IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : De Nederlandse Voetbalcompetitie Vorige pagina | Volgende pagina
Jebes
Usericon van Jebes
Posted 14-09-2004 14:26 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 14 september 2004 14:22 schreef Rasputin het volgende:
Citroen, citroen, Feyenoord kampioen!






Mijn versie, meer op de persoon gericht:

Citroen, citroen, doorboor Ono met een harpoen
Banaan, banaan, verpletter Snijeder met een kraan
Peer, peer, PSV gaat zoals vanouds strijken met de eer



[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 14-09-2004 14:27]


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-09-2004 15:01 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 14 september 2004 10:22 schreef Judge M. het volgende:
Ten dele als je het mij vraagt. Uitspraken die bij de wet verboden zijn ("Joden aan het gas") kunnen in mijn ogen niet en horen niet thuis in stadions. Maar..

"Kut kanker Joden" moet in mijn ogen kunnen. Punt 1 roepen de supporters zich dat zelf over zich af met hun Israelische vlaggen en punt 2 zie ik niet in dat dit erger zou zijn dan "Kut kanker boeren" om maar eens wat te noemen.

"Silvie Meis is een hoer" boeit dan weer voor geen meter. Dat wijf wist waar ze aan begon toen ze zich door v/d Vaart liet palen. Is er ooit een wedstrijd van Man. Utd. of Real Madrid stilgelegd vanwege spreekkoren over Victoria Beckham? Ik dacht het niet. Is Groningen - NAC afgelopen zondag stilgelegd na de spreekkoren over de moeder van Anthony Lurling? Ook niet dus op dat gebied moeten ze niet huilen in Amsterdam. Hoeveel scheidsrechters hebben in Breda de wedstrijden gestaakt na een aanhoudend "Hij gaat de singel in" ten tijde dat NAC nog aan de Beatrixstraat speelde? Niet 1! "Schop schop schop ze neer, schop die boeren neer" leidde nooit tot enig gezeik. "Het had zijn nek moeten wezen" evenmin dus waar maakt men zich druk om..


Ik ben het eigenlijk wel met je eens. En het is toch beter dat de supportersstrijd verbaal is in plaats van fysiek?
ik moet er overigens niet aan denken, een voetbalwedstrijd zonder leuzen etc. etc.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-09-2004 15:03 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 14 september 2004 14:22 schreef Rasputin het volgende:
Citroen, citroen, Feyenoord kampioen!




Alleen, een oen, wil feyenoord als kampioen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-09-2004 18:59 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 september 2004 10:22 schreef Judge M. het volgende:
Ten dele als je het mij vraagt. Uitspraken die bij de wet verboden zijn ("Joden aan het gas") kunnen in mijn ogen niet en horen niet thuis in stadions. Maar..

"Kut kanker Joden" moet in mijn ogen kunnen. Punt 1 roepen de supporters zich dat zelf over zich af met hun Israelische vlaggen en punt 2 zie ik niet in dat dit erger zou zijn dan "Kut kanker boeren" om maar eens wat te noemen.

"Silvie Meis is een hoer" boeit dan weer voor geen meter. Dat wijf wist waar ze aan begon toen ze zich door v/d Vaart liet palen. Is er ooit een wedstrijd van Man. Utd. of Real Madrid stilgelegd vanwege spreekkoren over Victoria Beckham? Ik dacht het niet. Is Groningen - NAC afgelopen zondag stilgelegd na de spreekkoren over de moeder van Anthony Lurling? Ook niet dus op dat gebied moeten ze niet huilen in Amsterdam. Hoeveel scheidsrechters hebben in Breda de wedstrijden gestaakt na een aanhoudend "Hij gaat de singel in" ten tijde dat NAC nog aan de Beatrixstraat speelde? Niet 1! "Schop schop schop ze neer, schop die boeren neer" leidde nooit tot enig gezeik. "Het had zijn nek moeten wezen" evenmin dus waar maakt men zich druk om..


Ik vind dat wettelijk alle uitspraken zouden moeten mogen. Ik praat uitspraken als 'alle joden aan het gas' niet goed maar vind dat de wettelijke vrijheid van meningsuiting nooit en te nimmer beteugeld mag worden van overheidswege. Enige uitzondering hierop zijn uitspraken die naar redelijkheid en billijkheid een 'call to action'omvatten en direct tot het plegen van strafbare feiten aansporen.

Ik vind WEL dat de KNVB volgens de geldende fatsoensnormen een beperking op de spreekkorens mag en moet invoeren.

Zelf heb ik met verschillende uitspraken meer of minder moeite.

1.Algemene uitspraken: kut kanker joden, kakkerlakken, boeren, kanker rotterdammers etc. Hier heb ik weinig moeite mee.

2.Specifieke uitspraken naar spelers en/of scheidsrechters. Hier heb ik een soort van gradatie. 'Luinge, vriend van de joden' is OK. 'Louis heeft een kankerwijf' is verre van OK.

3.Uitspraken naar mensen die niks met het voetbal te maken hebben vind ik eigenlijk ook niet kunnen. Sylvie Meis speelt niet voor Ajax en heeft er niks mee te maken, die hoort er ook niet bij betrokken worden.

Nogmaals. Ik vind dat de KNVB best wel streng tegen bepaalde uitspraken mag optreden maar dit moet:

a. NIET van overheidswege
b. naar redelijkheid gebeuren...dus niet gelijk stilleggen omdat Luinge uitgescholden wordt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-09-2004 19:00 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 september 2004 10:54 schreef BurZum het volgende:
Vreemd genoeg heb ik niets gelezen over spreekkoren tijdens Utrecht - Nec. Daar was van Egmond toch ook flink de lul.

Ik snap dat gezeik ook niet zo. Net of de supporters van Ajax van die lieverdjes zijn.
ADO krijgt het net zo hard terug als ze in de Arena spelen.

WIJ SCHIJTEN ALLEMAAL OP NECNECNECNECNEC


De Ajacieden zijn schijnheilige tyfuslijers.

Rotterdam, kanker stad
In de oorlog lag je plat

etc. behoren tot hun standaard reportoire. Ik heb er geen moeite mee maar ze moeten niet gaan janken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 14-09-2004 19:04 by Immortella Profiel van Immortella

Ik ben het zowaar met je eens. Sterk uiteengezet met goede argumenten. Maar... Toch heb ik wel een kleine aanvulling, ik vind dus niet dat dingen als 'Hamas, alle joden aan het gas' zouden moeten kunnen. Als overal hetzelfde woordje voor wordt gezet (kut/kanker-rotterdammers/joden/etc.) maakt het me niet zo veel uit, maar deze specifieke verwijzing vind ik wat ver gaan.

Edit: Net als dit dus:
quote:
Rotterdam, kanker stad
In de oorlog lag je plat


Ik kan er zelf niet van wakker liggen (van beide uitspraken niet), maar dit is wel heel ver verwijderd van alles wat met voetbal te maken heeft.

Verder snap ik de uitspraak 'Luinge, vriend van de joden' helemaal niet. Ik vind 't een klootzak en hij fluit absoluut niet pro-Ajax. . Maar dit terzijde.

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 14-09-2004 19:07]


..."Hate can only create more hate"...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-09-2004 19:07 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 september 2004 19:04 schreef Immortella het volgende:
Ik ben het zowaar met je eens. Sterk uiteengezet met goede argumenten. Maar... Toch heb ik wel een kleine aanvulling, ik vind dus niet dat dingen als 'Hamas, alle joden aan het gas' zouden moeten kunnen. Als overal hetzelfde woordje voor wordt gezet (kut/kanker-rotterdammers/joden/etc.) maakt het me niet zo veel uit, maar deze specifieke verwijzing vind ik wat ver gaan.



Persoonlijk vind ik dit soort uitspraken not done. Ik vind alleen dat de overheid geen recht heeft om dergelijke beperkingen op te leggen.

De KNVB daarentegen wel. Wanneer je in een stadion zit, zit je niet op publiek terrein maar op een particulier terrein die haar eigen regels en gebruiken mag hanteren.
quote:

Verder snap ik de uitspraak 'Luinge, vriend van de joden' helemaal niet. Ik vind 't een klootzak en hij fluit absoluut niet pro-Ajax. . Maar dit terzijde.


Luinge moet gewoon oprotten. Het is gewoon een slechte scheids!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 14-09-2004 19:10 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 14 september 2004 19:07 schreef Chelman het volgende:
Persoonlijk vind ik dit soort uitspraken not done. Ik vind alleen dat de overheid geen recht heeft om dergelijke beperkingen op te leggen.

De KNVB daarentegen wel. Wanneer je in een stadion zit, zit je niet op publiek terrein maar op een particulier terrein die haar eigen regels en gebruiken mag hanteren.


Op die manier ben ik het met je eens. Maar als de ADO'ers sportief waren geweest, waren ze er zelf mee gekapt. Net zoals elke zichzelf (en de tegenstander) respecterende voetbalclub zou moeten doen wanneer de eigen supporters zich schuldig maken aan zodanige spreekkoren.

quote:
Luinge moet gewoon oprotten. Het is gewoon een slechte scheids!


Dát is wel een feit.


..."Hate can only create more hate"...


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 14-09-2004 19:19 by Manifest Profiel van Manifest

Voetbalsupporters, de moderne barbaren!

Er moet trouwens niet zo gezeurd worden over de spreekkoren, aangezien het toch niet serieus is.

[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 14-09-2004 19:22]


F*ck hippies


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 14-09-2004 19:49 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 14 september 2004 19:04 schreef Immortella het volgende:
Ik ben het zowaar met je eens. Sterk uiteengezet met goede argumenten. Maar... Toch heb ik wel een kleine aanvulling, ik vind dus niet dat dingen als 'Hamas, alle joden aan het gas' zouden moeten kunnen.



Van de zijde van ajax mag echter wel "Steek je mes in het vlees van een kanker Hagenees" en "Liever kanker in de keel dan de kleuren groen en geel (zoiets)geroepen worden en daar hoor je niemand over.

Bovendien vinden ze zichzelf de superjoden, dan vraag je er wel om, he?


HEB JIJ OOK ZO'N HEKEL AAN DIE CLUB UIT AMSTERDAM?
SCHOP ZE OP DIE NEUZEN ZO HARD ALS JE MAAR KAN!
WANT HET LEVEN DUURT MAAR EVEN EN DIE NEUZEN GAAN ERAAN!

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 14-09-2004 20:22]


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 14-09-2004 21:37 by arrebar (Speciaal lid) Profiel van arrebarhttp://www.asbestmetal.nl

Het is gewoon opvallend dat net nu Ado gelijk speelt tegen Ajax het ineens een hot item. Vorig jaar heb ik op mijn werk heel veel van die koren door de radio kunnen horen en toen hoorde je er niks over.
Overgens stonden 20 van die spreekkoren vandaag in de krant.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 15-09-2004 8:13 by Heiden Profiel van Heiden

Wat een gezeur. Gewoon omdat het weer over Ajax ging. Sylvie Meis is ook gewoon een hoer. Die Amsterdammers noemen zich Joden, hebben overal Davidssterren enzo, maar als er leuzen over Joden worden geroepen is het weer anti-semitisme. De leuzen gaan in dit geval gewoon over Ajax en niet over Joden in het algemeen.
Wat me helemaal stoort is dat de tweede kamer zich nu hiermee bezighoudt. Hebben die gasten dan echt niks beter te doen dan zich lopen druk te maken over wat er geroepen word bij een voetbalwedstrijd? Sjezus, wat schaam ik me soms om een Nederlander te zijn, wat een zielige vertoning. Er worden elke week in tientallen stadions de meest kwetsende dingen geroepen over alles en iedereen. Frappant dat altijd als er een rel ontstaat over spreekkoren deze waren gericht aan Ajax.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-09-2004 9:34 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 september 2004 8:13 schreef Heiden het volgende:
Er worden elke week in tientallen stadions de meest kwetsende dingen geroepen over alles en iedereen.


ja, en wat denk je dat er bij de amateurs allemaal wordt geroepen? (of bij ander sporten).

ik zie het zo: als je een "publiek" figuur bent dan heb je veel voordelen, maar ook enkele nadelen. leer er maar mee te leven.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 15-09-2004 12:53 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ik verheug me nu al op de thuiswedstrijd tegen ajax


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 15-09-2004 21:49 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

Ajax 1-0 achter.

Wel een beauty van een doelpunt trouwens !


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 15-09-2004 22:31 by Mies Profiel van Mieshttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 14 september 2004 10:22 schreef Judge M. het volgende:
Ten dele als je het mij vraagt. Uitspraken die bij de wet verboden zijn ("Joden aan het gas") kunnen in mijn ogen niet en horen niet thuis in stadions. Maar..

"Kut kanker Joden" moet in mijn ogen kunnen. Punt 1 roepen de supporters zich dat zelf over zich af met hun Israelische vlaggen en punt 2 zie ik niet in dat dit erger zou zijn dan "Kut kanker boeren" om maar eens wat te noemen.

"Silvie Meis is een hoer" boeit dan weer voor geen meter. Dat wijf wist waar ze aan begon toen ze zich door v/d Vaart liet palen. Is er ooit een wedstrijd van Man. Utd. of Real Madrid stilgelegd vanwege spreekkoren over Victoria Beckham? Ik dacht het niet. Is Groningen - NAC afgelopen zondag stilgelegd na de spreekkoren over de moeder van Anthony Lurling? Ook niet dus op dat gebied moeten ze niet huilen in Amsterdam. Hoeveel scheidsrechters hebben in Breda de wedstrijden gestaakt na een aanhoudend "Hij gaat de singel in" ten tijde dat NAC nog aan de Beatrixstraat speelde? Niet 1! "Schop schop schop ze neer, schop die boeren neer" leidde nooit tot enig gezeik. "Het had zijn nek moeten wezen" evenmin dus waar maakt men zich druk om..
helemaal mee eens



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-09-2004 22:54 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 15 september 2004 21:49 schreef NecRobert het volgende:
Ajax 1-0 achter.

Wel een beauty van een doelpunt trouwens !


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 16-09-2004 11:19 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Nedved is nou eenmaal koning, wat een heersch voetballer is dat. Mijn favoriet in ieder geval.

AS Roma waarschijnlijk uit de CL

En vanavond weer naar het stadion voor: FCU - Dierentuin.




Jebes
Usericon van Jebes
Posted 16-09-2004 11:23 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 16 september 2004 11:19 schreef BurZum het volgende:
Nedved is nou eenmaal koning, wat een heersch voetballer is dat. Mijn favoriet in ieder geval.

AS Roma waarschijnlijk uit de CL

En vanavond weer naar het stadion voor: FCU - Dierentuin.





Uit de CL? Das wel bizar, ik had gedacht dat de 3 punten naar Dinamo zouden gaan plus dat Roma een fikse boete zou moeten betalen en klaar was Kees. Ik zou het behoorlijk jammer vinden als Roma uit de CL gezet zou worden


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 16-09-2004 11:27 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 16 september 2004 11:23 schreef Jebes het volgende:
Uit de CL? Das wel bizar, ik had gedacht dat de 3 punten naar Dinamo zouden gaan plus dat Roma een fikse boete zou moeten betalen en klaar was Kees. Ik zou het behoorlijk jammer vinden als Roma uit de CL gezet zou worden


Ik weet ook niet zeker of het gebeurt, maar de kans is vrij groot. Twee jaar terug ging het namelijk ook al fout tijdens de wedstrijd tegen Galatasaray.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 16-09-2004 11:30 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 16 september 2004 11:27 schreef BurZum het volgende:
Ik weet ook niet zeker of het gebeurt, maar de kans is vrij groot. Twee jaar terug ging het namelijk ook al fout tijdens de wedstrijd tegen Galatasaray.


Dat is wel zo ja, toen kwamen ze er met een (behoorlijk hoge) boete vanaf. Ik mag hopen dat ze niet uit de CL gegooid worden, ik vind AS Roma wel een leuk elftal hebben


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-09-2004 11:45 by Chelman Profiel van Chelman

Reken maar gerust op een, terechte, diskwalificatie in dit seizoen en waarschijnlijk ook nog eens een, terechte, uitsluiting voor volgend seizoen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 16-09-2004 13:10 by altx Profiel van altx

quote:
Op 16 september 2004 11:19 schreef BurZum het volgende:
(...)
AS Roma waarschijnlijk uit de CL

(...)



Wat? Waarom dan? Wat heb ik gemist? (Ik heb deze week geen voetbal gekeken.)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 16-09-2004 13:12 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 16 september 2004 13:10 schreef altx het volgende:
Wat? Waarom dan? Wat heb ik gemist? (Ik heb deze week geen voetbal gekeken.)


Roma-Kiev gestaakt na bekogelen Frisk

15/9/2004 22:34

AS Roma-Dinamo Kiev kende een negatieve primeur. Voor het eerst in de CL-historie werd een duel gestaakt wegens het bekogelen van een arbiter.

Scheidsrechter Frisk kreeg bij het opzoeken van de kleedkamer in de rust de nodige voorwerpen naar zijn hoofd gegooid. Een daarvan raakte de Zweedse arbiter dusdanig dat hij zich onder medische behandeling moest stellen. In Rome leidde Dinamo Kiev bij rust met 1-0 door een goal van Gavrancic.

Frisk moest het ontgelden, omdat hij in de blessuretijd van de eerste helft Phillipe Mexes een rode kaart had voorgehouden. De Franse verdediger van AS Roma had zich in de ogen van Frisk te veel laten gaan in een duel met Kiev-aanvaller Maris Verpakovskis.




MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 16-09-2004 13:17 by MetalgirlOphelia Profiel van MetalgirlOphelia

Ado-supporters zijn het gaafst van allemaal


Kankerlul


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen