IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Teloorgang van metal(scene) Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 16:12 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:07 schreef Jenje het volgende:
Vind het maar in kleine mate op Madball lijken, ze hebben gewoon er een NYHC-feel inzitten maar met een machinehead/crowbar-groove randje. Moet ze live nog zien
Ja ik ben, nog, niet zo bekend met het genre dus ik denk dat het gene wat ik 'Madball' noem bij jou als NYHC-feel in je vocabulair zit


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 07-06-2004 16:14 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 7 juni 2004 16:03 schreef kwelgeest het volgende:
Ik vind death metal echt zo zwaar oniteressant. Veel standaard 'technisch' gelingel, geen gevoel, geen verdere bedoelling dan beuken.
Nee Death metal is niet mijn ding; Zeker alle new wave Amerikaanse stik death metal bands alla Nile, Monolith en Dying Fetus zuigen erg hard zwaar. Het enige wat mij het afgelopen jaar in de death metal poistief verbaaste was Judgement Day.


Mee eens... ik vind al die standaard brutal death en alle technische death ook geen flikker aan... luister vooral old school, en heel soms een uitschieter in het brutal death genre (zoals die ik daarnet al opnoemde).

Maar ik zou hetzelfde kunnen zeggen over al die 1000e bandjes in de BM-scene die allemaal exact hetzelfde doen...

Blijft een kwestie van smaak he Ik wou alleen maar aangeven dat er echt nog wel vernieuwing in de metal te vinden is.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 16:14 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

@El Chulo: Zowiezo mis ik in death erg het 'diepere' gevoel, de essentie die black en hardcore wel in zich hebben.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2004 16:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wat dus een kwestie van voorkeur is, wat voor ieder persoonlijk is en dus niet echt een punt van discussie is



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-06-2004 16:16 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:14 schreef kwelgeest het volgende:
@El Chulo: Zowiezo mis ik in death erg het 'diepere' gevoel, de essentie die black en hardcore wel in zich hebben.


Er zijn toch zat death-metal bands die dat diepere gevoel wél hebben:
Immolation
Morbid Angel (vroeger dan)
Horrified
Vital Remains
enz...


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 16:16 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:14 schreef Kramy het volgende:
Mee eens... ik vind al die standaard brutal death en alle technische death ook geen flikker aan... luister vooral old school, en heel soms een uitschieter in het brutal death genre (zoals die ik daarnet al opnoemde).

Maar ik zou hetzelfde kunnen zeggen over al die 1000e bandjes in de BM-scene die allemaal exact hetzelfde doen...

Blijft een kwestie van smaak he Ik wou alleen maar aangeven dat er echt nog wel vernieuwing in de metal te vinden is.
Ik hoor ik veel black bands toch net een iets verdergaand iets; Een soort dieper gevoel dat het verder gaat dan slechts de muziek.
Nou heb ik dat allen niet bij bands als: Darkthrone, oude Mayhem, beherit, von etc
Dat vind ik allemaal inhoudloze misplaats simplistische herrie.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 07-06-2004 16:16 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:16 schreef Jenje het volgende:
Wat dus een kwestie van voorkeur is, wat voor ieder persoonlijk is en dus niet echt een punt van discussie is



euh juist, dat probeerde ik dus ook al te zeggen.

[Dit bericht is gewijzigd door El Chulo op 07-06-2004 16:17]


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2004 16:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Goh noem je net bands op die ik weer weinig aan vind .... terwijl ik toch regelmatig death luister (maar vaak het moderenere & brutere spul).


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 07-06-2004 16:17 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 7 juni 2004 16:05 schreef kwelgeest het volgende:
Van Waldrock vind ik de line up dit jaar interessanter dan vn Dynamo en/of Graspop; Ja leuyk dat Graspop drie dagen is maar er komt dan ook drie keer niets.
Ik heb zowiezo het idee dat black metal de laatste jaren een beetje 'vergeten' wordt op de festivals.


Ik vind black metal ook meer iets voor een klein donker zaaltje dan een warm zonnig festival met 50.000 man...
Maar ehmz, kijk eens naar de line-up van wacken.. misschien niet helemaal de black die jij wil zien, maar er staat toch black genoeg...



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 07-06-2004 16:19 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:17 schreef Kramy het volgende:
Ik vind black metal ook meer iets voor een klein donker zaaltje dan een warm zonnig festival met 50.000 man...


Precies, zelfs een festival als X-Mass vind ik persoonlijk al een te grote schaal voor black metal. Carpathian Forest heeft sowieso voor mij afgedaan met die nieuwe lading infantiele shirts, maar dat terzijde.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 16:19 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:16 schreef Jenje het volgende:
Wat dus een kwestie van voorkeur is, wat voor ieder persoonlijk is en dus niet echt een punt van discussie is


Maar ik heb toch niet het idee dat death metal fans in hun bands dezelfde voeldoenning vinden als black of hardcore fans in hun bands.
quote:
Op 7 juni 2004 16:16 schreef Count Usher het volgende:
Er zijn toch zat death-metal bands die dat diepere gevoel wél hebben:
Immolation
Morbid Angel (vroeger dan)
Horrified
Vital Remains
enz...
Immolation mischien ja maar spreekt mij muziekaal niet aan dus heb ik nooit echt goed beluisterd; Hetzelfde geld voor de twee eerste albums van MA maar dat komt ook omdat ik het nieuwere werk gewoon ophetzelfde hoopje gooi als de gemiddelde death metal band, oftewel oniteressant.
Die andere twwe ben ik geheel niet mee bekend


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2004 16:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:19 schreef kwelgeest het volgende:
Maar ik heb toch niet het idee dat death metal fans in hun bands dezelfde voeldoenning vinden als black of hardcore fans in hun bands.
Dat is de grootste piemelzuigerij die ik in dit topic gelezen heb.

Natuurlijk wel, dat hangt toch van je persoonlijke smaak af??


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-06-2004 16:21 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:20 schreef Jenje het volgende:
Dat is de grootste piemelzuigerij die ik in dit topic gelezen heb.

Natuurlijk wel, dat hangt toch van je persoonlijke smaak af??


Mee eens, persoonlijk klinkt hardcore in mijn oren ook maar als lawaai.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 16:22 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:17 schreef Jenje het volgende:
Goh noem je net bands op die ik weer weinig aan vind .... terwijl ik toch regelmatig death luister (maar vaak het moderenere & brutere spul).
Zulk muziek vind ik echt niets, het mist gewoon iets. Als ik iets hardsen technisch wil horen zet ik Infestdead of The Bezerker aan die beukende al die brute death bands van tegenwoordig hard omver.
quote:
Op 7 juni 2004 16:17 schreef Kramy het volgende:
Ik vind black metal ook meer iets voor een klein donker zaaltje dan een warm zonnig festival met 50.000 man...
Maar ehmz, kijk eens naar de line-up van wacken.. misschien niet helemaal de black die jij wil zien, maar er staat toch black genoeg...
Daar heb je wel gelijk in maar bv Marduk op Waldrock 2000 was er gaaf.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 07-06-2004 16:23 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 7 juni 2004 16:19 schreef kwelgeest het volgende:
Maar ik heb toch niet het idee dat death metal fans in hun bands dezelfde voeldoenning vinden als black of hardcore fans in hun bands.Immolation mischien ja maar spreekt mij muziekaal niet aan dus heb ik nooit echt goed beluisterd; Hetzelfde geld voor de twee eerste albums van MA maar dat komt ook omdat ik het nieuwere werk gewoon ophetzelfde hoopje gooi als de gemiddelde death metal band, oftewel oniteressant.
Die andere twwe ben ik geheel niet mee bekend


Luister eens naar vital remains - dechristianize.. zal jou denk ik wel aanspreken. Geen standaard brute zooi, en ook niet puur muzikaal. De intro van de CD is O Fortuna op de achtergrond met de berechting van Jezus er tussendoor... zal jou als black metal fan wel aanspreken (generaliseren heerst )



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-06-2004 16:25 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:23 schreef Kramy het volgende:
Luister eens naar vital remains - dechristianize.. zal jou denk ik wel aanspreken. Geen standaard brute zooi, en ook niet puur muzikaal. De intro van de CD is O Fortuna op de achtergrond met de berechting van Jezus er tussendoor... zal jou als black metal fan wel aanspreken (generaliseren heerst )


Dechristianiiiiiiiiiize !!!!!!!!!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 16:25 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:20 schreef Jenje het volgende:
Dat is de grootste piemelzuigerij die ik in dit topic gelezen heb.

Natuurlijk wel, dat hangt toch van je persoonlijke smaak af??
Dat is op een ander niveau.
Mag ik er nog even opwijzen dat voor veel blekkies hun muziek echt wel verder gaat dan de muziek. Vrienden van mij hebben dat heel sterk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-06-2004 16:26 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:25 schreef kwelgeest het volgende:
Dat is op een ander niveau.
Mag ik er nog even opwijzen dat voor veel blekkies hun muziek echt wel verder gaat dan de muziek. Vrienden van mij hebben dat heel sterk.



Tuurlijk, mee eens, maar dat geldt toch ook voor die hardcore-gasten. Ok, het manifesteert zich anders, maar me dunkt gaat het even diep.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 07-06-2004 16:26 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 7 juni 2004 16:16 schreef kwelgeest het volgende:
Ik hoor ik veel black bands toch net een iets verdergaand iets; Een soort dieper gevoel dat het verder gaat dan slechts de muziek.
Nou heb ik dat allen niet bij bands als: Darkthrone, oude Mayhem, beherit, von etc
Dat vind ik allemaal inhoudloze misplaats simplistische herrie.


wat jij lijkt te beschrijven is de hoeveelheid bombastisch keyboardwerk er in wordt geperst tegenwoordig.. Zonder blijft er vaak niet veel over.. maar das mijn persoonlijke mening


Een kleine snol zit zo vol.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-06-2004 16:29 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:26 schreef SkinPeeleR het volgende:
wat jij lijkt te beschrijven is de hoeveelheid bombastisch keyboardwerk er in wordt geperst tegenwoordig.. Zonder blijft er vaak niet veel over.. maar das mijn persoonlijke mening
Ik vind een keyboard niet storend ( judas iscariot Lunar Aurora gotmoor) maar het kan ook prima zonder neergezet worden ( funeral winds, deathspell omega, angst).


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-06-2004 16:31 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:26 schreef SkinPeeleR het volgende:
wat jij lijkt te beschrijven is de hoeveelheid bombastisch keyboardwerk er in wordt geperst tegenwoordig.. Zonder blijft er vaak niet veel over.. maar das mijn persoonlijke mening


Daarom zijn er ook goeie (Emperor, Limbonic Art, ...) en slechte (Siebenburgen en aanverwanten) bands binne het keyboardgerelateerde genre. Dat heb je overal, daar heeft het dus niks te maken. Goeie black moet een extra dimensie hebben.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 07-06-2004 16:35 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 7 juni 2004 16:31 schreef Count Usher het volgende:
Daarom zijn er ook goeie (Emperor, Limbonic Art, ...) en slechte (Siebenburgen en aanverwanten) bands binne het keyboardgerelateerde genre. Dat heb je overal, daar heeft het dus niks te maken. Goeie black moet een extra dimensie hebben.



Goeie death een rottend karkas als goede voedingsbodem.


Een kleine snol zit zo vol.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-06-2004 16:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:25 schreef kwelgeest het volgende:
Dat is op een ander niveau.
Mag ik er nog even opwijzen dat voor veel blekkies hun muziek echt wel verder gaat dan de muziek. Vrienden van mij hebben dat heel sterk.

Dit is nou iets waar ik schijt aan heb, die hele attitude van de black metal, dat hele better-than-thou gedoe. Leer eerst maar eens een fatsoenlijke productie neer te zetten.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 07-06-2004 16:42 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 7 juni 2004 16:37 schreef Jenje het volgende:
Dit is nou iets waar ik schijt aan heb, die hele attitude van de black metal, dat hele better-than-thou gedoe. Leer eerst maar eens een fatsoenlijke productie neer te zetten.


Op zich heb je gelijk als het om 95% van de black-metal bands gaat, maar er is nog steeds die sublieme 5% die keer op keer duistere, diepgaande meesterwerkjes aflevert. (Al is dat misschien tegenwoordig gereduceerd tot amper 1%, maar kom).


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


VVL
Uul
Usericon van VVL
Posted 07-06-2004 16:49 by VVL Wijzig reactieProfiel van VVLQuote dit berichthttp://www.aesunt.tk

quote:
Op 7 juni 2004 16:42 schreef Count Usher het volgende:
Op zich heb je gelijk als het om 95% van de black-metal bands gaat, maar er is nog steeds die sublieme 5% die keer op keer duistere, diepgaande meesterwerkjes aflevert. (Al is dat misschien tegenwoordig gereduceerd tot amper 1%, maar kom).

Ik ken geen bands die keer op keer 'sublieme meesterwerkjes' aflevert. Ja, Burzum misschien. Dat is de enige band waarvan ik echt alles goed vind. Welke bands kun je volgens jou nog meer tot die 5%/1% rekenen dan?


Schel


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen