IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Teloorgang van metal(scene) Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-06-2004 15:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Scene is een uitvinding van oud gedienden die niet verder willen kijken dan een stel regels die ieder zelf erzint. En tegenwoordig zijn er legio bands die juist volop experimenteren en dus binnen geen enkele sceneregel passen.

Mensen die dan ook roepen dat metal dood is zijn mensen die te lammetierig zijn om nieuwe bands te proberen.


invictis
Usericon van invictis
Posted 15-06-2004 15:58 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

niks is met Venom, Bathory, Slayer enzo


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-06-2004 16:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zeg ik dat dan?


invictis
Usericon van invictis
Posted 15-06-2004 16:04 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2004 16:01 schreef Jenje het volgende:
Zeg ik dat dan?



ja, overduidelijk


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 16-06-2004 0:04 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

De teloorgang van de metalscene komt door Amerika. Hier is de ontwikkeling van mallcore op gang gekomen. En hier komen ook de verraders zoals Metallica vandaan.
Onze metalscene zou nog levendig zijn, als Amerika de almachtige principes van de metal scene zou ondermijnen. Een voorbeeld is ook het laatste concert van Slayor en Slipknot.
Ik word hier dol triest van en mijn zwaremetalen hart snikt af en toe van verdriet waarom de metal scene dit lot heeft verkregen. Wat hebben wij fout gedaan..


F*ck hippies


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-06-2004 0:06 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 0:02 schreef Chelman het volgende:
Omdat de metalscene DE meest conservatieve scene van alle soorten jeugdculturen is..


Juist.

Ow: en de meest kortzichtige


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-06-2004 0:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2004 0:04 schreef Manifest het volgende:
De teloorgang van de metalscene komt door Amerika. Hier is de ontwikkeling van mallcore op gang gekomen. En hier komen ook de verraders zoals Metallica vandaan.
Onze metalscene zou nog levendig zijn, als Amerika de almachtige principes van de metal scene zou ondermijnen. Een voorbeeld is ook het laatste concert van Slayor en Slipknot.
Ik word hier dol triest van en mijn zwaremetalen hart snikt af en toe van verdriet waarom de metal scene dit lot heeft verkregen. Wat hebben wij fout gedaan..
Kut he, als bands zich niet aan jou regels houden


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 16-06-2004 0:13 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Ik kan er soms niet van slapen


F*ck hippies


Orion
Usericon van Orion
Posted 16-06-2004 0:18 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

LOL!


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 08-08-2004 22:20 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

schop


F*ck hippies


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 08-08-2004 22:21 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl



We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 08-08-2004 22:22 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 8 augustus 2004 21:58 schreef Faust het volgende:
Weet wat met jullie is Jullie lachen niet om een scheet he Jullie zijn pubers van rond de 18 jaar en willen hier de dienst uitmaken. Toen ik in 78 met Metal/Rock begon waren jullie allemaal nog bloemkolen en/of liep in den luiers en nu een grote mond geven Wie meer van metal afweet. Mensen die geboren zijn vanaf 80 zijn geen Metalheads maar Metalliefhebbers die erbij willen horen. Dat noemen we ONTRUE-GASTJES Kom we gaan naar Wacken kunnen we het iedereen vertellen en horen wij er ook bij. Festivals zijn leuk ik ga naar Wacken of Waldrock of Dynamo om dat daar veel meer leeftijdgenoten van mij komen. Op Bang your head ook. Maar op With full force en of Graspop zie alleen maar kinderen van 16 tot 20 jaar niet leuk dus.
Maar zijn mijn generatie Metalfans hierop ZM is dat alleen Wim. Ja dus want de 18 jarige intelligente Metal gangsters hier op ZM denken meer te weten dan mn generatiegenoten. Zij(de jonkies) weten niks en moeten alles ontdekken via ons of internet
Er lopen gemiddeld per festival zo'n 20.000 bezoekers en aangemeld bij ZM misschien 3.000. Waar is de rest die willen met dit soort mensen niks te maken hebben. En vindt het wel leuk

Maar wat is dan het verschil tussen metal heads en metalliefhebbers? Alleen de kledingstijl? Is metalhead een modeverschijnsel of gaat het om de muzikale voorkeur...

[Dit bericht is gewijzigd door Audiophile op 08-08-2004 22:23]



CoenV
Usericon van CoenV
Posted 08-08-2004 22:24 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2004 22:22 schreef Audiophile het volgende:
Maar wat is dan het verschil tussen metal heads en metalliefhebbers?


Ik denk zelf dat je als je jezelf een metalhead noemt daar ook een bepaalde attitude bij komt kijken.

Metalliefhebbers, daarvallen metalheads ook onder, maar ook de mensen die zich qua uitstraling 'normaal' kleden etc.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-08-2004 22:30 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 14 juni 2004 0:02 schreef Chelman het volgende:
Omdat de metalscene DE meest conservatieve scene van alle soorten jeugdculturen is..


quote:
Op 16 juni 2004 0:06 schreef Snaack het volgende:
Juist.

Ow: en de meest kortzichtige


Welke jeugdculturen ter vergelijkingsmateriaal ken je dan wel ?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 08-08-2004 23:04]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 08-08-2004 22:33 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Metal is toch geen jeugdcultuur, maar een van de weinige scene's waar ook (of vooral)oudere muziekliefhebbers in zitten?



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-08-2004 22:51 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 8 augustus 2004 22:33 schreef Audiophile het volgende:
Metal is toch geen jeugdcultuur, maar een van de weinige scene's waar ook (of vooral)oudere muziekliefhebbers in zitten?


Je hebt gelijk; het is een subcultuur waar zo'n beetje alle leeftijden mixen.

Bij andere -niet alle natuurlijk- subculturen gebaseerd op muziek is dat trouwens wel anders dus daarom vraag ik me nog ernstiger af waar Chelman en Snaack hun conclusies op baseren; het is blijkbaar ook populair om zogenaamd intelligent proberen te lijken door dingen die je tof vind af te kraken tegenover anderen die datzelfde tof vinden; stoer hoor Chelman en Snaack

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 08-08-2004 22:52]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 08-08-2004 22:58 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Maar wanner heb je het recht om jezelf dan een echte true metalhead te noemen?



CoenV
Usericon van CoenV
Posted 08-08-2004 23:00 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2004 22:58 schreef Audiophile het volgende:
Maar wanner heb je het recht om jezelf dan een echte true metalhead te noemen?


True is een beetje een uitgewoond begrip ondertussen.
'Jezelf zijn' is geen optie omdat je dan met de meute alto's en wannabegoths de schroothoop opgeveegt wordt.
True zijn brengt voornamelijk beperkingen met zich mee volgens mij.

www.truiemensen.tk verschaft wel wat informatie. Wel MF-georienteerd, dus truee ZM-ers, wees gewaarschuwd.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 08-08-2004 23:02 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 augustus 2004 22:51 schreef Mutilator het volgende:
het is blijkbaar ook populair om zogenaamd intelligent proberen te lijken door dingen die je tof vind af te kraken tegenover anderen die datzelfde tof vinden


Ach, dat is vast ook een trend. Dat waait wel weer voorbij.



Oud Vuil.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 08-08-2004 23:05 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 augustus 2004 22:58 schreef Audiophile het volgende:
Maar wanner heb je het recht om jezelf dan een echte true metalhead te noemen?


Denk je, dat die er écht zijn?

Ik kan me niet voorstellen, dat er iemand is, die alléén maar naar metal luisterd.

Dan heeft die iemand oog/oorkleppen op, die maar eens snel verwijderd moeten worden.


Oud Vuil.


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 08-08-2004 23:07 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2004 23:05 schreef webblaster wim het volgende:
Denk je, dat die er écht zijn?

Ik kan me niet voorstellen, dat er iemand is, die alléén maar naar metal luisterd.

Dan heeft die iemand oog/oorkleppen op, die maar eens snel verwijderd moeten worden.


Metalheads met oogkleppen voor?
Dat is niks nieuws volgens mij.
Maar inderdaad, vrijwel iedereen luisterd wel eens wat anders.


Spiritist
Usericon van Spiritist
Posted 08-08-2004 23:11 by Spiritist Wijzig reactieProfiel van SpiritistQuote dit bericht

Ik luister naar de Creedence Clearwater Revisited en Man At Work,

maar ik ben dan ook geen metalhead.


You don't need to have respect for him because he pretends that he's holy...


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 08-08-2004 23:12 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Pleur dan op hier.


Bazzio Attacks!!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 08-08-2004 23:12 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 8 augustus 2004 23:11 schreef Spiritist het volgende:
Ik luister naar de Creedence Clearwater Revisited en Man At Work,

maar ik ben dan ook geen metalhead.


Creedence clearwater revival en Men at work


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Spiritist
Usericon van Spiritist
Posted 08-08-2004 23:13 by Spiritist Wijzig reactieProfiel van SpiritistQuote dit bericht

ja, copyeerde het ff van een mp3tje die ik nu toevallig luister, lastig, die foute titels.

[Dit bericht is gewijzigd door Spiritist op 08-08-2004 23:16]


You don't need to have respect for him because he pretends that he's holy...


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen