IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Computer Recording Software Vorige pagina | Volgende pagina
Hollie!
Usericon van Hollie!
Posted 04-03-2004 22:07 by Hollie! Wijzig reactieProfiel van Hollie!Quote dit bericht

Bij het CD brandprogramma NERO zit een handige wave editor, daarmee kun je een wave normalizen (volume zo optimaal mogelijk maken) en ook een ruis analyse uitvoeren. Ik neem aan dat het programma Nero wel bekend is bij jullie en die wave editor is een kleine maar zeer nuttige tool.
Ik werk er zelf niet meer mee, gebruik alleen Cubase VST32, maar die is wat uitgebreid om alleen te normalizen en te ontruisen


Ebullition
Usericon van Ebullition
Posted 05-03-2004 1:44 by Ebullition Wijzig reactieProfiel van EbullitionQuote dit berichthttp://www.metalprovider.com/ved_buens_ende

Ik vind Cool Edit Pro 2.1 de beste manier om wave files op te nemen & te bewerken. Ik gebruik ook de multi-track editor van Cool Edit en dat gaat ook prima. Je kan ook Soundforge gebruiken, die heeft er standaard wel een aantal hele mooie plugins bij zitten. oa een reverb die best aardig klinkt & een beatslicer die erg handig is voor gebruik van samples.

alleen als je met track automation wil gaan werken dan raad ik van harte Emagic Logic aan. Logic is ook het programma wat ik gebruik voor het aansturen van soft-synths.

Om muziek met midi te maken gebruik ik Cakewalk 9.0 (een oud maar goed werkened midi programma).

deze programmas zijn wel wat uitgebreid als je alleen maar volumes wil aan passen enzo. bovedien zijn ze verre van gratis.




~ We are a virus with shoes


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-03-2004 12:51 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik gebruik voor verschillende projecten/bands voornamelijk Adobe Audition (is hetzelfde als cooledit) en voor drumcomputers en synths gebruik ik Reason, omdat ik vindt dat andere programma's inferieur zijn aan Reason...


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 12-01-2005 8:45 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

Ik heb een probleem en ik hoop dat hier iemand mij kan helpen:

Ik heb een PC met 2 geluidskaarten: 1 onboard (die ik wel kan vervangen met een betere Creative kaart) en een externe USB Soundblaster Live. Nu zoek ik een programma of een manier om 2 audiosporen naar de 2 verschillende geluidskaarten tegelijkertijd af te spelen. Dit is moeilijker dan ik dacht, en misschien kan het wel helemaal niet. Weet iemand een oplossing?


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-01-2005 12:50 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2004 12:51 schreef spectre het volgende:
ik gebruik voor verschillende projecten/bands voornamelijk Adobe Audition (is hetzelfde als cooledit).
haha, nu niet meer hoor, protools pfff


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 12-01-2005 13:28 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

protools combi met reason en dan gitaar via een v amp de mbox in, en drums via de dtx via reason zo hop in protools op een midi spoor

midi spoor uiteindelijk evt via ingegeven in en output bussen per spoor naar audio omzetten


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 12-01-2005 13:59 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2005 13:28 schreef Aaaarco het volgende:
protools combi met reason en dan gitaar via een v amp de mbox in, en drums via de dtx via reason zo hop in protools op een midi spoor

midi spoor uiteindelijk evt via ingegeven in en output bussen per spoor naar audio omzetten


Snap je het zelf wél?


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 12-01-2005 14:09 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 12 januari 2005 13:28 schreef Aaaarco het volgende:
protools combi met reason en dan gitaar via een v amp de mbox in, en drums via de dtx via reason zo hop in protools op een midi spoor

midi spoor uiteindelijk evt via ingegeven in en output bussen per spoor naar audio omzetten

kijk, kort en bondig Mooi man, vaktaal.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 12-01-2005 14:33 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

en en synths via m audio usb keyboard ook via reason zo protools in...

aantekening, de yamaha dtx gaat via een midi-->usb verloop vanuit de midi output van de module de usb van de g4 in (dus niet in de mbox want daar zit geen midi in of uit op!)

in protools en reason even goed aangeven wat de aanstuur apparaten zijn en gaan


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 12-01-2005 19:30 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2005 13:28 schreef Aaaarco het volgende:
protools combi met reason en dan gitaar via een v amp de mbox in, en drums via de dtx via reason zo hop in protools op een midi spoor

midi spoor uiteindelijk evt via ingegeven in en output bussen per spoor naar audio omzetten


loll dat klinkt als een zin die je uit een Ramdom Generator hebt gekregen


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-01-2005 0:41 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2005 14:33 schreef Aaaarco het volgende:
en en synths via m audio usb keyboard ook via reason zo protools in...

aantekening, de yamaha dtx gaat via een midi-->usb verloop vanuit de midi output van de module de usb van de g4 in (dus niet in de mbox want daar zit geen midi in of uit op!)

in protools en reason even goed aangeven wat de aanstuur apparaten zijn en gaan


aaarco, heb jij protools met hardware?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 13-01-2005 0:56 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht












In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-01-2005 1:24 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

die vamp heb ik ook gehad, maar die stierf erg snel


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 13-01-2005 9:28 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

speel jij gitaar dan?


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-01-2005 10:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

niet eens, maar wel een ministudio


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 13-01-2005 12:31 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

eigenlijk wil ik goeie speaker ( actieve ) kopen voor niet te veel geld... iemand hier een tip?



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 13-01-2005 17:08 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Heb zelt net KRK Rokit 8's gekocht.. Perfecte monitoren!!



Meer info:
http://www.krksys.com


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sater
Usericon van Sater
Posted 16-01-2005 15:23 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

kost dat ongeveer?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 16-01-2005 19:50 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

299 per stuk..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 16-01-2005 20:42 by judge paul Wijzig reactieProfiel van judge paulQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

RP 8... heb ik ook. Erg okay, met name voor dat geld !


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 16-01-2005 23:45 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

hmm das net effe boven t budget ( voor nu dan) maar goed ik schrijf t vast effe op




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


invictis
Usericon van invictis
Posted 17-01-2005 22:35 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

ieamnd enig idee met wat voor proggie je geluidsfragmenten uit films kan rippen om te integreren als samples in muziek?


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 17-01-2005 23:51 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

een kabel tussen je tv en je computer?

en dan een stukkie reguliere muzieksoftware...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 19-01-2005 10:37 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Micchien kan iemand me helpen :

Ik gebruik Cubase SX 2 en een Terratec DMX6 Fire 24/96 kaart.
Ik wil een miditrack afspelen in SX en tegelijkertijd opnemen op een audiotrack.
Met bv. de Soundblasterkaartjes heb je de recording-mogelijkheid "What you hear". Dan alle tracks muten behalve de miditrack en een audiotrack op record zetten. Daarmee werkt het prima, maar op het controlpanel van de Terratec zie ik niets gelijkends. Hoe kan ik dit toch doen?

Thanx

Frank

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 19-01-2005 10:38]


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 19-01-2005 11:42 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

bij protools kan je per soopr een input en een output kiezen, je kan zo ook 'virtuele' in- en outputs selecteren..

bijv midispoor1 --> output =bus1

audio spoor 1 -->input=bus 1

dwz dat intern de midi naar de input van het geselecteerde audiokanaal geleid wordt

zo hoef je dus niks met dingen op je kaart te doen of met snoertjes nuitenom aan je pc ( oe bah ) te hangen..

t lijkt me sterk dat je met cubase niet ook een 'vituele serie in en outputs hebt, als je die naar elkaar laat verwijzen moet dat toch lukken.. ongeacht wat voor geluidskaart je hebt


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen