IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Internet: revolutie of repressie? (discussieer je reet eraf) Vorige pagina | Volgende pagina
Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 11-09-2004 19:22 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

Het internet was eens zo mooi, zonder de corporaties, zonder de reclame. En de spam kwam met de corporaties... *zucht*. Ik vind idd dat het internet op de weg terug is, vooral inzake 'bangmakerij' en de toename van 'agressive reclame' op het net.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 11-09-2004 19:41 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2004 19:22 schreef Argentumfeles het volgende:
Het internet was eens zo mooi, zonder de corporaties, zonder de reclame. En de spam kwam met de corporaties... *zucht*. Ik vind idd dat het internet op de weg terug is, vooral inzake 'bangmakerij' en de toename van 'agressive reclame' op het net.


Wat doe je hieraan? Het internet begon als een vrij netwerk en dan vraag je dus om spam e.d. (misbruik van vrijheid) en dat is dus ook gekomen ook.
Het is gewoon het Wilde Westen van de 21ste eeuw. Geef het wat meer tijd en wie weet zal het keren.


"This one is older than shit, heavier than time!"


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 11-09-2004 20:04 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 11 september 2004 19:22 schreef Argentumfeles het volgende:
Het internet was eens zo mooi, zonder de corporaties, zonder de reclame. En de spam kwam met de corporaties... *zucht*. Ik vind idd dat het internet op de weg terug is, vooral inzake 'bangmakerij' en de toename van 'agressive reclame' op het net.
De spam junkmail en reclame zijn misschien storend maar ik kan er niet mee zitten.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 12-09-2004 11:54 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

het begin van het internet is geweest als het Wilde Westen, met enorm veel vrije ruimte, weinig wetten en veel mensen die goud roken


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Morningrise
Usericon van Morningrise
Posted 12-09-2004 12:59 by Morningrise Wijzig reactieProfiel van MorningriseQuote dit bericht

Boeiend, als ik op sommige andere fora kijk erger ik me dood aan de hoeveelheid dubbele topics en het gespam aldaar. Dan heb ik liever een paar regels dan zo'n puinzooi.


Waag eens een dansje!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 12-09-2004 13:57 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2004 11:54 schreef Phriar het volgende:
het begin van het internet is geweest als het Wilde Westen, met enorm veel vrije ruimte, weinig wetten en veel mensen die goud roken


Het is nog steeds een wilde westen, er zijn geen wetten.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 13-09-2004 10:51 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

maar denk je dat je nog steeds kan blijven surfen zonder dat je in de gaten gehouden wordt?


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


holtor
burn for me baby!
Usericon van holtor
Posted 13-09-2004 10:52 by holtor Wijzig reactieProfiel van holtorQuote dit bericht

loop je over de prairie en een indiaan ziet je, big deal, zolang er niet wordt geschoten...


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 13-09-2004 10:54 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

en la die indiaan nou eens niet schiet, maar wel s'nachts achter je rug om al je bezittingen in de fik zet?


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


holtor
burn for me baby!
Usericon van holtor
Posted 13-09-2004 10:56 by holtor Wijzig reactieProfiel van holtorQuote dit bericht

dan is het wat anders dan alleen zien en is dat in de fik zetten hetzelfde als schieten: een vervolgdaad


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 13-09-2004 11:04 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

*begraaft de analogie onder een berg vergetelheidsstof*


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 13-09-2004 11:16 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik denk dat als je een forum met een cafe vergelijkt je een vergissing maakt, een forum is er niet om lekker te kletsen (behalve misschien het lultopic hierzo), maar om discussies over bepaalde onderwerpen te houden.
Lekker kletsen doe je op een chatbox, en die zijn er genoeg die nagenoeg ongemodereerd zijn.
Zoals iemand al opmerkte is mijn forum ook (grotendeels) ongemodereerd, maar hier heb ik ook een limiet van 25 posts per user per dag ingesteld om te voorkomen dat het een chatbox wordt...


Zenial


Rythm3
Usericon van Rythm3
Posted 09-11-2004 17:51 by Rythm3 Wijzig reactieProfiel van Rythm3Quote dit bericht

Dankzij internet weet ik wat poep/ plassex is , bondage, animalsex, stockingsex, torturesex


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-11-2004 17:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

En ik kan nu botmongolen van echte mensen ondrscheiden!



Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 12-11-2004 13:49 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

en ben je gelukkiger geworden met die kennis?


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


invictis
Usericon van invictis
Posted 12-11-2004 13:50 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2004 17:52 schreef Jenje het volgende:
En ik kan nu botmongolen van echte mensen ondrscheiden!







Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


MetalViking
Usericon van MetalViking
Posted 06-04-2008 13:23 by MetalViking Wijzig reactieProfiel van MetalVikingQuote dit bericht

Internet zoals we het nu kennen binnenkort verouderd

Het Internet zoals we dat kennen zal binnenkort verouderd zijn, zo schrijft de Sunday Times. Dezelfde geleerden die het bedachten, werken momenteel immers aan een bliksemsnelle 'opvolger' die hele films in enkele seconden kan downloaden. En dat komt allemaal door de gigantische Europese deeltjesversneller Large Hydron Collider (LHC) waaraan Cern de laatste hand legt.

Slachtoffer van eigen succes
Het nieuws komt op een ogenblik dat het bestaande internet het slachtoffer dreigt te worden van zijn eigen succes en daaruit voortvloeiende capaciteitsproblemen. Niet lang meer, aldus David Britton, professor fysica aan de universiteit van Glasgow. Bij Cern wordt de laatste hand gelegd aan een computerproject dat 7 jaar geleden werd opgestart toen men in Genève ontdekte dat de LHC, jaarlijks een gigantische hoeveelheid data vereiste - evenveel als op 56 miljoen cd's kunnen worden opgeslagen. Met de LHC hoopt men de oorsprong van het universum te kunnen achterhalen.

"Einde van de wereld"
De enorme processiesnelheid nodig om LHC te laten functioneren, leidde zelfs tot de vrees dat het project zou moeten worden stopgezet omdat het zou kunnen leiden tot het 'einde van de wereld'. Letterlijk. Dat kwam doordat het internet in feite werd ontwikkeld met kabels en uitrusting die eigenlijk was bedoeld voor telefoongesprekken en die dus niet voldoende capaciteit had voor het doorgeven van data tegen hoge snelheid.

10.000 maal sneller
Nu is er in Genève een 'grid' gemaakt die 10.000 maal sneller zal zijn dan de snelste breedbandverbinding die momenteel in gebruik is. Dit doordat nu gebruik wordt gemaakt van optische vezelkabels en moderne routing centra. Daardoor zullen, als de huidige 55.000 servers zijn uitgebouwd tot de voorziene 200.000, speelfilms binnen enkele seconden kunnen worden verstuurd, terwijl de hele catalogus van Rolling Stones-muziek in twee tellen verzonden wordt.

Revolutionaire veranderingen
Volgens David Britton zal de maatschappij door deze 'grid technologieën' "revolutionaire veranderingen ondergaan, want met dit soort gebruik van computers kunnen volgende generaties samenwerken en communiceren op manieren die oudere mensen zoals ik zich niet eens kunnen voorstellen". Of dat klopt zal vanaf deze zomer blijken, wanneer de LHC gaat draaien, en in het kielzog daarvan ook de nieuwe grid - in feite een 'parallel internet' dat Cern zal verbinden met 11 onderzoekscentra in de VS, Canada, Europa en het Verre Oosten- zal gaan functioneren.


Verlekkerd op dood metaal


Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 16-04-2008 16:14 by Rouwend in de Mist Wijzig reactieProfiel van Rouwend in de MistQuote dit berichthttp://www.myspace.com/branislavplesa

Probleem met dat soort ontwikkelingen is wel dat er in rap tempo een heleboel sites ontstaan die d'r rekening mee houden dat die capaciteit zo hoog is.

Of bijvoorbeeld grapjassen die dan films in veel hogere resoluties gaan up/downloaden... waardoor je per saldo nog steeds niet op sneller internet uitkomt, hoogstens grotere hoeveelheden informatie die verzonden worden.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-04-2008 16:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

maar dan heb je toch ook betere films is dat nu erg dan

hoe wil je een film 10.000 keer zo groot maken. .avi is nu maar iets van 7 tot 10 keer kleiner.
10 keer sneller internetz duurt normaal al een aantal jaren voordat het ontstaat. Straks heb je die 10.000 keer in 10 jaar.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-04-2008 16:40 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2004 17:52 schreef Jenje het volgende:
En ik kan nu botmongolen van echte mensen ondrscheiden!




idd, en ze zitten vooral op zwaremetalen!!! ten minste, dat zou je kunnen concluderen als je op zoek gaat naar afbeeldingen van een botmongool via google!!!


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-04-2008 16:45 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2004 17:52 schreef Jenje het volgende:
En ik kan nu botmongolen van echte mensen ondrscheiden!


*zwaait*


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-04-2008 16:47 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

*waar heb ik mijn bot gelaten*


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-04-2008 16:48 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2004 11:16 schreef Zenial het volgende:
een forum is er niet om lekker te kletsen


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 03-07-2016 19:27 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Dat internet, sniks voor jongeren, lal!

Jongeren vinden Internet saai
KLAAS DAANE BOLIER − 21/09/96, 00:00
Jongeren laten de computer links liggen. Internet flopt bij de nieuwe generatie. Maar spiritualiteit, dat is een trend onder mensen in de leeftijd van veertien tot negentien.

Jongeren zijn een interresante groep voor de bedrijven. Ze hebben aardig wat geld tot hun beschikking en een behoorlijke invloed op hun ouders als het gaat om de aanschaf van produkten. In de Efteling lieten marketingmanagers van bedrijven als Philips, de Postbank, de Bijenkorf, Douwe Egberts, de Eru kaasfabriek en snoepconcerns als Mars, Jamin en Red Band Venco zich samen met talloze onderzoekers en reclamebureaus op de tweede dag van het congres Trends in Kids- en Jongerenmarketing bijpraten over de nieuwste ontwikkelingen in tienerland. De eerste dag stond in het teken van de vier- tot twaalfjarigen.

'Internetten' werd de afgelopen jaren nog gepresenteerd als dé trend voor de jongere door de marktonderzoekers. Nu blijkt daar erg weinig van te kloppen. “De computer is te koud en te weinig emotioneel voor jongeren”, aldus Paul Sikkema, onderzoeksdirecteur van het bureau Inter/View. Uit zijn onderzoek blijkt dat minder dan zes procent een Internetaansluiting heeft en dat de gemiddelde puber niet eens één keer per week achter de computer zit. De PC wordt het meest gebruikt voor spelletjes en tekstverwerken. Bij jongere kinderen is de computer nog wel populair. “Misschien dat deze groep de belangstelling behoudt omdat zij er meer ervaring en handigheid in hebben dan de wat oudere generatie”, aldus Sikkema.

FOSSIEL Ron Simon, trendwatcher en adviseur op het gebied van jongerenmarketing, noemt het internet een fossiel. “Internet is duf en suf, de sites zijn te saai. Ik verwacht veel meer van Virtual Reality. Het creëren van een andere werkelijkheid op deze aarde dat wordt de trend onder jongeren.”

De computerspelletjes verliezen hun populariteit volgens Simon. De jeugd gaat terug naar soldaatjes en kaartspelen, zij het in iets andere vorm. War Hammer, een uitgebreid spel met plastic soldaatjes en een boekwerk vol spelregels, gaat het helemaal maken, weet de trendwatcher. Ook het ingewikkelde kaartspel The Gathering wint snel aan populariteit.

Spiritualiteit is een grote trend onder jongeren. “De wereld van Peter Stuyvesant is bereikbaar geworden. Je kunt overal naar toe, de wereld is veel kleiner. Door zich op andere dingen te richten dan het aardse maken ze de wereld groter en zijn er weer onbekende dingen te ontdekken”, aldus Simon. Paul Sikkema wijt die belangstelling voor het bewustzijn aan het wegvallen van zekerheden voor jongeren zoals het vinden van een leuke baan. “Ze proberen nu op een andere manier houvast te vinden”, aldus de onderzoeker.

DRUGS Tegelijk met de spiritualiteit zijn ook de natuurlijke drugs in opkomst. Paddestoelen en allerlei kruiden met een hallucinerende werking gaan de concurrentie aan met de reguliere drugs die nog steeds in trek zijn bij de jongeren.

Sikkema onderscheidt vijf toonaangevende trends in de wereld van de pubers. Bewustzijn, waar de spiritualiteit bijhoort. Celebrate, chique uitgaan, genieten van het goede leven. Neo-optimisme, synoniem voor lekker uit je dak gaan en positief bezig zijn. Fantasy, interesse in het onverklaarbare, verklaart de populariteit van bijvoorbeeld de science fiction televisieserie X-files. En als laatste de Parodie trend, jezelf en de wereld niet al te serieus nemen.

http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/article/detail/2467929/1996/09/21/Jongeren-vinden-Internet-saai.dhtml




[Dit bericht is gewijzigd door De Vieze Man op 03-07-2016 19:29]


VIESPEUK!!!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-07-2016 19:31 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dus binnenkort zijn we van dat geneuzel met al die reclamebanners af?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen