovendien ligt er nu nog steeds een enorme ijskap en die smelt echt niet even in 33 jaartjes weg.
Het smelten heeft ook veel te maken met de oceaan temperatuur, en die wordt over een veel langere tijdschaal beinvloed.(zo'n 800 jaar)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-08-2007 2:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 augustus 2007 2:49 schreef WhiteRider het volgende:
Het wordt ook nooit meer ijs, zeiden ze. Dat vond ik ook wel opvallend.

dat zou in dat geval in de komende jaren erna misschien niet gebeuren nee, maar ooit zal het echt wel weer koud genoeg worden. net zoals hij ooit weereens smelt


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Sdonasa
Usericon van Sdonasa
Posted 16-08-2007 10:05 by Sdonasa Profiel van Sdonasa

Heb ook van iemand gehoord dat het gewoon de ijstijden enzo zijn. Dat het om de zoveel tijd warmer word op aarde.. en dan weer kouder. En dat we nu gewoon zijn bij een stuk waar het weer warmer word. Verder ga ik geen groene stroom kopen of met de fiets als het kei hard regent. Als alle CO2 uitstoters worden uitgezet zal het misschien wel helpen. Maarja dan vergaat de wereld zon beetje . Dan is het maar te zien waar iedereen zijn waarde aan hecht.


You're running in circles


murtcelP
Joah!
Usericon van murtcelP
Posted 16-08-2007 13:19 by murtcelP Profiel van murtcelPhttp://www.libithum.nl

Stel dat het een normaal verloop is van opwarmen en afkoelen van de aarde, dat steeds terugkeerd na een lange tijd, dan is het natuurlijk nog steeds een gevaar.
Bij de vorige grote opwarming van de aarde zag de aarde er heel anders uit en weten we geen eens precies wat de gevolgen er van zijn geweest. Nu hebben we te maken met een geciviliseerde wereld met de meeste grote steden aan de kust. Een overstroming duizenden jaren geleden is een heel ander probleem dan nu.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-08-2007 13:22 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Dan zouden we moeten beginnen dijken te bouwen, in plaats van onze tv's allemaal uit te zetten.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen