IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Computer Recording Software Vorige pagina | Volgende pagina
jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 24-06-2005 12:51 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

het is absoluut gebruikers onvriendelijk als je niet bekend met met de functies en er net in komt (computer opnemen).

maar als je er eenmaal bekend mee bent heeft het veeeel meer mogelijk heden als pakweg een Adobe Audition. (handiger ook)


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-06-2005 13:10 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ja, als je al die functies ook gebruikt, 90% van de tijd gebruik je het niet namelijk.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 24-06-2005 13:14 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

wat valt daar volgens jou allemaal onder? (voorbeeld..)

en dan nog.. idd.. vaak gebruik je functies niet (vooral in simpele metal producties.), maar als je het dan ineens nodig hebt (ambient, drum&bass etc..etc..), dan is het er tenminste.. maakt het programma allrounder.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-06-2005 13:24 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik gebruik het programma niet, maar voor opnames heb je al die functies niet nodig, als het gaat om midisequences en dingen die jij opnoemt, is het een goed programma, daar ben ik zeker van. Ik gebruik voor opnames Protools (jazeker een legale versie) met de daarbijhorende geluidsbakkie. Voor al die andere zaken gebruik ik Reason, welke ik heel makkelijk kan lussen naar PT en dus ook direct kan gebruiken in PT. Wat wel een beetje lastig is dat ik op deze manier nooit VSTi kan gebruiken want dat wordt niet ondersteunt door PT of Reason. Maar ik ben van mening dat VSTi een stuk minder klinkt en minder handig werkt dan Reason, maar dat is kwestie van smaak uiteraard...


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 24-06-2005 16:04 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

leuke setup schijn je zo tehebben!!! tegek.. heb de Digi 001 of 002?

en wat betreft VSTi versus reason: ik heb geen idee waarom het anders zou moeten klinken, mischien dat de "tweak/plug ins" functies van reason beter zijn... er zit eccccht wel verschil in kwaliteit qua plug ins... zo vind ik die waves Compressor (niet de Raxx) echt een kut platgewalst onmuzikaal resultaat leveren in vergelijking met b.v iets als de DeX van Tc Native. (of de Raxx, dies wel ok voor gitaar partijen..)


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 24-06-2005 16:05 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

en zou je trouwens eens willen uitleggen hoe je reason aan je protools doorlust? (zal vast wel weer dood simpel zijn/lijken, maarja..)


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-06-2005 17:58 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Nee, ik heb een MBox

eigenlijk bedoel ik de muzikale plugins, Refills van Reason worden net als VSTi getriggerd door midi. Veel van die refills zijn samplepakketten van echt opgenomen instrumenten en zijn daarbij dus ook erg groot in mb. Vaak zijn ze ook nog aanslag gevoelig gesampled dus voor een mooi "echt" geluid. Maar je kan natuurlijk ook je eigen synth modellen in Reason, echt aan de knopjes draaien etc. Dat kunnen VSTi denk ik ook wel. Propellerhead (fabrikant) heeft een systeem gemaakt wat het mogelijk maakt om Reason aan andere audio programma's te koppelen (ook Nuendo) en dat heet Rewire. En dat koppel ik gewoon aan Protools vast en dan kan ik via midi geluiden uit Reason trekken. Hier is Reason dus een soort van Plugin. Er bestaat ook een simpel progje genaamd cdextract waarmee ik samplepakketten van andere programma's rechtstreeks kan omzetten naar refills, dik handig.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 24-06-2005 18:00]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 24-06-2005 18:09 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

ja, precies... je bedoelde dus gewoon de algehele sample qualiteit van de refills, als je naar huidige VSTi's kijkt als DFH is dat verschil er nog nouwlijks... (al is Reason wel uitgebreider/beter in zijn synths volgens mij..)


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-06-2005 18:20 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ja, het is erg goed in zijn synths en erg makkelijk om een drumlijn te proggen (daar gebruik ik reason het meest voor) er is nu ook een drumrefill van 2 gig die ik gebruik met echt goede drums en is vergelijkbaar met DFH. Binnenkort ga ik die DFH ook uittesten want het schijnt erg goed te zijn.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 24-06-2005 18:29 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

jepz... zekers:

deze gast doet alles met DFH en het is niet van the real deal te onderscheiden:

www.tesseract-project.tk


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-06-2005 18:52 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik zal er morgen eens naar luisteren.
Ik heb onlangs een band opgenomen met een elec. drumstel aan mijn Reason drum kits.. dat is ook niet van echt te onderscheiden

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 24-06-2005 18:53]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 24-06-2005 22:32 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

cool, heb je het resultaat ergens online? of die band? wel benieuwd naar. Bekkens wel acoustisch neem ik aan?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-06-2005 23:25 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

nee, het opnameproces is nog niet afgerond.. en alle cymbalen zijn met elec bekkenpads ingespeeld.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-06-2005 23:51 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht





dit is hem ongeveer, bovenste plaatje zijn de bekkens, ze spelen natuurlijk niet als echt koperwerk maar het benadert het redelijk, het geluid zowiezo. ik kan binnenkort wel even een stukje drumwerk ervan online gooien als je wilt. Het mooie van zo opnemen is dat je het geluid altijd goed hebt en dat je het geluid kompleet kan veranderen mocht het je niet aanstaan. Ook erg makkelijk is het rechtzetten van de drumlijnen omdat het allemaal in midinoten staat. Een echt drumstel klinkt natuurlijk wel beter, (maar dan moet je het allemaal goed micen) op dit moment kan ik nog niet bekostigen

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 24-06-2005 23:54]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-06-2005 0:15 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

yeah, precies.. een paar goed geprogrameerde drums (met dus goed gekozen samples..) kunnen soms zelf beter klinken als the real deal.. (doelt op tesseract )


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-06-2005 0:17 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

en ben bytheway wel benieuwd.... is ook wel handig demo's maken als je in een band zit bytheway, drummert stuurt gewoon zijn midi filetje maar

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 25-06-2005 0:17]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-06-2005 0:31 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

als het drumstel van hem was wel ja, maar hij hoort tot onze studiogear.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-02-2006 17:18 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik zoek een heel simpel, overzichtelijk, kortom makkelijk te besturen rip programma voor cassettebandjes naar wav/mp3 met leuke kwaliteit; weet iemand wat?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 07-02-2006 19:35 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

versiontracker.com... daar staan er verschillende


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 19-02-2008 14:46 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

ik ben net bezig geweest een gitaarvervanger te bouwen in reason.. dit om complete nummers te kunnen componeren in reason. het leek mij makkelijk om alles in 1 programma te hebben en constant flexibel qua tempo's en toonhoogte..

http://www.arcoserver.com/trekdestekker.mp3

het zijn dus geen samples maar puur een malstrom met wat effecten...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-02-2008 14:48 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Je vind het prettiger dan Slayer?
Pass even over de mail


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 19-02-2008 14:57 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

ja ik denk t wel...

maar goed dit heb ik nu net gemaakt.. misschien is er wel een betere manier...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-02-2008 0:13 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Joepie! CuBase 4 LE geregistreerd! Wat een lekker gratis programma!!!


When your people matter, menstrual health matters


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 11-09-2008 18:41 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

weet iemand nog een goede WAH vst?


Suck my piss


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-09-2008 20:32 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Hier staat er vast 1 tussen:
http://www.kvraudio.com/get.php


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen