IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Nightwish met Once nieuw op 11 in de Mega album top 100 Volgende pagina
Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 24-07-2004 19:39 by Faust Wijzig reactieProfiel van FaustQuote dit bericht

Ik lees het in de Telegraaf?
Nightwish nieuw op 11 met Once in de Mega album top 100.
Metal(nou ja Metal) bijna nieuw in de top 10 neer gestort.
Nightwish zijn Metal mega sterren.
Die hun salarisen gaan opschroeven.
Hebben we Nightwish nu bij Dynamo voor het laatst op 'n festival gezien.
Wordt het volgend jaar soms de Arena?

[Dit bericht is gewijzigd door Faust op 24-07-2004 19:41]


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 24-07-2004 19:40 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2004 19:39 schreef Faust het volgende:
Ik lees het in de Telegraaf?
Nightwish nieuw op 11 met Once in de Mega album top 100.
Metal(nou ja Metal) bijna nieuw in de top 10 gestort.
Nightwish zijn Metal mega sterren.
Die hun salarisen gaan opschroeven.
Hebben we Nightwish nu bij Dynamo voor het laatst op 'n festival gezien.
Wordt het volgend jaar soms de Arena?


Uiteraard maar Nightwish is dan ook gewoon een commerciele kutband en doorgaans spreken dit soort bands dus het grote publiek aan. Logisch gevolg dat ook zij in de top 40 belanden net als zovelen voor hun. Niets bijzonders aan.


Kankerlul


Nimmer nuchter
Usericon van Nimmer nuchter
Posted 24-07-2004 19:48 by Nimmer nuchter Wijzig reactieProfiel van Nimmer nuchterQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2004 19:40 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
Niets bijzonders aan.

idd, en ik kan me er ook niet zo aan storen


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-07-2004 19:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tja, lag in de lijn der verwachting ...

WT en AF zijn beide passé, en al die vledermausjes moeten nu wat nieuws zoeken ..


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-07-2004 19:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

nou, ik vind die laatste van nightwish best goed. het is idd niet hard, bruut of original maar er staan toch een paar prachtige stukken muziek op (en enkele zeperds). en je kan zeggen wat je wilt maar die zangeres zingt iedereen eruit. wat een talent!!!

wel grappig dat nightwish zo hoog scoort in deze onheilspellende downloadtijden.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-07-2004 20:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jammer alleen dat ze niet in staat zijn nieuwe dingen te doen ...

Ze doen al een album of 3 precies hetzelfde.
Alleen nu nichteriger ....


Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 24-07-2004 20:15 by Faust Wijzig reactieProfiel van FaustQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2004 20:11 schreef Jenje het volgende:
Jammer alleen dat ze niet in staat zijn nieuwe dingen te doen ...

Ze doen al een album of 3 precies hetzelfde.
Alleen nu nichteriger ....


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-07-2004 20:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2004 20:11 schreef Jenje het volgende:
Jammer alleen dat ze niet in staat zijn nieuwe dingen te doen ...

Ze doen al een album of 3 precies hetzelfde.
Alleen nu nichteriger ....

Hoe klinken de oude albums dan? Grindcore? Ik ben geen Nightwish-kenner maar vind dus dat er best wel heftige riffs (en zwaar gitaargeluid)op deze cd staan. en die melige,lichte sound die ze soms hebben is toch ook niet nieuw? NIghtwish is echt zo een "een-of-twee-albums-is-genoegband" (net zoals rhapsody, die nieuwe mini is echt puur kopieerwerk).


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 24-07-2004 20:22 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

Ik vond de zang van deze band sowieso al nooit te pruimen, dus bij voorbaat vind ik het dan een kutband.


Kankerlul


Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 24-07-2004 20:25 by Faust Wijzig reactieProfiel van FaustQuote dit bericht

Bij bands waar de vrouwen zangeres van zijn, zijn toch meestal kutbands

[Dit bericht is gewijzigd door Faust op 24-07-2004 20:25]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-07-2004 20:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2004 20:25 schreef Faust het volgende:
Bij bands waar de vrouwen zangeres van zijn, zijn toch meestal kutbands


en wat vind je van bands waarin de mannen zangers zijn????


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-07-2004 20:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2004 20:16 schreef attila_de_hun het volgende:
Hoe klinken de oude albums dan? Grindcore? Ik ben geen Nightwish-kenner maar vind dus dat er best wel heftige riffs (en zwaar gitaargeluid)op deze cd staan. en die melige,lichte sound die ze soms hebben is toch ook niet nieuw? NIghtwish is echt zo een "een-of-twee-albums-is-genoegband" (net zoals rhapsody, die nieuwe mini is echt puur kopieerwerk).
Nee juist niets wat ze doen is nieuw op hun laatste cd ... en de vrolijke meligheid is iets wat me bij alle finse band aardig de strot uit komt ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-07-2004 20:39 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2004 20:37 schreef Jenje het volgende:
Nee juist niets wat ze doen is nieuw op hun laatste cd ... en de vrolijke meligheid is iets wat me bij alle finse band aardig de strot uit komt ...


negeer dan vooral fintroll. overigens: Bij impaled nazarene is geen greintje meligheid of vrolijkheid te ontdekken. mogelijk dus iets voor jou?


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 24-07-2004 20:40 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 24 juli 2004 20:26 schreef attila_de_hun het volgende:
en wat vind je van bands waarin de mannen zangers zijn????


klotebands.

en Nightwish is beter dan al die andere meuk in de album top-100, dus ik vind het wel cool.


no text supplied


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-07-2004 20:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2004 20:39 schreef attila_de_hun het volgende:
negeer dan vooral fintroll. overigens: Bij impaled nazarene is geen greintje meligheid of vrolijkheid te ontdekken. mogelijk dus iets voor jou?


Absence ... vind ik (voor een persoon die nou niet echt de deuren van blackmetal platloopt ) erg tof .. laatste heb ik nog niet gehoord ...

Bands als Finntroll en children of bodom vind ik echt puberale kutherrie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-07-2004 20:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2004 20:41 schreef Jenje het volgende:
Absence ... vind ik (voor een persoon die nou niet echt de deuren van blackmetal platloopt ) erg tof .. laatste heb ik nog niet gehoord ...

Bands als Finntroll en children of bodom vind ik echt puberale kutherrie


"Absence.." is voor Impaled nazarene's begrippen lichte kost. die oudere cd's zijn echt keihard.
Fintroll vind ik een schitterende band. Maar die vind ik meer carnavalesk dan melig.
Verder mogen alle finse band door veelvraten worden opgevreten, vooral Children of bodom en Stratovarius.


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 25-07-2004 21:11 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Wat is het toch dat metalmensen een metalband geen succes gunnen. Iedere keer als er een band iets verder komt dan kleine clubs wordt er op afgegeven...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-07-2004 21:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2004 21:11 schreef Killing Zoe het volgende:
Wat is het toch dat metalmensen een metalband geen succes gunnen. Iedere keer als er een band iets verder komt dan kleine clubs wordt er op afgegeven...


Ja, hallo. D'oh. Een plaat wordt slechter naarmate het meer verkoopt. Dat is een wetmatigheid die binnen de metal onvermurwbaar en onaantastbaar is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 25-07-2004 21:20 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2004 21:15 schreef Chelman het volgende:
Ja, hallo. D'oh. Een plaat wordt slechter naarmate het meer verkoopt. Dat is een wetmatigheid die binnen de metal onvermurwbaar en onaantastbaar is.


Ondanks dat het sarcasme van je post af druipt, wil ik toch even het volgende opmerken:

Het gaat mij om de reden waarom het veel verkoopt:

* Deed de band zijn eigen ding en sloeg dat toevallig aan. -> no problemo

* Ging er een brainstorm-sessie aan vooraf hoe ze de plaat toegankelijker (wat een kut-woord) konden maken om een groter publiek te bereiken? -> ovens

Maar dat is dan mijn eigen bescheiden mening...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 25-07-2004 21:21 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Misschien heeft het ook wel met de metalmensen zelf te maken. En hun behoefte om anders te zijn dan de rest want antiblablabla...en als anderen dan naar "hun" bandje gaan luisteren is het niet interessant meer, alleen maar omdat anderen er naar luisteren.


HEER KRlEG
Usericon van HEER KRlEG
Posted 25-07-2004 21:22 by HEER KRlEG Wijzig reactieProfiel van HEER KRlEGQuote dit berichthttp://www.heerkrieg.nl/

quote:
Op 25 juli 2004 21:21 schreef Killing Zoe het volgende:
Misschien heeft het ook wel met de metalmensen zelf te maken. En hun behoefte om anders te zijn dan de rest want antiblablabla...en als anderen dan naar "hun" bandje gaan luisteren is het niet interessant meer, alleen maar omdat anderen er naar luisteren.

Das stimmt also ganz genau!


meatgrinder
Splattermaniac Gore
Usericon van meatgrinder
Posted 25-07-2004 21:24 by meatgrinder Wijzig reactieProfiel van meatgrinderQuote dit berichthttp://wanderingsoulswebzine.forum2go.nl

quote:
Op 25 juli 2004 21:15 schreef Chelman het volgende:
Ja, hallo. D'oh. Een plaat wordt slechter naarmate het meer verkoopt. Dat is een wetmatigheid die binnen de metal onvermurwbaar en onaantastbaar is.


En dat vind ik nou zo raar...
Iedereen vind de muziek goed bij wijze van spreke en dan gaat de band veel verkopen en dan is het ineens klere herrie terwijl, de muziek hetzelfde gebleven is...Slaat nergens op...Word tijd dat men eens uit dat hoekje stapt...Wat als er nou bijvoorbeeld een death metalband in de top 100 zou komen, terwijl ze nog gewoon de death metal maken die ze altijd al deden, is het dan ook meteen kutmuziek? Dacht het niet.

Wat de nieuwe Nightwish betreft, vind hem best te pruimen (en ja ik luister ook hharde metal, ben dus geen "softei" ofzo).


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 25-07-2004 21:26 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Om het succes is het me niet te doen: dat hadden ze al langer. Alleen zijn het nu nuclear blast hoeren geworden,...wat erg lollig wordt op gebied van promotie

Maar ze spelen met hun nieuwste album gewoon op safe. De eerste twee tracks knallen wel en geven zelfs de indruk van "hey, dit wordt heftig", maar voor de rest van het album lijken ze maar op halve capaciteit door te gaan, de zang incluus,...want de hele schijf gaat het door met een brave zangstem zonder spectaculaire uithalen...wat erg goed is om een breed publiek te winnen die niet gek lopen van teveel "kerkzang".


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 25-07-2004 21:47 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

quote:
Op 25 juli 2004 21:26 schreef Gunman het volgende:
Om het succes is het me niet te doen: dat hadden ze al langer. Alleen zijn het nu nuclear blast hoeren geworden,...wat erg lollig wordt op gebied van promotie

Maar ze spelen met hun nieuwste album gewoon op safe. De eerste twee tracks knallen wel en geven zelfs de indruk van "hey, dit wordt heftig", maar voor de rest van het album lijken ze maar op halve capaciteit door te gaan, de zang incluus,...want de hele schijf gaat het door met een brave zangstem zonder spectaculaire uithalen...wat erg goed is om een breed publiek te winnen die niet gek lopen van teveel "kerkzang".



Ja ach, een bedrijf moet ook ieder jaar meer winst maken om bestaansrecht te hebben


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 26-07-2004 10:42 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2004 21:47 schreef Killing Zoe het volgende:
Ja ach, een bedrijf moet ook ieder jaar meer winst maken om bestaansrecht te hebben

Dat kan toch ook met een beetje waardigheid Maar-dit heb ik al gezegd- het hangt ook van de band af wat ze met de extra budgetten gaan doen hé.
Als de nieuwe nu een superstrak en fel album was had ik minder moeite gehad met al die prul, maar het begint:

Matig album, waar toch al singles van getrokken worden in 'tig versies

Smells like WT

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 26-07-2004 10:42]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 26-07-2004 15:08 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 10:42 schreef Gunman het volgende:
Dat kan toch ook met een beetje waardigheid Maar-dit heb ik al gezegd- het hangt ook van de band af wat ze met de extra budgetten gaan doen hé.
Als de nieuwe nu een superstrak en fel album was had ik minder moeite gehad met al die prul, maar het begint:

Matig album, waar toch al singles van getrokken worden in 'tig versies

Smells like WT

Het is inderdaad geen super album, maar slecht is het ook niet. Er staan wel een aantal goeie nummers op. Dat van die singles steekt mij ook heel hard tegen, maar ja, je MOET ze ook niet kopen. En dat ze op TMF/MTV/The Box komen... Tja, leuk voor hun, natuurlijk.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen