IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Wespen plaag Vorige pagina | Volgende pagina
Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 24-07-2004 22:34 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 24-07-2004 22:42 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2004 19:53 schreef ghoulliette het volgende:
Morgen sprinkhanen all over Fryslan. Het is de straffe des Herens


The problem being?


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Pluijzer
Höj höj
Usericon van Pluijzer
Posted 24-07-2004 22:50 by Pluijzer Wijzig reactieProfiel van PluijzerQuote dit bericht

Mijn zusje is gisteren in haar mond gestoken. Ik weet echt niet hoe ze het voor elkaar gekregen heeft.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 24-07-2004 22:55 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2004 22:50 schreef Pluijzer het volgende:
Mijn zusje is gisteren in haar mond gestoken. Ik weet echt niet hoe ze het voor elkaar gekregen heeft.


gewoon happen


Pluijzer
Höj höj
Usericon van Pluijzer
Posted 24-07-2004 23:02 by Pluijzer Wijzig reactieProfiel van PluijzerQuote dit bericht

Vroeger, ik een duister verleden toen ik met school kampen mee moest. Zaten er 2 wespen te vechten boven mijn soep, en om de 10 seconde viel er een deel dat behoorde tot die wespen in mijn soep

[Dit bericht is gewijzigd door Pluijzer op 24-07-2004 23:04]


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 25-07-2004 0:23 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Vooral in Friesland zag ik en dat kan geen kwaad.


Bazzio Attacks!!!


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 25-07-2004 1:00 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2004 19:53 schreef ghoulliette het volgende:
Morgen sprinkhanen all over Fryslan. Het is de straffe des Herens


Sprinkhanen zijn gaaf! Vooral als je met 160 door de wolk heenrijdt
Of zijn dat weer geen sprinkhanen?


Hatsjikidee!


Argh
Usericon van Argh
Posted 25-07-2004 4:00 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

nee, dat zijn sprinkkippen


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 25-07-2004 10:44 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ze vlogen ook al rond bij mijn oma.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 25-07-2004 11:41 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 24 juli 2004 22:34 schreef Spirit In Black het volgende:
Super Hoornaars to the rescue!!!!!

http://www.olympus.co.jp/en/magazine/pursuit/200301/movie/movie_mp_b.html


WTF? Met zen 30'en 30000 bijen vermoorden? 1000 bijen moeten toch wel 1 hoornaar dood krijgen zeg... 1000 bijen krijgen een mens nog wel plat.

Gisteren op de televisie iets gezien over de wespenplaag in friesland... ze zeiden dat er in de maand juni 450 nesten weggehaald waren, maar ze lieten een kerel zien die 40 nesten per dag weghaalde... en daarnaast had de milieudienst van de gemeente het ook nog erg druk, vind ik toch vrij knap



MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 25-07-2004 11:52 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2004 11:41 schreef Kramy het volgende:
WTF? Met zen 30'en 30000 bijen vermoorden? 1000 bijen moeten toch wel 1 hoornaar dood krijgen zeg... 1000 bijen krijgen een mens nog wel plat.

Gisteren op de televisie iets gezien over de wespenplaag in friesland... ze zeiden dat er in de maand juni 450 nesten weggehaald waren, maar ze lieten een kerel zien die 40 nesten per dag weghaalde... en daarnaast had de milieudienst van de gemeente het ook nog erg druk, vind ik toch vrij knap


Yeps die beesten roeien hele bijenvolken uit. De enige manier waarop bijen zich kunnen verdedigen is door 1 hoornaar die op de uitkijk gaat het nest in te lokken en hem vervolgens te belagen met duizenden tegelijk. Ze steken niet, maar beginnen met zijn allen te zoemen waarbij een lichaamstemperatuur vrijkomt boven de 50 graden. Een hoornaar kan het maar tot 40 graden uithouden en word zo dus levend gefrituurd. Slimme beestjes die bijen


Kankerlul


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 25-07-2004 12:07 by Hagal Wijzig reactieProfiel van HagalQuote dit bericht

2 weken geleden op de fiets zomaar in mijn voet gestoken Ik heb 3 dagen met een enorme voet vol met vocht gestrompeld


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-07-2004 12:19 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Liever wespen dan mensen....


spelfout weggehaald...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-07-2004 12:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2004 12:19 schreef varanus het volgende:
Liever wespen dan mensen....


alhoewel er ook behoorlijk veel overlap kan zijn!!!!

ze komen te dicht in je buurt, dan mep je ze weg, en dan beginnen ze te steken!!!
mensen zijn soms net wespen.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 25-07-2004 12:51]


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 25-07-2004 14:24 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2004 11:41 schreef Kramy het volgende:
WTF? Met zen 30'en 30000 bijen vermoorden? 1000 bijen moeten toch wel 1 hoornaar dood krijgen zeg... 1000 bijen krijgen een mens nog wel plat.



en heb je gezien hoe, hap, hap, hap en hap, hap, hap, hap en hap en dat een uur lang.... . Btw, die beesten zijn ook echt groot! 7,5 tot 10 cm en daar hebben ze in Japan ook alle respect voor en terecht....


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-07-2004 15:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 juli 2004 19:56 schreef attila_de_hun het volgende:
okee. horzel is idd een veel gebruikte term.


Horzels, de familie Oestridae van de Vliegen. Het zijn vrij grote, harige insecten met gereduceerde monddelen, die niet kunnen steken. Het gebruik van de naam horzel voor stekende insecten is dus onjuist. De larven hebben een parasitaire leefwijze in zoogdieren. Bekende soorten zijn de runderhorzel en de schapenhorzel. De keelhorzels omvatten twee geslachten.

De Paardenhorzels vormen een aparte familie.

Encarta® - Naslagbibliotheek - Winkler Prins. © 1993-2002 Microsoft Corporation/Het Spectrum. Alle rechten voorbehouden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


marduklegions
-45
Usericon van marduklegions
Posted 25-07-2004 16:53 by marduklegions Wijzig reactieProfiel van marduklegionsQuote dit berichthttp://Skål!

wij hebben net door de gemeente een nest laten weghalenin onze tuin. volgens de gemeente waren het hoornaars, ik heb zo nog m'n twijfels, maar het zal wel. Ze waren inderdaad kneiterend agressief als je ook maar een klein betje aan dat nest porde dan stoven ze op je af. Ze waren alleen niet zo groot,de meeste althans, misschien dat het nog jonge hoornaars waren. Het nest hangt er nog steeds, we hebben er wel aardige pics van, jammer dat ik ze niet kan uplaaien.
Een paar steken te veel van die beesten en je je kan maar beter zo snel mogenlijk naar het ziekenhuis, kan dodelijk zijn zover ik weet


'Vo


Phantom
Metalhead
Usericon van Phantom
Posted 29-07-2004 0:42 by Phantom Wijzig reactieProfiel van PhantomQuote dit berichthttp://www.unspoken-fantasy.tk

quote:
Op 24 juli 2004 18:59 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
Dan kom ik niet meer buiten want ik ben werkelijk als de dood voor wespen. Ben nergens bang voor, maar voor die lompe teringbeesten wel. Als ik er al eentje van ver zie begin ik te rennen voor mijn leven


Same here. Zelfs met mijn (bijna) 2 meter willen die kleine tyfuskrengetjes me maar niet met rust laten. Laten wij nou net een wespennest in huis gehad hebben (achter de afscherming van de dakgoot, waar je het dus bijna niet ziet). Meteen een lading incecticide op gespoten, ik hoop dat ze voor eeuwig branden in het wespen-hiernamaals!


All the posers: leave the hall!


Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 29-07-2004 4:45 by Je Moeder Profiel van Je MoederQuote dit berichthttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

[dronken gebral]

[Dit bericht is gemodereerd door Paul op 29-07-2004 8:43]



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 19:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

de oplossing voor het wespenprobleem!

Wespen eten: oplossing plaag

Een 61-jarige man uit het Drentse plaatsje Eemsterveen denkt dé oplossing te weten tegen het wespen probleem. Om de groeiende overlast van de agressieve vliegende beesten tegen te gaan, frituurt hij ze gemarineerd in honing en sojasaus en eet ze op.

'Als iedereen wespen zou eten, dan zou de wespenplaag gauw over zijn', zegt de Drent nuchter. 'Maar veel mensen zijn er huiverig voor. Ik ben er helemaal niet bang meer voor en gek genoeg blijven ze nu weg. Alsof ze het ruiken.'

Hij lokt de wespen met honing en bakt ze op hoge temperatuur. 'Het kraakt wel als je erop kauwt, maar het smaakt heerlijk. Familie en kennissen eten ze ook. Dus allemaal wespen eten, dan zijn we er zo van af!'


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 11-08-2004 19:34 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

Wespen heerschen, nooit geen last met die beesten, muggen ook niet trouwens. Ben dit jaar nog niet gestoken en vorig jaar 1 keer

EDIT: raar volkje, die Drenten

[Dit bericht is gewijzigd door Brujeria op 11-08-2004 19:35]


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 11-08-2004 19:50 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Vandaag heb ik ook zo'n wespen nest ontdekt toen ik een kerstboom uit de tuin halen. Ik was heel snel weg, maar me moeder niet.

Is het normaal dat die beesten zo klein zijn?


F*ck hippies


thrash
one vodka, two vodka, three vodka, drop dead
Usericon van thrash
Posted 11-08-2004 20:00 by thrash Wijzig reactieProfiel van thrashQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2004 23:02 schreef Pluijzer het volgende:
Vroeger, ik een duister verleden toen ik met school kampen mee moest. Zaten er 2 wespen te vechten boven mijn soep, en om de 10 seconde viel er een deel dat behoorde tot die wespen in mijn soep



Hmmmm jammie jammie


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 11-08-2004 20:15 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

Hier lijkt het daar alvast op, en dat 1700 en-nog-wat kilometers naar het Oosten.

Mijn pa en broer zijn met een heuse wespen-eliminatie begonnen, wat best hilarisch is want primitief als de pest.

Maar toch staat hun top-score nu op 32 wespen, en dat in één dag. Nu voeren de wespen al kindsoldaatjes aan (kleiner dan een cm..), en toch blijven ze hardnekkig komen.

De panische angst van mijn zus is echter wel leuk, ikzelf vind de beestjes niet zo erg. Behalve als ze mee je mond in willen kruipen.

Die beesten vliegen trouwens met hompen ham weg, ter grootte van hun lijf!


"Obras son amores y no buenas razones"


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 11-08-2004 20:27 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Als een wesp nat wordt kan die niet ademen en dus ook niet vliegen. Dus pak een plantenspuit en schiet hem uit de lucht. Wanneer die dan zich weer droog wil maken kan je hem plat stampen.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen