IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Teloorgang van metal(scene) Volgende pagina
TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 07-06-2004 14:59 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Misschien gerelateerd aan metaalmoeheid, maar als ik zo eens de lading nieuwe metalbands bekijk, het publiek wat daardoor aangetrokken wordt, de line-ups van een festival als Dynamo, vroeger toch een parel in wereldwijde metalbegrippen... Metal zit echt in zo'n ontzettende spiraal downwards! Of ligt dat aan mij?

Het voelt gewoon echt klote om te bedenken dat iets wat mij zo lief is, metal, in zo'n korte tijd (zo lijkt het althans) zo'n downfall gemaakt heeft.

Dynamo dus, er speelden toch zeker 2 bands die ik uberhaupt zou willen zien, waarvan Slayer een reserve zou zijn eigenlijk, omdat ze live gewoon niet meer boeiend zijn. Dan zou Deicide alleen overblijven, ook een oudgediende, en hun optreden scheen dan nog wel gaaf te zijn geweest ook.

Het publiek op het huidige Dynamo, de foto in de Metro als uitgangspunt nemend. Kortharig, jong, komend voor de jongere bands op de bill. Ik ben net de 20 gepasseerd, maar de binding die ik met hen zou voelen is absoluut nul.

Bladen als Metalhammer, de Aardschok, blader ze eens door. Ik zou ze nooit meer kopen. Oude goden als Slayer, ik zou ze het liefst zien stoppen. Zit niks meer in.

Zoals gezegd, nieuwe bandjes die opduiken. 99% Troep, allemaal al eens beter gehoord of juist te experimenteel. Natuurlijk blijft de zoektocht naar die ene procent (voornamelijk in de underground) nieuwe leuke bandjes opleveren, maar dat gaat mijn punt voorbij.

Het zal er zeker mee te maken hebben dat ik door de jaren heen bekender ben geworden in het genre, de klassiekers grotendeels wel gehoord heb inmiddels en dat ik sowieso nogal kritisch ben qua muziek (ik vind lang niet alles zomaar goed). Maar hoe denken andere metalheads over de nieuwe lading metalbands en -fans en de invloed daarvan op de scene en festivals?


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 15:07 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

tja, valt weinig over te zeggen, het is allemaal waar, tegenwoordig is het algemeen stoer, rebels en ''tegen de draad in'' om metal te luisteren, maakt niet uit wat, als het maar hard is... als de gemiddelde ''metalfan'' van tegenwoordig een vraag wordt gesteld over vroegere line-ups, klassiekers, eerste uitgaven e.d. klappen ze massaal dicht... want, kennis hebben is toch niet stoer genoeg, je moet een dom pubertje zijn, slechte cijfers halen, zoveel mogelijk op marilyn manson lijken en zoveel mogelijk acteren alsof je alles bent met tegenstrijdige punten die je zelf betwist...

nee, ik zou nooit naar een groot concert gaam heb me dood ge-ergert op bevrijdingsfestival in zwolle aan ale manson look-a-likes (is dan geen metalconcert, maar publiek was niet heel andere slag dan dynamo heb ik begrepen...)

de metal wordt de verneiling in geholpen door alles wat jong is, als ze ouder worden begrijpen de meesten wel hoe onzinnig ze bezig zijn geweest, mits ze de voorliefde voor de muziek niet verloren hebben...

sterf

overigens, de underground is ook niet meer wat het geweest is, óf het zijn 13-jarige skatertjes dei zich anoniem voordoen alsof ze 20 zijn en al zelf hun veters kunen striken, óf datzelfde slag pubertjes gooit een underground release naar vriendjes, die het weer naar vriendjes gooit etc.

nogmaals, sterf

[Dit bericht is gewijzigd door HgarrothwulfF op 07-06-2004 15:08]


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 07-06-2004 15:08 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

ik denk dat dat vooral met het feit te maken heeft dat je zelf ouder wordt en niet elke nieuwe stroming meer kan waarderen.
er zijn bijvoorbeeld ook maar weinig hardrockers uit de jaren 80 die daarna de death metal hebben omarmd.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 15:11 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 7 juni 2004 15:08 schreef El Chulo het volgende:
ik denk dat dat vooral met het feit te maken heeft dat je zelf ouder wordt en niet elke nieuwe stroming meer kan waarderen.
er zijn bijvoorbeeld ook maar weinig hardrockers uit de jaren 80 die daarna de death metal hebben omarmd.
omdat deathmetal van nu geen deathmetal van toen is, alleen de naam bleef hetzelfde

eigenlijk is dit weer zo'n hopeloos topic, een discussie zonder einde, antwoord en uitleg...

gevoelsmatig zeg ik dat in een van de komende jaren de echte metalheads het heft in handen gaat nemen, mede door wannabee partijen en dergelijken

en dat zal niet zachtaardig gaan, kan ik u verzekeren


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 07-06-2004 15:13 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

ik bedoel ook eigenlijk de death metal van eind jaren 80/begin jaren 90, in vergelijking met de heavy metal van daarvoor.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 15:15 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 7 juni 2004 15:13 schreef El Chulo het volgende:
ik bedoel ook eigenlijk de death metal van eind jaren 80/begin jaren 90, in vergelijking met de heavy metal van daarvoor.
ik bedoelde bands als possessed, celtic frost, de grondleggers...

naam deathmetal bleef hetzelfde, muziek deathmetal is anders

maar bedoel jij dan black sabbath, motörhead etc?


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 07-06-2004 15:16 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:15 schreef HgarrothwulfF het volgende:
ik bedoelde bands als possessed, celtic frost, de grondleggers...

naam deathmetal bleef hetzelfde, muziek deathmetal is anders

maar bedoel jij dan black sabbath, motörhead etc?

ik bedoel meer bands als death/morbid angel etc. die begin jaren 90 opkwamen, maar goed het was maar een voorbeeld.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 15:17 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 7 juni 2004 15:16 schreef El Chulo het volgende:
ik bedoel meer bands als death/morbid angel etc. die begin jaren 90 opkwamen, maar goed het was maar een voorbeeld.
ja ok, zelfde stroming als possessed


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 07-06-2004 15:19 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:11 schreef HgarrothwulfF het volgende:
eigenlijk is dit weer zo'n hopeloos topic, een discussie zonder einde, antwoord en uitleg...



Het was voor mij meer de vraag of ik het bij mezelf moet zoeken ipv in de ontwikkelingen in de scene zelf. Kijken of andere mensen er ook mee zitten, of dat ze gewoon hun schouders ophalen.


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 15:22 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 7 juni 2004 15:19 schreef TNightmare het volgende:
Het was voor mij meer de vraag of ik het bij mezelf moet zoeken ipv in de ontwikkelingen in de scene zelf. Kijken of andere mensen er ook mee zitten, of dat ze gewoon hun schouders ophalen.
tjah, van beide slagen lopen er mensen rond, dat kun je je van tevoren wel indenken lijkt me...

en als je met dit topic de bedoeling hebt om 2 lijstjes te maken, een lijstje met schouders ophalers, en een lijstje met mensen die de tegenwoordige tijd kut vind en liever terug gaat naar het metalen tijdperk in de jaren 80 van de vorige eeuw, pleit ik dat dit topic hard omlaag wordt geschopt...


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 15:22 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

ppfff wat een onzin.

Metal leeft nog steeds maar idd in andere bands dan in de jaren '80 ( Zo luister ik nu de nieuwe schijf van Deathspell Omega; Net uit en dikke heersch).
Het kortharige 'poser' volk is er ook altijd al geweest en menig blekkie van tegenwoordig kon een paar jaar geleden ook echt nog niet doorde beugel (incl. mezelf)
Het tegendraadse linkse pubervolk wat 'vroeger' punk was in nu dan misschien via de Spoocy Core wat dichter bij de metal gekomen maar het principe is nog hetzelfde. Zowiezo is de altenatieve/metal subcultuur ook altijd al aantrekkelijk gwweest voor buiten beentje omdat het daar meer geaccepteerd is om 'anders' te zijn; Oftewel metal trekt nou eenmaal randdebielen die zichzelf, nog, niet kunnen plaatsen.

Ik ben zelf van mening dat muziek, en dan zeker (black) metal, iets is waarin je groeit. Jongere fans van het genre moeten gewoon nog naar jun plaats groeien en omdat ze die nog niet helemaal hebben gevonden komen ze nisschien wat onzeker en debiel over. Laat ze lekker over een paar jaar komt het allemaal wel goed en zij zij de gene die zich ergeren aan de 'nieuwe' lichting metalheads en luisteren wij allemaal Bach.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 15:24 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

druk weekend gehad, wat moet je voor bier hebben?

nb: net als vorig jaar valt jouw verjaardag op dezelfde dag als die van me broer, toevallig he

[Dit bericht is gewijzigd door HgarrothwulfF op 07-06-2004 15:29]


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 15:24 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:19 schreef TNightmare het volgende:
Het was voor mij meer de vraag of ik het bij mezelf moet zoeken ipv in de ontwikkelingen in de scene zelf. Kijken of andere mensen er ook mee zitten, of dat ze gewoon hun schouders ophalen.
Ik denk dat je het bij jezelf moet zoeken. De scene groet verandert en wordt 'vervest'. Jij zelf groet en veranderd ook. Jouw oude 'goden' beginnen op te raken en hun inspiratie te verliezen en maken plaats voor de goden van de nieuwe generatie die nog wel volop muziekaal aan het groeien zijn.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Bodyrotdrummer
Usericon van Bodyrotdrummer
Posted 07-06-2004 15:24 by Bodyrotdrummer Wijzig reactieProfiel van BodyrotdrummerQuote dit berichthttp://www.bodyrot.nl

Tegenwoordig zijn er werkelijk zo verschrikkelijk veel bands die teren op muziek dat al zoveel jaren eerder door andere bands gedaan is.
Dit komt vooral door de conservatieve houding van vele metalheads (ach als het maar Slayer riffs heeft, double bass, en blastbeats vin ik het wel mooi)
Kortom met muziek van: Slayer, Metallica, Morbid Angel, Cannibal Corpse, Kreator, Fear Factory enz. heb je eigenlijk alles al
Ik denk dat de harcore en metalcore scene de toekomst in handen heeft.


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 15:25 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 7 juni 2004 15:24 schreef Bodyrotdrummer het volgende:
Ik denk dat de harcore en metalcore scene de toekomst in handen heeft.
niet in mijn huis... voor eenieder anders, zoals ik al zei, zinloos topic


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 15:27 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:24 schreef Bodyrotdrummer het volgende:
Tegenwoordig zijn er werkelijk zo verschrikkelijk veel bands die teren op muziek dat al zoveel jaren eerder door andere bands gedaan is.
Dit komt vooral door de conservatieve houding van vele metalheads (ach als het maar Slayer riffs heeft, double bass, en blastbeats vin ik het wel mooi)
Kortom met muziek van: Slayer, Metallica, Morbid Angel, Cannibal Corpse, Kreator, Fear Factory enz. heb je eigenlijk alles al
Ik denk dat de harcore en metalcore scene de toekomst in handen heeft.
De Core scene kampt anders ook erg met een standaard formule en oude goden.
De Spoocy core heeft even een frisse wind laten waaien door veel muziek stromingen bij elkaar te brengen maar dat sloeg idd bij de oude conrevatieve metal head niet aan maar er zat wel geld in waardoor deze bands momenteel veel op de festivals staan.
We leven nou eenmaal in een kapatalistische samen leving oftewel heel logisch.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 07-06-2004 15:29 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:24 schreef Bodyrotdrummer het volgende:
Ik denk dat de harcore en metalcore scene de toekomst in handen heeft.

beetje merkwaardige voorspelling, aangezien smaken altijd zullen verschillen. maar ik moet wel zeggen dat veel metalcore bands dezelfde agressie in de muziek weten te leggen die mij oorspronkelijk in metal aansprak en die ik nu wel eens mis.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 15:30 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:25 schreef HgarrothwulfF het volgende:
niet in mijn huis... voor eenieder anders, zoals ik al zei, zinloos topic
Als je zo redeneert is ieder topic zinloos want het allemaal met elkaar eens worden zit er toch niet in.
Nee ik vind dit wel een aardig topic; Met elkaar uitwisselen hoe je erover denkt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 15:32 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:29 schreef El Chulo het volgende:
beetje merkwaardige voorspelling, aangezien smaken altijd zullen verschillen. maar ik moet wel zeggen dat veel metalcore bands dezelfde agressie in de muziek weten te leggen die mij oorspronkelijk in metal aansprak en die ik nu wel eens mis.
Wat erg interessant is aan hardcore is dat ze agressie en gevoel in hun muziek weten te leggen. Het gene waarom black metal mij vooral trekt.
Het jammere alleen is dat, old school, hardcore muziekaal gezien niet echt mijn ding is maar de essentie van de muziek en het gene wat de artiest wil overbrengen komt wel naar vore. Ja voor echte hardcore bands heb ik wel respect.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 15:36 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

ligt er aan waar de agressie op gebaseerd is en het gevoel mee van doen heeft... als het linkse potten zijn, die hun agressie op die manier uitten richting rechtse politieke zaken, en het gevoel van peace love en happiness over willen brengen op deze tegenstrijdige, hypocriete manier, kan ik dat niet waarderen...

raar, maar zulks soort tegenstrijdige dingen gebeuren nou eenmaal binnen de muziek

-------> pharmacon


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 15:40 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:36 schreef HgarrothwulfF het volgende:
ligt er aan waar de agressie op gebaseerd is en het gevoel mee van doen heeft... als het linkse potten zijn, die hun agressie op die manier uitten richting rechtse politieke zaken, en het gevoel van peace love en happiness over willen brengen op deze tegenstrijdige, hypocriete manier, kan ik dat niet waarderen...

raar, maar zulks soort tegenstrijdige dingen gebeuren nou eenmaal binnen de muziek

-------> pharmacon
Als zij muziek weten neer te zetten waaraan ik kan horen dat het verder gaat dan de muziek zelf heb ik voor hun als muziekant zijnde respect. Of ik het waardeer of het er mee eens ben is weer een heel ander verhaal.

Pharmacon is op geen enkel vlak serieus te nemen. Ze hebben geen muziekale weg gekozen maar zijn gewoon maar simpele rifjes gaan spelen die wel lomp/bruut/hard klonken en daar is een matige simplistische metalcoe band met afentoe wat death flagen uit geboren.
'Ideologisch' (voor zover daar bij hun sprake van is) zijn ze ook niet serieus te nemen gezien Haakon zeer rechts is.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 07-06-2004 15:43 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ach, de nieuwe generatie waar men zich zo aan ergert is het genre net aan het verkennen. Het is nogal logisch dat ze als eerste vaak de bekendere/commercielere bands tegenkomen. Een deel ervan komt er wel overheen, en een ander deel gaat zich na een tijdje met iets compleet anders dan metal bezighouden... zo ging het bij mij en mijn vriendengroep precies zo...

Verder vindt ik dat er nog genoeg vernieuwing is in de metal. Vandaag weer een heerlijke cd van darkane en eentje van soilwork gedraaid...



HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 15:43 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

nam het maar als het eerste voorbeeld dat in me op kwam

misfits, zijn wel serieus links links links, muzikaal zeer gedreven

alleen het muzikale spreekt me aan, zegt inderdaad weinig over de gedachten bij dat soort bands wat de bedoeling ervan is bij mij, maak ik me alleen ''druk'' over bij bm

nu snel weg... zie vanaaf wel of er nog meer is gepost in dit gave topic


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 15:45 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:43 schreef HgarrothwulfF het volgende:
nam het maar als het eerste voorbeeld dat in me op kwam

misfits, zijn wel serieus links links links, muzikaal zeer gedreven

alleen het muzikale spreekt me aan, zegt inderdaad weinig over de gedachten bij dat soort bands wat de bedoeling ervan is bij mij, maak ik me alleen ''druk'' over bij bm

nu snel weg... zie vanaaf wel of er nog meer is gepost in dit gave topic

Misfits is nou niet een band waarbij ik aan de muziek hoor dat de muziekant iets wil overbrengen of intens diep bezig is geweest mijn zijn werk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2004 15:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 14:59 schreef TNightmare het volgende:
Het zal er zeker mee te maken hebben dat ik door de jaren heen bekender ben geworden in het genre, de klassiekers grotendeels wel gehoord heb inmiddels en dat ik sowieso nogal kritisch ben qua muziek (ik vind lang niet alles zomaar goed). Maar hoe denken andere metalheads over de nieuwe lading metalbands en -fans en de invloed daarvan op de scene en festivals?


Zoals bij elke lading metalbands zit er vreselijke bagger bij, bij de oude lading metalbands zit ook bagger, maar daar hoor je gewoonweg niets van.

De fans .. tja .. dat is iets waar ik me soms aan kan ergeren, maar ja .. kan me goed inbeelden dat toen ik net met metal begon de oudgedienden zich aan mij ergerden.

Scene is een kutwoord en kutbegrip, daar ga ik niet eens mee in zee.

Festivals? Gewoon de wat kleinere festivals opzoeken, de grote zijn puur moneymakers en dus klote per definitie


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 07-06-2004 15:46 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 14:59 schreef TNightmare het volgende:
Misschien gerelateerd aan metaalmoeheid, maar als ik zo eens de lading nieuwe metalbands bekijk, het publiek wat daardoor aangetrokken wordt, de line-ups van een festival als Dynamo, vroeger toch een parel in wereldwijde metalbegrippen... Metal zit echt in zo'n ontzettende spiraal downwards! Of ligt dat aan mij?

Het voelt gewoon echt klote om te bedenken dat iets wat mij zo lief is, metal, in zo'n korte tijd (zo lijkt het althans) zo'n downfall gemaakt heeft.

Dynamo dus, er speelden toch zeker 2 bands die ik uberhaupt zou willen zien, waarvan Slayer een reserve zou zijn eigenlijk, omdat ze live gewoon niet meer boeiend zijn. Dan zou Deicide alleen overblijven, ook een oudgediende, en hun optreden scheen dan nog wel gaaf te zijn geweest ook.

Het publiek op het huidige Dynamo, de foto in de Metro als uitgangspunt nemend. Kortharig, jong, komend voor de jongere bands op de bill. Ik ben net de 20 gepasseerd, maar de binding die ik met hen zou voelen is absoluut nul.

Bladen als Metalhammer, de Aardschok, blader ze eens door. Ik zou ze nooit meer kopen. Oude goden als Slayer, ik zou ze het liefst zien stoppen. Zit niks meer in.

Zoals gezegd, nieuwe bandjes die opduiken. 99% Troep, allemaal al eens beter gehoord of juist te experimenteel. Natuurlijk blijft de zoektocht naar die ene procent (voornamelijk in de underground) nieuwe leuke bandjes opleveren, maar dat gaat mijn punt voorbij.

Het zal er zeker mee te maken hebben dat ik door de jaren heen bekender ben geworden in het genre, de klassiekers grotendeels wel gehoord heb inmiddels en dat ik sowieso nogal kritisch ben qua muziek (ik vind lang niet alles zomaar goed). Maar hoe denken andere metalheads over de nieuwe lading metalbands en -fans en de invloed daarvan op de scene en festivals?


Ik zie niet zo direct wat kort haar ermee te maken heeft? Buiten dat loop er ik dagelijks nooit metal bij, is dat een probleem? Nee vindt ik niet. Wat jij beschrijft komt gewoon omdat het commerciele aandeel metal gewoon is gegroeid afgelopen tijd, er is meer aandacht voor het genre in de media. Dat was vroeger wel anders.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen