IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Is voedselfotografie ook kunst? Volgende pagina
arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 27-07-2004 1:45 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Toen ik laatst in leipsig in een restaurant naar plaatjes van heerlijk ijs zat te kijken kreeg ik ineens het idee voor dit topic. Voedselfotografie is immer puur fopperij. Het is en de slagroom zijn gewoon van gips en voor alles hebben ze wel een truucje om het te immiteren. Toch doet dit wel iets met je gevoel het is volkomen nep maar het water loopt je erdoor in de mond. Nu is mijn stelling of we dit tot kunst mogen rekenen.
Ik vind van wel want het speelt met je gevoel en dat is toch wat kunst moet doen.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 27-07-2004 1:47 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Hehe, over dat soort dingen verbaas ik mij ook wel eens, het is wel knap gedaan maar echt kunst vind ik het niet.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 27-07-2004 1:48 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Verklaar u nader, het leek me een leuk onderwerp voor een topic.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 27-07-2004 1:54 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

kan wel kunst zijn ,bv een renaissance/romantiek/ etc schilderij ( stilleven ? ) ,ook fotografie als het een ( bv dramatische of serene ) sfeer oproept

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 27-07-2004 1:57]



arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 27-07-2004 1:58 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Ja dat ook, alleen zijn er weinig mensen die een beschimmeld gerecht gaan fotograveren.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 27-07-2004 3:27 by Je Moeder Wijzig reactieProfiel van Je MoederQuote dit berichthttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

hm mn pizzafolder is ook pure kunst

[Dit bericht is gewijzigd door Je Moeder op 27-07-2004 3:28]



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 27-07-2004 10:11 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2004 1:45 schreef arrebar het volgende:
Toen ik laatst in leipsig in een restaurant naar plaatjes van heerlijk ijs zat te kijken kreeg ik ineens het idee voor dit topic. Voedselfotografie is immer puur fopperij. Het is en de slagroom zijn gewoon van gips en voor alles hebben ze wel een truucje om het te immiteren. Toch doet dit wel iets met je gevoel het is volkomen nep maar het water loopt je erdoor in de mond. Nu is mijn stelling of we dit tot kunst mogen rekenen.
Ik vind van wel want het speelt met je gevoel en dat is toch wat kunst moet doen.


Als je het op die manier stelt.. tjsa.. ik denk dat coventionele voedselfotografie dan juist geen kunst meer is maar gewoon een ambacht... Net als het maken van die voedselcreaties.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 27-07-2004 10:44 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

ik heb in tijden niet zo'n achterlijk topic gezien..

bravo mensen..

hulde!!!!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 27-07-2004 10:45 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2004 10:44 schreef irritante klootzak het volgende:
ik heb in tijden niet zo'n achterlijk topic gezien..

bravo mensen..

hulde!!!!


Ja gaaf he.. zeg maar de cultureel én culinair verantwoorde versie van het 'welke metalband heeft de coolste naam' topic


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 27-07-2004 10:53 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Voordat je deze vraag kan beantwoorden moet je eerst weten wat kunst is.



arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 27-07-2004 11:20 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 27 juli 2004 10:53 schreef Azagthoth het volgende:
Voordat je deze vraag kan beantwoorden moet je eerst weten wat kunst is.
Daar zijn zelfs de kunstkenners niet over uit. Voor mij is kunst iets levenloos dat met je gevoel speelt.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-07-2004 12:06 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2004 10:53 schreef Azagthoth het volgende:
Voordat je deze vraag kan beantwoorden moet je eerst weten wat kunst is.
Precies wat ik wilde vragen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Fred W
Opdringerige, militante homo.
Usericon van Fred W
Posted 27-07-2004 13:25 by Fred W Wijzig reactieProfiel van Fred WQuote dit bericht

Dit topic zuigt het zaad uit mijn bilspleet!



Way too gay!


Dolen
Usericon van Dolen
Posted 27-07-2004 13:34 by Dolen Wijzig reactieProfiel van DolenQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2004 10:53 schreef Azagthoth het volgende:
Voordat je deze vraag kan beantwoorden moet je eerst weten wat kunst is.


Zoek het op in het woordenboek!!


Nou ben ik weer weg, ik ga nog even posten in het even geweldige topic: "Ga je met je schoonmoeder karpervissen op dinsdag-gehaktdag, terwijl de de dag tevoren met het verkeerde been uit bed bent gestapt en daardoor je enkel verzwikt hebt?"-topic.

Idioten!



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 27-07-2004 13:59 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 27 juli 2004 13:34 schreef Dolen het volgende:
Zoek het op in het woordenboek!!

Nou ben ik weer weg, ik ga nog even posten in het even geweldige topic: "Ga je met je schoonmoeder karpervissen op dinsdag-gehaktdag, terwijl de de dag tevoren met het verkeerde been uit bed bent gestapt en daardoor je enkel verzwikt hebt?"-topic.

Idioten!




Beste minder begaafde, er zijn boeken dikker dan de Van Dale geschreven betreft de esthetica. Ik weet dat nadenken een beetje moeilijk is voor de onder gemiddelde niveau zittende, dus voor deze ene keer zal ik je wat energie besparen. Het posten in topics waar enig denkvermogen op zijn plaats is kan jij beter mijden. Dit zal voor jou energiebesparend zijn en voor de mensen wiens tekenen van leven meer dan alleen een hartslag is veel frustratie schelen. Op deze manier kan je weer ongestoord verder gaan met het onderkwijlen van je verzorg(st)er.

Graag wil ik je bij voorbaat danken voor je medewerking.



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 27-07-2004 14:10 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

PURE KUNST:



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-07-2004 14:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

en bedankt ... de hond kwijlt als een gek nu ...


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 27-07-2004 14:23 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2004 14:16 schreef Jenje het volgende:
en bedankt ... de hond kwijlt als een gek nu ...


eentje voor jou dan om je vingers bij af te likken, nu niet jaloers worden op mijn broertjes he?



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-07-2004 14:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

ik haat spaghetti ....


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 27-07-2004 14:47 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

tja, dat kan ik ook niet weten...je zult het er maar mee moeten doen


Dolen
Usericon van Dolen
Posted 27-07-2004 17:22 by Dolen Wijzig reactieProfiel van DolenQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2004 13:59 schreef Azagthoth het volgende:
Beste minder begaafde, er zijn boeken dikker dan de Van Dale geschreven betreft de esthetica. Ik weet dat nadenken een beetje moeilijk is voor de onder gemiddelde niveau zittende, dus voor deze ene keer zal ik je wat energie besparen. Het posten in topics waar enig denkvermogen op zijn plaats is kan jij beter mijden. Dit zal voor jou energiebesparend zijn en voor de mensen wiens tekenen van leven meer dan alleen een hartslag is veel frustratie schelen. Op deze manier kan je weer ongestoord verder gaan met het onderkwijlen van je verzorg(st)er.

Graag wil ik je bij voorbaat danken voor je medewerking.




Geachte paljas, kneusje, de ironie van mijn voorgaande opmerking gaat je blijkbaar te boven.

Je hoeft dan ook niet te reageren op deze reactie, om zodoende te voorkomen dat je jezelf nog verder voor lul zet.

[Dit bericht is gewijzigd door Dolen op 27-07-2004 17:25]


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 27-07-2004 17:29 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2004 17:22 schreef Dolen het volgende:
Geachte paljas, kneusje, de ironie van mijn voorgaande opmerking gaat je blijkbaar te boven.

Je hoeft dan ook niet te reageren op deze reactie, om zodoende te voorkomen dat je jezelf nog verder voor lul zet.


Doe eens lief?


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 27-07-2004 17:50 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2004 13:25 schreef Fred W het volgende:
Dit topic zuigt het zaad uit mijn bilspleet!




Wie heeft het daar gestopt dan?


Bazzio Attacks!!!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 27-07-2004 17:53 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 27 juli 2004 17:22 schreef Dolen het volgende:
Geachte paljas, kneusje, de ironie van mijn voorgaande opmerking gaat je blijkbaar te boven.

Je hoeft dan ook niet te reageren op deze reactie, om zodoende te voorkomen dat je jezelf nog verder voor lul zet.


Graag reageer ik toch op je clowneske reactie. Het gebruik van ietwat "dure woorden" zoals Ironie is natuurlijk een goedkope manier om de symptomen van je foetale aandoeningen te maskeren. Vertel eens, in de tijd dat je de reactie geplaatst hebt, hoe vaak heeft je verzorger het kwijl van je toetsenbord moeten afvegen? Neem je het je moeder kwalijk dat ze een glaasje wijn teveel had gedronken tijdens de zwangerschap? Is het nou moeilijk omgaan met je Down Syndroom? Is dit ook de reden waarom je een ietwat negatieve houding hebt? Of heeft je vader, nog vlak voordat ze je in een tehuis gedumpt hebben, een keer te veel zijn zwakzinnig zaad in je kontje geloosd?



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 27-07-2004 17:53 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2004 17:50 schreef bazzio het volgende:
Wie heeft het daar gestopt dan?


Een andere opdringerige militante homo me dunkt..


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 27-07-2004 17:54 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2004 1:48 schreef arrebar het volgende:
Verklaar u nader, het leek me een leuk onderwerp voor een topic.


Ik denk omdat de fotografie gemaakt wordt om het voedsel te verkopen, maar het is maar hoe je het ziet natuurlijk.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen