IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Schrijvers van boeken onder ons? Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 07-07-2004 15:03 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2004 14:59 schreef Malekith het volgende:
Je bedoelt dan eerder 'er lol in hebben', want we plannen er wel serieus mee te zijn, ooit.


Nee... Boeken schrijven / muziek maken moet je IMHO altijd doen voor de lol... Zo gauw je het puur doet om er serieus mee bezig te zijn (lees: zo snel mogelijk succesvol te worden), dan ben je IMHO verkeerd bezig... Als je goed bezig bent, komt het succes vanzelf wel...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 07-07-2004 15:04 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2004 15:03 schreef altx het volgende:
Nee... Boeken schrijven / muziek maken moet je IMHO altijd doen voor de lol... Zo gauw je het puur doet om er serieus mee bezig te zijn (lees: zo snel mogelijk succesvol te worden), dan ben je IMHO verkeerd bezig... Als je goed bezig bent, komt het succes vanzelf wel...
Op die manier ben ik het met je eens


"Obras son amores y no buenas razones"


metaldennis
Rise, rise, rise, rise......Mighty dragon rise!
Usericon van metaldennis
Posted 07-07-2004 15:07 by metaldennis Wijzig reactieProfiel van metaldennisQuote dit bericht

ik ben ook bezig met een fantasy boek, maar het schiet ook niet zo op!


One for the pain and two for my name


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 07-07-2004 15:09 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2004 15:07 schreef metaldennis het volgende:
ik ben ook bezig met een fantasy boek, maar het schiet ook niet zo op!

Hoever ben je al dan? En waar gaat het over dan?


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 07-07-2004 15:21 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2004 18:14 schreef Malekith het volgende:
Ik ben sinds een halfjaar bezig om samen met m'n neef een fantasyverhaal te schrijven. Vroeger was de deadline voor een hoofdstuk één week, maar sinds een maand of twee heeft het schrijven even stilgestaan. Elks doet een hoofdstuk per keer, mailt dat door naar de ander, en dan geven we suggesties en kritiek op elkaars hoofdstuk eer we er zelf een vervolg op schrijven.

Werkt prima, en is leuker dan op je eentje schrijven; zijn altijd verrassingen en onverwachte wendingen, plus dat er een variatie aan schrijfstijl is


Zoiets (hoofdstuk voor hoofdstuk) heb ik ook gedaan met een maat, maar we zijn er mee gestopt omdat ik me niet meer kon vinden in de draai die hij aan het verhaal gaf. Nou valt daar natuurlijk wel over te praten, maar bij schrijven wil je toch het verhaal op jouw manier hebben.

Zit zelf wel in de fantasyhoek te schrijven. Althans, al jaren aantekeningen te maken. Of het ooit wat wordt...

Een ander genre?
Wat is er mis met een biografie te schrijven? Zelfs als je een saai leven hebt, valt er nog wel een interessant boek van te maken. Als je het maar op de juiste manier schrijft...



Malekith
Usericon van Malekith
Posted 07-07-2004 15:30 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2004 15:21 schreef RrroooaaarrR het volgende:


Een ander genre?
Wat is er mis met een biografie te schrijven? Zelfs als je een saai leven hebt, valt er nog wel een interessant boek van te maken. Als je het maar op de juiste manier schrijft...


Een parodie op je leven ofzo, lijkt me wel leuk


"Obras son amores y no buenas razones"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-07-2004 15:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2004 15:30 schreef Malekith het volgende:
Een parodie op je leven ofzo, lijkt me wel leuk
Nee want dat zijn inside jokes, die snappen de lezers niet aangezien ze de voorkennis niet hebben


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 07-07-2004 15:32 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2004 15:31 schreef Jenje het volgende:
Nee want dat zijn inside jokes, die snappen de lezers niet aangezien ze de voorkennis niet hebben
Je kan het gewoon erg grappig voorbrengen. Ooit 'Red Ons, Maria Montanelli' gelezen? Een Nederlandse schrijver, z'n naam ontglipt me. Een heerlijk geschreven verhaal


"Obras son amores y no buenas razones"


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 07-07-2004 23:49 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

hmmm. Boeken niet. Alleen handleidingen op mijn werk.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-07-2004 23:51 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2004 15:07 schreef metaldennis het volgende:
ik ben ook bezig met een fantasy boek, maar het schiet ook niet zo op!


Ik geloof je niet:

quote:
Op 7 juli 2004 17:23 schreef metaldennis het volgende:
ikzelf ben geen loser, ik luister wel naar echte metal, zoals rhapsody enzo.

vette shit yo!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-07-2004 23:52 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2004 14:17 schreef Ralph Plug het volgende:
Ach... zo kwam ik er laatst achter dat mijn world-map wel heeeeel erg veel lijkt op die van The Wheel of Time -reeks . Ik denk dat ik 'm nu maar een kwartslag draai.

Je kunt ook bijna niet meer origineel zijn, tegenwoordig.

NOG zo een.

Luister eens, jouw verhaal staat echt bol van de cliché's. Het is gewoon zo erg, dat het niet eens leuk meer is om er commentaar op te leveren.

En omdat je zelf ook wel doorhebt dat dat zo is, EN omdat je een slappe zak bent, kom je (niet als enige) met het intens jammere 'je kunt ook bijna niet meer origineel zijn tegenwoordig'.

Nee, met zo'n intens uitgekauwd kankerplot niet nee!!! Sjonge jonge. Begin maar opnieuw.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 07-07-2004 23:54 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2004 23:52 schreef M. het volgende:
NOG zo een.

Luister eens, jouw verhaal staat echt bol van de cliché's. Het is gewoon zo erg, dat het niet eens leuk meer is om er commentaar op te leveren.

En omdat je zelf ook wel doorhebt dat dat zo is, EN omdat je een slappe zak bent, kom je (niet als enige) met het intens jammere 'je kunt ook bijna niet meer origineel zijn tegenwoordig'.

Nee, met zo'n intens uitgekauwd kankerplot niet nee!!! Sjonge jonge. Begin maar opnieuw.
Vooral constructief zijn!

[Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 07-07-2004 23:54]


"Obras son amores y no buenas razones"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-07-2004 23:55 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2004 23:54 schreef Malekith het volgende:
Vooral constructief zijn!



TADAAAAA:

quote:
Op 7 juli 2004 23:52 schreef M. het volgende:
Begin maar opnieuw.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-07-2004 23:56 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ongelofelijk trouwens dat iemand het 348 pagina's met zo'n plot volhoudt.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-07-2004 23:56 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2004 23:56 schreef M. het volgende:
Ongelofelijk trouwens dat iemand het 348 pagina's met zo'n plot volhoudt.


Arial, 48 pt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 07-07-2004 23:57 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2004 23:56 schreef M. het volgende:
Ongelofelijk trouwens dat iemand het 348 pagina's met zo'n plot volhoudt.
Waarschijnlijk double-spaced en font 24


"Obras son amores y no buenas razones"


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 07-07-2004 23:57 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2004 23:56 schreef Chelman het volgende:
Arial, 48 pt.
Of dat


"Obras son amores y no buenas razones"


metaldennis
Rise, rise, rise, rise......Mighty dragon rise!
Usericon van metaldennis
Posted 08-07-2004 4:42 by metaldennis Wijzig reactieProfiel van metaldennisQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2004 23:56 schreef Chelman het volgende:
Arial, 48 pt.


een boek schrijf je wel in LaTeX natuurlijk!


One for the pain and two for my name


Corallus Hortulanus
Usericon van Corallus Hortulanus
Posted 08-07-2004 8:30 by Corallus Hortulanus Wijzig reactieProfiel van Corallus HortulanusQuote dit berichthttp:// http://groups.msn.com/_Secure/0QQAAAPQTO5Z0rO49ZhiA0v2uidlE8IXyUcGZFu*vOZ6dUC51nYIMl5wVQYOnNgfShb6n9Zj7giHTwgdwKcprz1h!9xpFstUOAhMzqEXpx9Q/heet.jpg?dc=4675480153528497795

k schrijf met een vulpen telt dat ook? lol... ik schrijf geen boeken. wel pgb's (op werk) en moet ook weer eens wat shit gaan schrijven (prive) maar ja druk druk druk druk...


When you use brute force and it doesn't work, your not using enough


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 08-07-2004 11:43 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 8 juli 2004 4:42 schreef metaldennis het volgende:
een boek schrijf je wel in LaTeX natuurlijk!


I'm not being rude. You're just insignificant.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 08-07-2004 13:50 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 7 juli 2004 23:52 schreef M. het volgende:
NOG zo een.

Luister eens, jouw verhaal staat echt bol van de cliché's. Het is gewoon zo erg, dat het niet eens leuk meer is om er commentaar op te leveren.

En omdat je zelf ook wel doorhebt dat dat zo is, EN omdat je een slappe zak bent, kom je (niet als enige) met het intens jammere 'je kunt ook bijna niet meer origineel zijn tegenwoordig'.

Nee, met zo'n intens uitgekauwd kankerplot niet nee!!! Sjonge jonge. Begin maar opnieuw.


Maar hoever ben je zelf in je creatieve proces?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-07-2004 14:38 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2004 13:50 schreef Ralph Plug het volgende:
Maar hoever ben je zelf in je creatieve proces?
Wat heeft dat met zijn commentaar te maken?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 08-07-2004 16:52 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

'Vroeger' (op de basisschool) wilde ik altijd schrijfster worden. Ik was gek van taal en schreef waar en wanneer ik maar kon. Ik heb toen een boekje geschreven, dat nooit af is geraakt.
Ik zal mijn literaire kunsten niet op jullie uitleven, maar ik zal je vertellen dat ik hard moest lachen toen ik dat (halve) boekje vorig jaar 's terugvond


..."Hate can only create more hate"...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-07-2004 20:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2004 16:52 schreef Immortella het volgende:

Ik zal mijn literaire kunsten niet op jullie uitleven, maar ik zal je vertellen dat ik hard moest lachen toen ik dat (halve) boekje vorig jaar 's terugvond


POSTEN!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-07-2004 20:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2004 20:07 schreef Chelman het volgende:
POSTEN!

Er was een klein visje. Dat visje heette Blubje ....


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen