IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Skinny Puppy
DeadBitchFuck
Usericon van DeadBitchFuck
Posted 29-07-2004 16:12 by DeadBitchFuck Wijzig reactieProfiel van DeadBitchFuckQuote dit bericht

Machtige band, geweldige muziek!!!

http://www.skinny-puppy.net/


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-07-2004 16:13 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Absoluut!! Geweldige muziek!


I'm not being rude. You're just insignificant.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 29-07-2004 16:13 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ik heb zo'n beetje alles van ze. Behalve die nieuwe plaat dan, want die zuigt.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


DeadBitchFuck
Usericon van DeadBitchFuck
Posted 29-07-2004 16:17 by DeadBitchFuck Wijzig reactieProfiel van DeadBitchFuckQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2004 16:13 schreef Count Usher het volgende:
Ik heb zo'n beetje alles van ze. Behalve die nieuwe plaat dan, want die zuigt.


Mee eens.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 29-07-2004 17:14 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Retestrak die band.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


venom rules
..
Usericon van venom rules
Posted 29-07-2004 17:15 by venom rules Wijzig reactieProfiel van venom rulesQuote dit berichthttp://..

Skinny Puppy is toch Industrial Metal?....
Volgens mij vond ik ze nit zo goed


..


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 29-07-2004 18:19 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

Vind het zuigen.. Gothic homo gezeik.. Geef mij maar wat stevige powernoise


Kankerlul


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 29-07-2004 19:27 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2004 18:19 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
Vind het zuigen.. Gothic homo gezeik.. Geef mij maar wat stevige powernoise


Weer iemand die de klok heeft horen luiden...

Skinny Puppy heeft niks met gothic te maken. Leer de wereld kennen!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 30-07-2004 14:16 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

Check het interview dat ik deed met cEvin KEY van Skinny Puppy op http://www.gothtronic.com . Hier kun je tevens een live verslag inclusief foto's vinden van het concert dat Skinny Puppy op 13 juli in Paradiso gaf.



SoM
Usericon van SoM
Posted 30-07-2004 20:33 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2004 17:15 schreef venom rules het volgende:
Skinny Puppy is toch Industrial Metal?....
Volgens mij vond ik ze nit zo goed


Ik dacht altijd gewoon 'gothic'. Onzin toch eigenlijk, al die hokjes
Ik kan Skinny Puppy ook waarderen overigens


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


SoM
Usericon van SoM
Posted 30-07-2004 20:34 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2004 19:27 schreef Count Usher het volgende:
Weer iemand die de klok heeft horen luiden...

Skinny Puppy heeft niks met gothic te maken. Leer de wereld kennen!


het werd wel altijd gedraaid op gothic parties waar ik kwam, dus die link is niet zo vreemd hoor...


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 30-07-2004 21:36 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

Het is gewoon industrial en dus een uiting van dezelfde subcultuur.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 31-07-2004 0:11 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Toen hun eerste platen uitkwamen heette het nog 'electric body music'. Zelf zou ik het gestoorde industrial noemen.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Argh
Usericon van Argh
Posted 31-07-2004 0:16 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

ik vind het project "Download" van cEvin KEY veel beter te pruimen... wie kent dit nog meer?


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 31-07-2004 0:28 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 31 juli 2004 0:11 schreef Count Usher het volgende:
Toen hun eerste platen uitkwamen heette het nog 'electric body music'. Zelf zou ik het gestoorde industrial noemen.


EBM en industrial hebben eigenlijk dezelfde achtergrond, zelf vind ik Skinny Puppy ook meer industrial, bij EBM denk ik toch aan bands als Front 242 en Project Pitchfork...


no text supplied


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 31-07-2004 0:30 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

binnenkort in Amsterdam te bewonderen, deze band.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 31-07-2004 0:34 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 31 juli 2004 0:30 schreef Spirit In Black het volgende:
binnenkort in Amsterdam te bewonderen, deze band.


bedoel je dit optreden van 13 juli j.l.?
http://www.gothtronic.com/?where=music&sub=live&action=viewreview&id=55&textid=84


no text supplied


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 31-07-2004 0:38 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2004 0:34 schreef lykle_wolfheart het volgende:
bedoel je dit optreden van 13 juli j.l.?
http://www.gothtronic.com/?where=music&sub=live&action=viewreview&id=55&textid=84


ouch, is dat al geweest?

GODVERDOMME %&#@)!(#GRMBL

ik dacht in november, maar dat zal wel wat anders geweest zijn....


Shadow_buildeR
Behind The Mask
Usericon van Shadow_buildeR
Posted 02-08-2004 1:49 by Shadow_buildeR Wijzig reactieProfiel van Shadow_buildeRQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2004 18:19 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
Vind het zuigen.. Gothic homo gezeik.. Geef mij maar wat stevige powernoise


Powernoise Krachtige herrie ?
Alsof dat lekkere muziek is.

[Dit bericht is gewijzigd door Shadow_buildeR op 02-08-2004 1:49]


Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free


Sludge
100% real
Usericon van Sludge
Posted 04-08-2004 14:50 by Sludge Wijzig reactieProfiel van SludgeQuote dit berichthttp://www.metalsludge.com

Gave band.


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 06-08-2004 19:49 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Skinny Puppy is best tof. Ik kan er niet altijd naar luisteren,maar regelmatig draai ik nummers als 'Assimilate' (superagressief&inktzwart),'Hardset head '( Te zacht?Laat dat eens door de boxen knallen en herzie je mening!). Skinny Puppy is grotendeels Die ene gast uit de band (naam vergeten)is geloof ik al dood,hij was beter van de dope afgebleven...


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Sater
Usericon van Sater
Posted 07-08-2004 3:14 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Jup, overdosis heroine.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-08-2004 4:10 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

heeft hij nu kankah?


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 07-08-2004 12:53 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

Hellaarsch is Dwayne Goettel dood ja. Tis nu cevin key, ogre en mark walk, aangevuld met o.a. de drummer van Tool.

[Dit bericht is gewijzigd door TekNoir op 07-08-2004 12:54]


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 30-12-2006 15:48 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

In januari komt de nieuwe plaat van Skinny Puppy uit, hun 13e alweer en hun tweede voor hun nieuwe label SPV, en natuurlijk wordt daar weer met spanning naar uitgekeken. Sinds hun come-back in de afgelopen jaren en met de release van hun meest recente album ‘The Greater Wrong of the Right’ is duidelijk geworden dat de sound van Skinny Puppy iets is opgeschoven richting dat van Ohgr, mede door de toegenomen invloed van Mark Walk. Een ontwikkeling waar niet elke liefhebber van de band blij mee is, al was het maar omdat de muziek daarmee soms een erg poppy inslag heeft gekregen. De wanhoop en beklemmende sfeer heeft grotendeels plaats gemaakt voor een meer directe en toegankelijker benadering. Live shows zijn daarentegen nog steeds een ware sensatie.

Op Mythmaker is de balans weer enigszins hersteld richting een donkerder meer gelaagd geluid maar de toegankelijke hedendaagse invloeden zoals te horen op ‘The Greater Wrong of the Right’ zijn gebleven. Productie is ditmaal wederom van de hand van Mark Walk, met hulp van de illustere The Scaremeister, oudgediende Ken ‘Hiwatt’ Marshall en elektronica- en breakcorefreak Otto von Schirach. Apocalyptische klanken en visies gaan hier vergezeld van ijzersterke beats, constant veranderende geluiden en ritmes en de bezwerende lichtelijk gestoorde stem van Nivek Ogre.

Deze plaat handelt thematisch over diegenen die controle willen uitoefenen: van de pestkop in de zandbak op de school speelplaats tot regeringsleiders en de directie van een multinational, allemaal zijn ze bezig met het in stand houden van hun eigen mythologie, waarbij ze jou zullen beloven dat ze hard hun best doen voor jouw belangen. Controle, projectie en manipulatie, allemaal psychologische mechanismen die je vaak ook erg dicht bij jezelf kunt terugvinden, in persoonlijke relaties met je vrienden, geliefden en familie. In de kern handelt Mythmaker dan ook over de dingen die mensen doen om zichzelf beter te doen voelen (denk ook aan iets als Myspace) of zichzelf te beschermen. Met een dergelijk thema spreken songtitels als ‘magnifishit’ en ‘politikiL’ (ook te vinden op Jackass – the video game vanaf maart 2007) voor zichzelf.

Ook een zinsnede als ‘Jesus wants to be ugly’ in ‘ugLi’ krijgt daarmee een duidelijker betekenis, wanneer je je realiseert dat geloof vaak als een middel om controle uit te oefenen is gebruikt door diegenen die zelf moreel gezien allang failliet zijn. Het nummer ‘daL’ valt met name op door de afwisselende vocalen en idm techno invloeden, en ‘pedafly’ is een heftig stuk waarin gitaren, drums en rap achtige vocalen van Ogre centraal staan. ‘haZe’ is een stuk dat een groots gevoel voor drama bevat, met name versterkt door de vocalen en drums, vergelijkbaar met ‘Useless’ van de vorige plaat. ‘jaHer’ verrast door de akoestische gitaar en de hier betrekkelijk ingetogen vocals van Ogre, die met de geluiden, piano en beats een dreigende sfeer neerzetten.

Hoe goed Mythmaker aanvankelijk lijkt te worden als album, de tweede helft van de cd kakt wel wat in. ‘lestiduZ’, ‘ambiantz’ en ‘pasturN’ zijn nummers die niet zo overtuigend zijn naar mijn idee. En dit is dan toch weer een echt minpunt aan deze plaat met een aantal geniale stukken. Gelukkig trekt het sterke, tevens door breakcore beïnvloede ‘ugLi’ het weer recht aan het einde van het album.

Was het met The Greater Wrong of the Right nog wat zoeken naar een richting waarin alle betrokkenen bij het album samenwerkten als een soort collectief, met Mythmaker maakt Skinny Puppy effectiever gebruik van hun typische muzikale kenmerken, lijkt er meer controle over te hebben (sic!) en omarmt wederom een fascinerend concept, en daarmee zit Skinny Puppy weer helemaal terug op het goede spoor om die ene perfecte plaat te maken in het grensgebied van industrial, noise, ambient en techno. Deze is het echter nog niet.

Wat vind jij ervan? wat vind je uberhaupt van deze ooit baanbrekende industrial band? Zijn ze dat nog steeds of is die tijd geweest en kun je beter overstappen naar het geluid van Mentallo & The Fixer die ook weer helemaal terug zijn? Hoe vind je het dat Skinny Puppy moderne invloeden erbij betrekt (o.a. Static-X, Danny Glover, of op deze nieuwe schijf nu Otto von Schirach)


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 30-12-2006 16:33 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Toevallig de afgelopen twee dagen al het werk van Skinny Puppy weer beluisterd.
Alles tot en met The Process luister ik met veel plezier.

Echter, The Greater Wrong of the Right kan mij met geen mogelijkheid boeien. Ik heb nogmaals de moeite genomen, maar dankzij dwangmatig skipwerk is de totale luistertijd misschien net vijf minuten geworden.
Het vele gefröbel en de semi-vrolijkheid maakt mij zenuwachtig. De reden dat het album in mijn collectie voorkomt is alleen maar omdat het van Skinny Puppy is.

Mijn voorkeur gaat uit naar de beklemmende sfeer van vroeger.
Neemt niet weg dat ik wel nieuwsgierig ben naar het nieuwe album.


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen