IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : The God Machine Volgende pagina
Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 21-06-2004 15:50 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

is er iemand bekend met deze band die toch twee prachtplaten op haar naam heeft staan:
Scenes From The Second Story & One Last Laugh In A Place Of Dying waarvan de laatste in mijn ogen echt een parel is. Deze is erg moeilijk te verkrijgen en op vinyl haast onbetaalbaar...op cd blijkbaar ook:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=1572&item=4020119675&rd=1



WMP
Usericon van WMP
Posted 21-06-2004 15:56 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

One Last Laugh... moet ik ergens hier rond hebben slingeren. Te lang niet beluisterd, en kan me eigenlijk de muziek niet meer herinneren. Toch maar weer eens opzoeken en beluisteren maar...


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 21-06-2004 16:00 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

wil je em kwijt? Heb wel interesse


WMP
Usericon van WMP
Posted 21-06-2004 16:03 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Als ik hem weer gevonden heb (en het is hier nogal een teringzooi, dus dat kan wel even duren) en beluisterd heb, en tot de conclusie gekomen ben dat ik de cd niet meer herinner vanwege een goede reden (de muziek is kut ofzo ) dan zal ik je aanbod zeker in m'n achterhoofd houden.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 21-06-2004 16:04 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Heerlijke band.

kheb alles van ze.

de zanger heeft nu de band SOPHIA

ook prachtig. nog meer depri!!!


I Find That I Am Not There...


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 21-06-2004 16:27 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2004 16:03 schreef WMP het volgende:
Als ik hem weer gevonden heb (en het is hier nogal een teringzooi, dus dat kan wel even duren) en beluisterd heb, en tot de conclusie gekomen ben dat ik de cd niet meer herinner vanwege een goede reden (de muziek is kut ofzo ) dan zal ik je aanbod zeker in m'n achterhoofd houden.


maar niet voor een achterlijk aanbod van rond de 50 euro hoor


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 21-06-2004 22:54 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

wat is het voor muziek dan?
of is het schandalig van mij da'k het nie ken?


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 21-06-2004 23:03 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

het is niet schandalig dat je het niet kent....is ook niet wereldberoemd, toch erg gewaardeerd, duistere alternative rock uit de jaren negentig.

Link naar een bio en 2 mp3'tjes die niet erg goed klinken....:

http://www.vanbergenbravenboer.nl/310504-nl.html


Toffe_Ellende
Usericon van Toffe_Ellende
Posted 21-06-2004 23:07 by Toffe_Ellende Wijzig reactieProfiel van Toffe_EllendeQuote dit bericht

Zwaar onderschatte band. Jammer dat de cd's niet opnieuw uitgebracht worden. En tja, voor een metalfan is het wellicht teveel gevraagd maar luister -zoals iemand al zei- ook eens naar Sophia.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 21-06-2004 23:15 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

'Scenes From The Second Story' is wel heruitgebracht echter die 'Last Laugh...' niet, daar kom je niet een, twee, drie aan, ook niet via download kanalen.


Toffe_Ellende
Usericon van Toffe_Ellende
Posted 21-06-2004 23:36 by Toffe_Ellende Wijzig reactieProfiel van Toffe_EllendeQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2004 23:15 schreef Spirit In Black het volgende:
'Scenes From The Second Story' is wel heruitgebracht echter die 'Last Laugh...' niet, daar kom je niet een, twee, drie aan, ook niet via download kanalen.


Op e-bay kun je die witte nog wel vinden hoor.(http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=1572&item=4020119675&rd=1) En via Kazaa heb ik em ook gedownload, een jaar geleden. Duurde wel een week voor ik alles binnen had.

[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 21-06-2004 23:38]


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 21-06-2004 23:38 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2004 23:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Op e-bay kun je die witte nog wel vinden hoor. En via Kazaa heb ik em ook gedownload, een jaar geleden. Duurde wel een week voor ik alles binnen had.


die 'witte' is idd nog wel te verkrijgen, zie mijn eerste post, dan wordt het wel duidelijk.....


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 21-06-2004 23:44 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

ik heb the tremelo song gedownload, klinkt best gaaf! alleen de geluidskwaliteit is nogal aaarrsch! heeft die cd ook zoon kut kwaliteit of is't gewoon verneukt overgezet?


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 21-06-2004 23:48 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

neen het geluid is veel beter, dit is gewoon ruk kwaliteit! Probeer het ergens anders te downloaden, kopen is toch geen optie..

ik heb het in M4A via dc++

[Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 21-06-2004 23:50]


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 22-06-2004 9:44 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

sja, als we dan toch een soort indie topic geopend hebben, mag ik dan aanbevelen:

Songs Ohia
Bonnie "Prince" Billy
The Prayer Boat


en misschien niet helemaal in dat straatje maar wel aanverwant: SEIGMEN


I Find That I Am Not There...


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 22-06-2004 12:55 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

dit is toch nog geen indie topic...ik vind the God Machine met bovenstaande namen niets te maken hebben, echter ik heb Sophia beluisterd, erg mooi en rustig. Dat komt meer in de richting van indie, sterker nog.....

Ken je ook de Palace Brothers met Will Oldham a.k.a. Bonnie 'prince' Billy? En Timesbold? My Morning Jacket....dat vind ik in hetzelfde straatje passen als de bovengenoemde namen, maar niet bij The God Machine...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 22-06-2004 13:28 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2004 12:55 schreef Spirit In Black het volgende:
dit is toch nog geen indie topic...ik vind the God Machine met bovenstaande namen niets te maken hebben, echter ik heb Sophia beluisterd, erg mooi en rustig. Dat komt meer in de richting van indie, sterker nog.....

Ken je ook de Palace Brothers met Will Oldham a.k.a. Bonnie 'prince' Billy? En Timesbold? My Morning Jacket....dat vind ik in hetzelfde straatje passen als de bovengenoemde namen, maar niet bij The God Machine...


sja miscchien heb je ook wel gelijk, maar de meeste raakvlakken van The God MAchine liggen wel bij de indie ijns inziens.

inderdaad ken ik the Palace Brothers en Timesbold. Timesbold heeft overigens net een nieuwe cd uit.
verder past GRANDADDY misschien ook wel bij deze bands....


I Find That I Am Not There...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-06-2004 19:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Leuke band


Maar correct me if I'm wrong.... Indie is geen genre opzich toch? Indie wordt meestal geplakt aan alle independently released rock muziek ongeacht wat voor specifieke genre het onder zou moeten vallen?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 22-06-2004 19:33 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

hehe, 64 k free....

indie is een beetje vergroeid met het bovenstaande wat je zei....en is zodanig een eigen genre geworden of type aanduiding...indie-pop/rock/electronic, tja zijn nogal wat artiesten, maar iedereen herkend ze wel als zodanig....dusch


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-06-2004 19:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik bedoelde dat indie niet echt een idee geeft van wat voor soort muziek we het over hebben.... Het kan inderdaad net zo goed rock zijn zoals dit of Beulah o.i.d. maar het kan ook folk zijn...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 22-06-2004 19:44 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

okay lijstjes dan maar:

indie rock:

Beck, Ween, Sonic Youth, Tortoise, Spiritualized, Pavement, Godspeed You Black Emperor!, Trans Am, Dinosaur Jr., Bettie Serveert, Low, Stereolab, Sunny Day Real Estate, Smog, Yo La Tengo, Jon Spencer Blues Explosion, They Might Be Giants, Laika, Lambchop, Mercury Rev, Guided by Voices, Sebadoh, Liz Phair, Pussy Galore, etc.

indie pop:

Air, Stereolab, Belle & Sebastian, Sparks, Luna, Magnetic Fields, Ash, Delgados, The Pastels, Catatonia, The High Llamas, Luscious Jackson, Heavenly, The Cardigans, The Lightning Seeds, Mojave 3, etc.

indie elecronica:

Broadcast, Coloma, Cornelius Cornelius, Dntel, Four Tet, Komeda, Laika, Lali Puna, Magnetic Fields, Manitoba, Mouse on Mars, Múm, The Notwist, etc.


nu iets duidelijker?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-06-2004 19:46 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

DOh...dat weet ik. Maar ook binnen de indie rock en binnen de bands die je noemde zit veel verschil.

semantiek....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 22-06-2004 19:50 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

ja und? Binnen de metal ook....wat bedoel je nu eigenlijk, volgens mij praten we langs elkaar heen.


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 09-01-2005 23:10 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Yes! Na veel zoeken en bieden heb ik eindelijk Scenes From The Second Story & One Last Laugh In A Place Of Dying binnen!

Wat een prachtige, prachtige muziek.


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 10-01-2005 0:27 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2004 19:50 schreef Spirit In Black het volgende:
ja und? Binnen de metal ook....wat bedoel je nu eigenlijk, volgens mij praten we langs elkaar heen.

Middel (hoe het gereleased wordt: indie*) en doel (de muziek 'zelf' (genre: metal)) zijn niet hetzelfde.

* The term indie is short for "independent" and refers to artistic creations outside the commercial mainstream, without the support of a major record label, major movie studio, or other source of a large budget. (http://en.wikipedia.org/wiki/Indie)


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 10-01-2005 1:24 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2005 0:27 schreef Fedaykin het volgende:
Middel (hoe het gereleased wordt: indie*) en doel (de muziek 'zelf' (genre: metal)) zijn niet hetzelfde.

* The term indie is short for "independent" and refers to artistic creations outside the commercial mainstream, without the support of a major record label, major movie studio, or other source of a large budget. (http://en.wikipedia.org/wiki/Indie)


HE wilco ben je op nieuwjaarsdag nog heelhuids thuisgekomen?


And my marlboro light


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen