IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Slaapverlammingen Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-10-2009 14:12 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Je bent ook niet de enige, We kunnen pas 20 jaar de functionaliteit in de hersenen bekijken. Zo heb je vast welleens gehoord dat de hersenen groeien tot je 25e. Maar eigenlijk is dat omdat de onderzoeksgroep nog niet zo oud is. Ze hebben gewoon nog geen oudere mensen op die manier gevolgd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 30-10-2009 14:27 by Heidenkloon Wijzig reactieProfiel van HeidenkloonQuote dit bericht

Misschien is de amygdala wel een poort naar parallele universa.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-10-2009 14:30 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

eerder naar emoties, maarja dan vooral de negatieve, sowieso zijn die een stuk beter vastgelegd in de hersenen dan positieve. Niet zo verwonderlijk dat drie kwart van de dromen negatief is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 30-10-2009 14:32 by Heidenkloon Wijzig reactieProfiel van HeidenkloonQuote dit bericht

Klopt. Ik bedoelde eigenlijk de gyrus angularis. Google is handig.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-10-2009 14:43 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ah interessant. check ook synesthesie eens


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-10-2009 15:04 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik heb altijd de verschrikkelijke nachtmerrie dat ik naar de plaatselijke supermarkt ga voor vier croissantjes, een pak vruchtensap en wat beleg.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Heidenkloon
Usericon van Heidenkloon
Posted 30-10-2009 15:50 by Heidenkloon Wijzig reactieProfiel van HeidenkloonQuote dit bericht

Brain. The final frontier. These are the anuses of a fag's ass.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-10-2009 15:55 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2009 15:50 schreef Heidenkloon het volgende:
Brain. The final frontier. These are the anuses of a fag's ass.



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 30-10-2009 16:08 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

Wikipedia:
Slaapverlamming is nauw verbonden met de REM-slaap, de slaapfase waarin men droomt. Hierdoor treden er tijdens de verlamming soms hallucinaties op. Het verschijnsel wordt ook in verband gebracht met slaapstoornissen (zoals slaapapneu) en geestelijke of lichamelijke uitputting. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen hypnagogische en hypnopompische hallucinaties, respectievelijk net voor het inslapen en net na het ontwaken. Dit verschijnsel kan bijzonder realistisch overkomen en gaat vaak gepaard met een extreme angst. Het kan gaan om visuele, auditieve, tactiele en gevoelsmatige gewaarwordingen.
quote:
Op 28 oktober 2009 4:17 schreef Heidenkloon het volgende:
Ik heb het nog steeds. Een paar weken geleden nog; ik werd wakker met het besef dat er een deur dichtsloeg en dat ik daar waarschijnlijk wakker van ben geworden, ik besef dat ik verlamd ben en ontwaar plots het zachte geluid van schuifelende voetstappen die steeds dichterbij komen.

Wikipedia:
Auditief:
Voetstappen
Stemmen
Gezoem, gerinkel, geruis, geschreeuw … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie door het lichaam heen

quote:
Op 28 oktober 2009 4:17 schreef Heidenkloon het volgende:
Ik word overmand door het onheilspellende gevoel van een naderende kwaadaardige aanwezigheid die me wil bespringen en vermoorden.

quote:
Op 28 oktober 2009 4:17 schreef Heidenkloon het volgende:
Wel zat er in één van mijn vroegere slaapverlammingen, het zal in '96 of '97 zijn geweest, een heks achter het gordijn. Ik herinner het me kraakhelder. Ik kon haar zien zitten met mijn "geestesoog" want mijn hoofd lag van haar weggedraaid en toch zag ik die typische oerlelijke ouwe heks zoals je ze in sprookjes ziet, compleet met een wrat op haar knokige lange haakneus, zwarte puntige heksenhoed en natuurlijk ontbrak ook de welbekende bezem niet. Dit was volgens mij de eerste keer dat ik het gevoel kreeg dat ik zou worden besprongen, in dit geval door een nogal gaye sprookjesheks.

Wikipedia:
Visueel:
Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt.
Het opengaan van deuren e.d.
Voorwerpen uit de droom waarnemen

Uittredingen
Bij een uittreding of “out-of-body-experience” heeft men het gevoel dat de geest tijdelijk het lichaam verlaat. Men zweeft dan meestal boven het bed en kijkt neer op het lichaam, dat nog op het bed ligt. Dit wordt vaak gezien als een paranormaal fenomeen. Hypnagogische en hypnopompische hallucinaties zijn mogelijk een wetenschappelijke verklaring voor dit verschijnsel. Dit is vooral een verklaring voor de onbewuste “out-of-body-experiences”, welke iedereen op deze wijze kunnen overkomen.


______________________________________________________________________

Stelt het je niet meer gerust, ook al komt deze info van Wikipedia , dat het feitelijk niet de werkelijkheid is en dat het geen paranormaal gebeuren is? Ik bedoel, kan je op deze manier niet proberen anders te denken ofzo, waardoor je deze verschijnselen minder snel zult hebben?

Ik heb bijv. een keer 'glaasje gedraaid', waarbij het glas volledig uit zichzelf over het bord leek te schuiven met een redelijke kracht. Ik kijk hier vrij nuchter tegenaan: dit waren geen 'geesten' of iets dergelijks, maar ik ga uit van de wetenschap. Ik denk dat het bewegen van het glas te maken heeft met de kracht van de menselijke geest en krachten uit je onderbewustzijn (gezien het menselijke brein verre van de volledige capaciteit gebruikt). Dus samengevat, als je je er op voorbereidt door er nuchterder tegenaan te kijken, zou dit niet een goede manier zijn om het te voorkomen? Ik heb zelf nog nooit zo'n verschijnsel meegemaakt, dus ik kan natuurlijk ook niet weten hoe je het precies ervaart...


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 30-10-2009 16:11 by LLphotograph Wijzig reactieProfiel van LLphotographQuote dit berichthttp://www.LLvizion.com

dus jij geloofd uri geller ook?


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 30-10-2009 16:15 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2009 16:11 schreef LLphotograph het volgende:
geloofd


Gelooft

Nee, ik geloof niet in amusementsprogramma's hehe.


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 30-10-2009 16:17 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Het is een droom, daar doe je weinig aan.


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 30-10-2009 16:18 by LLphotograph Wijzig reactieProfiel van LLphotographQuote dit berichthttp://www.LLvizion.com

quote:
Op 30 oktober 2009 16:15 schreef Bijlensmid het volgende:
Gelooft

Nee, ik geloof niet in amusementsprogramma's hehe.


ach op zo'n forum kutten over spelling is wel zo'n onzin...

Anyway... Uri Geller gelooft ook in de kracht van het menselijk brein, om zo lepeltjes om te buigen... nog steeds niet?


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 30-10-2009 16:32 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2009 16:18 schreef LLphotograph het volgende:
ach op zo'n forum kutten over spelling is wel zo'n onzin...

Anyway... Uri Geller gelooft ook in de kracht van het menselijk brein, om zo lepeltjes om te buigen... nog steeds niet?


Ik weet niet of mensen dat kunnen, haha. De kracht van het menselijke brein kan heel sterk zijn inderdaad, maar ook zo sterk om materie te controleren... Tja, ik heb geen andere verklaring voor het bewegende glas, wat ik toen meemaakte met het glaasje draaien. Ik geloof dus echt niet dat een 'spook' dat deed, dat komt er hier gewoon niet in.

Ze kunnen ook veel doen op tv met effecten o.i.d. Daarom zei ik ook dat ik niet in amusementsprogramma's geloof. Daar kan ik nu eenmaal geen wetenschappelijke theorien uit halen. Dus ik vind Uri Gellert een slecht voorbeeld om te noemen eigenlijk...

Om nog terug te komen op het onderwerp slaapverlamming: nuchter denken kan bij veel dingen helpen. Dat moet toch zeker ook invloed uitoefenen op je dromen? Afgezien van eventuele traumatische ervaringen etc. natuurlijk..


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


R.
Usericon van R.
Posted 30-10-2009 16:37 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht





Nog 1 mooie dan



[Dit bericht is gewijzigd door R. op 30-10-2009 16:50]


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 30-10-2009 16:59 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2009 16:32 schreef Bijlensmid het volgende:
Om nog terug te komen op het onderwerp slaapverlamming: nuchter denken kan bij veel dingen helpen. Dat moet toch zeker ook invloed uitoefenen op je dromen? Afgezien van eventuele traumatische ervaringen etc. natuurlijk..


Nuchter denken als in glazen verschuiven met je gedachten?


Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 30-10-2009 17:09 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

Ik heb zelf wel eens vaker dat ik droom dat ik verdrink. Op het moment dat ik dan verdrink word ik wakker, maar ik krijg nog steeds geen adem de eerste paar seconden. echt heel raar en vooral heel naar is dat.
Het lijkt dan wel alsof je vergeten bent hoe je moet ademen, zo voelt het.
Gelukkig komt het niet zo vaak voor.


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 30-10-2009 18:25 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2009 16:59 schreef Schaep het volgende:
Nuchter denken als in glazen verschuiven met je gedachten?


Met nuchter denken bedoel ik: niet uitgaan van spoken die spelletjes met je spelen, maar uitgaan van wetenschappelijke theoriën. Dus heel aannemelijke verklaringen ergens voor. Een voorbeeld van zo'n aannemelijke zaak is dus het brein dat niet de volledige capaciteit gebruikt. Ik denk dat dit het verschuivende glas verklaart. Functies die je hersenen - op welke manier dan ook - ingeschakelen, zodat het lijkt of iemand anders krachtig het glas voortbeweegt, terwijl je dit eigenlijk onbewust zelf doet. Of denk je dat Chris Farley probeerde te kijken of hij een Milka onder het glas kon vinden?


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 30-10-2009 18:28 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2009 16:18 schreef LLphotograph het volgende:
ach op zo'n forum kutten over spelling is wel zo'n onzin...

Klopt, het is even vervelend maar in het geval van d's, t's en "zowiezo" moet het gewoon toch even gebeuren.


R.
Usericon van R.
Posted 30-10-2009 18:30 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2009 18:28 schreef Jelle het volgende:
Klopt, het is even vervelend maar in het geval van d's, t's en "zowiezo" moet het gewoon toch even gebeuren.


yup, Zowiezo


R.
Usericon van R.
Posted 30-10-2009 18:32 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2009 18:25 schreef Bijlensmid het volgende:
Of denk je dat Chris Farley probeerde te kijken of hij een Milka onder het glas kon vinden?


Volgensmij was het Eddy Wally die opzoek was naar zijn grote hit. Ja, Eddy Wally is al tijden dood, alleen weet hij dat zelf nog niet.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-10-2009 19:25 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 30 oktober 2009 18:25 schreef Bijlensmid het volgende:
Een voorbeeld van zo'n aannemelijke zaak is dus het brein dat niet de volledige capaciteit gebruikt.


Klopt niet, er zijn inderdaad maar enkele delen actief tegelijkertijd gewoon omdat ze veelal een eigen taak hebben, maar je gaat toch ook niet met je gehele gereedschapsset een spijker in een plank tikken.

Edit: ohja epileptici gebruiken vaak wel 1 helft volledig, soms zelfs 2 helften.


[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 30-10-2009 19:29]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 13-11-2009 12:12 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

Ik had afgelopen week ook iets dat refereert aan de kenmerken van een slaapverlamming. Maar dan anders. Ik maakte namelijk mee dat ik oogcontact had met een heel leuk meisje. Ze lachte zelfs naar me en ze keek heel uitdagend uit haar ogen. En dat alles gewoon in mijn eigen kamer! Alleen nadeel was, natuurlijk, dat ik mezelf niet naar haar toe kon bewegen. Kort daarna verdween ze helaas, verder nog precies dezelfde omgeving. Leek net echt! Bummer...


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


Silence
Usericon van Silence
Posted 13-11-2009 12:32 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Haha, dan word je vast leuk wakker

Ik had gisteren gedroomd met mijn been in zo'n berenvalklem te zijn gestapt. Toen ik wakker werd deed mijn rechterbeen niks meer. Rotding, duurde 10 minuten voor er weer gevoel en bewegingskracht in kwam.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 13-11-2009 16:06 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 13 november 2009 12:12 schreef Bijlensmid het volgende:
Ik had afgelopen week ook iets dat refereert aan de kenmerken van een slaapverlamming. Maar dan anders. Ik maakte namelijk mee dat ik oogcontact had met een heel leuk meisje. Ze lachte zelfs naar me en ze keek heel uitdagend uit haar ogen. En dat alles gewoon in mijn eigen kamer! Alleen nadeel was, natuurlijk, dat ik mezelf niet naar haar toe kon bewegen. Kort daarna verdween ze helaas, verder nog precies dezelfde omgeving. Leek net echt! Bummer...


joh! eindelijk ook een keer een natte droom gehad? leuk dat je het met ons deelt


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen