IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Nieuwe "academie" in Iran Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-06-2004 16:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik weet niet of ik nu moet huilen of lachen. het wordt in ieder geval met de week egekker daar:

oorspronkelijk bericht staat hier:

http://www.planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=481860/sc=8f1310

Iran opent eerste zelfmoordacademie

Gepubliceerd op maandag 14 juni 2004

TEHERAN – Iran heeft officieel een opleidingscentrum geopend voor plegers van zelfmoordaanslagen. Er hebben zich al duizenden vrijwilligers aangemeld bij een van de twaalf islamitische bureaus die Bonyad-e Shaid, oftewel martelaarsorganisaties, genoemd worden.
De jongste vrijwilliger is zeven jaar oud, en 25 procent van de kandidaten is jonger dan 18 jaar. De vrijwilligers worden getraind voor zelfmoordacties in Irak en Israël. Ali Rasul, het hoofd van het centrale wervingskantoor in Teheran, maakte tijdens een radio-interview bekend dat de vrijwilligers stonden te trappelen om zelfmoordacties uit te voeren. Ze mogen echter pas tot actie overgaan wanneer de Opperste Leider, ayatollah Ali Khamenei, hen daartoe toestemming geeft.

Om meer terroristen te kunnen werven, organiseerde Iran haar eerste conferentie voor zelfmoordcommando’s in de hoofdstad Teheran. Volgens het Iraanse persbureau Fars waren er voor de conferentie, die door de Iraanse regering wordt gesteund, kandidaten uit de hele wereld opgeroepen. Tijdens de bijeenkomst die op 2 juni van start ging, werden er onder de gasten duizenden aanmeldingsformulieren voor zelfmoordacties verspreid. Het evenement viel samen met de sterfdag van de Iraanse revolutionaire leider ayatollah Ruhollah Khomeini.

Tijdens het vrijdaggebed in Teheran riep ayatollah Ahmed Janati de gelovigen op om de coalitietroepen in Irak aan te vallen. “Het is de plicht van elke moslim om waar dan ook ter wereld Amerikanen en Israëli’s te doden,” waren zijn woorden. De ayatollah moedigde de toehoorders eveneens aan om zich op te geven voor zelfmoordacties in Irak en Israël. De Iraanse leiders hebben de bezetting van Irak en de schade die aan de tempels in de heilige steden Najaf en Karbala is berokkend, met klem veroordeeld.


Salman Rushdie opnieuw doelwit
Na het vrijdaggebed van vorige week ondertekenden duizenden Iraanse mannen en vrouwen aanmeldingsformulieren voor het plegen van zelfmoordaanslagen op westerse doelen in het Midden-Oosten. “Er hebben zich zo’n 10.000 mensen aangemeld voor zelfmoordacties op onze doelwitten,” aldus Mohammed Ali Samadi, een woordvoerder van het Comité ter herdenking van martelaars van de Wereldwijde Islamitische Campagne.

“Onze doelwitten zijn de coalitietroepen in Irak, Israëlische bezettingstroepen in Palestina en Salman Rushdie. Het is niet onze schuld dat de zionisten hun vrouwen en kinderen naar de bezette gebieden hebben gebracht om als schild te fungeren. Als ze waarde aan hun leven hechten, moeten ze vertrekken,” was zijn antwoord op een vraag over het doden van burgers. “Salman Rushdie is ons enige niet-militaire doelwit, en toch moet hij uitgeschakeld worden. We zijn van mening dat De Satanische Verzen van Salman Rushdie de Islam meer schade hebben berokkend dan om het even welke militaire aanval.”

Grondleggers van het islamitisch terrorisme
Er zijn ook verschillende Iraanse overheidsfunctionarissen die zich voor zelfmoordbomaanslagen hebben aangemeld. Het Iraanse parlementslid Mahdi Kuchek-zadeh was de eerste overheidsfunctionaris die zich als vrijwilliger voor een zelfmoordactie opgaf. Hamid Reza Assefi, de woordvoerder voor het Iraanse Ministerie van Buitenlandse Zaken, meldde dat de Iraanse wervingscampagne voor zelfmoordaanslagen in het Midden-Oosten 'geen verband houdt met het Iraanse regeringsbeleid. Het is een uiting van de gevoelens van het volk jegens onze vijanden Israël en de Verenigde Staten.'

De Iraanse schrijver en politieke activist Sharam Almasi zegt dat de wervingscampagnes voor zelfmoordacties zijn georganiseerd en financieel worden gesteund door het Iraanse regime. “De Iraanse mullahs zijn de grondleggers van het islamitisch terrorisme,” aldus Almasi. “De afgelopen 25 jaar hebben ze overal in het Midden-Oosten terroristische bewegingen opgeleid en gefinancierd. Ze gebruiken nog steeds dezelfde methode voor het werven van terroristen. Iedereen die zich aanmeldt voor een zelfmoordaanslag ontvangt een voorschot van 5.000 dollar. Wanneer de zelfmoordactivist daadwerkelijk op een missie wordt gestuurd, ontvangt zijn familie nog eens 10.000 dollar van de Iraanse regering. Het gaan om gewone mensen die wanhopig en gehersenspoeld zijn, in armoede leven en vrijwel niets te verliezen hebben.”




Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-06-2004 16:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik hoop dat ze veel aanmeldingen krijgen, dan is het probleem zo opgelost .. vanzelf ..


Ik neem tenminste aan dat ze een paar keer oefenen voordat ze afstuderen ....


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 14-06-2004 16:48 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

"Ali Bal-Zahk omgekomen tijdens examen. Hij studeert cum laude af."


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-06-2004 16:49 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-06-2004 16:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hangt je eindcijfer af van het aantal medestudenten die je meeneemt naar het hierna maals voor moslims?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-06-2004 16:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 16:47 schreef Jenje het volgende:
Ik hoop dat ze veel aanmeldingen krijgen, dan is het probleem zo opgelost .. vanzelf ..


Ik neem tenminste aan dat ze een paar keer oefenen voordat ze afstuderen ....


ja, maar wel ten koste van onschuldigen.

het is makkelijk om veel leuke grapjes te gaan maken, ik heb zelf ook de neiging maar dit is toch te triest voor woorden. een kind van 7 jaar mag meedoen. welke zieke geest start zoiets? Welk regering staat zoiets toe? dan ben je echt een inferieur, verknipt land met een klote-kutcultuur(en ik heb echt wel begrip voor andere culturen).
Vooral is het triest voor de gematigde normale iraniërs want die worden er ook op aangekeken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-06-2004 16:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tja ach, sta er eigenlijk niet van te kijken, islam is een haatcultuur, net als het bewind van Hitler. Ze zoeken een zwart schaap om de schuld te geven en dan is alles geoorloofd.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 14-06-2004 16:54 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

moslims


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-06-2004 17:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 16:54 schreef Greycloak het volgende:
moslims


Ga dan in Iran wonen. Dan ben je omringd door je lievelingsreligieuzen.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 14-06-2004 17:03 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Ooit gehoord van propaganda?

Feel ready to start a war with Iran yet?

Need more?

Coming up...


John Rendon, Informationwarrior.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 14-06-2004 17:07 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Je verwacht een oorlog met Iran?



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-06-2004 17:09 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 14 juni 2004 17:07 schreef Azagthoth het volgende:
Je verwacht een oorlog met Iran?
Als 't zo doorgaat ik wel... Bush heeft z'n troepen daar toch al liggen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 14-06-2004 17:10 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Wordt leuk, nog ff en dan zijn de VS failliet met al dat geschiet van ze,


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 14-06-2004 17:11 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik zou vast zakken voor zo'n examen.


Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-06-2004 17:12 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 17:03 schreef Oebe het volgende:
Ooit gehoord van propaganda?

Feel ready to start a war with Iran yet?

Need more?

Coming up...


John Rendon, Informationwarrior.


Om een oorlog/invasie door Amerikanen uit te lokken zijn wel 1001 meer makkelijke truucjes voorhanden lijkt me(ontwikkeling v/e kernbom, terroristen, bervrijding van de bevolking van een evil regime etc. etc.)


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 14-06-2004 17:12 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 14 juni 2004 17:09 schreef helmet het volgende:
Als 't zo doorgaat ik wel... Bush heeft z'n troepen daar toch al liggen.


Volgens mij kan Bush zich beter bezig houden met de verkiezingen.

Of zal ie nog net voor zijn laatste adem een schop geven?



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 14-06-2004 17:13 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

..

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 14-06-2004 17:14]



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-06-2004 17:14 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 17:12 schreef Azagthoth het volgende:

Of zal ie nog net voor zijn laatste adem een schop geven?


Bedoel je dit letterlijk? weet jij meer als wij?

maar Bush is een dom varken, okee, maar zijn acties vallen in het niets bij het toestaan van zo een academie.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 14-06-2004 17:16 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Zijn laatste adem als president van het beste land in de wereld.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-06-2004 17:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 17:14 schreef attila_de_hun het volgende:
maar Bush is een dom varken, okee, maar zijn acties vallen in het niets bij het toestaan van zo een academie.


Het wachten is op Oebe de Dorpsgek om met een betoog aan te komen dat de VS naast het feit dat ze zelf September 11 in scene hebben gezet ook deze Academie hebben opgericht en uiteraard eigenhandig WO2 hebben ontketend.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-06-2004 17:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 17:16 schreef Chelman het volgende:
Het wachten is op Oebe de Dorpsgek om met een betoog aan te komen dat de VS naast het feit dat ze zelf September 11 in scene hebben gezet ook deze Academie hebben opgericht en uiteraard eigenhandig WO2 hebben ontketend.


heb jij een alarmlicht naast je komputer ofzo dat afgaat als er iets stouts over een bepaald persoon wordt gezegd? je ziet jou de hele dag niet en er wordt iets over Bush gezegd en hoppa.. binnen 10 seconden!!!!!

Natuurljk heeft de VS hier niks mee te maken (die hebben het veel te druk om de intifada te sturen) .

ps: off topic, heb je dat programma over de ontwikkeling van waterstof als energiebron gezien gisteren? dat was zeer interessant. zie ook snaack's topic.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 14-06-2004 17:21 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 16:52 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, maar wel ten koste van onschuldigen.

het is makkelijk om veel leuke grapjes te gaan maken, ik heb zelf ook de neiging maar dit is toch te triest voor woorden. een kind van 7 jaar mag meedoen. welke zieke geest start zoiets? Welk regering staat zoiets toe? dan ben je echt een inferieur, verknipt land met een klote-kutcultuur(en ik heb echt wel begrip voor andere culturen).
Vooral is het triest voor de gematigde normale iraniërs want die worden er ook op aangekeken.

Iran is best een vreemd land. De regering heeft alleen wat te vertellen als de conservatieven de macht hebben, anders worden ze bijgestuurd door de Raad van Hoeders (eigenlijke machthebbers samen met de geestelijke leider Khamenei).

Deze zelfmoordacademie past wel bij het Iraanse regime dat sinds 1979 de macht heeft. Het martelaarschap wordt er al vroeg ingepeperd. In de oorlog tegen Irak was het bijna een zonde als je kind niet naar het front ging (om te sterven).

In 2000 was ik in Iran en ik bezocht ook een begraafplaats die betrekking had met de oorlog tegen Irak. Naast de foto's van (kind)soldaten op de graven, zag je soms ook posters van gesneuvelde soldaten. Niet van een net lijk, maar o.a. van een uitééngereten lichaam met teksten waarin het martelaarschap wordt verheerlijkt.
Ik heb zelfs nog een sticker gekocht van zo'n afbeelding, want thuis zouden ze het anders niet geloven.
Op de Iraanse televisie zag ik tussen de vredelievende kinderprogramma's een spotje van jongen van 12 die aan het front zichzelf met een granaat voor een zogenaamde Iraakse tank gooide. Wel half in scene gezet, maar de bedoeling is duidelijk.

Niet de hele Iraanse bevolking is echter zo fanatiek. Gelukkig. Er is ook een flink deel, "de gematigden", dat het liefst af wil van alle religieuze verplichtingen (en de religieuze Iraanse regering) of anders het land wil verlaten (VS, Europa, Canada heeft bij hen de voorkeur). Ik heb er zat gesproken die die gedachtes hadden.

Misschien dat deze zelfmoordacademie ook te maken heeft met dat Iran weer gaat dwarsliggen met de nucleaire inspecties.
Met Iran weet je het maar nooit.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-06-2004 17:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 17:21 schreef attila_de_hun het volgende:
ps: off topic, heb je dat programma over de ontwikkeling van waterstof als energiebron gezien gisteren? dat was zeer interessant. zie ook snaack's topic.


Tijdens het EK voetbal kijk ik niks anders dan voetbal gerelateerde zaken.


Ik tab weleens langs mijn applicaties en als ik de naam Atilla zie staan kan ik het niet laten om aan zijn rode provocatie het hoofd te bieden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 14-06-2004 17:31 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

Hmmm..De VS zit al in Afganistan en Irak..vooral in het laatste land hebben ze de zaken niet onder controle..een land ter grote van Iran aanvallen is militair niet te doen, tenzij je in de VS een complete militaire dienstplicht gaat invoeren..en dan hebben we het nog niet eens over het financieele plaatje..


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-06-2004 17:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 17:21 schreef RrroooaaarrR het volgende:

Niet de hele Iraanse bevolking is echter zo fanatiek. Gelukkig. Er is ook een flink deel, "de gematigden", dat het liefst af wil van alle religieuze verplichtingen (en de religieuze Iraanse regering) of anders het land wil verlaten (VS, Europa, Canada heeft bij hen de voorkeur). Ik heb er zat gesproken die die gedachtes hadden.



Gelukkig. maar voor zulke mensen moet het toch een hel zijn om omringd te zijn door zulke fanaten(die ook nog eens de macht hebben).

Ik zeg het niet snel maar tegen zulke mensen zou ik zeggen: kom maar snel naar Nederland/Europa (en dat zeg ik echt heel erg weing ).

Maar mogelijk kunne die mensen het systeem van binnenuit bestrijden. een deel ervan zal dat zeker aandurven?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 14-06-2004 17:36]


Nimmer nuchter
Usericon van Nimmer nuchter
Posted 14-06-2004 17:40 by Nimmer nuchter Wijzig reactieProfiel van Nimmer nuchterQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2004 17:35 schreef attila_de_hun het volgende:
Gelukkig. maar voor zulke mensen moet het toch een hel zijn om omringd te zijn door zulke fanaten(die ook nog eens de macht hebben).

Ik zeg het niet snel maar tegen zulke mensen zou ik zeggen: kom maar snel naar Nederland/Europa (en dat zeg ik echt heel erg weing ).

Maar mogelijk kunne die mensen het systeem van binnenuit bestrijden. een deel ervan zal dat zeker aandurven?


Mijn half iraanse vriendin der oom behoorde tot de groep die het systeem wil bestrijden.
Hij heeft de gevangenis aldaar niet overleefd


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen