IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Is de mens wel gelijk/gelijkwaardig? Vorige pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-09-2005 20:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik ben gelijk en gelijkwaardig. De rest is gedoe


signature


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-09-2005 20:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2005 20:48 schreef Griffin het volgende:
zelfs dat niet
het nederlandse moraal is misschien wel dat iedereen gelijkwaardig moet zijn
misschien vind ik jou - let op: bij wijze van - wel niet gelijkwaardig

Wat zijn criteria waarmee iemand meer of minder waard is dan jou?


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 11-09-2005 20:56 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

dat is onbelangrijk lijkt me
het enig wat telt is dat er criteria zijn aan waardigheid


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-09-2005 20:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2005 20:56 schreef Griffin het volgende:
dat is onbelangrijk lijkt me
het enig wat telt is dat er criteria zijn aan waardigheid
Maar ja, waardigheid kan ook aangetast worden door externe factoren, doet mijns inziens weinig aan hoe gelijkwaardig iemand is.



Griffin
Usericon van Griffin
Posted 11-09-2005 21:04 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

tja, ik zie waardigheid niet als iets universeels maar persoonlijk


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-09-2005 21:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Denk dat ik meer let op de hoeveelheid respect die ik aan een persoon verbind


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 11-09-2005 21:28 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

dat is dan toch persoonlijk?
respect heeft uiteindelijk vast ook met relatie/inteligentie of wat dan ook te maken


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-09-2005 21:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Het is voor elk persoon anders zeker. Maar heeft bij iig weinig te maken met intelligentie. Gaat denk ik bij mij meer om hoe mensen met de hoeveelheid intelligentie die ze hebben omgaan. Domme sukkels die niets doen om enigszins snugger uit de hoek te komen vind ik maar niks maar van die hele slimme gasten die iedereen die ook maar een diplomaatje minder heeft verachten kunnen een nekschot krijgen.


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 11-09-2005 22:30 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

nee daar ben ik het mee eens.
achja, omgaan met intelligentie is op zich ook een vorm van intelligentie
er zijn genoeg mensen die makkelijk vwo aankunnen en toch maar gewoon mavo doen om maar een simpel voorbeeld te noemen. nouja, veel respect krijgen die dan ook niet (maar ook dat is afhankelijk van omstandigheden..)


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 12-09-2005 10:33 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Iedereen is gelijk in z'n waardigheid. Niemand is waardiger dan een ander. Of misschien wat minder ongelukkig: Iedereen is onwaardig.

Schiet me ineens iets van Behemoth binnen:

"They are not worthy the gift of life"

Of iets dergelijks.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-09-2005 11:53 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Mensen zijn niet gelijk; Wat een vraag zeg dat ziet toch iedereen zo.

Gelijkwaardig? Dat kan je je wel afvragen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-09-2005 13:08 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

waarde wordt bepaald door de samenleving, een crimineel heeft minder waarde dus behandelen we hem als minder door hem zijn vrijheid te ontnemen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 12-09-2005 21:52 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

als die crimineel de beste vriend is, is hij wel gelijkwaardig
nogmaals.. dit soort dingen kan je imo niet vaststellen


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-09-2005 23:21 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ja klopt, ik bedoelde het hier meer volgens de gehele samenleving.

waarde is zéér relatief.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 12-09-2005 23:22 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Elite niet.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-09-2005 23:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

soms is er wel een oneerlijk onderscheid gemaakt in de wet. Tussen mannen en vrouwen en zo. En vrouwen protesteren terecht.

Ik hou wel van feministen

Vooral van die blonde met dikke tieten


signature


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 12-09-2005 23:25 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2005 23:23 schreef Hypnos het volgende:
Ik hou wel van feministen

Vooral van die blonde met dikke tieten


Woord omhoog.

Even qouten.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-09-2005 23:25 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 september 2005 23:22 schreef Schaep het volgende:
Elite niet.


wellus


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen