IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Technische metal Vorige pagina | Volgende pagina
Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 24-11-2003 17:01 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 24 november 2003 16:49 schreef campske666 het volgende:
Of in jouw sluitspier.


Laat me raden, als ik dit ontken dan wil jij het hoogst persoonlijk zelf controleren??

Nee dank je, volgende keer misschien...



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 24-11-2003 19:59 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 16:14 schreef 0Tolerence het volgende:
mja eerlijk gezegd ben ik niet onder de indruk van meshuggah, heb die nieuwe gehoord en het is meer van hetzelfde.
Cryptopsy is daarentegen in een heel ander segment, veel technischer en afwisselender!

Niet echt een vergelijking dus.
Ik vergelijk niks...
Meshuggah is echt zwaar ondergewaardeerd! Een van de meest invloedrijke bands in de technische- thrash en deathmetal wereld!! Het is niet al te makkelijke muziek, maar een Cryptopsy-fan als jij zal daar toch geen moeite mee hebben.
Ik hoop dat je Chaosphere al eens hebt gehoord, want dat is echt geniale shit!! Net als trouwens Destroy Erase Improve, waar wat makkelijker door te komen is.
Nothing is wat trager en mist nét dat beetje afwisseling, maar blijkt na vaker luisteren ook een wereldschijf! RATIONAL GAZE!

Let vooral bij Meshuggah op de samenwerking tussen de muzikanten. De bassdrum gaat meestal precies met de gitaren mee terwijl de snare en de hi-hat steeds de maat houden.
Dit is bijna alleen weggelegd voor een drumbeest als Thomas Haake.
En daarbij een ultravet- en logge productie en je kunt (imo) spreken van een van de beste bands ter wereld.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 24-11-2003 20:07 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 24 november 2003 16:19 schreef 0Tolerence het volgende:
niet mee eens, het is juist de kunst om het technisch en nog eens ergens naar te laten klinken.

Luister het eerst eens alvorens een mening te vormen


Ik luister al 15 jaar verschillende soorten metal en heb over 10 jaar in meerdere bands gezeten en van doom > grind> black metal in verschillende techniesche stadia, dus ergens weet ik nog wel waar ik het over heb
Zoiets noem ik gaap metal en is typisch geschreven door de gitaristen. De dwang die bij sommigen ontstaat om harmonische tonen met de snelheid van een datastroom uit een gitaar te persen in zo kort mogelijke tijd klinkt leuk maar mist ziel/soul gevoel, name it. Het heeft de diepgang van het a4tje waarop het is geschreven. Persoonlijk kots ik van guns & roses, maar Slash zijn solo lijkt me een redelijk voorbeeld van solo/techiek/gevoelsverhouding.



Maar neem me niet al te serieus want ik ben nogal stoned


Een kleine snol zit zo vol.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-11-2003 20:12 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 20:07 schreef SkinPeeleR het volgende:
Ik luister al 15 jaar verschillende soorten metal en heb over 10 jaar in meerdere bands gezeten en van doom > grind> black metal in verschillende techniesche stadia, dus ergens weet ik nog wel waar ik het over heb
Zoiets noem ik gaap metal en is typisch geschreven door de gitaristen. De dwang die bij sommigen ontstaat om harmonische tonen met de snelheid van een datastroom uit een gitaar te persen in zo kort mogelijke tijd klinkt leuk maar mist ziel/soul gevoel, name it. Het heeft de diepgang van het a4tje waarop het is geschreven. Persoonlijk kots ik van guns & roses, maar Slash zijn solo lijkt me een redelijk voorbeeld van solo/techiek/gevoelsverhouding.



Maar neem me niet al te serieus want ik ben nogal stoned


Dat blijkt wel ja, als je denkt dat cryptopsy de inhoud van een a4'tje heeft dan moet je goed stoned zijn


"This one is older than shit, heavier than time!"


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 25-11-2003 9:41 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 24 november 2003 20:12 schreef 0Tolerence het volgende:
Dat blijkt wel ja, als je denkt dat cryptopsy de inhoud van een a4'tje heeft dan moet je goed stoned zijn


heb mijn gekalk eens doorgelezen en zie nergens cryptopsy staan.
Noemde Slash van Nuns & Posers, dat was de invloed van de thc..



Een kleine snol zit zo vol.


campske666
Usericon van campske666
Posted 25-11-2003 9:52 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 24 november 2003 17:01 schreef Azagthoth het volgende:
Laat me raden, als ik dit ontken dan wil jij het hoogst persoonlijk zelf controleren??

Nee dank je, volgende keer misschien...


Ik ben er echt wel van overtuigd dat als er dingen verdwijnen in jouw buurt dat jouw sluitspier er voor iets tussen zit. Daar heb ik geen visueel bewijs voor nodig, maak je niet ongerust.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 25-11-2003 10:23 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

eh.. wat..?



campske666
Usericon van campske666
Posted 25-11-2003 10:24 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 25 november 2003 10:23 schreef Azagthoth het volgende:
eh.. wat..?


Haal nou ff dat verband kistje uit je rectum, dat je weer wat helderder kan nadenken.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 25-11-2003 10:26 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Waar komt die sluitspier/rectum fixatie vandaan? Heeft je vriendje je soms anaal verwaarloosd?



campske666
Usericon van campske666
Posted 25-11-2003 10:32 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 25 november 2003 10:26 schreef Azagthoth het volgende:
Waar komt die sluitspier/rectum fixatie vandaan? Heeft je vriendje je soms anaal verwaarloosd?


Ik heb geen vrienden.
En mijn opmerkingen hebben niks met een fixatie te maken. Het zijn gewoon jouw opmerkingen die me er de indruk geven dat dat voor jou het meest belangrijke lichaamsdeel is.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 25-11-2003 10:40 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 25 november 2003 10:32 schreef campske666 het volgende:
Ik heb geen vrienden.
En mijn opmerkingen hebben niks met een fixatie te maken. Het zijn gewoon jouw opmerkingen die me er de indruk geven dat dat voor jou het meest belangrijke lichaamsdeel is.


nounounou geen vrienden?
Wij tolereren je toch??


Een kleine snol zit zo vol.


campske666
Usericon van campske666
Posted 25-11-2003 10:41 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 25 november 2003 10:40 schreef SkinPeeleR het volgende:
nounounou geen vrienden?
Wij tolereren je toch??


T'is niet omdat jullie mij toleren dat ik jullie als vrienden beschouw. Vriendschap voor mij betekent vertrouwen dat verdient is over jaren.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 25-11-2003 10:46 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 25 november 2003 10:41 schreef campske666 het volgende:
T'is niet omdat jullie mij toleren dat ik jullie als vrienden beschouw. Vriendschap voor mij betekent vertrouwen dat verdient is over jaren.



helemaal gelijk, daar zou ik die breezerdrinkertjes hier ook niet voor nodig hebben


Een kleine snol zit zo vol.


campske666
Usericon van campske666
Posted 25-11-2003 10:47 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 25 november 2003 10:46 schreef SkinPeeleR het volgende:
die breezerdrinkertjes hier




0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 25-11-2003 11:02 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2003 9:41 schreef SkinPeeleR het volgende:
heb mijn gekalk eens doorgelezen en zie nergens cryptopsy staan.
Noemde Slash van Nuns & Posers, dat was de invloed van de thc..




ja naja ik noem cryptopsy omdat zij zo'n beetje de leidende factor zijn in de technische death op dit moment


"This one is older than shit, heavier than time!"


maniacM
Usericon van maniacM
Posted 05-12-2003 15:21 by maniacM Wijzig reactieProfiel van maniacMQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2001 0:04 schreef Azagthoth het volgende:
COB zijn redelijk technisch


Met name de eerste CD's: something wild en follow the reaper, zijn technisch.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 06-12-2003 1:15 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Dream Theater
Pain of Salvation
Dying Fetus
The Red Chord
Dripping
Invocator
Bane (LA death/grind, niet de hardcore band)
Suffocation
Disgorge



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 06-12-2003 14:00 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2003 15:21 schreef maniacM het volgende:
Met name de eerste CD's: something wild en follow the reaper, zijn technisch.


ik vind het wel meevallen, qua structuur is het niet echt bijzonder en valt in het niet bij het aanhoren van suffocation e.d. bandjes


"This one is older than shit, heavier than time!"


dr. brain
zeef
Usericon van dr. brain
Posted 06-12-2003 14:22 by dr. brain Wijzig reactieProfiel van dr. brainQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2003 14:00 schreef 0Tolerence het volgende:
ik vind het wel meevallen, qua structuur is het niet echt bijzonder en valt in het niet bij het aanhoren van suffocation e.d. bandjes


hahaha, yeah right?!


This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 06-12-2003 14:40 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2003 14:22 schreef dr. brain het volgende:
hahaha, yeah right?!


uhh ja, wat wil je nou zeggen


"This one is older than shit, heavier than time!"


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-12-2003 14:47 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 6 december 2003 14:00 schreef 0Tolerence het volgende:
ik vind het wel meevallen, qua structuur is het niet echt bijzonder


Klopt

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 06-12-2003 15:00]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


dr. brain
zeef
Usericon van dr. brain
Posted 06-12-2003 14:52 by dr. brain Wijzig reactieProfiel van dr. brainQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2003 14:40 schreef 0Tolerence het volgende:
uhh ja, wat wil je nou zeggen


ten eerste vind ik de vergelijking nogal scheef, Suffocation en C.O.B.? En ik heb Pierced From Within er maar eens bij gepakt en ik word nou niet echt omver geblazen door technisch vernuft.....eerder een vette brute band die wel degelijk goed kan spelen hoor, daar niet van, maar ja, goed......


This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 06-12-2003 19:45 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2003 14:52 schreef dr. brain het volgende:
ten eerste vind ik de vergelijking nogal scheef, Suffocation en C.O.B.? En ik heb Pierced From Within er maar eens bij gepakt en ik word nou niet echt omver geblazen door technisch vernuft.....eerder een vette brute band die wel degelijk goed kan spelen hoor, daar niet van, maar ja, goed......


Pierced From Within is wel een classic deathmetal cd, dat kan je iig van CoB op dit moment niet verwachten.
Ik vind derhalve dat suffocation wel wat beter in elkaar zit, stukken beter zelfs.


"This one is older than shit, heavier than time!"


dr. brain
zeef
Usericon van dr. brain
Posted 06-12-2003 22:05 by dr. brain Wijzig reactieProfiel van dr. brainQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2003 19:45 schreef 0Tolerence het volgende:
Pierced From Within is wel een classic deathmetal cd, dat kan je iig van CoB op dit moment niet verwachten.
Ik vind derhalve dat suffocation wel wat beter in elkaar zit, stukken beter zelfs.



......ik had wel verwacht dat je dit zou zeggen, maakt niet uit, dit is ook een kwestie van smaak, en ja Pierced.. is een klassieker, maar dat heb ik toch ook niet ontkent? Maar je vergelijkt twee totaal onvergelijkbare bands met elkaar. Cacophony, of all bands, ligt dichter bij C.O.B. dan Suffocation naar mij idee....die je beter kunt gaan vergelijken met Vader of Malevolent Creation...brute death metal! En techno, progressieve, melodieuze, whatever thrash/death, voor Children Of Bodom.

[Dit bericht is gewijzigd door dr. brain op 07-12-2003 13:17]


This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-02-2004 0:22 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Een van de vele ondergewaardeerde bands in het genre (eigenlijk is het hele genre ondergewaardeerd) vind ik het Canadese Gorguts; werkelijk een band met lef; heeft het niet gehaald tijdens de tweede deathmetal golf eind jaren 80/begin 90 en dook in 1998 weer op met Obscura; ipv van alsnog voor het succes te gaan zijn ze duidelijk integer gebleven door ontoegankelijke technische deathmetal te gaan spelen. Opvolger From wisdom to hate is dan wat toegankelijker maar blijft mooi technisch.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen