IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Verhoogde dreiging terreuraanslagen Volgende pagina
MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 12-07-2004 17:29 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

---------------------------------------------
Op verschillende plaatsen in Nederland zijn extra veiligheidsmaatregelen genomen in verband met een verhoogde dreiging van terroristische aanslagen.

Bij de Schipholtunnel op de A4 staan extra beveiligingsvoertuigen. Ook op andere niet nader genoemde plaatsen is extra politie op de been en zijn er toezichtshuisjes opgesteld.

De overheid heeft tot de maatregelen besloten omdat de AIVD (de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst) aanwijzingen heeft dat radicale moslims mogelijk bezig zijn met de voorbereiding van terroristische aanslagen.

Alarmsysteem
Hoeveel gebouwen en gebieden extra beveiligd worden, is niet bekendgemaakt. Ook over de grootte van de dreiging wil Binnenlandse Zaken geen mededelingen doen.

Het kabinet werkt momenteel aan een alarmsysteem naar Amerikaans model. Daarmee worden Nederlanders via kleuren tussen groen en rood gewaarschuwd wanneer terroristische aanslagen dreigen. In welke categorie de huidige dreiging zou vallen, is niet bekend.


September 2001
De laatste keer dat in Nederland zichtbare maatregelen werden genomen, was eind september 2001. Toen werden de Coen- en Zeeburgertunnel in Amsterdam en de Botlek- en de Beneluxtunnel in Rotterdam volledig afgesloten. De politie en het leger werden bij de tunnels ingezet nadat in een anonieme brief aanslagen tot in detail werden beschreven.

Sinds de aanslagen van 11 september 2001 is de beveiliging van enkele ambassades in Den Haag verscherpt.
--------------------------------------------

Hpe groot achtten jullie de kans dat zoiets gebeurt in Nederland. Ik zelf woon in Den Haag en vind dit erg verontrustend danwel alarmerend nieuws. Denk bijvoorbeeld aan alle ambassades die hier in Den Haag gevestigd zijn. Ook zou het mogelijk zijn dat Schiphol en Amsterdam Centraal Station doelwit worden van terroristische aanslagen. Toen ik in de auto zat en door de Schipholtunnel reed en ik al die patserwagens verdekt zag opgesteld voelde ik me toch niet echt veilig. Wat gebeurt er als er echt een dergelijke situatie gaat voorvallen en is Nederland wel in staat om zulke calamiteiten in de hand te houden. Zijn wij erop voorbereid?? Hoe denken jullie daarover??


Kankerlul


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 12-07-2004 17:31 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

Terroristische aanslag in NEDERLAND?

Nee, sorry... Dat kan ik niet geloven... Nederland heeft in de internationele politiek wel een grote bek, maar iets betekenen doet het niet...

En als er wel een aanslag komt: mooi, eindelijk weer wat te doen hier


FREEZE


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 12-07-2004 17:31 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ik denk dat het onvermijdelijk is dat er pogingen tot (grote) aanslagen ondernomen zullen worden, ook in Nederland.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 12-07-2004 17:32 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2004 17:31 schreef Phantom Lord het volgende:
Terroristische aanslag in NEDERLAND?

Nee, sorry... Dat kan ik niet geloven... Nederland heeft in de internationele politiek wel een grote bek, maar iets betekenen doet het niet...

En als er wel een aanslag komt: mooi, eindelijk weer wat te doen hier


Nou wees jij maar blij ja, jij zit niet in Den Haag, denk dat je echt wel in je broek poept als zoiets echt gebeurt. Heb je er weleens bij stil gestaan hoe zo'n situatie zou kunnen zijn? Dan is het niet ver van je bed meer.


Kankerlul


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 12-07-2004 17:32 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 12 juli 2004 17:29 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
Hoe groot achtten jullie de kans dat zoiets gebeurt in Nederland. Ik zelf woon in Den Haag en vind dit erg verontrustend danwel alarmerend nieuws. Denk bijvoorbeeld aan alle ambassades die hier in Den Haag gevestigd zijn.
Tja, het ligt er een beetje aan wat de terroristen nu precies willen bereiken. Een flinke bom (straal van 2 kilometer ofzo) op Den Haag gooit inderdaad de Nederlandse regering, alle denkbare ambassades, hoofdkantoor van Europol, een bureau van Interpol en het Europees gerechtshof plat, als ik me niet vergis in de locaties.

Maar, naast een enorme (wereldwijde) chaos scheppen ze er niet bepaald sympathien mee denk ik.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 12-07-2004 17:32 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ik ben meer benieuwd hoelang dit anti terreur gebeuren duurt. Ook in de rest van de wereld.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-07-2004 17:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2004 17:29 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
Hpe groot achtten jullie de kans dat zoiets gebeurt in Nederland.


uiterst laag. welke fatsoenlijk, zichzelf respecterende (moslim)terrorist wil nu iets opblazen in Nederland? Nee, dan kun je beter de VS, Groot Britannië of Frankrijk uitkiezen denk ik.
Ik denk overigens wel dat dit tactieken zijn van zulke lui om de samneleveing trachten te ontwrichten.


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 12-07-2004 17:33 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2004 17:31 schreef Phriar het volgende:
Ik denk dat het onvermijdelijk is dat er pogingen tot (grote) aanslagen ondernomen zullen worden, ook in Nederland.


Dat denk ik ook. Het ultimatum is gesteld. Voor 15 juli moeten alle troepen weg zijn uit Irak anders zullen we de gevolgen ondervinden. En als ze al een treinstation in Madrid bombarderen, waarom zou dat dan niet bij ons kunnen gebeuren? Onze soldaten zitten daar tenslotte nog altijd.


Kankerlul


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 12-07-2004 17:33 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

En het kost Nederland weer een hoop geld.
Zelfs als er alleen veiligheidsmaatregelen getroffen moeten worden.
En of daar blij mee moeten zijn...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 12-07-2004 17:34 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2004 17:31 schreef Phantom Lord het volgende:
Terroristische aanslag in NEDERLAND?

Nee, sorry... Dat kan ik niet geloven... Nederland heeft in de internationele politiek wel een grote bek, maar iets betekenen doet het niet...

En als er wel een aanslag komt: mooi, eindelijk weer wat te doen hier


Ach ja.. we hebben inderdaad alleen toevallig een internationaal strafhof hier, en zijn ook toevallig voorzitter van de EU.. hebben verder mannetjes in Irak zitten op verzoek van de grote boze VS en behoren tot een van de meest welvarende landen ter wereld waarbij terreur dus het best tot zijn recht komt...


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 12-07-2004 17:34 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2004 17:32 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
Nou wees jij maar blij ja, jij zit niet in Den Haag, denk dat je echt wel in je broek poept als zoiets echt gebeurt. Heb je er weleens bij stil gestaan hoe zo'n situatie zou kunnen zijn? Dan is het niet ver van je bed meer.
Eigenlijk niet... De mensheid is van nature destructief en dat merken wij nu maar al te goed...

Ik doe het niet in mijn broek hoor... Ik moedig het ook zeker niet aan en ik keur het af, maar zo zit de mensheid nu eenmaal in elkaar...


FREEZE


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 12-07-2004 17:34 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Hihihi, en wat een beveiliging .... Een politiewagentje voor de Schipholtunnel. Dat helpt als een wagen vol met explosieven zich daar opblaast.


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 12-07-2004 17:36 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2004 17:34 schreef filosofem het volgende:
Hihihi, en wat een beveiliging .... Een politiewagentje voor de Schipholtunnel. Dat helpt als een wagen vol met explosieven zich daar opblaast.

Dat bedoel ik dus. Ik denk niet dat Nederland deze situatie beschouwd zoals deze zou moeten worden. Het schijnt dus een code oranje te zijn. De codes lopen van groen (geen dreiging) tot rood, dan weet je wel hoe ver het is.

Oh en om iemand aan te vullen wat dacht je van het Joegoslavië tribunaal dat hier zit?


Kankerlul


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 12-07-2004 17:36 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Overigens denk ik dat de kans op aanslagen als in de VS, Bali en Madrid vrij klein is.. maar wie weet kunnen we wel wat verwachten van individuen, acties als autobommen ofzo..


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 12-07-2004 17:37 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2004 17:34 schreef Phantom Lord het volgende:
Eigenlijk niet... De mensheid is van nature destructief en dat merken wij nu maar al te goed...

Ik doe het niet in mijn broek hoor... Ik moedig het ook zeker niet aan en ik keur het af, maar zo zit de mensheid nu eenmaal in elkaar...


Dat snap ik, en dat ben ik met je eens. Maar toch vind ik het om de een of andere reden niet erg leuk als mijn hoofd eraf geblazen wordt terwijl ik in de trein zit.


Kankerlul


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-07-2004 17:38 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 juli 2004 17:34 schreef Valorian het volgende:
Ach ja.. we hebben inderdaad alleen toevallig een internationaal strafhof hier, en zijn ook toevallig voorzitter van de EU.. hebben verder mannetjes in Irak zitten op verzoek van de grote boze VS en behoren tot een van de meest welvarende landen ter wereld waarbij terreur dus het best tot zijn recht komt...

+ europoort(1 bommetje en er ontstaat een kettingreactie)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 12-07-2004 17:39 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2004 17:37 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
Dat snap ik, en dat ben ik met je eens. Maar toch vind ik het om de een of andere reden niet erg leuk als mijn hoofd eraf geblazen wordt terwijl ik in de trein zit.
Is ook niet leuk nee... Zou ik ook niet prettig vinden... Maar als het gebeurd; er is dan helaas geen fuck meer aan te doen...

Maar ik geef mensen wel gelijk als ze zeggen dat Nederland NU (even) "belangrijk" is... Maar georganiseerde terreur zal hier niet voorkomen


FREEZE


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-07-2004 17:40 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 juli 2004 17:39 schreef Phantom Lord het volgende:
Is ook niet leuk nee... Zou ik ook niet prettig vinden... Maar als het gebeurd; er is dan helaas geen fuck meer aan te doen...

Maar ik geef mensen wel gelijk als ze zeggen dat Nederland NU (even) "belangrijk" is... Maar georganiseerde terreur zal hier niet voorkomen

nee in amerika ook niet


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 12-07-2004 17:41 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2004 17:39 schreef Phantom Lord het volgende:
Is ook niet leuk nee... Zou ik ook niet prettig vinden... Maar als het gebeurd; er is dan helaas geen fuck meer aan te doen...

Maar ik geef mensen wel gelijk als ze zeggen dat Nederland NU (even) "belangrijk" is... Maar georganiseerde terreur zal hier niet voorkomen


Dat laatste dat trek ik dus in twijfel. Bedenk wel hoe radicaal deze mensen zijn. Landen die eraan meegeholpen hebben hun land "naar de klote" te helpen zullen ze minstens proberen aan te vallen. Ik heb trouwens geruchten gehoor dat er ook kans is dat er chemische wapens gebruikt zullen worden. Natuurlijk zijn dit allemaal speculaties, maar het zet je wel aan het denken.


Kankerlul


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 12-07-2004 17:42 by Meester Wijzig reactieProfiel van MeesterQuote dit bericht

Misschien zijn er al wel aanslagen geweest, met oud en nieuw worden er heel wat bommentjes afgestoken!


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 12-07-2004 17:43 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2004 17:42 schreef Meester het volgende:
Misschien zijn er al wel aanslagen geweest, met oud en nieuw worden er heel wat bommentjes afgestoken!


Nou godverdomme, daar zeg je zoiets... Maar met oud&nieuw naast mijn huis... Ja, dan komt het wel heel erg dichtbij zo'n dreiging.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 12-07-2004 17:43 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2004 17:41 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
Dat laatste dat trek ik dus in twijfel. Bedenk wel hoe radicaal deze mensen zijn. Landen die eraan meegeholpen hebben hun land "naar de klote" te helpen zullen ze minstens proberen aan te vallen. Ik heb trouwens geruchten gehoor dat er ook kans is dat er chemische wapens gebruikt zullen worden. Natuurlijk zijn dit allemaal speculaties, maar het zet je wel aan het denken.
Hmm... mja... enigzins wel... Maar op zich... Tja, de wereld lijkt nu wel in een vicieuze cirkel te verkeren: aanslag hier, reactie daar, aanslag daar, reactie hier... Ik maak me er liever geen zorgen om en zie wel wat er allemaal gebeurd...

If I'm dead, I can't tell you if I am or not


FREEZE


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-07-2004 17:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2004 17:41 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
Dat laatste dat trek ik dus in twijfel. Bedenk wel hoe radicaal deze mensen zijn.


Dat is tevens onze redding. aangezien die lui zo radicaal zijn hebben ze onderling ruzie om het kleinste ding. Daardoor is er geen groot moslimleger of zo. Er zullen wel aanslagen zijn (zelfs dramatische)maar op wereldschaal heeft het geen effect.

ik denk echt dat 9-11 eenmalig was (Spanje was erg maar toch niet van diezelfde orde??)


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 12-07-2004 17:44 by Meester Wijzig reactieProfiel van MeesterQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2004 17:43 schreef Staalman het volgende:
Nou godverdomme, daar zeg je zoiets... Maar met oud&nieuw naast mijn huis... Ja, dan komt het wel heel erg dichtbij zo'n dreiging.
en dan ook nog alles opsieren he, met die vuurpijlen! Associaal ras ook.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 12-07-2004 17:45 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Zou het mischien ok zijn dat we bang zijn voor marokanen?



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 12-07-2004 17:45 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 juli 2004 17:44 schreef Meester het volgende:
en dan ook nog alles opsieren he, met die vuurpijlen! Associaal ras ook.


En ik durf te wedden dat het een moslim was!!!!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen