IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Parliament / Funkadelic Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-07-2004 0:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

De stuwende beats, drijvende bass, hoorn sectie, bizarre geluiden en humoristische doch vaak serieuze teksten. FUNK.

Funk is een geweldige muzieksoort die helaas behoorlijk onderbelicht is. Hoe onterecht dit is wordt bewezen door George Clinton en zijn ontelbare projecten waaronder voornamelijk Parliament en Funkadelic. Deze twee acts vormen de kern van de vroegere 'revolutionaire' zwarte acts in de VS. Het is muziek die op eerste gehoor zeer vrolijk en opgetogen is maar die telkens een donkere ondertoon bevat en waarbij nagenoeg elke plaat een politieke manifesto van bewustwording bevat. 'Free your mind and your ass will follow' was de credo....oftewel....mensen moesten bewust gemaakt worden DAT ze kunnen denken voor zichzelf maar niet precies wat ze moeten denken. Het mooie van Clinton's angagement was dat het niet militant was en dat lol in de muziek altijd voorop stond.

De P-Funk Mob oftewel Parliament en Funkadelic en de vele daaran gerelateerde artiesten hebben veel geweldige platen uitgebracht. Parliament is meestal meer traditioneel met een hoorn sectie en geen gitaren. Muziek van Funkadelic is meestal juist andersom.

Een ENORME aanrader is de plaat Mothership Connection (1976) van Parliament.




Nog meer liefhebbers?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-07-2004 1:42 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik vond de oude Red hot chili peppers wel ok en Mordred maar daar houdt het op; ik heb vroeger wat funkcd's beluistert en vond het toen al erg saai...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 21-07-2004 12:29 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Op z'n tijd. Ik heb er eigenlijk nauwelijks iets van (hier en daar een verdwaald cd'tje), maar ik vind het wel prettig in het gehoor liggende muziek.

Ook lekker is Graham Central Station (GCS 2000; was met Prince op tour een aantal jaren terug) en natuurlijk Sly and the family stone.


Touché, pussycat!


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 21-07-2004 12:42 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

DE gitaarsolo staat op deze plaat;




[Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 21-07-2004 12:43]


VivaHate
Ik haat Oi!
Usericon van VivaHate
Posted 26-07-2004 22:46 by VivaHate Wijzig reactieProfiel van VivaHateQuote dit bericht

Ik ben zelf een nogal grote fan van de droge New Orleans-sound van The Meters (later verder gegaan onder de naam The Neville Brothers) of Herbie Hancock's Headhunters-platen...


We don't take it, we just fake it...


ryn
God-forsaken?
Usericon van ryn
Posted 26-07-2004 23:07 by ryn Wijzig reactieProfiel van rynQuote dit berichthttp://www.myspace.com/rienus

ja, funkadelic gaat er bij ryn ook wel in!


the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com


zombie
Usericon van zombie
Posted 27-07-2004 0:04 by zombie Wijzig reactieProfiel van zombieQuote dit bericht

Tear the roof of this mother!

En natuurlijk, Atomic dog!


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 27-07-2004 11:59 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2004 0:18 schreef Chelman het volgende:


Nog meer liefhebbers?



Neen, deze muziek lijkt mij meer voor Liberale Polen die zich diep van binnen sterk verbonden voelen met de onderdrukte zwarte man.

[Dit bericht is gewijzigd door kleine Micha Banaan op 27-07-2004 12:00]


And my marlboro light


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-07-2004 20:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Funk: nee, nee, nee, 1000 maal nee.

Is er een smiley beschikbaar waar een "funker" in tweëen wordt gezaagd?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 27-07-2004 20:33]


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 27-07-2004 20:34 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Hmm funk......helaas een muzieksoort die bij mij antiperistaltische bewegingen veroorzaakt


spelfout weggehaald...


Monsieur Laguerre
Usericon van Monsieur Laguerre
Posted 27-07-2004 20:37 by Monsieur Laguerre Wijzig reactieProfiel van Monsieur LaguerreQuote dit bericht

Funkadelic bah wel eens gehoord van sylvester do you wanna funk bah
trouwens funk is voor nichten in glitterpakjes met borsthaar tussen de benen

[Dit bericht is gewijzigd door Monsieur Laguerre op 27-07-2004 20:38]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-07-2004 20:45 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2004 20:37 schreef Monsieur Laguerre het volgende:
Funkadelic bah wel eens gehoord van sylvester do you wanna funk bah
trouwens funk is voor nichten in glitterpakjes met borsthaar tussen de benen


Dat jij een mentaal achtergestelde botmongool met vergevorderde tekenen van hersenenversponzing bent, wil niet zeggen dat iedereen jouw even beperkte visie deelt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Monsieur Laguerre
Usericon van Monsieur Laguerre
Posted 27-07-2004 20:53 by Monsieur Laguerre Wijzig reactieProfiel van Monsieur LaguerreQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2004 20:45 schreef Chelman het volgende:
Dat jij een mentaal achtergestelde botmongool met vergevorderde tekenen van hersenenversponzing bent, wil niet zeggen dat iedereen jouw even beperkte visie deelt.


Dure woorden voor n nicht zonder ballen
Trouwens ik wil niet zeggen dat iedereen mijn visie deelt Nou ja bijna iedereen lees de bovenstaande regels maar in 'n aantal reakties hersenenversponzing? dat is ook voor jouw bedoeld de hun


Monsieur Laguerre
Usericon van Monsieur Laguerre
Posted 27-07-2004 21:01 by Monsieur Laguerre Wijzig reactieProfiel van Monsieur LaguerreQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2004 20:45 schreef Chelman het volgende:
Dat jij een mentaal achtergestelde botmongool met vergevorderde tekenen van hersenenversponzing bent, wil niet zeggen dat iedereen jouw even beperkte visie deelt.


Nichten houden ook van mensen


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-07-2004 21:02 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2004 20:53 schreef Monsieur Laguerre het volgende:
Dure woorden voor n nicht zonder ballen



Nicht zonder ballen....je schijnt hiermee een preoccupatie te hebben..... Hoe zou dat komen?
quote:

Trouwens ik wil niet zeggen dat iedereen mijn visie deelt Nou ja bijna iedereen lees de bovenstaande regels maar in 'n aantal reakties hersenenversponzing? dat is ook voor jouw bedoeld de hun


Oh...iedereen deelt jouw visie. Dan zal je gelijk hebben. Ik ga maar snel de nieuwste Frans Bauer kopen....merendeel van de bevolking deelt de visie dat hij heerscht...dus zal het zo zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Monsieur Laguerre
Usericon van Monsieur Laguerre
Posted 27-07-2004 21:11 by Monsieur Laguerre Wijzig reactieProfiel van Monsieur LaguerreQuote dit bericht

man doe niet zo kinderachtig ik bedoel er niks mee hoor ik bied wel weer mn excuses aan okee ik hoop dat je daar wat aan hebt


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 16-01-2012 23:48 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2004 0:18 schreef Chelman het volgende:Een ENORME aanrader is de plaat Mothership Connection (1976) van Parliament.
Laatst eens gecheckt. Erg fijn ja. Goede drummer/drumgeluid ook.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 18-01-2012 17:06 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Laatst de plaat Funkadelic van Funkadelic ontdekt. Bijzonder lekkere shizznit.



[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 18-01-2012 17:06]



Grom
>4&X
Usericon van Grom
Posted 18-01-2012 17:08 by Grom Wijzig reactieProfiel van GromQuote dit bericht

Hooked aan Maggot Brain en Standing On The Verge Of Getting It Down, de rest moet ik nog checken.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 18-01-2012 17:46 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Funkadelic is te gek, ja!


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 18-01-2012 18:19 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Maggot Brain is, denk ik, mijn favoriete nummer ooit gemaakt.


You have time. You are doing fine.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-01-2012 12:41 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Die is ook wel erg lekker ja!



intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 29-04-2012 22:29 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

George Clinton, mensen! Wat een muziek!


You have time. You are doing fine.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 01-05-2012 17:01 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Fo sho!



Grom
>4&X
Usericon van Grom
Posted 02-05-2012 12:49 by Grom Wijzig reactieProfiel van GromQuote dit bericht

One Nation Under A Groove, ook lekker!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-02-2017 16:43 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Schopje voor Standing On the Verge of Getting It On (dat titelnummer) en Mothership Connection (de gehele plaat). Zo meteen Maggot Brain doen. Ben ineens helemaal hooked aan Clintons muziek. Heeft ook bijzonder veel invloed gehad op Dr. Dre's The Chronic, een plaat die ik bij-zon-der hoog heb zitten.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen