IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Pearl Jam Vorige pagina | Volgende pagina
cynic
Usericon van cynic
Posted 18-05-2009 9:51 by cynic Wijzig reactieProfiel van cynicQuote dit berichthttp://www.the-wounded.nl

Komt bij dat Eddie Vedder ook behoorlijke teksten schrijft.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-05-2009 9:53 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2009 9:51 schreef Hexegot het volgende:
I agree, maar om het aldus op schrift te zien staan vind ik op de vroege morgen toch een soort grappig.




Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-05-2009 9:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Grunge is trouwens ook meer dan Kurt Cobain en Layne Staley ...


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-05-2009 9:54 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Met veel van zijn teksten weet die man me toch echt te raken. Al heb ik nummers als 'Alive' nu wel gehoord.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-05-2009 9:56 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2009 9:54 schreef Jenje het volgende:
Grunge is trouwens ook meer dan Kurt Cobain en Layne Staley ...


O ja joh


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-05-2009 10:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2009 9:56 schreef Snaack het volgende:
O ja joh
Ja Maar veel mensen denken nog steeds dat Kurt Cobain grunge heeft uitgevonden .. lekker focussen op de junks maar niet verder kijken dan dat.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-05-2009 10:10 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 mei 2009 8:56 schreef Jenje het volgende:
Was jij niet die persoon die een Soundgarden shirt aan me wilde verkopen? Waarom heb je dat shirt dan gekocht?


Toen in die fase dus. Heb dat oude shirt al jaaaren niet meer gedragen, dus dat staat nog steeds officieus in de verkoop.

@Snaack: oprechtheid is wat mij betreft geen discussiepunt; Alice in Chains was denk ik wel de hoogvlieger; originele zang en apart gitaarwerk.
T is natuurlijk maar welke lading je in muziek wil horen..

Wat ik jammer vind is dat de grungetrend ten koste van de thrash- en US/speedmetal is opgekomen. Daardoor zijn er veel kwaliteitsbands verloren gegaan, wat gelukkig nu wordt rechtgetrokken.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-05-2009 10:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2009 10:10 schreef Mutilator het volgende:
Wat ik jammer vind is dat de grungetrend ten koste van de thrash- en US/speedmetal is opgekomen. Daardoor zijn er veel kwaliteitsbands verloren gegaan, wat gelukkig nu wordt rechtgetrokken.
Urgh? Want die stijlen bijten elkaar? Deze uitspraak snap ik niet ..


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-05-2009 10:32 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

prachtig weer


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-05-2009 10:35 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 mei 2009 10:15 schreef Jenje het volgende:
Urgh? Want die stijlen bijten elkaar? Deze uitspraak snap ik niet ..


+1. En Grunge was erg goed, dankzij de grunge verkochten de hairmetalbands niets meer, en werden veel van die bands opgedoekt omdat ze de make-up niet meer konden betalen.


Boeiender


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-05-2009 11:02 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik vind het nog steeds kudt dat Gabber het nederlandse levenslied uit de markt heeft gedrukt destijds.. gelukkig wordt dat nu een beetje rechtgetrokken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-05-2009 12:17 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

*zucht* Spectre's kennis ligt blijkbaar elders dan in de metal; kijk voor uitleg de docu Get thrashed dan maar; daar refereert men er nl. ook aan.

Waar Mr.N. hair/glambands vandaan haalt verwondert me; ikzelf heb het over thrash & speed/USmetal. Wat is jouw bron voor jouw bewering?



[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 18-05-2009 12:21]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-05-2009 12:19 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 18 mei 2009 12:17 schreef Mutilator het volgende:
*zucht* Spectre's kennis ligt blijbaar elders dan in de metal
en dus....?



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-05-2009 12:24 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 mei 2009 12:19 schreef Judge M. het volgende:
en dus....?


..komt er flauwe spot.

Ontopic dan maar weer: Was de PJ zangert trouwens niet solo gegaan?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-05-2009 12:26 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2009 12:24 schreef Mutilator het volgende:
..komt er flauwe spot.

Ontopic dan maar weer: Was de PJ zangert trouwens niet solo gegaan?


Hij heeft wel wat solowerk afgeleverd voor soundtrack voor een film, maar meer niet geloof ik. Verder heeft hij meegedaan als zanger op de plaat van Temple Of The Dog.


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-05-2009 12:30 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 mei 2009 12:17 schreef Mutilator het volgende:
*zucht* Spectre's kennis ligt blijkbaar elders dan in de metal; kijk voor uitleg de docu Get thrashed dan maar; daar refereert men er nl. ook aan.

Waar Mr.N. hair/glambands vandaan haalt verwondert me; ikzelf heb het over thrash & speed/USmetal. Wat is jouw bron voor jouw bewering?




Oh, dus omdat jij het over thrash hebt mag ik het niet over hairmetal hebben?

Om het kort te houden, stijlen worden populair en stijlen worden minder populair, beetje dom om daar een andere stijl de schuld van te geven.


Boeiender


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-05-2009 12:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2009 12:17 schreef Mutilator het volgende:
*zucht* Spectre's kennis ligt blijkbaar elders dan in de metal; kijk voor uitleg de docu Get thrashed dan maar; daar refereert men er nl. ook aan.

Waar Mr.N. hair/glambands vandaan haalt verwondert me; ikzelf heb het over thrash & speed/USmetal. Wat is jouw bron voor jouw bewering?


Maar, leg je statement nou eens uit, want ik snap er niks van .. lijkt me niet dat thrash liefhebbers dan maare grunge gaan luisteren .. genres raken elkaar eingelijk nergens ..

Wat ik grappig vind om te zien is dat een numetal en sludge bands hun roots halen uit de grunge (oa slipknot en acid bath)


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-05-2009 12:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik heb er best kennis van hoor Muti
Haal jij je feitjes maar uit metaldocu's jongen, wij gaan wel gewoon nadenken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 18-05-2009 17:42 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 18 mei 2009 9:43 schreef Snaack het volgende:
Zijn in ieder geval oprechte emoties, itt de geforceerde agressie in metal.

Met een aantal grungers is het ook prima afgelopen omdat ze zo lekker in hun vel zaten. (Kurt, Layne)

Als ik Layne "Down in a hole and I don't know if I can be saved" of "I hope it's gonna rain when I die" hoor zingen doet dat me dan ook wel wat meer dan de gemiddelde metalbrulaap die "I'm gonna fuck your corpse" zingt.


Mooi verwoord. Helemaal mee eens.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-05-2009 18:24 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2009 10:10 schreef Mutilator het volgende:
@Snaack: oprechtheid is wat mij betreft geen discussiepunt; Alice in Chains was denk ik wel de hoogvlieger; originele zang en apart gitaarwerk.
T is natuurlijk maar welke lading je in muziek wil horen..


Sja, ik weet niet hoe het met jouw geestelijke gesteldheid zit, maar ik ben niet constant zo fucking pissed off dat ik persé constant naar de bijbehorende superagressieve muziek moet luisteren omdat dat zo goed bij mijn state of mind past. Voor elke stemming heb ik wel bijpassende muziek in huis.

En, eerlijk is eerlijk, de - vaak - geforceerde agressie in metal kan mij al een tijd niet meer bekoren. Vind het redelijk infantiel zelfs. Als die zangers oprecht altijd zo boos zijn lijkt enige geestelijke bijstand me wel gepast.

Dat neemt uiteraard niet weg dat er ook veel metalbands zijn die wel doordachte/ oprechte teksten hebben.

En, uiteraard zijn er aan de andere kant van het muzikale spectrum tig artiesten die bijvoorbeeld oppervlakkige liefdesliedjes zingen.

Oppervlakkigheid is niet genre-gebonden zal ik maar zeggen.

quote:

Wat ik jammer vind is dat de grungetrend ten koste van de thrash- en US/speedmetal is opgekomen. Daardoor zijn er veel kwaliteitsbands verloren gegaan, wat gelukkig nu wordt rechtgetrokken.


Redelijk lachwekkend statement maar ik ga niet herhalen wat andere forummers hier al over gezegd hebben.

Ik denk dat het juist andersom is, juist doordat de grunge door is gebroken is er meer aandacht - en interesse - voor alternatieve muziek gekomen.

Deze ontwikkeling is nog steeds gaande, getuige bijvoorbeeld de populariteit van games als Rockband en Guitarhero. (het had ook HouseDJ en SynthHero kunnen zijn if you catch my drift here..)

Maar om on-topic te gaan: van Pearl Jam ken ik alleen de 1e 3 platen en die vind ik te gek. Daarna ben ik de band uit het oog, uh, oor verloren.

Toevallig zag ik onlangs de film "Into the wild", waar Vedder de muziek voor geschreven heeft, en dat was zondermeer prachtig.


cynic
Usericon van cynic
Posted 18-05-2009 19:27 by cynic Wijzig reactieProfiel van cynicQuote dit berichthttp://www.the-wounded.nl

Ik ben de laatste tijd aardig verslingerd aan "Yield", dat album is zeer de moeite waard.

Baal wel een beetje dat ik niet op de hoogte was van het concert in Ahoy, ik had ze graag eens live gezien. Nu kan je alleen nog maar idioot dure kaartjes proberen te krijgen...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-05-2009 23:43 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 mei 2009 18:24 schreef Snaack het volgende:
Sja, ik weet niet hoe het met jouw geestelijke gesteldheid zit, maar ik ben niet constant zo fucking pissed off dat ik persé constant naar de bijbehorende superagressieve muziek moet luisteren omdat dat zo goed bij mijn state of mind past. Voor elke stemming heb ik wel bijpassende muziek in huis.


Hmm en gewenning? Veel metal klinkt me niet zo hard en pissed off meer in de oren..

quote:
En, eerlijk is eerlijk, de - vaak - geforceerde agressie in metal kan mij al een tijd niet meer bekoren. Vind het redelijk infantiel zelfs. Als die zangers oprecht altijd zo boos zijn lijkt enige geestelijke bijstand me wel gepast.


Is het alleen kwaad zijn? volgens mij gaat het om d kick vd energie..

...

quote:
Redelijk lachwekkend statement maar ik ga niet herhalen wat andere forummers hier al over gezegd hebben.

Ik denk dat het juist andersom is, juist doordat de grunge door is gebroken is er meer aandacht - en interesse - voor alternatieve muziek gekomen.

Deze ontwikkeling is nog steeds gaande, getuige bijvoorbeeld de populariteit van games als Rockband en Guitarhero. (het had ook HouseDJ en SynthHero kunnen zijn if you catch my drift here..)
...


Ben ik mee eens in die zin, dat het vast meer mensen met het zwaardere distortion geluid heeft laten kennismaken en dat het sindsdien meer gemeengoed geworden is.

Wat ik bedoelde met dat statement is dat veel metalbands tijdens de grunge trend anders dan daarvoor veel minder populair werden, minder platen verkochten, hun platendeal kwijtraakten, tour mogelijkheden slonken etc etc. maar goed; dat is mijn indruk, de meerderheid hier zal het wel weer bij het rechte einde hebben


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-05-2009 23:47 by Taets van Avezaete Wijzig reactieProfiel van Taets van AvezaeteQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2009 23:43 schreef Mutilator het volgende:
Hmm en gewenning? Veel metal klinkt me niet zo hard en pissed off meer in de oren..



Is het alleen kwaad zijn? volgens mij gaat het om d kick vd energie..

...



Ben ik mee eens in die zin, dat het vast meer mensen met het zwaardere distortion geluid heeft laten kennismaken en dat het sindsdien meer gemeengoed geworden is.

Wat ik bedoelde met dat statement is dat veel metalbands tijdens de grunge trend anders dan daarvoor veel minder populair werden, minder platen verkochten, hun platendeal kwijtraakten, tour mogelijkheden slonken etc etc. maar goed; dat is mijn indruk, de meerderheid hier zal het wel weer bij het rechte einde hebben


De hele hair/glam metal scene werd met de grond gelijk gemaakt. Behalve Motley Crue is er niet een band uit dat genre dat echt de moeite waard is...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 19-05-2009 5:38 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2009 23:47 schreef Taets van Avezaete het volgende:
De hele hair/glam metal scene werd met de grond gelijk gemaakt. Behalve Motley Crue is er niet een band uit dat genre dat echt de moeite waard is...


Ik vind Poison en Ratt ook prima te verdragen hoor. Oh, en Skid Row, W.A.S.P. en Twisted Sister natuurlijk, al behoorden die niet écht tot die scene.

In ieder geval beter dan dat gejammer van die grunge-gasten. Mijn god, wat was dát erg.


Bareuh...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-05-2009 7:13 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2009 5:38 schreef De Ulk het volgende:
Ik vind Poison en Ratt ook prima te verdragen hoor. Oh, en Skid Row, W.A.S.P. en Twisted Sister natuurlijk, al behoorden die niet écht tot die scene.

In ieder geval beter dan dat gejammer van die grunge-gasten. Mijn god, wat was dát erg.

Homo.
Trouwens, de zang van Chris Cornell vind ik super en bepaald niet jammeren, Eddie Vedder klinkt trouwens ook niet verkeerd. Layne Stailey jammert wel behoorlijk trouwens, helaas want de muziek van AiC vind ik wel te pruimen. Grunge vind ik sowieso een rare verzamelnaam, om nu bands die als Black Sabbath klinken, depri new wave-achtige rock en degelijke rock onder één noemer te vangen omdat het toevallig uit dezelfde regio komt..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen