IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Is de mens wel gelijk/gelijkwaardig? Vorige pagina | Volgende pagina
Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 18-09-2004 14:15 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 12:12 schreef BARABAS het volgende:
Tjongejonge, die dingen die jij als feit presenteert kan je ten eerste nooit hard maken, en die geschiedenisboeken van jou geven ook geen compleet beeld van de zaak...en waar haal jij eigenlijk vandaan dat de westerse de meest ontwikkelde is van alle beschavingen? (het is wel heel westers om dat te denken overgens). Ik vind slavernij niet echt iets is wat bij beschaving hoort.

Heb jij enig idee welke geschiedenisboeken ik bedoel? In ieder geval niet de gemiddelde middelbare school-methode. Voor een comple(e)t(er) beeld lees ik bovendien ook altijd meerdere boeken/artikelen, liefst geschreven door mensen die de zaken vanuit verschillende perspectieven bekijken. Maar inderdaad; over welke maatschappij het meest ontwikkeld is valt te twisten.

Slavernij is trouwens in vele beschavingen voorgekomen...
quote:
Op 18 september 2004 13:41 schreef Chantalie het volgende:
Leuk dat je reageert hoor, alleen quote (quotte??) ik jou niet, maar iemand anders.
Overigens is mijn vriend half Afro-Amerikaans, half Nederlands/oosters, en heeft IQ van 120. Ik weet niet waar jij ' begaafdheid ' mee wilt meten, mocht je dat met IQ willen doen, maar de gemiddelde Nederlander heeft geen IQ van 120. Wat ik probeer te zeggen is dat die vlieger dus blijkbaar niet voor iedereen opgaat.

Diegene waarop jij reageerde heb ik ook gequoot (euh... DUHHH!), want die twee posts samen vond ik mooi genoeg om zelf weer op te reageren. Ik weet trouwens ook wel dat 'die vlieger niet voor iedereen opgaat' hoor - je hoeft zelfs maar om je heen te kijken om dat te ontdekken - maar waar ik mijn uitspraken over begaafdheid op baseerde zijn onderzoeksresultaten die ik wel eens ergens gelezen heb. Ik zou met de beste wil van de wereld echter niet meer weten waar, helaas...


Op de reactie van Chelman zal ik wijselijk niet ingaan... respect!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-09-2004 14:16 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 14:15 schreef Hexegot het volgende:
Op de reactie van Chelman zal ik wijselijk niet ingaan... respect!
Nu de vraag van Misanthrope nog...


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-09-2004 14:17 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

@ Hexegot: eens even lezen (done)

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 18-09-2004 14:18]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-09-2004 14:21 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 14:15 schreef Hexegot het volgende:
Diegene waarop jij reageerde heb ik ook gequoot (euh... DUHHH!), want die twee posts samen vond ik mooi genoeg om zelf weer op te reageren. Ik weet trouwens ook wel dat 'die vlieger niet voor iedereen opgaat' hoor - je hoeft zelfs maar om je heen te kijken om dat te ontdekken - maar waar ik mijn uitspraken over begaafdheid op baseerde zijn onderzoeksresultaten die ik wel eens ergens gelezen heb. Ik zou met de beste wil van de wereld echter niet meer weten waar, helaas...



Ach ja, ik maak het van nogal dichtbij mee he. Maar goed, da's maar 1 individu, daar kan je (uiteraard) niet meteen een heel volk mee vergelijken.

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 18-09-2004 14:21]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-09-2004 14:23 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 12:15 schreef Chelman het volgende:
Minder begaafd? Kerel, ik heb vroeger toen ik klein was in een aantal Afrikaanse landen gewoond en later heb ik er veel gereisd. Die mensen zijn allerminst minder begaafd en ze zouden een gemiddelde, luie op hun reet ingekakte westerling zo 'aankunnen' mits ze uit dezelfde strartpositie zouden vertrekken.
Volgens het omstreden 'The Bell curve', zijn er wel degelijk intelligentieverschillen tussen rassen, maar uit dat onderzoek blijkt ook dat Oosterlingen weer gemiddeld intelligenter zijn dan Westerlingen.

Overigens komt het niet al te intelligent op over als een Afrikaans land, Nigeria naar ik geloof, zelf geen vliegveld kan ontwerpen en dus vliegveld Schiphol in zijn geheel kopieert, inclusief sneeuwschuivers.

quote:
Om de haverklap verwikkeld in een stammenoorlog? Welke geschiedenis boeken gebruik je om dit te staven? Of is dit gewoon een van je aannames?
Voor hem is het een aanname, ik kan het opzoeken. In 'De winst van vrede. Multinationals in conflictgebieden.' van Karolien Bais en Mijnd Huijser, die onderzoek hebben gedaan naar plaats en oorzaak van conflicten blijkt dat het overgrote deel van de conflicten in centraal Afrika plaatsvinden en dat het over het algemeen stammenoorlogen zijn. Een mooi voorbeeld hiervan is Somalie, waar verschillende krijgsheren/stammen/bendes om de macht vechten.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 18-09-2004 14:31 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 18 september 2004 14:23 schreef Misanthrope het volgende:

Overigens komt het niet al te intelligent op over als een Afrikaans land, Nigeria naar ik geloof, zelf geen vliegveld kan ontwerpen en dus vliegveld Schiphol in zijn geheel kopieert, inclusief sneeuwschuivers.




De vraag is echter of dat puur met intelligentie te maken heeft. Ik denk dat een factoren als ervaring wellicht nog een grotere rol heeft. Hoeveel vliegvelden hebben die lui nou eenmaal gebouwd daar. Ook denk ik dat het veel 'slimmer' is om een vliegveld te kopiëren als er binnen (afzienbare) tijd een vliegveld nodig is.

Hoewel het op de langere termijn uiteraard slimmer is om zelf het wiel uit te vinden aangezien de Nigerianen dan zelf in staat zijn een vliegveld te ontwerpen. Wellicht is het vliegveld een ad-hoc project en zijn er in de komende jaren geen behoefte aan meer vliegvelden waardoor de beslissing om een vliegveld te kopiëren niet eens zo onverstandig is.

(Mocht je commentaar hebben, verwacht geen spoedige reply daarop, ik ga nu bier drinken )


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-09-2004 14:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 14:23 schreef Misanthrope het volgende:
Volgens het omstreden 'The Bell curve',....


Je zegt het zelf al: omstreden. Je hebt negers die met Einstein mee kunnen en blanken die zo lomp zijn als het achtereind van een varken.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 18-09-2004 15:22 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 14:15 schreef Hexegot het volgende:
Heb jij enig idee welke geschiedenisboeken ik bedoel? In ieder geval niet de gemiddelde middelbare school-methode. Voor een comple(e)t(er) beeld lees ik bovendien ook altijd meerdere boeken/artikelen, liefst geschreven door mensen die de zaken vanuit verschillende perspectieven bekijken.


Waarom dan toch die domme uitspraken in die post hiervoor


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-09-2004 15:29 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

maar ja, wat er nu vergeleken wordt, is gelijkheid/gelijkwaardigheid op basis van intelligentie. Nogal beperkt zou ik zeggen, je ' waarde ' of ' gelijkheid ' wordt wat mij betreft door zo veel meer dingen bepaald.
Slimmer zijn betekent niet per definitie een beter mens zijn.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 18-09-2004 15:36 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Inderdaad, de meeste psychopaten hebben ook een hoog i.q.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-09-2004 16:18 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 15:36 schreef BARABAS het volgende:
Inderdaad, de meeste psychopaten hebben ook een hoog i.q.
Zijn die dan slechter omdat ze psychopaat zijn?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-09-2004 16:19 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 14:58 schreef attila_de_hun het volgende:
Je zegt het zelf al: omstreden. Je hebt negers die met Einstein mee kunnen en blanken die zo lomp zijn als het achtereind van een varken.
Het gaat ook niet over het individu, maar over het ras. Als geheel ras is het Aziatische ras intelligenter dan het Europese en het Europese ras weer intelligenter dan het Afrikaanse ras, volgens 'The Bell Curve'.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-09-2004 16:20 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 16:18 schreef Misanthrope het volgende:
Zijn die dan slechter omdat ze psychopaat zijn?


Draait daar het hele topic niet om? Daar waar we de waarde van een mens aan meten, is die niet voor iedereen verschillend? Dat wat de een een belangrijke eigenschap vindt, hoeft een ander niet te vinden.

(edit: typefoutje_

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 18-09-2004 16:20]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-09-2004 16:22 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 16:20 schreef Chantalie het volgende:
Draait daar het hele topic niet om? Daar waar we de waarde van een mens aan meten, is die niet voor iedereen verschillend? Dat wat de een een belangrijke eigenschap vindt, hoeft een ander niet te vinden.

(edit: typefoutje_
Nee, de topic draait om 'gelijkheid/gelijkwaardigheid'. Moet men elkaar als gelijkwaardig beschouwen, ook al verschilt men? We weten al dat iedereen van elkaar verschilt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-09-2004 16:24 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 16:22 schreef Misanthrope het volgende:
Nee, de topic draait om 'gelijkheid/gelijkwaardigheid'. Moet men elkaar als gelijkwaardig beschouwen, ook al verschilt men? We weten al dat iedereen van elkaar verschilt.


Jij vroeg aan Barabas of psychopaten slechter zijn. Of begrijp ik je nou verkeerd?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-09-2004 16:26 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 14:31 schreef Jebes het volgende:
De vraag is echter of dat puur met intelligentie te maken heeft. Ik denk dat een factoren als ervaring wellicht nog een grotere rol heeft. Hoeveel vliegvelden hebben die lui nou eenmaal gebouwd daar. Ook denk ik dat het veel 'slimmer' is om een vliegveld te kopiëren als er binnen (afzienbare) tijd een vliegveld nodig is.

Hoewel het op de langere termijn uiteraard slimmer is om zelf het wiel uit te vinden aangezien de Nigerianen dan zelf in staat zijn een vliegveld te ontwerpen. Wellicht is het vliegveld een ad-hoc project en zijn er in de komende jaren geen behoefte aan meer vliegvelden waardoor de beslissing om een vliegveld te kopiëren niet eens zo onverstandig is.

(Mocht je commentaar hebben, verwacht geen spoedige reply daarop, ik ga nu bier drinken )
Iets kopieeren omdat het goed is én beter is dan wat je zelf kunt maken, daar is niets mis mee, maar om dan ook meteen hetgeen waar je geen f*ck aan hebt te kopieeren, dat is dom. Het ging mij vooral om de details die ze hebben gekopieerd, zoals de sneeuwschuivers, aangezien ze in dat land nog nooit van sneeuw hebben gehoord, laat staan dat het er ooit valt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-09-2004 16:26 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 16:24 schreef Chantalie het volgende:
Jij vroeg aan Barabas of psychopaten slechter zijn. Of begrijp ik je nou verkeerd?
Dat vroeg ik ja, maar dat staat los van deze topic. Bovendien is het niet de essentie van deze topic.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-09-2004 16:27 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

dat klopt


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-09-2004 18:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 14:23 schreef Misanthrope het volgende:
Overigens komt het niet al te intelligent op over als een Afrikaans land, Nigeria naar ik geloof, zelf geen vliegveld kan ontwerpen en dus vliegveld Schiphol in zijn geheel kopieert, inclusief sneeuwschuivers.



Hehe. Ik heb nog foto's van de sneeuwschuivers op de luchthaven in Lagos die mijn pa gemaakt heeft vele jaren geleden. Daarop staan de sneeuwschuivers lekker te roesten.

De reden waarom de sneeuwschuivers en veel andere onnodige zaken aangeschaft zijn: GELD. Stel, je bemiddelt in aanschaf van een luchthaven en je wordt betaald op basis van een percentage van de totale oplevering.....

Nigeria is wat dat betreft een bizar land. De overheid daar koopt bijvoorbeeld motoren voor de marine. Die worden daar gewoon met 100% marge verkocht.... 60% gaat op aan smeergeld voor verschillende ambtenaartjes en de tweede 40% is provisie voor de bemidelaar. Die marges ontstaan niet door onwetendheid van die mensen, ze weten dondersgoed hoe de prijzen zich in Europa ontwikkelen...ze willen echter lekker 'bijverdienen'. Toevallig weet ik uit betrouwbare bron dat ze dat onlangs bij Geveke motoren in Nederland gedaan hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 18-09-2004 20:40]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 18-09-2004 19:48 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 16:18 schreef Misanthrope het volgende:
Zijn die dan slechter omdat ze psychopaat zijn?

Niet per definitie.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Orion
Usericon van Orion
Posted 18-09-2004 19:49 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 19:48 schreef BARABAS het volgende:
Niet per definitie.


[offtopic] Ejo! gabber piet hest dat plaatsjuh nog vonden?[/offtopic]


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-09-2004 20:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2004 16:19 schreef Misanthrope het volgende:
Het gaat ook niet over het individu, maar over het ras. Als geheel ras is het Aziatische ras intelligenter dan het Europese en het Europese ras weer intelligenter dan het Afrikaanse ras, volgens 'The Bell Curve'.


Het probleem is dat er geen afrikaans ras bestaat. de variatie binnen de afrikaanse bevolking is even groot als de variatie tussen "blank" en "zwart". Dus als de bellcurve het zo brengt is het een prul.

Verder heb ik gelezen dat de bellcurve zich baseer top IQ-testen. Als je een bosjesman een IQ-test laat maken scoort die laag. Niet omdat hij/zij dommer is maar omdat de "cultuur" anders is.


Wicked Mystic
Cold Turkey
Usericon van Wicked Mystic
Posted 18-09-2004 21:49 by Wicked Mystic Wijzig reactieProfiel van Wicked MysticQuote dit berichthttp://www.metallive.nl

quote:
Op 5 augustus 2004 4:12 schreef ElitE het volgende:Ik vind dat je mensen moet beoordelen op hun daden, maar enigzins vergevingsgezint moet zijn omdat mensen moeten leren van hun fouten en niet iedereen gelijk houden.


Ik reageer liever niet op dit soort topic's maar kep het eerst sinds jaaaaren weer meegedaan aan een voetbal toernooi, met het nodige bier (tijdens en daarna) dus ala.

je streven is een ideaalbeeld, evenzo als het opperen van gelijkheid. Het zou mooi zijn als het zo zou zijn maar, mijn mijn optiek(ik probeer het kort te houden):
De mens an zich is niet gelijk, en dat zal het ook nooit worden. Je hebt aan de ene kant de mensen die roepen dat een groep mensen verkeerd bezig zijn en aan de andere kant roepen die mensen op zijn beurt weer dat ze het zo slecht hebben. Beide zijn ze net zo verantwoordelijk voor het in stand houden van ongelijkheid.
Zowel degene die roepen dat de ander slecht bezig is als de groep die zegt dat ze zo benadeeld worden.

maw zoals je het beschrijft zou utopia zijn, maar helaas zal dat er niet in zitten.

Om zijdelings te reageren op je opmerking dat mensen beoordeeld zouden moeten worden op hun daden. Helaas ook dat is hoe het zou moeten zijn. maar door de menselijke drang om op alles van te anticiperen (groot gelijk hebben ze), gaat men (ws vanuit hun eigen onzekerhied) mensen in hokjes plaatsen.

Misschien ten overvloedde maar ik ben het met je eens, alleen acht ik de kans klein dat het zo ook al gebeuren, simpelweg omdat het gros van de mensen zo niet in elkaar zit.

Als men elkaar wat meer zou helpen (zowel aanbienden als het aanneemn) dan zou het een stuk makkelijker leven zijn.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-09-2004 2:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 september 2004 12:15 schreef Chelman het volgende:

Ten tweede... Noem eens drie van de meest bekende historische beschavingen. Denk dan over na WAAR en met name in wat voor klimaten deze beschavingen zich ontwikkeld hebben. Juist....in de zgn. temperate climates. Weet je wat dit tot gevolg heeft? Dat men veel minder tijd hoeft te spenderen aan het overleven i.v.m. extreem weer en voedselvoorziening en meer tijd voor de verdere ontwikkeling heeft. Dit is een gegeven dat als een paal boven water staat en uitvoerig gedocumenteerd is.


Het is precies anders om:
De westerling/bewoner van het gematigde klimaat had het veel moeilijker met overleven omdat er in en gematigt klimaat minder gemakkelijk voedsel is te vinden. Als het slechter gaat met een soort zat het zich aanpassen, de mens is hierdoor technologie gaan gebruiken. Terwijl de afrikaan de antiloopjes gemakkelijk kon schieten is de europeaan aan veeteeld gaan doen.

"de mens" is onstaan in afrika, daarna uitgebreid naar europa en vervolgens naar azie. Het is erg aannemelijk dat de volgorde van de mens uitmaakt voor de ontwikkeling en daardoor de afrikaan achterloopt op de europeaan en de europeaan op de aziaat.

Ook is er een duidelijk verband tussen testosteron spiegels, de Afrikaan heeft gemiddeld tampeloeris van 12 cm de Europeaan van 11 en de Aziaat 10 cm. Afrikanen hebben beter ontwikkelde spieren europeanen minder en aziaten nog minder.
Testosteron bepaalt het gedrag voor een groot deel, het maakt agressief en de mens richt zich meer op fysieke kracht dan op intelligentie. bovendien zitten er in de gevangenis zitten mannen met een hogere testosteron spiegel als normaal.

Ik zeg niet dat de Afrikaan daadwerkelijk achterloopt maar het is zeer aanemelijk.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 19-09-2004 3:24 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Het is wel verdomd makkelijk om alles er op te gooien dat de ene mens minder is dan de andere...
Galbakken komen voor op elk nivo..
Het is een hoop gezeik om niets. Al is de ene meerwaardig dan de andere wat wil je dan doen? Diegenen die niet aan de verwachtingen voldoen afmaken? ik baal ook genoeg om een hoop tuig, en daar moet iets aan gedaan worden maar men kan er geen dingen doen die moralistisch tegen onze natuur ingaan.
Ik wil het niet op mijn geweten hebben..
Maar wat zich misdraagt mag men aanpakken, maar binnen bepaalde grenzen maar ik kom er nu niet meer uit en ik ben behoorlijk zat..
Laat maar, maar het is te gemakkelijk om rechtoerectaan te reageren, al raakt het kant nog wal...

fukc it. iedereeen links of rechts is van nature een klootzak.... Maar ik heb ook redelijk wat gezopen...


Een kleine snol zit zo vol.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen