IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Technische metal Vorige pagina | Volgende pagina
webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 26-05-2002 21:19 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ik hou niet zo van technische metal


Oud Vuil.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-05-2002 21:26 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 26 mei 2002 21:19 schreef webblaster wim het volgende:
ik hou niet zo van technische metal


Waarom dan niet? Zitten écht goeie bands tussen hoor!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 26-05-2002 21:28 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 26 mei 2002 21:26 schreef Mutilator het volgende:
Waarom dan niet? Zitten écht goeie bands tussen hoor!


ik hou meer van iets simpelere opzet in nummers, ik haat dat rif-plakken en laten horen hoe vre-se-lijk goed iedereen in zo'n band wel niet is.


Oud Vuil.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-05-2002 21:30 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Het hangt er altijd maar vanaf hoe een band het benadert he. Bv. ik heb jouw beleving met Dream Theater, wat een rukband vind ik dat zeg. Maar bands als Atheist of Cryptopsy zijn eindeloos boeiend!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-05-2002 21:34 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 26 mei 2002 21:28 schreef webblaster wim het volgende:
ik hou meer van iets simpelere opzet in nummers, ik haat dat rif-plakken en laten horen hoe vre-se-lijk goed iedereen in zo'n band wel niet is.


Er zijn ook technische bands die mooi de balans vinden tussen brutaliteit en techniek; op zo'n moment versterkt het elkaar.

Wilde, over-the-top solo's die ergens op slaan zijn ook erg leuk.

Verder is met een beetje techniek meer mogelijkheden naar nieuwe riffs die vet brutaal zijn!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 26-05-2002 21:36 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 26 mei 2002 21:30 schreef Dwaallicht het volgende:
Het hangt er altijd maar vanaf hoe een band het benadert he. Bv. ik heb jouw beleving met Dream Theater, wat een rukband vind ik dat zeg. Maar bands als Atheist of Cryptopsy zijn eindeloos boeiend!


ik heb juist een enorm probleem met bands als cryptopsy en nile etc. van één nummer van zo'n band zou ik 4 andere nummers van kunnen maken. ik zeg niet dat het niet goed is, ik hoor ook wel dat het goed in elkaar zit, alleen ik kan er niet voor gaan, zeg maar. veeeeelst te veel riiiiffffffs!!!

maar ze verkopen wel veel platen


Oud Vuil.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-05-2002 21:39 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Cryptopsy verkoopt niet eens zo heel veel, Nile is wel trendy idd, maar die had ik niet genoemd, want ik vind ze eigenlijk niet eens zo supertechnisch... omdat het zo druk is lijkt dat wel zo.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-05-2002 21:42 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 26 mei 2002 21:36 schreef webblaster wim het volgende:
ik heb juist een enorm probleem met bands als cryptopsy en nile etc. van één nummer van zo'n band zou ik 4 andere nummers van kunnen maken. ik zeg niet dat het niet goed is, ik hoor ook wel dat het goed in elkaar zit, alleen ik kan er niet voor gaan, zeg maar. veeeeelst te veel riiiiffffffs!!!


Te veel riffs? Herhaling kan versterkend werken, maar te veel werkt toch geestdodend.

Als er maar een spanningsboog ingebouwd wordt zeg maar.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 26-05-2002 21:43]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 26-05-2002 21:48 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 26 mei 2002 21:42 schreef Mutilator het volgende:
Te veel riffs? Herhaling kan versterkend werken, maar te veel werkt toch geestdodend.

Als er maar een spanningsboog ingebouwd wordt zeg maar.


nee, teveel rifs, teveel verschillende loopjes, ideëen in één nummer, dat bedoel ik

over technische metal gesproken, de goeie hellhammer is on it's way


Oud Vuil.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-05-2002 21:51 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 26 mei 2002 21:48 schreef webblaster wim het volgende:
nee, teveel rifs, teveel verschillende loopjes, ideëen in één nummer, dat bedoel ik

over technische metal gesproken, de goeie hellhammer is on it's way


Da's meer 'karaktermetal'


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


MJA
Usericon van MJA
Posted 26-05-2002 23:21 by MJA Wijzig reactieProfiel van MJAQuote dit bericht

Cryptopsy is echt te gek, iemand die het niet kent zal snel zeggen dat het een aan1schakeling van rifjes is. Maar als je de nummers goed beluisterd, zitten ze echt geweldig inelkaar. En ze kunnen het live nog meer dan waarmaken!!!!!


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 27-05-2002 13:32 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

gorguts


No meat is sweater


GutFuck
Male supremacy
Usericon van GutFuck
Posted 27-05-2002 19:01 by GutFuck Wijzig reactieProfiel van GutFuckQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2001 3:01 schreef Mutilator het volgende:
Qua technische hardcore zou ik willen toevoegen:

The Dillinger Escape plan.

Normaliter houd ik niet bepaald van hardcore maar deze band is/was toch wel zeer kunstig!!


en ik zou toevoegen: Neck. Heel vreemd, ook qua zang, van zeer gay tot erg woest.


The only time a man should wear make up on his face is after he's been embalmed!


Tormentor
Usericon van Tormentor
Posted 28-05-2002 11:03 by Tormentor Wijzig reactieProfiel van TormentorQuote dit bericht

soms vraag ik me af of jullie wel door hebben wat technisch is. cryptosy is inderdaad heel moeilijk om na te spelen, maar berust voornamelijk op snelheid. (zowels drums als gitaar)

was dan wel technisch?? jazz, progressive rock/metal.

je hoeft het niet mooi te vinden voordat het technisch is.


im not lame enough to do signatures, really.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 28-05-2002 11:27 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Bands die ik heel gaaf vind zijn:

Arch Enemy - technische heavy/death metal gitaarpartijen met extreme vocalen

Into Eternity - technische death/thrash gemixt met heavy/progressive metal, afwisselend cleane en extreme vocalen


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-05-2002 11:33 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Laatst een cd'tje van Control Denied hier liggen ,, klonk ook niet verkeerd


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 28-05-2002 11:36 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 11:33 schreef Valorian666 het volgende:
Laatst een cd'tje van Control Denied hier liggen ,, klonk ook niet verkeerd


Ja, daar moet ik me ook nog eens in verdiepen. Een beetje aan de late kant, weliswaar...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 28-05-2002 14:32 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2002 21:36 schreef webblaster wim het volgende:
ik heb juist een enorm probleem met bands als cryptopsy en nile etc. van één nummer van zo'n band zou ik 4 andere nummers van kunnen maken. ik zeg niet dat het niet goed is, ik hoor ook wel dat het goed in elkaar zit, alleen ik kan er niet voor gaan, zeg maar. veeeeelst te veel riiiiffffffs!!

Uiteindelijk is het natuurlijk een kwestie van smaak, niet van goed of slecht (zoals je al aangeeft). Maar ik moet wel zeggen dat ik sommige technische bands beter waardeer dan andere omdat het 'beter' qua opbouw is.

Een echt sterke 'technische-metal'band is echt goed als je in het complexe geheel toch een soort rode draad blijft houden.

Ik vind het ook nog steeds jammer dat een (Nederlandse) band als Polluted Inheritance nooit echt 'doorgebroken' is.

Cynic is weer een ander geval, omdat die erg goed zijn in ontzettend complexe stukken ontzettend pakkend te laten klinken.

En ja, de nieuwe T.i.P. is super.


Touché, pussycat!


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 28-05-2002 14:34 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 14:32 schreef Sporty Voleg het volgende:
...Ik vind het ook nog steeds jammer dat een (Nederlandse) band als Polluted Inheritance nooit echt 'doorgebroken' is...


Hmm, dat begrijp ik dan weer wel, wat een rotband is dat zeg Volgens mijn bescheiden mening althans, na ze één keer live gezien te hebben...

[Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 28-05-2002 14:36]


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 28-05-2002 15:02 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Te druk (muzikaal gesproken)?


Touché, pussycat!


daholygoat
Usericon van daholygoat
Posted 28-05-2002 19:29 by daholygoat Wijzig reactieProfiel van daholygoatQuote dit bericht

Ik denk dat de meeste 'groten' in dit genre(?) al wel genoemd zijn...wat ik zelf erg goed vind: Cynic, Pestilence, Death, Atheist, Theory in Practice, Gorguts, Virulence, Necrophagist (bruut!), Sadus, Dillinger Escape Plan, Meshuggah, Martyr, Nocturnus, Spiral Architect, Alarum, Sadist, Sceptic, Tears of Euphony, Uncrossed, Threnody...
En dan nog wat niet bepaald als metal kan worden beschouwd maar wat op de een of andere manier ook wel redelijk populair blijkt te zijn bij tech-metalheads: Attention Deficit, Spastic Ink, Dysrhythmia, Gordian Knot, Allan Holdsworth...
Iets als COB vind ik persoonlijk nogal bagger, veel van hetzelfde (riffs, structuur) en die keurige neo-klassieke inslag waarmee die gitarist speelt, waar hadden we dat toch ook al weer eerder gehoord...met die vibe kan je net zo goed Stratovarius gaan luisteren :p


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 28-05-2002 19:32 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Ik ben erg weg van technische metal. Bands als Atheïst, Mekong Delta, Theory in Practice, Cynic e.d. zijn dan ook echt favoriet. Soms hoor je weer eens een nieuwe band die dan ook heeeel erg technisch is. Dan staat het kippenvel op mijn armen! Prachtig vind ik het... hoe gecompliceerder, hoe beter!


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


daholygoat
Usericon van daholygoat
Posted 28-05-2002 20:38 by daholygoat Wijzig reactieProfiel van daholygoatQuote dit bericht

quote:

soms vraag ik me af of jullie wel door hebben wat technisch is. cryptosy is inderdaad heel moeilijk om na te spelen, maar berust voornamelijk op snelheid. (zowels drums als gitaar)

was dan wel technisch?? jazz, progressive rock/metal.


Vind ik een beetje kort door de bocht, tenminste als je daarmee wilt zeggen dat drummers (overigens vaak ook de andere muzikanten, luister maar eens goed naar de soli op Black Seeds of Vengeance) van bands als Cryptopsy, Nile, Lykathea Aflame etc. niet "technisch" zijn omdat ze geen jazz/fusion patronen spelen?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-05-2002 20:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2002 21:28 schreef webblaster wim het volgende:
ik hou meer van iets simpelere opzet in nummers, ik haat dat rif-plakken en laten horen hoe vre-se-lijk goed iedereen in zo'n band wel niet is.


master
slaughter (canada)
hellhammer
messiah
repulsion

etc etc

bands die uit blinken in hun niet-technisch zijn maar wel vreselijk effectieve numemrs in elkar flansen.

maar eerlijk is eerlijk, er zijn ook enkele erg goede technische bands (cynic, atheist, watchtower, necrophagist)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 28-05-2002 20:45]


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 28-05-2002 20:52 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 20:44 schreef attila_de_hun het volgende:
master
slaughter (canada)
hellhammer
messiah
repulsion

etc etc

bands die uit blinken in hun niet-technisch zijn maar wel vreselijk effectieve numemrs in elkar flansen.

maar eerlijk is eerlijk, er zijn ook enkele erg goede technische bands (cynic, atheist, watchtower, necrophagist)


Ah joah slaughter heerscht pas cdtje van aangeschaft en hellhammer tuurlijk ok!


Ik, Wil Schuurman


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen