IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Slaapverlammingen Vorige pagina | Volgende pagina
HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 01-08-2004 14:53 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

beetje gras roken? of doe je daar ook niet aan?

of sex, of doe je daar ook al niet aan?

waar doe je wel aan wat een goede nachtrust (kan) garanderen?



overigens, ik denk dat iedereen wel eens dat soort dromen heeft, te realistisch om duidelijk onderscheiden te worden met realiteit, ookal wordt je wakker in je bed, steeds voel je alsof je ergens bent geweest, iemand hebt ontmoet zoals in jouw voorbeeld, maar ik denk niet dsat het geweldig goed is voor de algmene gezondheid om die dromen te laten handhaven, huisartsen hebben meestal alleen wonderpillen, misschien toch in de psychologische hoek kijken?

damn, slecht neerlands, eerst koffie en een donut

[Dit bericht is gewijzigd door HgarrothwulfF op 01-08-2004 14:56]


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 01-08-2004 15:04 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2004 14:53 schreef HgarrothwulfF het volgende:
beetje gras roken? of doe je daar ook niet aan?

of sex, of doe je daar ook al niet aan?

waar doe je wel aan wat een goede nachtrust (kan) garanderen?



overigens, ik denk dat iedereen wel eens dat soort dromen heeft, te realistisch om duidelijk onderscheiden te worden met realiteit, ookal wordt je wakker in je bed, steeds voel je alsof je ergens bent geweest, iemand hebt ontmoet zoals in jouw voorbeeld, maar ik denk niet dsat het geweldig goed is voor de algmene gezondheid om die dromen te laten handhaven, huisartsen hebben meestal alleen wonderpillen, misschien toch in de psychologische hoek kijken?

damn, slecht neerlands, eerst koffie en een donut


In mijn geval is het inderdaad psychologisch. Door diverse traumatische ervaringen heb ik nachtmerries, maar slaapverlamming staat daar los van. De ervaring hoeft niet altijd angstaanjagend te zijn, maar in combinatie met een nachtmerries is dat wel. Het zijn dus niet alleen de dromen, maar vooral het feit dat je je niet kunt bewegen wat het niet prettig maakt.

En aan gras roken doe ik ook niet, maar aan seks wel


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 01-08-2004 15:05 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2004 14:08 schreef Morningrise het volgende:
Dat lijkt me echt kut

Ik zou eens proberen wat alcohol te drinken voor je gaat slapen. Serieus, ik slaap daar altijd vaster door.


Helaas is dat onzin. Je slaapt niet vaster, maar je bent in theorie bewusteloos. Een heel lichte vorm, maar het is geen echte slaap. Ik zou dus geen alcohol aanraden. En al zeker niet als je weet dat alcohol je nte ontvankelijker maakt vor dergelijke ervaringen.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 01-08-2004 15:07 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

hmmm, trauma's zijn niet te ''verhelpen'' door iemand zonder diploma (over het algemeen dan), schop een psycholoog omver en praat em plat, wie weet


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 01-08-2004 15:11 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2004 15:07 schreef HgarrothwulfF het volgende:
hmmm, trauma's zijn niet te ''verhelpen'' door iemand zonder diploma (over het algemeen dan), schop een psycholoog omver en praat em plat, wie weet


Ik loop al twee jaar bij een psycholoog. Gelukkig gaat het de laatste tijd steeds beter!


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 01-08-2004 15:13 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ben ik ook een tijdje naartoe geweest. Bij mij hielp het dus helemaal niet.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 01-08-2004 15:14 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 1 augustus 2004 15:11 schreef Morgil het volgende:
Ik loop al twee jaar bij een psycholoog. Gelukkig gaat het de laatste tijd steeds beter!
o, zal ik daar wel overheen gelezen hebben

en daar je vast geen noodzaak voelt om je verleden hier op tafel te schoppen op een openbaar forum, kan deze pscholoog in spe je ook niet verder helpen


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 01-08-2004 16:48 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2004 15:13 schreef Count Usher het volgende:
Ben ik ook een tijdje naartoe geweest. Bij mij hielp het dus helemaal niet.


Hier ook niet, ik doe het helemaal zelf. Met wat hulp van mijn vriend.


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 01-08-2004 20:33 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Hoorde toevallig gister een verklaring (hoe toevallig, heb je het over dit soort dromen, volgende dag zie je het op ZM staan...) van hoe dromen waarin je gewurgd wordt (al dan niet door een schaduw/geest) ontstaan: er schijnt een bepaalde aandoening te zijn waarbij je ahw vergeet te ademen tijdens het slapen. Je hersenen reageren daarop dus door dit soort dingen te dromen. Dus.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-08-2004 21:52 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 augustus 2004 14:08 schreef Morningrise het volgende:
Dat lijkt me echt kut

Ik zou eens proberen wat alcohol te drinken voor je gaat slapen. Serieus, ik slaap daar altijd vaster door.

niet dus, van alcohol slaap je sneller in maar slaap je veel minder intensief.(toch drink ik soms ook wat omdat ik anders ga piekeren op bed)

ik denk dat alcohol en drugs en ongerelmatig slaappatroon dit probleem kan veroorzaken/versterken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 01-08-2004 21:56 by Faust Wijzig reactieProfiel van FaustQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2004 16:40 schreef Pluijzer het volgende:
Ik heb vaak slaapverlammingen, eerst dacht ik dat het dromen waren maar nu begin in te geleven dat er "meer" achter zit. Ik heb ze al heel mijn leven maar het afgelopen jaar lijken ze ver 10 voudigd. Heb er nu 2 of 3 per week.

Vroeger waren ze heel normaaltjes, ik werd wakker, kon me niet bewegen, bleef eventjes rustig liggen(...jah wat anders ) en alles kwam weer goed. Maar nu worden ze eng...steets enger...elke keer weer een stapje hoger. Het lijkt ook meer op een uitreding. Eerst had ik er weer een en ik probeerde mijn arm omhoog te doen...dit lukte niet, maar mijn geestens/fantasie?/droom adrm ging omhoog...hij zag er normaal uit maar was doorzichtig en smolt weg....ik dacht wow heb ik nu een uitreding of droom ik, toen ik er helemaal uit wilde viel ik "door" mijn bed heen..alles was zwart en ik voelde een arm om me heen een manne stem zei "Kom ik breng je terug, dit moet je allemaal niet doen, ik heet Man Anker trouwens" toen ik terug was lag ik weer in de zelfde postitie en dacht ik van "...ok...ik droom". Ik kon me nog niet bewegen...alleen nu het vreemde...toen ik "wakker" werd verandere er NIETS...ik keek nog steets na de zelfde poster waar ik in mijn slaapverlaming naar keek Ik vroeg me de heletijd af of ik droomde.

Maar toen werden ze eng...ik had er weer en een geest sprong me naar mijn keel en wurgde me. Ik schrok wakker en weer verandere er niets, ik voelde me echt bang....en BAM weer die geest *SCHRIK!!*...dit alles nog 2 keer FUCK, niet leuk meer!

De ergste was dat ik door katten werd opgegeten...ik voelde het écht!...PIJN...

...
ok, ik ben sowieso niet normaal heb last van psychose en zie plastic soldaatjes op de kast marcheren, maar heeft iemand mischien ook zulke slaapverlamingen...???


Ik heer krieg heeft dit ook wel eens gehad(ik denk iedereen) je hoofd slaapt niet meer maar je lichaam nog wel, je hersenen verwerken dit in enkele seconden en kun je je lichaam weer gebruiken. Het zijn geen verlamingsverschijnselen Jouw lichaam is trager dan je hersenen het aankunnen


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 02-08-2004 19:08 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Nee hoor, nooit gehad.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 02-08-2004 21:08 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2004 21:56 schreef Faust het volgende:
Ik heer krieg heeft dit ook wel eens gehad(ik denk iedereen) je hoofd slaapt niet meer maar je lichaam nog wel, je hersenen verwerken dit in enkele seconden en kun je je lichaam weer gebruiken. Het zijn geen verlamingsverschijnselen Jouw lichaam is trager dan je hersenen het aankunnen


Héhé, ik heb dus geen moeiet om daar uit te geraken , ik kan 's morgens (meestal) meteen uit mijn bed veren en spullen bijeen aan het pakken zijn , op het moment dat de wekker gaat


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


watery black
Usericon van watery black
Posted 02-08-2004 21:41 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2004 20:33 schreef Killing Zoe het volgende:
Hoorde toevallig gister een verklaring (hoe toevallig, heb je het over dit soort dromen, volgende dag zie je het op ZM staan...) van hoe dromen waarin je gewurgd wordt (al dan niet door een schaduw/geest) ontstaan: er schijnt een bepaalde aandoening te zijn waarbij je ahw vergeet te ademen tijdens het slapen. Je hersenen reageren daarop dus door dit soort dingen te dromen. Dus.


klopt. das ook best eng, zeker voor de gene die naast je ligt.
ik heb daar ook last van, en ik heb al regelmatig gehad dat iemand me door elkaar begon te schudden omdat ik niet ademde. echt een vage ervaring.
bij mij gebeurt dit echter alleen in een situatie van totale ontspanning. heel vreemd allemaal.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 03-08-2004 1:14 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

ik had er vroeger wel eens last van , als ik veel suiker had gegeten en als kind sporte/trainde ik niet ( suiker wordt dan minder snel verwerkt door je lichaam en dan blijft de concentratie hoog in je bloed , en dan raakte ik in een soort halfbewusteloze toestand als ik wakker werd , dit had niet veel met meditatie of mystiek te maken bij mij ),
ik denk dat fruit ( druiven ,peren ) en meer lichaamsbeweging , zouden hebben geholpen .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 03-08-2004 8:53]



Emperor
wroah!
Usericon van Emperor
Posted 03-08-2004 3:05 by Emperor Wijzig reactieProfiel van EmperorQuote dit bericht

...

[Dit bericht is gewijzigd door Emperor op 03-08-2004 3:06]


Een probleem is pas een probleem als er een oplossing is, anders is het een feit!


Emperor
wroah!
Usericon van Emperor
Posted 03-08-2004 3:06 by Emperor Wijzig reactieProfiel van EmperorQuote dit bericht

sorry


[Dit bericht is gewijzigd door Emperor op 03-08-2004 3:06]


Een probleem is pas een probleem als er een oplossing is, anders is het een feit!


Voske
Usericon van Voske
Posted 03-08-2004 13:38 by Voske Wijzig reactieProfiel van VoskeQuote dit bericht

Wat een zaaddodend topic is dit!


Ik word 's ochtends pas wakker na een kopje stevig zwarte koffie.


POSITION ON PROSTITUTION: "If fucking is legal, and selling is legal, then selling fucking should be legal."


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 03-08-2004 14:21 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Dit is allemaal helemaal niet raar eigenlijk. Of je droomt dat je wakker wordt en dan lijkt het heel echt of je bent half wakker maar je droom gaat door. Waardoor je nog steeds beelden doorkrijgt.

Wat die gevoelens betreft, je voelt toch ook angst, verdriet, boosheid en zeker ook pijn in je slaap. Dat je er, als je wakker bent, nog last van hebt is omdat die pijn veroorzaakt wordt door spierverkramping. Mensen die naar dromen bewegen ook heel spastisch in hun slaap. Dat is net zoiets als dat je aan t huilen bent als je wakker wordt.

Verder hebben mensen, en zeker kinderen, met een levendige fantasie hier snel last van. Ik zag als kind na een nachtmerrie ook altijd nog vanalles bewegen op mn kamer. Spinnen lopen op de trap, iemand lopen door mn kamer en er zat eigenlijk best vaak een ouwere man op mn stoel. Maar dat is gewoon je fantasie die op hol slaat.

Maar las je persé wil geloven dat je paranormaal begaafd bent en je in je halve slaap/wakker toestand in het geestenrijk wordt gesodeflikkerd, dan moet je dat geloven. Ieder zijn meug.


Subtiel kamerolifantje


DeadBitchFuck
Usericon van DeadBitchFuck
Posted 03-08-2004 15:10 by DeadBitchFuck Wijzig reactieProfiel van DeadBitchFuckQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2004 14:21 schreef stigma het volgende:
Maar las je persé wil geloven dat je paranormaal begaafd bent en je in je halve slaap/wakker toestand in het geestenrijk wordt gesodeflikkerd, dan moet je dat geloven. Ieder zijn meug.


Ach, hier kan iedereen die zich daartoe genoopt voelt even uithuilen en te koop lopen met moeilijke jeugd, vervelende ervaringen (waar ze hier liever niet op in gaan), interessant doen met bezoekjes aan de psychiater, trauma's, paranormale-psychosomatische-spirituele-belevenissen-die-veelal-het-gevolg-zijn-van-dat-ze-vroeger-het-dikste-kindje-in-de-klas-waren-en-bij-de-gym-altijd-als-laatste-gekozen-werden en dat soort gedoe. In een topic als dit kan heel huilend ZM even zijn/haar hart luchten bij gebrek aan Oprah Winfrey.


Mijn motto:

"Heeft u een probleem? Dan is dat uw probleem!"


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 03-08-2004 15:22 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 1 augustus 2004 20:33 schreef Killing Zoe het volgende:
Hoorde toevallig gister een verklaring (hoe toevallig, heb je het over dit soort dromen, volgende dag zie je het op ZM staan...) van hoe dromen waarin je gewurgd wordt (al dan niet door een schaduw/geest) ontstaan: er schijnt een bepaalde aandoening te zijn waarbij je ahw vergeet te ademen tijdens het slapen. Je hersenen reageren daarop dus door dit soort dingen te dromen. Dus.

Hallucinaties door zuurstof gebrek? Dat van stoppen met ademen kan wel kloppen, mijn vader stopte ook rond de tien keer per nacht met ademen, nadat ze hem in zijn keel en neus wat hebben verruimd(huigje is weg bij hem), snurkt hij ook niet meer. Maar ik heb hem nooit gehoord over dit soort problemen. Maar dat als je stopt met ademen je hierover gaat dromen kan wel denk ik. Het komt wel vaker voor dat je droom reageert op de omgeving, dit gaat volgens mij met zo'n verschrikkelijke snelheid dat het in je droom gelijktijdig valt. Hebben de mensen die er last van hebben ook last van snurken? Volgens mij hangt dit redelijk samen met ademhalingspauzes 's nachts.



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 03-08-2004 18:32 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2004 15:10 schreef DeadBitchFuck het volgende:
Ach, hier kan iedereen die zich daartoe genoopt voelt even uithuilen en te koop lopen met moeilijke jeugd, vervelende ervaringen (waar ze hier liever niet op in gaan), interessant doen met bezoekjes aan de psychiater, trauma's, paranormale-psychosomatische-spirituele-belevenissen-die-veelal-het-gevolg-zijn-van-dat-ze-vroeger-het-dikste-kindje-in-de-klas-waren-en-bij-de-gym-altijd-als-laatste-gekozen-werden en dat soort gedoe. In een topic als dit kan heel huilend ZM even zijn/haar hart luchten bij gebrek aan Oprah Winfrey.


Mijn motto:

"Heeft u een probleem? Dan is dat uw probleem!"


Post dan liever niks...


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


xepera9
Usericon van xepera9
Posted 04-08-2004 13:54 by xepera9 Wijzig reactieProfiel van xepera9Quote dit bericht

Ja, hier heb ik een aantal periodes ook vrij veel last van gehad. Volgens mij had ik in die periodes ook meer last van stress en oververmoeidheid. Op een gegeven moment kwam het zo vaak voor dat ik bang was om te gaan slapen. Als ik in slaap viel was het vaak net alsof ik keihard door de lucht vloog (soms op zich best leuk ) met de voeten vooruit en dan voelde ik heel hard de wind langs me, maar een keer ging het zo hard dat mijn hele lichaam geschuurd werd, en dat deed echt pijn. Pijn die doorging toen ik erdoor wakker was geworden en dat voelt heel vreemd want het voelt net echt.

Ik moest echt vaak "vechten" om mezelf weer terug/wakker te halen (omdat ik me ahw in een hel bevond daar ergens tussen waken en slapen in) en viel dan pas na vijf of zes keer proberen in te slapen eindelijk rustig in slaap.

Veel wezens/geesten heb ik gelukkig niet gezien, wel stemmen (vaak alsof de radio aanstond) gehoord. Ben wel een paar maanden geleden nog geschrokken van een figuur met zo'n "hippie-teddy" jas aan (hoe eng is dat ), die naast mijn bed zat en keihard schreeuwde toen ik voor mijn gevoel al net wakker was. Het is inderdaad beangstigend als je wakker wordt en je niet kunt bewegen, mijn lichaam voelt dan heel zwaar aan en alsof het aan het bed vastgeplakt zit. Gelukkig duurt dit maar enkele seconden.

Wat bij mij wel heeft geholpen (tegen die 'vliegdromen') is echt tegen mezelf zeggen dat ik dit zelf doe en dat het maar dromen zijn. Volgens mij zijn er ook speciale slaapstoornis-centra waar je terecht kunt om onderzoek te laten doen. Jammer, dat huisartsen soms zo onnozel reageren, als iemand er geen last van heeft brengt hij het ook niet ter sprake lijkt me? Maar goed, alvast een goede nachtrust gewenst aan diegenen die hier nog last van hebben!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 04-08-2004 17:04 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2004 15:10 schreef DeadBitchFuck het volgende:
Ach, hier kan iedereen die zich daartoe genoopt voelt even uithuilen en te koop lopen met moeilijke jeugd, vervelende ervaringen (waar ze hier liever niet op in gaan), interessant doen met bezoekjes aan de psychiater, trauma's, paranormale-psychosomatische-spirituele-belevenissen-die-veelal-het-gevolg-zijn-van-dat-ze-vroeger-het-dikste-kindje-in-de-klas-waren-en-bij-de-gym-altijd-als-laatste-gekozen-werden en dat soort gedoe. In een topic als dit kan heel huilend ZM even zijn/haar hart luchten bij gebrek aan Oprah Winfrey.


Mijn motto:

"Heeft u een probleem? Dan is dat uw probleem!"
En waarom maak je er dan ons probleem van dat jij er een probleem mee hebt dat wij een probleem hebben?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 04-08-2004 21:30 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2004 17:04 schreef Misanthrope het volgende:
En waarom maak je er dan ons probleem van dat jij er een probleem mee hebt dat wij een probleem hebben?


Good point.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen