IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Technische metal Vorige pagina | Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 03-05-2010 23:02 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Wat maakt een productie jouws inziens dan interessanter/ minder saai?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-05-2010 23:26 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Een niet zo droge productie als bij de gegeven voorbeelden Vooral een voller geluid. Beneath the Masscre (Mechanics of Dysfunction) en Abysmal Dawn (Programmed to Consume) hebben naar mijn mening dan weer interessantere producties, om een voorbeeld te geven.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Trey
Usericon van Trey
Posted 03-05-2010 23:38 by Trey Wijzig reactieProfiel van TreyQuote dit berichthttp://metalportal.hyves.nl

quote:
Op 3 mei 2010 22:06 schreef BenKnuckles het volgende:
Spawn of Possession, Deeds of Flesh, Severed Savior, Inherit Disease, Inveracity, Vile.

Allemaal goede technical death metalbands, helaas klinken ze allemaal zo droog dat het brute eruit gaat en mijn interesse snel gaat vliegen. Zijn er technical death metalbands/-albums met een betere (lees: interessantere en minder saaie) productie? (Als er al mensen zijn die ongeveer snappen wat ik bedoel? )


Probeer eens:
* Punish
* The Shattering

Ken je Fleshgod Apocalypse, Lost Soul, Brain Drill en Gorod al?


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 03-05-2010 23:47 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2010 23:38 schreef Trey het volgende:
Probeer eens:
* Punish
* The Shattering



The Shattering - The Shattering Begins heeft denk ik de allerdroogste productie van al mijn platen in de kast...

(Probeer misschien eens Crowpath (Willowtip), Nox, Ulcerate of Vale of Pnath eens)



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-05-2010 0:32 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Niet droog en wel vol..hmm ik vermoed dat zulke geluidsbeleving per persoon wel kan verschillen. Het lijkt me echter dat de meeste zware technische platen juist een vrij droog, bijna klinisch, helder geluid hebben.

Abysmal Dawn - Programmed to consume klonk mij trouwens ook lekker aanschafwaardig in de oren.

Ik vind de laatste Nile een supergeluid hebben, en de productie van een band als Hour of Penance knalt ook erg lekker verder Suffocation, Gorguts & Illogicist misschien als tips?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 04-05-2010 0:41]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Trey
Usericon van Trey
Posted 04-05-2010 1:16 by Trey Wijzig reactieProfiel van TreyQuote dit berichthttp://metalportal.hyves.nl

quote:
Op 3 mei 2010 23:47 schreef Cainam Ladicius het volgende:
The Shattering - The Shattering Begins heeft denk ik de allerdroogste productie van al mijn platen in de kast...

(Probeer misschien eens Crowpath (Willowtip), Nox, Ulcerate of Vale of Pnath eens)


The Shattering heeft naar mijn idee een vlakke en erg kale productie. Vooral bij de drums valt dit me op. Ik dacht - misschien ten onrechte - dat BenKnuckles bedoelde dat hij een heldere productie wilde en geen 'brij'productie. Een plaat die de aandacht vasthoudt. Bij The Shattering verslapt mijn aandacht tenminste niet. Met een 'brij'productie bedoel ik dat de muziek 'dichtloopt', al dan niet door een mindere productie (voorbeeld: Vitam et Mortem).

Nile heeft idd veel aandacht besteed aan de productie van hun laatste cd.


JWurm
Usericon van JWurm
Posted 04-05-2010 10:00 by JWurm Wijzig reactieProfiel van JWurmQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Odious Mortem, naast Decrepit Birth toch een van de leukere nieuwe tech-death bandjes.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 04-05-2010 10:35 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Suffocation en Nile ken ik natuurlijk al (dûh, basiskennis), maar het wordt dus eens tijd om die nog eens uit de kast te halen. Bedankt voor de tips, allen!


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


AARSVIJAND
Usericon van AARSVIJAND
Posted 04-05-2010 12:39 by AARSVIJAND Wijzig reactieProfiel van AARSVIJANDQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk

Blotted Science


BIER,PILS,KOUWE KLETS,PROOST


FullMetalFloris
Usericon van FullMetalFloris
Posted 04-05-2010 15:03 by FullMetalFloris Wijzig reactieProfiel van FullMetalFlorisQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2010 12:39 schreef AARSVIJAND het volgende:
Blotted Science


Blotted Science is inderdaad geniaal. Verder nog een paar luistertips die (volgens mij) nog niet zijn langsgekomen:

Acid Death (Hebben volgens mij slechts één plaat gemaakt met de naam 'Random's Manifest'.
James Murphy (Ex-gitarist van Death, maakte twee soloplaten).
Akercocke (Ik ken alleen de laatste plaat 'Antichrist' en deze vind ik aardig technisch én divers).
Averse Sefira maakte met Avent Parallax een indrukwekkende BM-plaat. Zit goed in elkaar en is uitstekend geproduceerd. In dat opzicht dus geen standaard black metal
Dragon Force. Of je de muziek nu leuk vindt of niet, ze kunnen wel spelen (hetgeen ze tot vervelens toe demonstreren). Persoonlijk vind ik Inhuman Rampage de beste plaat die ze gemaakt hebben.
Gnostic (bestaande uit leden van Atheist)maakte met haar debuutalbum Engineering the Rule een technische plaat, geplaagd door wat mindere (hardcore) vocalen.
Megadeth heeft wat mij betreft ook wel een vermelding verdiend met de laatste plaat 'Endgame'. De vocalen zorgen in recensies voor een hoop minpunten maar met het gitaarspel van Mustaine en zijn kornuiten is niets mis.



Sli-Sla-Slayer!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-05-2010 15:42 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 4 mei 2010 15:03 schreef FullMetalFloris het volgende:
Blotted Science is inderdaad geniaal. Verder nog een paar luistertips die (volgens mij) nog niet zijn langsgekomen:

Acid Death (Hebben volgens mij slechts één plaat gemaakt met de naam 'Random's Manifest'.


Hebben 2 platen en een ep gemaakt: allemaal goed

quote:
Akercocke (Ik ken alleen de laatste plaat 'Antichrist' en deze vind ik aardig technisch én divers).


Persoonlijk vind ik Words that go unspoken, deeds that go undone.. nog beter. Aanrader dus

Toevoegsels:

Arkhe
Anomaly
Azure Emote
Martyr (Canada)
Gorod
Wayd
Indigent
Osiris
Phantasma
Sceptic
Tourniquet
Electro Quarterstaff
Hectic Patterns
Megace
Excidium
Exence
Dim Mak
Hieronymus Bosch
Psychopath
Carnival in Coal
The Fractured Dimension
Cephalic Carnage
!T.O.O.H.!
Dismal Lapse
Viraemia
Psychostatus
Animals as leaders
Vektor
Amogh Symphony
Exivious
Polterchrist
Coprofago
The Human Abstract

en nog wat oudjes als:
Neglected Fields
Sadist
Disaffected ...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 04-05-2010 15:46]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-05-2010 15:46 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Cattle Decapitation


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


FullMetalFloris
Usericon van FullMetalFloris
Posted 04-05-2010 15:54 by FullMetalFloris Wijzig reactieProfiel van FullMetalFlorisQuote dit bericht

Kijk eens aan! Mutilator, de wandelende metal encyclopedie, leert mij weer iets dat ik niet wist. Het overige materiaal dat Acid Death heeft uitgebracht staat hierbij op mijn verlanglijst.

Onderhand begint dit topic een indrukwekkende lijst met bands te bevatten die ik nog niet ken. Gelukkig heb ik recentelijk een nieuwe koptelefoon gekocht zodat ik deze nieuwe tips binnenkort in het zonnetje kan gaan beluisteren!


Sli-Sla-Slayer!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-05-2010 1:14 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Thanks FullMetalFloris

Van de meeste bands kan je op ZM topics vinden incl hun myspace links, wel handig aangezien die technische bands qua sound en stijl onderling aardig uiteen lopen.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 12-09-2010 14:48 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Zijn hier al mensen bekend met Fleshwrought?

De nieuwe band van Navene Koperwies (Animosity, Sleep terror en sessie drummer bij The Faceless). Hier bijgestaan op zang door Jonny Davy (Job for a cowboy).

Muzikaal zit het aardig in het straatje van The Faceless. Aan onderwerpen als techniek en productie brand ik liever mijn vingers niet. Ik ben een fan, geen muzikant. Ik kan jullie wel vertellen dat Fleshwrought enorm spannende muziek maakt. De speelsheid waardoor Koperwies hier door de nummers raast houdt mij luisterbeurt na luisterbeurt op het puntje van m'n stoel.

Fans van technische death metal moeten dit een kansje gunnen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 12-09-2010 14:55 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2010 14:48 schreef XnegativeX het volgende:
Zijn hier al mensen bekend met Fleshwrought?

De nieuwe band van Navene Koperwies (Animosity, Sleep terror en sessie drummer bij The Faceless). Hier bijgestaan op zang door Jonny Davy (Job for a cowboy).

Muzikaal zit het aardig in het straatje van The Faceless. Aan onderwerpen als techniek en productie brand ik liever mijn vingers niet. Ik ben een fan, geen muzikant. Ik kan jullie wel vertellen dat Fleshwrought enorm spannende muziek maakt. De speelsheid waardoor Koperwies hier door de nummers raast houdt mij luisterbeurt na luisterbeurt op het puntje van m'n stoel.

Fans van technische death metal moeten dit een kansje gunnen.

Staat op mijn to do lijstje, hopelijk klinkt het niet te core-y.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 12-09-2010 15:19 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ligt er natuurlijk aan wat jij onder "core" verstaat. Waarom zou het eigenlijk "core" klinken dan?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 12-09-2010 15:47 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Animosity, Cowboy for a blowjob doen mijn wenkbrauwen enigszins fronsen, bands die ik onder '-core' versta. Maar ik laat mijn vooroordelen varen want de wandelgangen klinken veelbelovend.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 14-09-2010 19:13 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2010 14:48 schreef XnegativeX het volgende:
Zijn hier al mensen bekend met Fleshwrought?

Als je je door de bar slechte/matte productie en copyriffs heenworstelt dan valt er voldoende te genieten op de cd.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


frontpage
Usericon van frontpage
Posted 14-09-2010 20:38 by frontpage Wijzig reactieProfiel van frontpageQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/frontpage2

Aah, technische metal

Obscura,Fleshgod apocalypse, beneath the massacre,spawn of possesion,gorod,cephalic carnage,...


Argh
Usericon van Argh
Posted 14-09-2010 22:22 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht



Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 14-09-2010 22:54 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Leuk, maar de muziek is a big no-no.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 18-09-2010 20:03 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 14 september 2010 19:13 schreef Naturens Galleri het volgende:
...bar slechte/matte productie...


Ligt het aan mij of...?
Ik hoor dat namelijk totaal niet. Vind de productie redelijk vet. Veel meer kan ik er niet van zeggen omdat ik geen verstand heb van produceren. Ik weet alleen dat ik Fleshwrought op cd (het origineel, niet de MP3's) erg lekker vind klinken.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 18-09-2010 20:39 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2010 20:03 schreef XnegativeX het volgende:
Ligt het aan mij of...?
Ik hoor dat namelijk totaal niet. Vind de productie redelijk vet. Veel meer kan ik er niet van zeggen omdat ik geen verstand heb van produceren. Ik weet alleen dat ik Fleshwrought op cd (het origineel, niet de MP3's) erg lekker vind klinken.

Geen idee, het kan een kwestie van smaak zijn maar volgens mijn redelijke inschatting is dit niet de productie die deze muziek nodig heeft.


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 18-09-2010 20:54 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Weet je zeker dat je geen ralle MP3's hebt?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen