IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Pelican Vorige pagina | Volgende pagina
Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 10-02-2006 21:27 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

GAAN!

..en neem je dope mee

[Dit bericht is gewijzigd door Brujo op 10-02-2006 21:27]


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


The Chosen
Usericon van The Chosen
Posted 11-02-2006 3:22 by The Chosen Wijzig reactieProfiel van The ChosenQuote dit bericht

Wooow!!!!

Pelican was echt geniaal!
Na een paar joints en wat biertjes heerlijk genieten op de muziek van deze heren.

Van Cave-In vond ik sommige nummers leuk, maar er zaten veel minder goede nummers tussen. Zo nu en dan had ik het gevoel dat ik naar een of andere nu-metal band stond te kijken.

Al met al een geslaagde avond, maar Pelican had hoofdact moeten zijn.
nog maar wel een Pelican shirt gekocht!


She Said Destroy in Black New York


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 11-02-2006 3:36 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

Kut...gemist, wanneer was het ook weer in Deventer?


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


The Chosen
Usericon van The Chosen
Posted 11-02-2006 3:39 by The Chosen Wijzig reactieProfiel van The ChosenQuote dit bericht

Dat is al geweest, als ik me niet vergis.


She Said Destroy in Black New York


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 11-02-2006 3:40 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

Hmm dank je


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 11-02-2006 11:42 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

@brujo, brr buh wzzz trrr tik

@The Chosen, ik heb u niet gezien volgens mijn.


Ik had trouwens beter naar de kroeg kunnen gaan.

Not my cunt of tea, jammer genoeg.


Suck my piss


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 11-02-2006 14:06 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2006 20:16 schreef The Chosen het volgende:
Ik zat zelf eerst ook te twijfelen om te gaan, omdat ik hoorde dat de drummer van Pelican live erg slecht scheen te zijn. Iemand iets opgevallen?
Erg slecht? Nee. Maar strak is hij zeker niet! Het zijn niet opvallende fouten, maar hij kon de boel niet goed bijelkaar houden imo. Dan weer te gehaast dan weer te lui. Jammer, verder een erg vet optreden!

En Cave In was ook erg tof. Vetste nummer: Trepanning!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 11-02-2006 14:12 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2006 3:36 schreef Doomy het volgende:
Kut...gemist, wanneer was het ook weer in Deventer?


Eergister


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


The Chosen
Usericon van The Chosen
Posted 11-02-2006 14:24 by The Chosen Wijzig reactieProfiel van The ChosenQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2006 11:42 schreef skullfuck het volgende:
@The Chosen, ik heb u niet gezien volgens mijn.



Ik liep er rond in die darkspace coltrui, maar ik heb hier ook nog geen foto gepost, dus het is erg logisch dat je me nier herkent hebt


She Said Destroy in Black New York


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 11-02-2006 15:19 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Pelican was aardig, jammer van die matige drummer. Cave-In was okee, niet slecht, niet fantastisch. De toegift met twee nummers van Jupiter was het hoogtepunt van de set. Interview + review volgen nog.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 11-02-2006 18:26 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 11 februari 2006 14:24 schreef The Chosen het volgende:
Ik liep er rond in die darkspace coltrui, maar ik heb hier ook nog geen foto gepost, dus het is erg logisch dat je me nier herkent hebt


misschien kwam je wel uit stad

vandaar.


Suck my piss


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 14-02-2006 14:09 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2006 14:06 schreef NecRobert het volgende:
Erg slecht? Nee. Maar strak is hij zeker niet! Het zijn niet opvallende fouten, maar hij kon de boel niet goed bijelkaar houden imo. Dan weer te gehaast dan weer te lui. Jammer, verder een erg vet optreden!

En Cave In was ook erg tof. Vetste nummer: Trepanning!


Die drummer is inderdaad niet bepaald de strakste ooit, maar grove fouten maakt hij niet. Stoort volstrekt niet. Naar mijn mening legt 'ie een mooie organische basis waar de rest van de band overheen musiceert.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 14-02-2006 15:46 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2006 14:09 schreef Melk is Goed het volgende:
Die drummer is inderdaad niet bepaald de strakste ooit, maar grove fouten maakt hij niet. Stoort volstrekt niet. Naar mijn mening legt 'ie een mooie organische basis waar de rest van de band overheen musiceert.
Grove fouten maakt hij inderdaad niet, alleen zat hij er vooral met de breaks een beetje naast. Wat dat betreft had het met bijvoorbeeld de drummer van Isis een stuk mooier geweest denk ik. Het heeft voor mij iig invloed gehad op de genietbaarheid vh optreden. Storen is een groot woord.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Iscariah
Slateman
Usericon van Iscariah
Posted 14-02-2006 19:32 by Iscariah Wijzig reactieProfiel van IscariahQuote dit bericht

De keer dat ik ze zag leek het net alsof hij de nummers voor het eerst in jaren speelde ...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-02-2006 19:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

the fire in our throats will beckon the thaw net leren kennen.

kan mij enigszins charmeren, vooral blij met het gemis aan schruwelige zang zoals bij Cult of Luna


signature


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 15-03-2006 22:54 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Vrijwel exact hetzelfde soort muziek als Red Sparowes en (vocaalloze) Isis, maar ook van hoog niveau. het debuut van Red Sparowes had ik tegelijk gekocht met de laatste release van Red Sparowes en had 'm nog niet zo heel veel gedraaid. vandaag wél. 6x om precies te zijn. Bijna net zo hoogstaand als eerder genoemde bands. Hypnotiserende postrock/hardcore. Lange, epische instrumentale nummers die veel emotie los maken, puur en alleen door vakkundig in elkaar gezette klanken, hypnotiserend gitaar (soms met cello strijkstok) rifjes en Pink Floyd achtige solo's gecombineerd met soms verpulverende geluidsmuren.

Wederom geen originele release maar wél eentje die veel in me los maakt. Kunstig, gelaagd, diepgaand en bloedmooi. Zo kan ik alles in dit genre noemen.



Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 15-03-2006 22:57 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2006 22:54 schreef Tormented soul het volgende:
Vrijwel exact hetzelfde soort muziek als Red Sparowes en (vocaalloze) Isis, maar ook van hoog niveau. het debuut van Red Sparowes had ik tegelijk gekocht met de laatste release van Red Sparowes en had 'm nog niet zo heel veel gedraaid. vandaag wél. 6x om precies te zijn. Bijna net zo hoogstaand als eerder genoemde bands. Hypnotiserende postrock/hardcore. Lange, epische instrumentale nummers die veel emotie los maken, puur en alleen door vakkundig in elkaar gezette klanken, hypnotiserend gitaar (soms met cello strijkstok) rifjes en Pink Floyd achtige solo's gecombineerd met soms verpulverende geluidsmuren.

Wederom geen originele release maar wél eentje die veel in me los maakt. Kunstig, gelaagd, diepgaand en bloedmooi. Zo kan ik alles in dit genre noemen.




Ja!


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-06-2006 0:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

is het waar dat een gelijkaardige band Shora heet?


signature


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 17-06-2006 14:27 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2006 0:03 schreef Hypnos het volgende:
is het waar dat een gelijkaardige band Shora heet?


Jazeker! Shora moet je zeker ff luisteren (als je Pelican goed vindt). Shora speelt wel iets softere, maar meer gelaagde postcore. Ook instrumentaal en zeer hypnotiserend. Album: Malval



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-06-2006 19:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

shora is besteld
ondertussen de gelijknamige pelican - pelican gekocht en de mini into the sea ,

die mini is werelds


signature


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-07-2006 10:59 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Heb van een vriend alle albums gekregen, hij dacht dat ik het wel zo diggen. EN INDERDAAD GODVERDOMME!!

Ik zit nu de selftitled EP te luisteren, wat vet zeg!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-06-2007 19:39 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Heeft iemand al de nieuwe plaat, 'City of Echoes', al gehoord? Hoe is-ie?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 22-06-2007 21:03 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Geniaal natuurlijk!! Hoge vermelding in mijn top-lijstje waard


Inter faeces et urinam nascimur


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-06-2007 22:27 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

NP, vet gitaarwerk weer. Maar ik vind dat drumwerk nogal irritant eigenlijk. Op 'Australasia' valt het wat minder op. 'City of Echoes' is qua strakheid meer van niveautje oude Graveland en dat is geen compliment.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 23-06-2007 17:14 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik lees wel vaker dat de drummer van Pelican bagger speelt. Bij Tusk en Mouth of the Architect speelt hij nochans strak. Het drumgeluid zelf kan een stuk beter, maar de ritmesectie is gewoon prima.

btw: City of echoes is een lekker grungy plaatje geworden. heerlijk riffwerk!

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 23-06-2007 17:14]


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen