IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Gehoorbeschadigingen Vorige pagina | Volgende pagina
De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-04-2008 17:25 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 12 april 2008 16:23 schreef Jenje het volgende:
Werd tijdens de walkman hype ook geroepen ...


En kijk nu eens naar mij!


*watte?*


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-04-2008 18:00 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2008 16:23 schreef Jenje het volgende:
Werd tijdens de walkman hype ook geroepen ...


Ik zou zeggen, praat er even over met Cees, die heeft geloof ik ook schade door harde mp3 + oefensessie met de band.

Overigens meende ik ook iets te hebben gelezen in datzelfde artikel dat men eerder geneigd is om de mp3 speler harder te zetten vanwege redenen zoals geen geluidsvervorming bij hoge volumes en het feit dat men nu veel langer en vaker luistert naar mp3 spelers dan toendertijd naar walkmans (is dat het meervoud? )

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 12-04-2008 18:02]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 12-04-2008 18:15 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Muziek op cassette is beperkt.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-04-2008 18:22 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 12 april 2008 18:15 schreef Lionheart het volgende:
Muziek op cassette is beperkt.



Euh... Hoezo?

Je kan ook opnemen op bandjes, hè.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 12-04-2008 18:25 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Hoveelheid muziek.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-04-2008 19:07 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2008 18:15 schreef Lionheart het volgende:
Muziek op cassette is beperkt.


Dat, samen met kortere batterijduur, was inderdaad ook een punt.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 12-04-2008 19:08 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

gehoorbeschadiging ? bestaat dat echt ?


Fuck the world and fuck you


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-04-2008 19:53 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 12 april 2008 18:25 schreef Lionheart het volgende:
Hoveelheid muziek.


Ik snap het niet. Een uur aan mp3's op een mp3speler is net zolang als een uur aan liedjes op een walkman. Mijn mp3speler kan 512mb aan. Laten we zeggen dat het 50mb per cd is, dus een cd of 10. 1 90 minuten bandje kan 2 cd's aan. Dus 5 bandjes zijn 10 cd's. En 5 bandjes had je wel bij je.

En een kortere batterijduur? Ze deden het zolang ze het deden, op betekende nieuwe batterijen. Nou en. Net als nu.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 12-04-2008 19:54]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 12-04-2008 19:54 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Ik heb lekker 1 gig, hehe. en gratis!


Fuck the world and fuck you


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-04-2008 19:55 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2008 13:28 schreef Schaffelaer het volgende:
Toch bizar dat Vera te Groningen de enige club is waar doppen standaard te koop zijn. Dit zou eigenlijk standaard moeten zijn in elke club.
Atak, Enschede ook

Dat zijn er ondertussen al best veel


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 12-04-2008 19:57 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

Mijn oren zitten 1 á 2x per jaar verstopt de laatste paar jaren; dan moet ik ze uit laten spuiten en is het weer klaar. Kan zoiets veel kwaad betekenen verder?



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-04-2008 19:59 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Lijkt mij niet, anders zouden ze het niet doen. Mij ook wel eens gebeurd. Ik vond het best lekker, zo'n oorklysma, hehe.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 12-04-2008 20:00 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

Ik bedoel niet het oren uitspuiten zelf, maar of het feit dat ik het 1 á 2x per jaar moet laten doen ook ernstigere gehoorbeschadigingen kan betekenen.



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-04-2008 20:01 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hm, ja, dat moet je aan je dok vragen. Wel vreemd dat het zo vaak moet, daar is een reden voor, lijkt me.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 12-04-2008 20:03 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

Denk dat ik echt teveel tussen de muziek zit, hehe. Ik oefen veel en ga vaak naar concerten. Oordopjes, als ik die bij me heb, raak ik zo kwijt.

Maar goed, zal het inderdaad maar eens gaan vragen. Niemand verder ervaring mee hier?

[Dit bericht is gewijzigd door Skyggesang op 12-04-2008 20:04]



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 12-04-2008 20:05 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ja, goed, heb ik ook tig jaar gedaan, maar ik hoefde dat toch echt niet 1 a 2 keer per jaar te laten doen.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 05-08-2008 17:53 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Gisteren kreeg ik plotseling een storende piep in m'n linker oor, samen met lichte hoofdpijn. Best raar aangezien ik erg weinig concerten bezoek en thuis ook nooit de muziek hard zet. Ik luister ook nooit muziek door oortelefoontjes. Dit heb ik een tijd terug ook gehad maar toen was het de volgende dag gewoon weer over; nu dus niet. Weet iemand hoe je dit zo plotseling kan krijgen?


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 05-08-2008 18:14 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Heb ook zoiets om de zoveel tijd, meestal na het wakker worden, een soort ruis/piep. Bij mij duurt het meestal een paar dagen voordat het helemaal weg is getrokken. Vooral als het geluid luid is het irritant, het oor heeft dan de neiging om het geluid heel sterk door te geven, op zo'n moment is het heel slecht horen met dat oor. Draai me dan vaak om om beter te horen en de desbetreffende oor te ontlasten.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-08-2008 18:39 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 12 april 2008 20:03 schreef Skyggesang het volgende:
Denk dat ik echt teveel tussen de muziek zit, hehe. Ik oefen veel en ga vaak naar concerten. Oordopjes, als ik die bij me heb, raak ik zo kwijt.

Maar goed, zal het inderdaad maar eens gaan vragen. Niemand verder ervaring mee hier?


jep, ook al jaren routine. heeft niks met gehoorbeschadiging te maken, op één of andere manier heeft de één het gewoon sneller dan de ander aldus mn huisarts.


Je moeder.


Cees
Usericon van Cees
Posted 06-08-2008 0:36 by Cees Wijzig reactieProfiel van CeesQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2008 19:57 schreef Skyggesang het volgende:
Mijn oren zitten 1 á 2x per jaar verstopt de laatste paar jaren; dan moet ik ze uit laten spuiten en is het weer klaar. Kan zoiets veel kwaad betekenen verder?


Ben dus niet de enige


The trend is dead.


Argh
Usericon van Argh
Posted 06-08-2008 0:41 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2008 19:57 schreef Skyggesang het volgende:
Mijn oren zitten 1 á 2x per jaar verstopt de laatste paar jaren; dan moet ik ze uit laten spuiten en is het weer klaar. Kan zoiets veel kwaad betekenen verder?


Mijn vader heeft in het verleden vaak zijn oren uit laten spuiten maar door (hoogstwaarschijnlijk) een fout van de dokter is zijn oor ooit geïnfecteerd geraakt en heeft hij nu de ziekte van Ménière.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_M%C3%A9ni%C3%A8re

Dus ik zou dat uit laten spuiten van je oren maar lekker achterwege laten, want deze ziekte is echt geen pretje.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Cees
Usericon van Cees
Posted 06-08-2008 1:00 by Cees Wijzig reactieProfiel van CeesQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2008 0:41 schreef Argh het volgende:
Mijn vader heeft in het verleden vaak zijn oren uit laten spuiten maar door (hoogstwaarschijnlijk) een fout van de dokter is zijn oor ooit geïnfecteerd geraakt en heeft hij nu de ziekte van Ménière.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_M%C3%A9ni%C3%A8re

Dus ik zou dat uit laten spuiten van je oren maar lekker achterwege laten, want deze ziekte is echt geen pretje.


Hmmm, maar de kans is toch best klein (?)... En ik spuit het liever even uit dan dat ik ''Huh? Wattte'' moet zeggen.. Maar die ziekte is idd wel erg


The trend is dead.


Argh
Usericon van Argh
Posted 06-08-2008 1:04 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

De kans is inderdaad vrij klein, het lullige is alleen dat je er pas op latere leeftijd daadwerkelijk last van krijgt.

Ik heb mijn vader van vrolijke hard werkende man zien veranderen tot iemand die genoodzaakt iedere dag thuis hangt, niet meer durft auto te rijden (vanwege die plotselinge aanvallen en duizelingen), en weinig sociaal contact meer heeft/zich totaal geïsoleerd en onbegrepen voelt (omdat je er van de buitenkant niks van kunt zien, niks van merkt, of uberhaupt ook maar begrijpt hoe het is). Inmiddels heeft hij honderden bezoekjes aan het ziekenhuis achter de rug, en een aantal behandelingen (o.a. het uitschakelen van zijn linker oor) maar het heeft helaas nog niet veel geholpen.

Natuurlijk wil ik niemand bangmaken, maar ik benadruk gewoon een risico, ookal is die niet groot.

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 06-08-2008 1:05]


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Cees
Usericon van Cees
Posted 06-08-2008 1:05 by Cees Wijzig reactieProfiel van CeesQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2008 1:04 schreef Argh het volgende:
De kans is inderdaad vrij klein, het lullige is alleen dat je er pas op latere leeftijd daadwerkelijk last van krijgt.

Ik heb mijn vader van vrolijke hard werkende man zien veranderen tot iemand die genoodzaakt iedere dag thuis hangt, niet meer durft auto te rijden (vanwege die plotselinge aanvallen en duizelingen), en weinig sociaal contact meer heeft/zich totaal geïsoleerd en onbegrepen voelt (omdat je er van de buitenkant niks van kunt zien, niks van merkt, of uberhaupt ook maar begrijpt hoe het is).

Natuurlijk wil ik niemand bangmaken, maar ik benadruk gewoon een risico, ookal is die niet groot.


Ja dat lijkt me niks idd... Njah, sterkte.


The trend is dead.


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 10-08-2008 21:45 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

quote:
Op 12 april 2008 13:35 schreef 6sic6 het volgende:
Ik heb me voorgenomen om ook oordoppen mee te nemen naar concerten. Na vrijwel ieder concert heb ik 1 of 2 dagen een piep in mijn oren. Kan een beschadiging nu wel nog voorkomen, over een paar jaar waarschijnlijk niet meer.


En dan moet ik dat toch wel een keer gaan doen.....


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen