IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Nightwish met Once nieuw op 11 in de Mega album top 100 Vorige pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 28-07-2004 23:24 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 19:38 schreef DarknessThere het volgende:
Ja, dat kan wel. Maar je moet dan ook rekening houden dat in Finland en Duitsland bijvoorbeeld Nightwish al veel succes kende sinds Wishmaster. Sindsdien hebben ze twee, ik zal dan maar zeggen, matige albums uitgebracht, vergeleken met het oudere werk, maar toch zonder commercieel te gaan schrijven (Denk ik). Dus ja, het kan wel dat dat nu gaat gebeuren met het volgende album, als Once zo'n succes blijft behalen, maar ze hebben toch al bewezen dat ze wel met was succes om kunnen gaan...


Ik denk zelf zeer zeker niet dat Tuomas toen bewust "commercieel" is gaan schrijven. De inspiratie begint gewoon op te raken. Dat merk je wel bij meer bands. En wat in het geval van Nightwish mijns inziens ook meespeelt, is dat Tuomas alle muziek componeert.

Vergelijk het met Children of Bodom, waar Alexi Laiho alles componeert. Die zijn na 2 a 3 cd's ook boring as hell geworden.

Bands die langer meegaan, hebben meestal (lees: praktisch altijd) meerdere songwriters in de gelederen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 28-07-2004 23:33 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 23:20 schreef altx het volgende:
Dat laatste. Verder even een correctie: Je had eerst Enter en toen The Dance. Enter (het debuut van WT dus) is uit 1997. Het debuut van Nightwish, Angels Fall First, is ook uit 1997.


Ok, bedankt voor de update.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 28-07-2004 23:34 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Altx, daar heb je wel gelijk in. Hij schrijft inderdaad alles alleen, en dan heb je zoiets van, hoeveel goeie nummers kan hij op een paar jaar schrijven. Want, je mag vinden wat je wil, maar ik vind dat Nightwish wel een heel aantal erg sterke nummers heeft uitgebracht op de eerste 3 cd's en de mini-cd "Over The Hills". Op Century Child staan er nog een paar, en ook Once heeft er nog wel goeie.

Langs de andere kant... De Nightwish nummers die echt goed zijn, hebben wel zo'n sfeertje rond hun hangen, en ik denk dat dat vooral uit degene komt die de composities maakt. Nightwish is Tuomas, en als iemand anders die nummers zou schrijven, dan denk ik dat het voor menig fan gewoon niet meer moet... Zou te vergelijken zijn met Tarja vervangen door een andere zangeres.

[Dit bericht is gewijzigd door DarknessThere op 28-07-2004 23:35]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 28-07-2004 23:38 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2004 23:34 schreef DarknessThere het volgende:
Altx, daar heb je wel gelijk in. Hij schrijft inderdaad alles alleen, en dan heb je zoiets van, hoeveel goeie nummers kan hij op een paar jaar schrijven. Want, je mag vinden wat je wil, maar ik vind dat Nightwish wel een heel aantal erg sterke nummers heeft uitgebracht op de eerste 3 cd's en de mini-cd "Over The Hills". Op Century Child staan er nog een paar, en ook Once heeft er nog wel goeie.

Langs de andere kant... De Nightwish nummers die echt goed zijn, hebben wel zo'n sfeertje rond hun hangen, en ik denk dat dat vooral uit degene komt die de composities maakt. Nightwish is Tuomas, en als iemand anders die nummers zou schrijven, dan denk ik dat het voor menig fan gewoon niet meer moet... Zou te vergelijken zijn met Tarja vervangen door een andere zangeres.


Tsja, ik weet niet. Even een voorbeeldje: Somewhere in Time van Iron Maiden. Een van de beste nummers van dat album: Wasted Years. Van de hand van Adrian Smith. Terwijl Steve Harris voor het overgrote merendeel van de songwriting verantwoordelijk is. Dus het kan wel...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Phantom
Metalhead
Usericon van Phantom
Posted 29-07-2004 0:32 by Phantom Wijzig reactieProfiel van PhantomQuote dit berichthttp://www.unspoken-fantasy.tk

Iedereen moet natuurlijk denken wat hij/zij wil van "Once", maar ik vind het een geweldig album. En nee, ik been geen geflipte fake-gothic fanboy. Ik heb alle albums van Nightwish (buiten "Century Child", dat sprak me echt niet aan), hoewel ik me geen die-hard fan zou noemen.

Ik vind vooral dat de eerste 3 albums ("Angels Fall First", "Oceanborn" en "Wishmaster") veel te veel op elkaar lijken om continu te blijven boeien. "Once" daarentegen heeft zo veel dingen die Nightwish op de vorige albums nog nooit gedaan heeft (meet heavy sound, meer epische nummers, minder overdadige keayboard-solo's), dat ik er vanaf de eerste keer dat ik het hoorde al gek op was. Daarbij vind ik het album helemaal niet commercieel of toegankelijk, eerder het tegenovergestelde. "Wishmaster" was een toegankelijk album, alleen Nightwish staat nu meer in Tops omdat ze simpelweg groter geworden zijn (mede door "Century Child" en de live-DVD die ± 2 jaar geleden uitkwam). Ik zou het erg jammer vinden als Nightwish ook zo'n opgeblazen commerciele zooi zou worden als Within Temptation nu is, want dat verdienen Tarja Turunen en consorten niet.

Dit blijft natuurlijk mijn bescheiden meninkje...


All the posers: leave the hall!


Nightshade
Poison
Usericon van Nightshade
Posted 29-07-2004 12:14 by Nightshade Wijzig reactieProfiel van NightshadeQuote dit bericht

Nighwish blijft goed aanhoorbaar,ook al zijn ze nu 'hot' op tv.
Zolang ze blijven doen waar ZIJ zin in hebben,kan je hen niks verwijten.In eigen land hebben ze al jaren nr 1 'hits'.Nu schijnt het hen ook extra voor de wind te gaan in de rest van de wereld.Leuk voor hen!


You will beg me to kill you!!!


Phantom
Metalhead
Usericon van Phantom
Posted 29-07-2004 12:55 by Phantom Wijzig reactieProfiel van PhantomQuote dit berichthttp://www.unspoken-fantasy.tk

quote:
Op 29 juli 2004 12:14 schreef Nightshade het volgende:
Nighwish blijft goed aanhoorbaar,ook al zijn ze nu 'hot' op tv.
Zolang ze blijven doen waar ZIJ zin in hebben,kan je hen niks verwijten.In eigen land hebben ze al jaren nr 1 'hits'.Nu schijnt het hen ook extra voor de wind te gaan in de rest van de wereld.Leuk voor hen!


Volledig mee eens. Zolang hun muziek inderdaad maar niet beinvloed wordt door dit succes.



All the posers: leave the hall!


Nightshade
Poison
Usericon van Nightshade
Posted 29-07-2004 12:58 by Nightshade Wijzig reactieProfiel van NightshadeQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2004 12:55 schreef Phantom het volgende:
Volledig mee eens. Zolang hun muziek inderdaad maar niet beinvloed wordt door dit succes.




My point exactley


You will beg me to kill you!!!


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 29-09-2004 18:09 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Ik vind 'I wish I had an angel' een heerlijk nummer om hard te draaien in de auto!

*stamp stamp stamp*


..."Hate can only create more hate"...


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen