IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Rush Vorige pagina | Volgende pagina
Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 19-06-2007 12:12 by Dick Wolkendeck Wijzig reactieProfiel van Dick WolkendeckQuote dit berichthttp://www.seraphique.com

Ben ook gek van Grace Under Pressure!


Only sick music makes money today - Nietsche.


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 19-06-2007 18:57 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

geen rush topic? vreemd, dacht dat we het er al over gehad hadden. anyway, echt een hele toffe band. geweldig dat ze nog steeds bestaan, maar heb ze tot nu altijd nog gemist (live), ken de laatste albums ook niet, maar hun oude platen zijn echt de shit. episch, toffe teksten, vette solo's & vreemde/oude sound etc houd ik wel van. van die lekkere intro's en opbouwend lange nummers, met rustige passage's. trek de zang ook zeer goed. lekker snerpend. weet nog dat ik "caress of steel" kocht, mijn 1e rush, vond de hoes zo vet, moest wel gaaf zijn. zeer goede aankoop achteraf, nu nog mijn favo rush plaat.

Ook het feit dat ze al die jaren sinds 1975 de zelfde line-up gehouden hebben, bands die dat klaarspelen zijn sowieso al geniaal eigenlijk (priest..). 3 klasse muzikanten, neil peart moet vroeger echt een metal drummer icoon zijn geweest. Lifeson kan echt geweldig spelen, heerlijk krijg gewoon zin om rush te draaien nu ik dit typ

het 1e nr van 2112 legandarisch gewoon



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 20-01-2008 11:30 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Vrijdag 6 elpees aangeschaft, waaronder Power Windows en 2112. Ik had alleen een paar live-cd´s van Rush, maar de liefde is nu flink aangewakkerd. Man man man, wat een vette muziek eigenlijk. En dat de (originele) elpees ook nog eens in absolute nieuwstaat verkeren is mooi meegenomen. En dat voor 2 euro per stuk.....


spelfout weggehaald...


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 20-01-2008 11:44 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2008 11:30 schreef varanus het volgende:
Vrijdag 6 elpees aangeschaft, waaronder Power Windows en 2112. Ik had alleen een paar live-cd´s van Rush, maar de liefde is nu flink aangewakkerd. Man man man, wat een vette muziek eigenlijk. En dat de (originele) elpees ook nog eens in absolute nieuwstaat verkeren is mooi meegenomen. En dat voor 2 euro per stuk.....


Waar als ik vragen mag? Ik ga donderdag nml. met een maat shoppen in Leeuwarden en Stiens.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 20-01-2008 12:04 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Bij een maat van me. Die staat zo af en toe op rommelmarkten en matst me verschrikkelijk Zodra hij weer nieuw spul heeft, dan krijg ik meestal een seintje en kan ik in alle rust thuis even bij hem uitzoeken. Zo kocht ik laatst Vortex - Open The Gate op vinyl, origineel en nog nooit gedraaid voor 2 euro hehe.... Voor cd´s betaal ik bij hem ook 2 euro. Je zult hem in een winkel dus niet tegenkomen. Maarre, misschien dat je even bij Spirit records in Leeuwarden kunt kijken, tweedehands zaakje waar ook nog wel eens leuk spul ligt...


spelfout weggehaald...


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 20-01-2008 12:21 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2008 12:04 schreef varanus het volgende:
Bij een maat van me. Die staat zo af en toe op rommelmarkten en matst me verschrikkelijk Zodra hij weer nieuw spul heeft, dan krijg ik meestal een seintje en kan ik in alle rust thuis even bij hem uitzoeken. Zo kocht ik laatst Vortex - Open The Gate op vinyl, origineel en nog nooit gedraaid voor 2 euro hehe.... Voor cd´s betaal ik bij hem ook 2 euro. Je zult hem in een winkel dus niet tegenkomen. Maarre, misschien dat je even bij Spirit records in Leeuwarden kunt kijken, tweedehands zaakje waar ook nog wel eens leuk spul ligt...


Spirit Records? Waar zit die, ik ga nml. naar King Kong Records en die tweedehandszaak in een zijstraat van de Eewal en dan naar Stiens... Dus maak mij even blij met de locatie van desbetrefende platenzaak wil je?


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 20-01-2008 12:34 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Zit in dezelfde steeg als zalen Schaaf, kan even niet op de naam komen, maar is een minuutje of 5 lopen vanaf King Kong, daar weten ze je ongetwijfeld naar de juiste plaats te sturen. Zo, en nu richting vlooienmarkt, meer vinyl scoren


spelfout weggehaald...


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 20-01-2008 15:53 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2007 12:12 schreef Dick Wolkendeck het volgende:
Ben ook gek van Grace Under Pressure!


De eerste drie nummers zijn zeer goed, maar daarna is het toch middelmaat troef.


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 07-02-2010 19:04 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Als dit gerucht toch eens klopt:
http://www.rushisaband.com/display.php?id=2069


10.10.1942 - 20.11.2011


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 03-06-2010 21:04 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Van de maker van Metal: a headbangers journey, Global metal en Flight 666:

RUSH Members Discuss 'Beyond The Lighted Stage' Documentary - June 3, 2010

RUSH members Geddy Lee and Alex Lifeson were interviewed for CTV's "Canada AM" Wednesday morning (June 2). The interview focuses mostly on the RUSH documentary "Rush: Beyond The Lighted Stage", but the band's upcoming tour is also mentioned briefly.

Watch the segment at this location.

Zoë Vision, in association with Banger Films, is poised to release the band's critically acclaimed, award-winning documentary, "Rush: Beyond The Lighted Stage", on DVD and Blu-ray. Set to arrive in stores everywhere on June 29, "Rush: Beyond The Lighted Stage" made its world premiere last April at New York City's ninth annual Tribeca Film Festival. The film proved both a critical and popular sensation, with filmmakers Scot McFadyen and Sam Dunn taking home the festival's coveted "Heineken Audience Award".

"Rush: Beyond The Lighted Stage" explores the forty-year career and phenomenon behind what could be the world's biggest cult band. The film presents a comprehensive exploration of this extraordinary power trio, from their early days in Toronto, through each of their landmark albums, to the present day. The documentary features never-before-seen archival footage as well as interviews with some of today's most respected rock artists such as Sebastian Bach, Jack Black, Billy Corgan, Kirk Hammett, Taylor Hawkins, Trent Reznor, and Gene Simmons.

The "Rush: Beyond The Lighted Stage" DVD/Blu-ray will feature a second disc of exclusive bonus material, including previously unseen interviews, outtakes, backstage footage, and ultra-rare live performances of such RUSH favorites as "La Villa Strangiato", "Working Man" and "YYZ".

In addition to its DVD/Blu-ray release, "Rush: Beyond The Lighted Stage" will also begin theatrical
engagements across the country on June 10.

Ik heb begrepen dat ie maandag in Rotterdam in premiere gaat.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 11-08-2011 16:45 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Heb enkele dagen geleden Moving Pictures beluisterd en hemel, wat heb ik daarvan genoten. Vreemd, want ik dacht echt dat dit soort muziek me niet zou liggen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-08-2011 12:41 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik heb de dubbel live LP All the World's a Stage. Mijn eerste ontdekking van de band eigenlijk hoewel ik de naam al jaren op mn check lijstje heb staan. Geweldige plaat in ieder geval!



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 12-08-2011 16:04 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Gewoon een goden band! Zo.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 12-08-2011 17:15 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht



Al vind ik vooral hun werk uit de jaren 70 erg goed. Tussen de platen daarna zitten ook wel een paar hele goede, maar niet zo goed als het oudere werk.


Bareuh...


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 12-08-2011 17:23 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Klopt absoluut, maar waarschijnlijk kan ik de latere platen ook erg goed hebben vanwege het fantastische drumspel van Peart.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 12-08-2011 21:22 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2011 17:23 schreef Staalman het volgende:

Klopt absoluut, maar waarschijnlijk kan ik de latere platen ook erg goed hebben vanwege het fantastische drumspel van Peart.

Toevallig al eens de boeken van die man gelezen?


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 11-06-2012 20:21 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

Iemand de nieuwe plaat al gehoord? Eerste indruk is positief.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 11-06-2012 20:58 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Ik ben geen Rush fan of een kenner maar die nieuwe, Clockwork Angels, vind ik echt te gek.
Lekker stevig met heerlijke instrumentale stukken wat veel doet denkten aan juist het oudere werk.
Een toppertje!


bub


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 11-06-2012 21:52 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

Ik ben wel liefhebber (fan is voor meisjes )maar dit is zeker het beste dat Rush brengt vanaf Counterparts.

Geluid is top, bas knort lekker en her en der referenties naar eerder werk. Heel veel ontzag voor deze krasse knarren. En live weten ze het altijd waar te maken.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 11-06-2012 22:17 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

ow kijk eens.. nieuwe cd... ben geen liefhebber van de nieuwe shit van hun.. maar zal deze eens proberen...


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 22-06-2012 13:24 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

Vorig weekend mijn introductie in Rush gehad. Damn, had ik dat geweten...ongekend hoe goed die gasten zijn. Zo makkelijk en strak als die drummer, dat is echt alleen maar weggelegd voor de aller-, allergrootsten.


MC Hammer Smashed Face


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 22-06-2012 14:10 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

goed bezig... met welke cd ben je begonnen ?

mijn eerste was ooit, in een grijs grijs verleden 'All the World's a Stage'


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-07-2012 10:41 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

2 Juni 2013 @ Ziggodome.
Kaarten 62 Euro
Da's verdomme met zojuist ingegaan lager BTW-Tarief???

http://www.ziggodome.nl/event_rush_2jun2013.html

Voorverkoop is zojuist gestart.
Kaarten zijn binnen.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 02-07-2012 10:41]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-11-2012 23:38 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Die nieuwe is echt

Mijn introductie tot Rush, had nog geen enkele plaat van ze gehoord, ooit! (shame on me...)


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 08-11-2012 7:21 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Prima plaat inderdaad, voor mij een van de verrassingen van het jaar.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen