IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Runemagick Volgende pagina
Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 04-06-2004 23:17 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Lompe Doom/Death met een eigen geluid en muzikaal vakmanschap. Prachtig voor liefhebbers van oude My Dying Bride en Morgion en dat soort dingen.

Check de cd 'Enter the Realm of Death', prachtwerk.

Jenje kan dit ook wel waarderen, check het.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-06-2004 0:01 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik heb zelf The Supreme Force Of Eternity en Resurrection In Blood. Laatstgenoemde is een stuk "doomier" dan de eerste. Sterker nog, ik vind zelf The Supreme Force Of Eternity niet echt onder doom/death vallen (want daar is-ie IMHO te weinig doom voor...).


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 05-06-2004 0:06 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Kijk, die 2 cd's ken ik allebei niet. Dat is dus meer Death Metal als ik het goed begrijp?


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-06-2004 0:17 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2004 0:06 schreef Claw het volgende:
Kijk, die 2 cd's ken ik allebei niet. Dat is dus meer Death Metal als ik het goed begrijp?


The Supreme Force Of Eternity is de debuutschijf. En die is inderdaad IMHO meer gewoon death metal. Bij vlagen gaat het tempo by the way wel richting doom-snelheid. Hij ligt eigenlijk over het geheel gezien tussen "gewone" death metal en doom/death in om precies te zijn. Maar wel meer richting "gewone" death metal dan doom/death.

Resurrection In Blood is de derde (Enter The Realm Of Death is trouwens de tweede). En daarop zijn veel meer die slome, logge gitaarpartijen te horen die zo kenmerkend zijn voor doom metal.

Ik heb de rest van Runemagick op mp3 (staan op mijn to-buy lijstje). Maar ik vind ze eigenlijk allemaal goed. Zeker de twee die ik al heb, omdat ze toch wel van elkaar verschillen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-06-2004 9:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik heb Supreme ... en Requiem ...

Vind het meer donkere death dan doom/death ... en ze gaan vervelen na een tijdje.


invictis
Usericon van invictis
Posted 25-01-2005 22:37 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

heb er nu inmiddels alles van en moet zeggen dat zeker het laatste materiaal heerlijk doomy is, dus @ Jenje check svp de cd requiem of the apocalypse en zeker het nummer Funeral Caravan, ben erg benieuwd wat je van daarvan vindt

uhm ja zie dat je die dus hebt, maar je vindt ze dus saai begrijp ik

[Dit bericht is gewijzigd door invictis op 25-01-2005 22:37]


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-01-2005 22:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zie post hierboven
Op zich aardige muziek maar gaat vervelen


invictis
Usericon van invictis
Posted 25-01-2005 22:40 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

mwah, ik draai die requiem aardig grijs inmiddels, vindt het wel lekker sludgy op de 1 of andere manier
ken jij nog meer bands die hier een beetje op lijken?
dus geen doom a la winter en witches..


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-01-2005 22:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Moet ik binnekort die cd's effe weer gaan luisteren ...


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 25-01-2005 22:43 by A. Wijzig reactieProfiel van A.Quote dit bericht

Een van die bands welke bewijzen dat Doom ook saaie muziek kan zijn.


Welcome to the Atrocity Exhibition


invictis
Usericon van invictis
Posted 25-01-2005 22:45 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

ja witches en winter zijn echt ubersludge, dus ook idd saai maar voor de doomliefhebber weer onwijs kick


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-03-2005 17:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Invictis moet leren wat sludge inhoud ..

Maarrreee Envenom van Runemagick is weer van aardig goed nivo. wel veel doommier dan ouder materiaal

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 07-03-2005 17:30]


invictis
Usericon van invictis
Posted 07-03-2005 17:45 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2005 17:30 schreef Jenje het volgende:
Invictis moet leren wat sludge inhoud ..

Maarrreee Envenom van Runemagick is weer van aardig goed nivo. wel veel doommier dan ouder materiaal




uhrm ja je hebt sludge en sludge, maar had je winter en ook witches al gecheckd?


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-03-2005 17:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Duh


invictis
Usericon van invictis
Posted 07-03-2005 17:46 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

oki


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 05-07-2005 16:51 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik zit hier, in volle eerbied, te luisteren naar Envenom van Runemagick. What the fuck?! Wat een geniaal doom album is dat zeg!!! Een van de beste die ik in jaren gehoord heb.

En dan te bedenken dat ik een ander album van ze gehad heb (requiem of the apocalypse) en dat vond ik een enorm saaie cd.

De stijl van deze heren valt op het nieuwe album Envenom te beschrijven als statige funeral doom met invloeden van old school swedish death metal en rauwe black metal.
Er hangt constant een soort religieuse, occulte sfeer rondom de muziek. Echt heel gaaf en een hele dikke aanrader voor liefhebbers van doom metal.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-07-2005 16:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dude .. zei ik je toch al ...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-07-2005 17:13 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik vind het wel gaaf dat ze het voor elkaar krijgen om op elk album toch steeds weer anders te klinken (binnen de marges van doom/death natuurlijk, maar toch...).


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 05-07-2005 19:08 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 5 juli 2005 16:59 schreef Jenje het volgende:
Dude .. zei ik je toch al ...


'T leem is hard mien jong'n.
Ik zeg jou ook wel eens wat...


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 05-07-2005 21:10 by Tongerloft Wijzig reactieProfiel van TongerloftQuote dit berichthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

Even voor de duidelijkheid:
De laatste 3 albums van Runemagick zijn nauwelijks te vergelijken met het oudere werk van deze dame en heren!

DarknessDeathDoom is al aardig laag tempo zo nu en dan, On Funeral Wings is vette doom/thrash, en Envenom is nog doomier!

Voor de nieuwkomers, of mensen alleen bekend met het oudere werk, luister ON FUNERAL WINGS! Beter kan je Runemagick niet krijgen. Een van de beste en meest originele metalplaten die ik ken.


Back to the Baumstrunk


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 05-07-2005 21:35 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Kreeg zaterdag van Haavard te horen dat Runemagick op zeer korte termijn wederom een nieuwe cd uit zullen brengen....en dat terwijl "Envenom" net pas uit is


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-07-2005 22:14 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2005 21:35 schreef Hub de Gallier het volgende:
Kreeg zaterdag van Haavard te horen dat Runemagick op zeer korte termijn wederom een nieuwe cd uit zullen brengen....en dat terwijl "Envenom" net pas uit is


Wow! Net nu ik wat begin bij te benen

Maar die gasten weten wel vet spul te spuien


@Tongerloft:

Ik had Resurrection in blood al lang slingeren, erg beukend plaat is dat
Maar het "nieuwere werk" gaat er bij mij ook in als zoete koek.

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 05-07-2005 22:16]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-07-2005 22:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2005 21:35 schreef Hub de Gallier het volgende:
Kreeg zaterdag van Haavard te horen dat Runemagick op zeer korte termijn wederom een nieuwe cd uit zullen brengen....en dat terwijl "Envenom" net pas uit is
Hahaha die gasten zijn idd één van de snelst producerende doommetal bands!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 05-07-2006 22:02 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Heeft iemand hier al wat gehoord van het nieuwe album, Invocation of Magick? Ik heb vaag gehoord dat de sound weer meer richting old school death metal is gegaan. Wat ik jammer zou vinden omdat Envenom nou net zo'n geniale plaat is.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-07-2006 22:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik wil em idd eerst een keer horen aangezien Runemagick elk album anders klinkt ... nog nisk gehoord eigenlijk


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-07-2006 22:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nummer op hun myspace http://www.myspace.com/runemagick is iig enorm doomy ...

Ben nog wat van hun site aant downen ....The Devils ... die is wel weer wat meer up tempo ...


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen