IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Teloorgang van metal(scene) Vorige pagina | Volgende pagina
El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 07-06-2004 15:47 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:43 schreef HgarrothwulfF het volgende:
nam het maar als het eerste voorbeeld dat in me op kwam

misfits, zijn wel serieus links links links, muzikaal zeer gedreven

alleen het muzikale spreekt me aan, zegt inderdaad weinig over de gedachten bij dat soort bands wat de bedoeling ervan is bij mij, maak ik me alleen ''druk'' over bij bm


dan spreek je jezelf toch aardig tegen:
quote:

ligt er aan waar de agressie op gebaseerd is en het gevoel mee van doen heeft... als het linkse potten zijn, die hun agressie op die manier uitten richting rechtse politieke zaken, en het gevoel van peace love en happiness over willen brengen op deze tegenstrijdige, hypocriete manier, kan ik dat niet waarderen...




Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 15:47 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:46 schreef Jenje het volgende:

De fans .. tja .. dat is iets waar ik me soms aan kan ergeren, maar ja .. kan me goed inbeelden dat toen ik net met metal begon de oudgedienden zich aan mij ergerden.


Idd; Volgens mij vergeten veel mensen hoe ze zelf waren op die leeftijd.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-06-2004 15:49 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ik heb lange tijd gedacht dat metal idd naar de kloten was en op zich is de toestand van de scene idd erg belabberd. Jonge bengels die denken dat Limb Bizkit de hardste band op aard is, maken nu het overgrote deel van de scene uit of m.a.w. van een scene is nauwelijks nog sprake. Die gastjes weten niks, kennen niks en luisteren vooral naar metal voor de verkeerde redenen.
Anderzijds moet ik toch zeggen dat ik de laatste maanden aangenaam verast werd door het aantal briljante releases op metalgebied:
Iced Earth - The Glorious Burden
Exodus - Tempo of the Damned
Machine Head - Through the Ashes of Empires
Brides of Destruction - Here come the Brides
Velvet revolver - Contraband
Metallica - St.Anger (al zal ik wel de enige zijn, haha)
Als je weet dat er ook nieuwe releases op stapel staan van Testament, Judas Priest, Slayer, Guns n' Roses (ooit komt ie er) enz. dan denk ik toch dat het met veel bands de goeie richting uitgaat. Ik hoop dat de scene volgt.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 15:49 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 7 juni 2004 15:47 schreef El Chulo het volgende:
dan spreek je jezelf toch aardig tegen:


hoef gvd niet eens te werken ben ik weer....


dat zou je bijna denken he... maar toen kwelgeest begon over andere scenes, begon ik daar ook over te denken, ik luister uit mezelf niet tot nauwelijks naar andere scenes in de metal dan bm, dus mijn eerste post was compleet daarop gericht


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 15:50 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:46 schreef 0Tolerence het volgende:
Ik zie niet zo direct wat kort haar ermee te maken heeft? Buiten dat loop er ik dagelijks nooit metal bij, is dat een probleem? Nee vindt ik niet. Wat jij beschrijft komt gewoon omdat het commerciele aandeel metal gewoon is gegroeid afgelopen tijd, er is meer aandacht voor het genre in de media. Dat was vroeger wel anders.

Het is algemmen bekend dat je met kort haar geen volwaardig metalhead kan zijn.



Maar ff serieus: Ik vind lang haar toch wel wat toevoegen en het is wel iets wat typerend is voor metal. Verder valt het wel op dat de 'nieuwe' stroming metal heads er veel kort heeft. Ik had me haar al lang voor ik metal kende.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 07-06-2004 15:51 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

ach, veel van die jonge mannetjes moeten hun haar nog laten groeien, daar gaat nou eenmaal enige tijd overheen.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2004 15:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:47 schreef kwelgeest het volgende:
Idd; Volgens mij vergeten veel mensen hoe ze zelf waren op die leeftijd.

Inderdaad, je zulkt altijd hebben dat de oudere generatie de jongere generatie maar een stel meelopers vind, en de jongere generatie de oudere een stelletje bekrompen boerelullen.

Who cares ...


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-06-2004 15:54 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:52 schreef Jenje het volgende:
Inderdaad, je zulkt altijd hebben dat de oudere generatie de jongere generatie maar een stel meelopers vind, en de jongere generatie de oudere een stelletje bekrompen boerelullen.

Who cares ...


Leve de boerenlullen!!!! (jaja, met een tussen-n)


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 15:54 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik ben dit jaar btw al een paar varbazing wekkend hard heerschende metal releases tegen gekomen. Ik noem o.a.:

Funeral Winds - Koude Haat
Lunar Aurora - Elixir of Sorrow
Deathspell Omega - Si Monumentum Require Circumspice


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 07-06-2004 15:55 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:51 schreef El Chulo het volgende:
ach, veel van die jonge mannetjes moeten hun haar nog laten groeien, daar gaat nou eenmaal enige tijd overheen.


Ach mij zal je nooit met langhaar zien lopen, veel te lastig.


"This one is older than shit, heavier than time!"


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 15:56 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:55 schreef 0Tolerence het volgende:
Ach mij zal je nooit met langhaar zien lopen, veel te lastig.
Juist niet. Water erin kammetje erdoorheen elestiekje erin en klaar


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-06-2004 15:56 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

als je de nieuwe deathspell omega naast de vorige releases legt, zou je bijna denken dat het geen deathspell omega meer is... nergens hoor ik bekende klanken, jammer


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2004 15:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:54 schreef Count Usher het volgende:
Leve de boerenlullen!!!! (jaja, met een tussen-n)
een echte boerelul doet het zonder n


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-06-2004 15:57 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:56 schreef kwelgeest het volgende:
Juist niet. Water erin kammetje erdoorheen elestiekje erin en klaar


Je moet dat kammetje er eerste doorheen krijgen, makker!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 15:57 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:57 schreef Count Usher het volgende:
Je moet dat kammetje er eerste doorheen krijgen, makker!
creme spoelling/voeding


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 07-06-2004 15:57 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Er is wel een verschil tussen metalfans die net komen kijken van enkele jaren terug, en nu. Tegenwoordig stelt het geen zak meer voor als je metal luistert, het is een aardig eind ingeburgerd. Het is ook minder vanzelfsprekend dat jonge metalfans verder groeien in het genre. Het genre is immers toegankelijker geworden om binnen te stappen, maar om verder te groeien in het genre vraagt nog evenveel van je als jaren geleden. Zoveel hart voor de muziek hebben tegenwoordige nieuwkomers in het genre lang niet allemaal.

En idd, de kleinere festivals zijn nog interessant, en daar zal ik het mee moeten doen.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 07-06-2004 15:59 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 7 juni 2004 15:54 schreef kwelgeest het volgende:
Ik ben dit jaar btw al een paar varbazing wekkend hard heerschende metal releases tegen gekomen. Ik noem o.a.:

Funeral Winds - Koude Haat
Lunar Aurora - Elixir of Sorrow
Deathspell Omega - Si Monumentum Require Circumspice


Er komen nog genoeg gave releases uit ja...
Ook tussen alle standaard brutal death die er de laatste jaren uit is gekomen komt nog genoeg boeiends uit..

ik noem een blood red throne - affiliated with the suffering, vital remains - dechristianize en intestine baalism... brutal death, maar geen standaard cannibal corpse/deicide meuk...



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 07-06-2004 16:01 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:57 schreef TNightmare het volgende:
Er is wel een verschil tussen metalfans die net komen kijken van enkele jaren terug, en nu. Tegenwoordig stelt het geen zak meer voor als je metal luistert, het is een aardig eind ingeburgerd. Het is ook minder vanzelfsprekend dat jonge metalfans verder groeien in het genre. Het genre is immers toegankelijker geworden om binnen te stappen, maar om verder te groeien in het genre vraagt nog evenveel van je als jaren geleden. Zoveel hart voor de muziek hebben tegenwoordige nieuwkomers in het genre lang niet allemaal.

En idd, de kleinere festivals zijn nog interessant, en daar zal ik het mee moeten doen.


Waldrock is ook al opgeslokt door troep, zie de lineup maar. Denk overigens dat ik er volgend jaar ook niet meer heen ga. De oude garde wordt gewoon weggehoond met een speelduur van 30-40 minuten. Belachelijk


"This one is older than shit, heavier than time!"


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 16:03 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 15:59 schreef Kramy het volgende:
Er komen nog genoeg gave releases uit ja...
Ook tussen alle standaard brutal death die er de laatste jaren uit is gekomen komt nog genoeg boeiends uit..

ik noem een blood red throne - affiliated with the suffering, vital remains - dechristianize en intestine baalism... brutal death, maar geen standaard cannibal corpse/deicide meuk...
Ik vind death metal echt zo zwaar oniteressant. Veel standaard 'technisch' gelingel, geen gevoel, geen verdere bedoelling dan beuken.
Nee Death metal is niet mijn ding; Zeker alle new wave Amerikaanse stik death metal bands alla Nile, Monolith en Dying Fetus zuigen erg hard zwaar. Het enige wat mij het afgelopen jaar in de death metal poistief verbaaste was Judgement Day.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2004 16:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Er komt nog gruwelijk veel goede shit uit ... men kijkt alleen teveel naar de gevestigde namen.

Kijk nou eens naar nieuwe Benighted of naar de laatste Goatsblood. Er komt een nieuwe Crowbar, nieuwe Neurosis en een nieuwe Esoteric aan.

Mourning Beloveth heeft een fantastisch album uitgebracht en er komt alweer een nieuwe aan ...

En dan is er voor mij de opkomst van de sludge, met de nieuwe bands als Mugwart, Sloth, Premonitions of War.

En de nog steeds voortdurende metalore golf, met als laatste uitschieters de nederlandse bands 37 stabwoundz en instill ..

Nog zat goede releases ...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 16:05 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:01 schreef 0Tolerence het volgende:
Waldrock is ook al opgeslokt door troep, zie de lineup maar. Denk overigens dat ik er volgend jaar ook niet meer heen ga. De oude garde wordt gewoon weggehoond met een speelduur van 30-40 minuten. Belachelijk
Van Waldrock vind ik de line up dit jaar interessanter dan vn Dynamo en/of Graspop; Ja leuyk dat Graspop drie dagen is maar er komt dan ook drie keer niets.
Ik heb zowiezo het idee dat black metal de laatste jaren een beetje 'vergeten' wordt op de festivals.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 16:06 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:03 schreef Jenje het volgende:
, met als laatste uitschieters de nederlandse bands 37 stabwoundz en instill ..

Nog zat goede releases ...
37 Stabwounds verbaasde mij idd. Beetje standaard beetje Madbaal invloden misschien maar het beukte best aardig. Among the Living vind ik trouwens ook een goede.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 07-06-2004 16:06 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:03 schreef kwelgeest het volgende:
Ik vind death metal echt zo zwaar oniteressant. Veel standaard 'technisch' gelingel, geen gevoel, geen verdere bedoelling dan beuken.


tja, smaken verschillen en de relavantie hiervan ontgaat me een beetje.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2004 16:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:06 schreef kwelgeest het volgende:
37 Stabwounds verbaasde mij idd. Beetje standaard beetje Madbaal invloden misschien maar het beukte best aardig. Among the Living vind ik trouwens ook een goede.
Vind het maar in kleine mate op Madball lijken, ze hebben gewoon er een NYHC-feel inzitten maar met een machinehead/crowbar-groove randje. Moet ze live nog zien


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 16:10 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:06 schreef El Chulo het volgende:
tja, smaken verschillen en de relavantie hiervan ontgaat me een beetje.
Het zal waarschijnlijk idd aan mijn smaak liggen maar ik vind in de death wereld gewoon echt totaal niets interessants of schokkend uitkomen. Ik heb echt bij ongeveer alles het idee dat ik het al eens gehoord heb of het 'net niet gvoel' ( wat ik bij ,hard, core btw ook veel heb).
Nou hoor ik death metal bands over het algemeen vooral live voorbij komen misschien dat dat de bug is maar ik denk het niet gezien mijn ervaring is dat de betere bands in het genre live niet veel van studio verschillen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen