IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Teloorgang van metal(scene) Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-06-2004 0:44 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

In de Volkskrant van Maandag stond een prima recensie over Dynamo Open Air, anders. Dat Slayer weer ouderwets hard en nietsontziend was, dat je Dimmu Borgir's symfonieën onmogelijk 'extreem' kon noemen, dat Nightwish alleen maar haat- dan wel liefdegevoelens opriep, etc.

Iig, ik kreeg het idee dat de recensent het wel snapte en ik vond dat hij er een leuk stuk over geschreven had.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-06-2004 8:28 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 juni 2004 0:44 schreef M. het volgende:
In de Volkskrant van Maandag stond een prima recensie over Dynamo Open Air, anders. Dat Slayer weer ouderwets hard en nietsontziend was, dat je Dimmu Borgir's symfonieën onmogelijk 'extreem' kon noemen, dat Nightwish alleen maar haat- dan wel liefdegevoelens opriep, etc.

Iig, ik kreeg het idee dat de recensent het wel snapte en ik vond dat hij er een leuk stuk over geschreven had.


Ik moet zeggen dat ik daarover nogal verbaasd ben; zeker gelet op de stukken over metal van Aardschok recensent (!!!) Robert Haagsma die in het AD altijd metal afkraakte.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-06-2004 11:02 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2004 0:42 schreef Mutilator het volgende:
Heb je ooit -eind jaren 90- die safari bus gezien op Dynamo? Daarin werden gewone mensen rondgeleid in het reservaat waar de wilden hun habitat tijdelijk uitzetten; die durfden dus niet uit te stappen als de chauffeur de deuren open deed...

Nooit gezien, maar

quote:
Klopt ook idd.



quote:
Het is idd uit het gezichtsveld verdwenen omdat het in de media geboycot wordt idd; een van de weinige uitzonderingen vind ik Headbangers ball dat weer op MTV schijnt te zijn en op woensdagavond On the roxx; dit is wel duidelijk buiten de populaire cultuur want metal in de A rotatie? Neuh...(nu metal zie ik dus niet als metal, maar als rap/alternative met redelijk zware cleane gitaren)

Headbangers Ball is tegenwoordig toch ook vooral nu-metal? Ik heb het in ieder geval nog nooit gezien...
Maar het is inderdaad jammer hoe tegenwoordig met muziek omgegaan wordt op TV en radio. Sowieso dus dat de minder populaire muzieksoorten al bijna geen kans krijgen om nieuwe zieltjes te winnen, maar laatst hoorde ik ook zoiets bizars: volgens mij had de Top40 *eindelijk* voor elkaar gekregen dat hun lijst niet meer gebaseerd hoefde te zijn op verkoopcijfers! Zo konden ze *eindelijk* een lijst samenstellen die meer klopte met wat ze draaiden op radio!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 12-06-2004 12:53 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 18:22 schreef Chelman het volgende:



Whoahahahah


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 12-06-2004 14:05 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Er zit inderdaad vrij weinig vernieuwing in de huidige metalscene, maar ik denk dat we hier slechts te maken hebben met een tijdelijke dip, die ieder muziekgenre weleens doormaakt. Uiteindelijk zullen er weer nieuwe bands opstaan die het zat zijn en weer eens iets grensverleggens gaan bedenken. Dan duurt het nog een tijd voordat dat opgepikt wordt door de metalfans, waarna deze bands populairder worden, met als gevolg dat er weer andere bands op de vernieuwende bands gaan lijken en we weer terugglijden in conservatisme. Volgens mij is het gewoon een logische golfbeweging...


no text supplied


Nightshade
Poison
Usericon van Nightshade
Posted 12-06-2004 22:31 by Nightshade Wijzig reactieProfiel van NightshadeQuote dit bericht

Ik zou me zeker geen zorgen maken.In de jaren '80 was het al metal wat de klok sloeg,het is wat minder geweest maar nu is het gewoon terug populair.Niets om ons zorgen over te maken.Integendeel,lekker handig als je een cd zoekt die anders niet zomaar bij de platenboer te vinden valt


You will beg me to kill you!!!


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 12-06-2004 22:43 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2004 14:05 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Er zit inderdaad vrij weinig vernieuwing in de huidige metalscene, maar ik denk dat we hier slechts te maken hebben met een tijdelijke dip, die ieder muziekgenre weleens doormaakt. ...


, geef je je oren wel de kans om wat te horen of kunne ze het niet aan? Er zit juist verdomde veel vernieuwing in de laatste paar jaar, gelukkig maar.....


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 12-06-2004 22:45 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Gelukkig maar, anders luisterden we nu nog saaie heavy metal.


F*ck hippies


Nightshade
Poison
Usericon van Nightshade
Posted 12-06-2004 22:46 by Nightshade Wijzig reactieProfiel van NightshadeQuote dit bericht

och...Heavy metal heeft zn charmes


You will beg me to kill you!!!


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 13-06-2004 0:54 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 12 juni 2004 22:43 schreef Spirit In Black het volgende:
, geef je je oren wel de kans om wat te horen of kunne ze het niet aan? Er zit juist verdomde veel vernieuwing in de laatste paar jaar, gelukkig maar.....


vergeleken met halverwege de jaren '80 en halverwege de jaren '90 zitten we nu niet bepaald in een vernieuwend tijdperk...


no text supplied


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 13-06-2004 1:08 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 10 juni 2004 18:22 schreef Chelman het volgende:

WHAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAHAAAAAAAAA k krijg weer het zelfde gevoel als toen k het stukje las in de metro....


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 13-06-2004 8:03 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2004 0:54 schreef lykle_wolfheart het volgende:
vergeleken met halverwege de jaren '80 en halverwege de jaren '90 zitten we nu niet bepaald in een vernieuwend tijdperk...
Waar blijven de argumenten.


F*ck hippies


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 13-06-2004 13:54 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2004 0:54 schreef lykle_wolfheart het volgende:
vergeleken met halverwege de jaren '80 en halverwege de jaren '90 zitten we nu niet bepaald in een vernieuwend tijdperk...


uhm, heb je het over periodes van 1 of 2 jaar....je bedoelt waarschijnlijk de periode met grote 'vernieuwende' bands ala Machine Head, Pantera, Fear Factory oftewel Roadrunner midden jaren negentig, wat ik overigens geen grote vernieuwende periode vond, & thrash/speed jaren tachtig...dan heb je dus de periode eind jaren tachtig begin jaren negentig blijkbaar gemist : Pestilence/Obituary/Entombed/Morbid Angel, etc. oftwel de opkomst van death metal.....

of heb ik het mis.....idd een argumentatie is welkom...


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 13-06-2004 15:20 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 13 juni 2004 8:03 schreef Manifest het volgende:
Waar blijven de argumenten.


Halverwege de jaren 80 inderdaad de opkomst van de thrash metal, bands als Slayer, Testament, Napalm Death en Kreator die toen echt doorkwamen. Halverwege jaren 90 kwamen Fear Factory en Machine Head, maar bijvoorbeeld ook bands als Paradise Lost, The Gathering en Therion echt tot wasdom.

En de opkomst van de death metal was ik eventjes vergeten

Nu is er ook wel wat vernieuwing (o.a. Mastodon, Isis, Agalloch), maar het lijkt toch veel kleinschaliger dan 'vroeger'.

Bovenstaande neemt overigens niet weg dat er nog steeds geweldige metal wordt gemaakt, al is die niet altijd even origineel


no text supplied


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 13-06-2004 16:12 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

waar het op neerkomt is eigenlijk dat er altijd vernieuwing is. Of deze altijd even relevant is, dat is een ander vraagstuk.


Appel
Stoomfiets Speaking!
Usericon van Appel
Posted 13-06-2004 20:04 by Appel Wijzig reactieProfiel van AppelQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_user.php?id=2048

Leuke discussie


Red de fietsen de winter door.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 13-06-2004 20:05 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht



F*ck hippies


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 13-06-2004 20:24 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

de bovenstaande links zijn bekend. Succes waarmee?


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 14-06-2004 0:01 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Tien jaar geleden stonden de bladen ook al vol met dit soort discussies. En metal bestaat nog steeds. Ik vraag me daarom af waarom de metalscene zich steeds afvraagt of ze niet dood is. In andere genres zie ik dit soort discussies nl. helemaal niet.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-06-2004 0:02 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Omdat de metalscene DE meest conservatieve scene van alle soorten jeugdculturen is..


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-06-2004 0:04 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 0:01 schreef Killing Zoe het volgende:
Tien jaar geleden stonden de bladen ook al vol met dit soort discussies. En metal bestaat nog steeds. Ik vraag me daarom af waarom de metalscene zich steeds afvraagt of ze niet dood is. In andere genres zie ik dit soort discussies nl. helemaal niet.

punk is dead?
gabber is dead?

kom jij welleens buiten?

headbangers/ hardrockers zijn trouwens de langst bestaande subcultuur van de 20ste(/21ste) eeuw. geen andere jongeren stroming heeft het zo lang volgehouden.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 14-06-2004 0:07 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 14 juni 2004 0:02 schreef Chelman het volgende:
Omdat de metalscene DE meest conservatieve scene van alle soorten jeugdculturen is..


Mooi is dat, hè?



Oud Vuil.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 14-06-2004 0:13 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 0:04 schreef ghoulliette het volgende:
punk is dead?
gabber is dead?

kom jij welleens buiten?

headbangers/ hardrockers zijn trouwens de langst bestaande subcultuur van de 20ste(/21ste) eeuw. geen andere jongeren stroming heeft het zo lang volgehouden.


dat komt natuurlijk ook omdat de dooie genres niet zo veelzijdig waren zullen we maar zeggen. Je hebt punk en je hebt punk en dat is dan volgens de nog bestaande punkers geen echte punk meer . Maar het echter is nog laaang niet dood, aldus een paar collega's van mij. Hetzelfde geldt voor gabber, dat overigens aan een kleine revival is begonnen...

btw hardrockers bestaan al wat langer dan headbangers volgens mij, dat heb je volgens mij vandaag wel kunnen zien .


invictis
Usericon van invictis
Posted 15-06-2004 15:25 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

is er nog een scene dan?
wel grappig om meerdere generaties metalheads te zien


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 15-06-2004 15:30 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Zo lang er nog bands zijn die metal spelen is er toch een zogenaamde "scene"...

wat er verder allemaal bijkomt kan me bar weinig schelen



Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen