IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Latino muziek: o.a. Flamenco & Latin Jazz/Pop Vorige pagina | Volgende pagina
Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 17-06-2004 17:52 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik moet niet zo veel van Latino-muziek hebben. Ik weet niet precies hoe het komt, want er zitten ongetwijfeld goede muziekanten tussen en ik luister erg veel verschillende muziek, maar van Latino en Jazz krijg ik altijd een beetje onaangename jeuk.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-06-2004 17:54 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Je krijgt jeuk van Jazz? Jazz is echt een enorm breed begrip. Veel breder dan het begrip metal met al z'n subsubsubsubgenres.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 17-06-2004 18:04 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik weet dat Jazz een breed begrip is, maar veruit de meeste Jazz-muziek bevat een scala aan blazers en is gebaseerd op een aantal Jazz-loopjes. Beide dingen kan ik "over het algemeen" niet zo waarderen. Er zullen best uitzonderingen zijn, maar die kan ik niet bij naam noemen.

Zelfde geldt voor Latino.

Sorry Chelman, ik zal voortaan niet meer zo generaliseren!



"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-06-2004 18:06 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2004 18:04 schreef Phaestus het volgende:
Sorry Chelman, ik zal voortaan niet meer zo generaliseren!



Gelukkig.


Neem voorbeeld aan mij...ik generaliseer nooit.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


cranial
Usericon van cranial
Posted 21-06-2004 8:56 by cranial Wijzig reactieProfiel van cranialQuote dit berichthttp://www.myspace.com/ferdyH

nee,met zn 4 e op een,das niet triest...crappers!en mn undersign heb nix met mn beliefs te maken,gordelrooslijer..


Expired,Erased and Forgotten


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-06-2004 10:15 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2004 8:56 schreef cranial het volgende:
nee,met zn 4 e op een,das niet triest...crappers!en mn undersign heb nix met mn beliefs te maken,gordelrooslijer..

gordelroos? ik heb volgens mij weleens iets -roos gehad, maar ik geloof geen gordelroos. maakt ook niet uit, want dat was toen ik 8 was ofzo, daar ben ik al lang vanaf dus.
waarom zou je dan in hemelsnaam zo'n undersign hebben? voor de artistieke kwaliteit? voor de pure poetische waarde?

Ontopic:

Ik draag natuurlijk ook het geniale "Tres Deliquentes" voor van Delinquent Habits; wat is dat een ziekelijk stoer nummer zeg (latino rap heerst ).


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-06-2004 11:43 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2004 10:15 schreef ZelThoR het volgende:
Ontopic:

Ik draag natuurlijk ook het geniale "Tres Deliquentes" voor van Delinquent Habits; wat is dat een ziekelijk stoer nummer zeg (latino rap heerst ).



Tres Deliquentes ken ik niet. Wat wel gaaf is, is Molotov. Van deze Mexicanen heb ik een plaatje (Donde jugaran las ninas). Lekker boze rap met veel metal en hardcore erin. Heel gaaf!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


cranial
Usericon van cranial
Posted 21-06-2004 12:03 by cranial Wijzig reactieProfiel van cranialQuote dit berichthttp://www.myspace.com/ferdyH

ik wordt een beetje moe van dit gezeik,dus vben hier gewoon klaar mee,no harm no faul!
en wat ik als undersign voer is gewoon mijn business ok?en even voor de onwetenden,mijn oude undersign van een songtitel van prostitute disfigurement,en ik verander mn undersign elke maand...dus whatever...


Expired,Erased and Forgotten


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-06-2004 13:40 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2004 11:43 schreef Chelman het volgende:
Tres Deliquentes ken ik niet. Wat wel gaaf is, is Molotov. Van deze Mexicanen heb ik een plaatje (Donde jugaran las ninas). Lekker boze rap met veel metal en hardcore erin. Heel gaaf!


Ken je Puya? daar heb ik een cd van, die klinkt zo ongeveer als de omschrijving die je geeft. hele goede band (ik weet niet of ze nog bestaan), die jou mogelijk wel aanspreekt.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-06-2004 15:10 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

OK, cranial

quote:
Op 21 juni 2004 11:43 schreef Chelman het volgende:
Tres Deliquentes ken ik niet. Wat wel gaaf is, is Molotov. Van deze Mexicanen heb ik een plaatje (Donde jugaran las ninas). Lekker boze rap met veel metal en hardcore erin. Heel gaaf!

Ik denk dat je het weleens gehoord heb, dat nummer is nog een hitje geweest

Ik zal Molotov en Puya thuis eens proberen te vinden, thanks!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 30-12-2004 0:58 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Over vernieuwing gesproken, ik had zelf ooit het idee om een metalband te beginnen met flamenco en dat soort ritme/dans erin te beginnen (...ooit..), maar ik hoorde van iemand dat dat al bestond. Nou vraag ik mij af of iemand een metalband kent die dat dus gedaan heeft, en hoe ze heten en of het goed is...


~ By the fallen one I shall arise ~


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 30-12-2004 2:29 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2004 0:58 schreef Ishtar het volgende:
Over vernieuwing gesproken, ik had zelf ooit het idee om een metalband te beginnen met flamenco en dat soort ritme/dans erin te beginnen (...ooit..), maar ik hoorde van iemand dat dat al bestond. Nou vraag ik mij af of iemand een metalband kent die dat dus gedaan heeft, en hoe ze heten en of het goed is...

Of ze het vaker doen weet ik niet: maar Horrified heeft een nummer dat "Evol morena" heet, met een prachtige aanloop in die stijl.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 30-12-2004 9:38 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2004 0:58 schreef Ishtar het volgende:
Over vernieuwing gesproken, ik had zelf ooit het idee om een metalband te beginnen met flamenco en dat soort ritme/dans erin te beginnen (...ooit..), maar ik hoorde van iemand dat dat al bestond. Nou vraag ik mij af of iemand een metalband kent die dat dus gedaan heeft, en hoe ze heten en of het goed is...


Labirinto misschien?


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-12-2004 10:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Labirinto is live gaaf! Op cd valt het me tegen


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 30-12-2004 10:07 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2004 10:01 schreef Jenje het volgende:
Labirinto is live gaaf! Op cd valt het me tegen


Ken de band maar amper, maar weet wel dat ze ook latino invloeden gebruiken. Die gasten komen oorspronkelijk uit Venezuela toch?


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-12-2004 10:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

of brazilië .. heb ze in Atak 2x live gezien, relaxte gast en leuke metalfeestlive muziek.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 30-12-2004 12:19 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Ik weet het niet, ik zal eens wat van Labirinto luisteren. Het was in ieder geval echt een band die nadrukkelijk die invloeden zou hebben en niet eenmalig.


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 30-12-2004 13:11 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Hier wat bands gevonden die flamenco met metal combineren:

RAZA DE ODIO - LA NUEVA ALARMA
- Death Metal with Flamenco guitars! Finally the comeback of ZANNA singer of SADIST (Tribe era). Also featuring PESO on drums (NECRODEATH, ex-SADIST) and JON on bass (NECRODEATH, CADAVERIA). Something new in the Death Metal camp, tribal drumming and flamenco guitars. Lyrics are both in English and Spanish. Covers of Brujeria, Ketama and S.O.D. Mastered by Goran Finnberg at Mastering Room (In Flames, Dimmu Borgir and Cradle Of Filth).

- Dublin based, Mexican duo, Rodrigo y Gabriela have been winning over both crowds and critics alike with their unique blend of Latin, jazz and flamenco with metal touches.
http://www.rte.ie/tv/othervoices/rodrigoygabriella.html
EDIT: http://www.rodgab.com/music.html
Best wel leuk maar meer flamenco dan metal.

Dan zijn er ook nog bands met flamenco-invloeden maar dat zouden er iets teveel worden...
Dit zijn de enige twee dingen die ik gevonden heb waar flamencogitaren een grote rol spelen. Even uitchecken dan maar!

[Dit bericht is gewijzigd door Ishtar op 30-12-2004 13:34]


~ By the fallen one I shall arise ~


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-12-2004 0:16 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

cool, daar zat ik zelf ook te denken, het integreren van flamenco(achtig) gitaarspel in metal

een keer luisteren dan maar, idd

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 31-12-2004 0:16]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 21-01-2005 19:58 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

@ Zelthor: speel jij metal of flamenco?


~ By the fallen one I shall arise ~


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 21-01-2005 21:04 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2005 19:58 schreef Ishtar het volgende:
@ Zelthor: speel jij metal of flamenco?

metal ben er nog niet echt aan toegekomen om flamenco dingen te gebruiken, of om uit te zoeken wat uberhaupt precies die flamenco-gitaar dingen zijn


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 02-11-2006 21:33 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Ik heb op dit moment flamenco als bijvak, het is echt heel gaaf om te leren. Iedere dans heeft zijn eigen ritmes en basisimprovisaties. De rest mag je gewoon zelf weten, maar het is oorspronkelijk bedoeld om een zanger of danser te begeleiden dus daar moet je wel rekening mee houden in je spel. Wil later best wel experimenteren met het mixen van genres omdat bijna iedereen die hieraan aan begint (met alle respect) geen flauw idee heeft wat men doet. Zo is het 'coveren' van een melodie van Bach oid op een electrische gitaar nog geen klassieke muziek maar een slechte vorm van metal en het naspelen van black metal op een orgel nog geen black metal maar een slechte vorm van klassieke muziek. Niks dus. Bovendien kent flamenco meer dan klassiek een improvisatiecultuur dus dat sluit ook beter aan bij bands.


~ By the fallen one I shall arise ~


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 03-11-2006 11:13 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Cool! Wat studeer je eigenlijk? Gitaar?
Ik ben de laatste jaren ook meer flamenco gaan waarderen (niet verwonderlijk aangezien mijn vriendin uit Spanje komt). De zang was in het begin nog even wennen, de gitaarmuziek heb ik altijd al heel gaaf gevonden.
Soms doet het me ook een beetje aan Arabische muziek denken, wat misschien met de Moorse overheersing in Spanje te maken kan hebben.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 03-11-2006 15:00 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik kan best veel muziek waarderen, ook deze genre's wel. Maar dan hooguit een aantal nummers.


Against God and Government


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 03-11-2006 18:27 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 3 november 2006 11:13 schreef El Chulo het volgende:
Cool! Wat studeer je eigenlijk? Gitaar?
Ik ben de laatste jaren ook meer flamenco gaan waarderen (niet verwonderlijk aangezien mijn vriendin uit Spanje komt). De zang was in het begin nog even wennen, de gitaarmuziek heb ik altijd al heel gaaf gevonden.
Soms doet het me ook een beetje aan Arabische muziek denken, wat misschien met de Moorse overheersing in Spanje te maken kan hebben.


Ja ik studder klassiek gitaar met flamenco en electrisch gitaar als bijvakken. Best wel een droom die uitkomt, zeker omdat ik een keer jaren geleden een concert van mijn leraar heb gezien waardoor ik helemaal verkocht was. Nooit verwacht dat ik daar ooit les van zou hebben.
Maar flamenco heeft dus idd Moorse invloeden bv frygische toonladder (kl 2). Maar ook uit Zuid-Amerika werden ze weer beinvloed, bv Rumba en rumba-achtige rtimes. Maar verder weet ik er ook niet zoveel van hoor, ben net begonnen met de basis, de solea. Dat is een beetje de moedervorm van alle soorten. Maar die zangers zijn ook geweldig hoor, ja misschien een kwestie van smaak. Cameron de la Isla is wel mooi,echte old-school flamenco en Tomatito mag ik ook graag, vooral zijn laatste cd is de moeite waard. Tegenwoordig worden die stijlen veel meer gemixt ook met jazz, bv door Paco de Lucia enzo. Die zijn meer solistisch bezig. (Misschien meer jouw ding dus!)


~ By the fallen one I shall arise ~


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen