IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinnig en soms ook minder zinnig nieuws, deel VI Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-08-2004 18:45 by Chelman Profiel van Chelman

Zo dan.

Naar aanleiding van de discussie over de TAOM subsidie in deel V van dit topic:

-------------


Het moge duidelijk zijn dat ik tegen subsidies in het algemeen ben. Edoch:

Ik kan echter inkomen in wat de achtergronden van een dergelijke subsidie zijn. Het gaat er specifiek om het uitbesteden van laagsgeschoold werk die weinig toegevoegde waarde creeërt naar ontwikkelingslanden. Achtergrond van die gedachte is dat je als land niet zou moeten willen concurreren met die landen op gebied van laaggeschoolde arbeid. Je moet als land/regio/EU juist nieuwe vormen van arbeid creeren die WEL veel meer toegevoegde waarde leveren en waardoor je wel op lange termijn kan concureren. Een dergelijke subsidie creeërt investeringsruimte om dat te doen. Veel bedrijven zouden ZEER graag in de befaamde 'kenniseconomie' en aanverwante zaken willen investeren maar kunnen dit moeilijk doen. Waarom zouden ze dit willen doen? Hooggeschoolde werk levert meer toegevoegde waarde en dus indirect winst per geleverde inspanning. Maar nogmaals, het vinden van de investeringsruimte daarvoor is moeilijk, met name in het MKB. Daar is die subsidie voor bedoeld.

Daarnaast stimuleer je, op de juiste manier, de ontwikkelingslanden die dus in potentie enorme afzetgebieden voor je producten kunnen gaan zijn. Met 'de juiste manier' bedoel ik stimuleren door middel van het uitreiken van een hengel i.p.v. door middel van het uitreiken van vis.

Waarom is het stimuleren van ontwikkelingslanden een goede zaak? Een woord: afzetgebieden. Oh ja en nog iets: de knuffelaars zijn blij dat je de arme Afrikaantjes helpt. Wat is de markt toch een mooi mechanisme! WIN-WIN

Historisch is gebleken dat het uitbesteden van laaggeschoold werk aan ontwikkelingsgebieden een positief resultaat levert. Bedenk dat toen Spanje, Portugal, Griekenland en Ierland toetraden zij er toen in vele gevallen economisch slechter voostonden dan de nu nieuw toegetreden landen. Het stimuleren van die gebieden heeft ervoor gezorgd dat (iig Ierland en Spanje) nu tot de meest dynamische economieën van Europa toebehoren. Nu heeft de subsidieregeling in kwestie bij mijn weten geen betrekking op de nieuw toegetreden landen maar enkel op ontwikkelingslanden maar de voorbeeld van Spanje en zo illustreert wel goed waarom het goed is om je partners te stimuleren.

Ik ben het wel eens dat het op individueel niveau lullig lijkt om geen werk te kunnen vinden terwijl er zo'n regeling bestaat. Bedenk wel dat beleid niet op individueel niveau bestaat. De enige reden waarom er nu allerlei 2e kamer gasten over dit beleid vallen is omdat zij graag in tijden van bezuinigingen ook laten zien hoe zij zich bekommeren om de 'gewone man'. Ze weten heel goed dat de totale bedragen die met deze TAOM regeling gemoeid zijn vrij klein zijn en dat de uiteindelijke resultaat (ondanks de door mij geschetste theorietische voordelen) vrij klein zijn....daarom kunnen ze nu moord en brand roepen en bnouspunten bij het volk scoren.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 11-08-2004 18:49 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

Maar Chelman, als je laaggeschoold werk verplaatst naar ontwikkelingslanden dan zullen de mensen daar nooit veel op verdienen. Ondanks dat het inkomen daar wat stijgt zullen die mensen nooit genoeg verdienen om onze dure 'westerse' producten te kopen. Op welke manier wordt er voor ons (westerse landen) dan een afzetmarkt gecreëerd?



Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-08-2004 18:53 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 11 augustus 2004 18:49 schreef Jebes het volgende:
Maar Chelman, als je laaggeschoold werk verplaatst naar ontwikkelingslanden dan zullen de mensen daar nooit veel op verdienen. Ondanks dat het inkomen daar wat stijgt zullen die mensen nooit genoeg verdienen om onze dure 'westerse' producten te kopen. Op welke manier wordt er voor ons (westerse landen) dan een afzetmarkt gecreëerd?



Die banen zijn voor ons laaggeschoold maar in vergelijking met de banen die daar nu de boventoon voeren (rijstveldje van 3 bij 3 bebouwen, bakstenen plakken etc.) zijn ze 'hoog'geschoold. Je kan moeilijk in een stap van een subsitence farming community een op IT diensteverlening gebasseerde community maken.

Het is een proces van groei en vooruitgang. Zoals ik zei gebeurde dit eerder in Spanje, Ierland en zo maar ook buiten Europa in landen zoals Brazilië waar de economische groei exponentieel toenam toen veel Europese en US bedrijven hun productie daar naar toe uitbesteedden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 11-08-2004 18:56 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

Maar om nou zoals in veel gevallen de productie naar China te verhuizen... hou het dan bij de landen die net zijn toegetreden......


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-08-2004 19:00 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 11 augustus 2004 18:56 schreef Spirit In Black het volgende:
Maar om nou zoals in veel gevallen de productie naar China te verhuizen... hou het dan bij de landen die net zijn toegetreden......


Daar is die subsidie niet voor bedoeld...

Daar kan je beter de 'mid-geschoolde' functies uitbesteden.

China kan je overigens maar het beste te vriend houden. Alle anti-Amerikanen gaan over 40 jaar over China kankeren aangezien zij dan de grootste wereldmacht zijn.

edit: Wat niet wegneemt dat je de precieze invulling van die subsidie wel zo doeltreffend mogelijk zou moeten maken. Ik probeerde alleen aan te geven wat volgens mij de macro overwegingen waren bij het instellen daarvan en wat de voordelen van de regeling zijn. Maar in zekere zin heb je wel gelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 11-08-2004 19:03]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 19:03 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 11 augustus 2004 19:00 schreef Chelman het volgende:
Daar is die subsidie niet voor bedoeld...

Daar kan je beter de 'mid-geschoolde' functies uitbesteden.

China kan je overigens maar het beste te vriend houden. Alle anti-Amerikanen gaan over 40 jaar over China kankeren aangezien zij dan de grootste wereldmacht zijn.


waarschijnlijk zullen dan vooral amerikanen over china gaan kankeren (als het daar bij blijft).
dek jij dat amerika het pikt als ze niet meer numero uno zin????

verder: waar baseer jij het op dat china nummer een gaat worden? dat land is allang in elkaar gestort of ten onder gegaan aan zijn eigen vervuiling en menseproductie.



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 11-08-2004 19:15 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

quote:
Op 11 augustus 2004 19:03 schreef attila_de_hun het volgende:


verder: waar baseer jij het op dat china nummer een gaat worden? dat land is allang in elkaar gestort of ten onder gegaan aan zijn eigen vervuiling en menseproductie.




daar hebben ze zo hun eigen creatieve oplossingen voor vrees ik......


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-08-2004 19:15 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 11 augustus 2004 19:03 schreef attila_de_hun het volgende:
waarschijnlijk zullen dan vooral amerikanen over china gaan kankeren (als het daar bij blijft).
dek jij dat amerika het pikt als ze niet meer numero uno zin????

verder: waar baseer jij het op dat china nummer een gaat worden? dat land is allang in elkaar gestort of ten onder gegaan aan zijn eigen vervuiling en menseproductie.


Hahaha, China is de snelst groeiende economie. Afgelopen jaar viel het tegen, 'slechts' 9% groei. China kent discipline, mensen zeiken daar niet om 'mensenrechten', werktijden, of wat dan ook. China heeft 1 miljard hard werkende mensen, koopt al het Europese staal op, lokt alle bedrijvigheid uit de Westerse wereld naar China enz. Mijn beste, China wordt het nieuwe Amerika, maar dan met een andere cultuur, een cultuur waar links nog meer over kan zeiken.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 11-08-2004 19:19 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 11 augustus 2004 18:53 schreef Chelman het volgende:
Die banen zijn voor ons laaggeschoold maar in vergelijking met de banen die daar nu de boventoon voeren (rijstveldje van 3 bij 3 bebouwen, bakstenen plakken etc.) zijn ze 'hoog'geschoold. Je kan moeilijk in een stap van een subsitence farming community een op IT diensteverlening gebasseerde community maken.

Het is een proces van groei en vooruitgang. Zoals ik zei gebeurde dit eerder in Spanje, Ierland en zo maar ook buiten Europa in landen zoals Brazilië waar de economische groei exponentieel toenam toen veel Europese en US bedrijven hun productie daar naar toe uitbesteedden.


Hmmm ok, dan is het dus investeren in een gebied wat zich tot een potentieel afzetgebied kan ontwikkelen.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 19:27 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 11 augustus 2004 19:15 schreef Misanthrope het volgende:
Hahaha, China is de snelst groeiende economie. Afgelopen jaar viel het tegen, 'slechts' 9% groei. China kent discipline, mensen zeiken daar niet om 'mensenrechten', werktijden, of wat dan ook. China heeft 1 miljard hard werkende mensen, koopt al het Europese staal op, lokt alle bedrijvigheid uit de Westerse wereld naar China enz. Mijn beste, China wordt het nieuwe Amerika, maar dan met een andere cultuur, een cultuur waar links nog meer over kan zeiken.



Volgens zal er maar een vooral over zeiken en dat is rechts amerika.
En de chinezen leven niet meer in isolatie, ze weten dat het ook anders kan. Dus al die bewonderingswaardige eigenschappen die jij geeft kunnenop een bepaald moment ook omslaa als het chinese gepeupel wat meer rechten wil.(en een fikse burgeroorlog op gang brengen bijvoorbeeld).


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-08-2004 19:33 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 11 augustus 2004 19:27 schreef attila_de_hun het volgende:
Volgens zal er maar een vooral over zeiken en dat is rechts amerika.
En de chinezen leven niet meer in isolatie, ze weten dat het ook anders kan. Dus al die bewonderingswaardige eigenschappen die jij geeft kunnenop een bepaald moment ook omslaa als het chinese gepeupel wat meer rechten wil.(en een fikse burgeroorlog op gang brengen bijvoorbeeld).
Chinezen geven een andere betekenis aan 'vrijheid' dan wij Europeanen. Ik betwijfel of de Chinezen zich door het Europeaans vrijheidsdenken laten beinvloeden, Chinezen zijn simpelweg anders.
Overigens zal China zijn macht proberen uit te breiden en zal dat niet zachtzinnig gaan. Iedereen die nu al kritiek op het Amerikabeleid in Irak heeft, zal zeker kritiek hebben op het beleid dat China zal voeren.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 11-08-2004 19:45 by Manifest Profiel van Manifest

Wacht eerst maar eens af of de economie van China niet instort..... Is al uit meerdere onderzoeken gebleken dat, dat een zeer grote kans is.


F*ck hippies


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 19:51 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 11 augustus 2004 19:33 schreef Misanthrope het volgende:
Overigens zal China zijn macht proberen uit te breiden en zal dat niet zachtzinnig gaan. Iedereen die nu al kritiek op het Amerikabeleid in Irak heeft, zal zeker kritiek hebben op het beleid dat China zal voeren.


Hoe doen ze dat dan?

Noorden--> Rusland: geen kleine jongen, zeker niet met Poetin (of een Poetin-achtig type)

Zuiden--> India: kernbommen
Pakistan: Zie India

Dan heb je het wel gehad.


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 11-08-2004 19:59 by filosofem Profiel van filosofem

http://nu.nl/news.jsp?n=376597&c=10

En raad eens bij wie de televisie sinds vanochtend niets meer doet?


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 11-08-2004 20:01 by Manifest Profiel van Manifest

Weinig nieuws onder de zon dus..

Oproep aan VS om Najaf te verlaten


BAGDAD, 11 AUG. De Iraakse vice-president Ibrahim Jaafari heeft de Amerikaanse troepen gevraagd zich uit Najaf terug te trekken en de beteugeling van de shi'itische opstand over te laten aan Iraakse eenheden.

Jaafari, van shi'itische huize, deed zijn oproep vanochtend op de Arabische zender Al-Jazira. ,,Ik roep de multinationale troepen op om Najaf te verlaten opdat er alleen Iraakse troepen blijven'', zei hij. ,,Iraakse troepen kunnen Najaf besturen ten einde het geweld in de stad te stoppen, die heilig is voor alle moslims.'' Volgens Jaafari moet de interim-regering ,,de politieke brug'' openhouden naar de radicale shi'itische leider Al-Sadr en zijn aanhang. Eerder poogde premier Iyad Allawi Al-Sadr over te halen tot een politieke oplossing, maar die poging lijkt gestrand door de opgelaaide gevechten met de Amerikanen.

Ook vanochtend werd in Najaf gevochten tussen Amerikaanse militairen en aanhangers van Al-Sadr, maar volgens ooggetuigen waren de schermutselingen minder intensief dan in de afgelopen dagen. Een Amerikaanse legerofficier sprak evenwel van ,,een stilte voor de storm''. Gisteren gingen Amerikaanse soldaten de wijk in waar de strijders van Al-Sadr zich hebben verschanst, en riepen zij per megafoon iedereen op de wapens neer te leggen en te vertrekken of de dood onder ogen te zien. Al-Sadr reageerde vanochtend met de oproep aan zijn aanhangers door te vechten, ,,zelfs als jullie mij zullen zien als een gevangene of als een (gedode) martelaar''.

Ook vanuit de sh'itische wijk Sadr-City van de hoofdstad Bagdad werden vanochtend nieuwe gevechten gemeld. Volgens de Iraakse regering zijn door granaatbeschietingen van shi'itische strijders daar veertien burgers gedood. Ook in andere steden zijn in gevechten tussen Amerikaanse troepen en shi'itische opstandelingen doden gevallen - in totaal ten minste dertig, aldus het ministerie van Gezondheid.

Bij een bomaanslag op een markt ten noordoosten van Bagdad werden zes mensen gedood. Ten zuiden van Bagdad werd een functionaris van de fundamentalistische, shi'itische Opperste raad voor de Islamitische Revolutie in Irak (SCIRI), doodgeschoten.

Afgelopen nacht werden twee mortiergranaten afgevuurd op het hoofdkwartier van de Nederlandse troepen in Zuid-Irak. Ze kwamen buiten de omheining terecht en er was geen schade. (AFP, Reuters)





F*ck hippies


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-08-2004 20:23 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 11 augustus 2004 19:27 schreef attila_de_hun het volgende:
Volgens zal er maar een vooral over zeiken en dat is rechts amerika.



Ik weet niet wat rechts en links hier mee te maken heeft UIteraard gaat ook Amerika kankeren. Nu wordt er op Amerika gekankerd omdat ze numero uno zijn*, dat is nu eenmaal een menselijke eigenschap om te kankeren op diegene die beter doet dan jij. Als China ooit numero uno wordt betekent dat dat VS dat vanzelfsprekend niet meer is en ook zij gaan dan kankeren.


*overigens zijn ze uniek in dat ze numero uno geworden zijn zonder andere landen aan te vallen en overheersen


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 20:31 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 11 augustus 2004 20:23 schreef Chelman het volgende:
Ik weet niet wat rechts en links hier mee te maken heeft


Iemand begon over links. vandaar. streep anders "rechts " maar door.

Ik had anders graag van jou gehoord 1. waarom China #1 gaat worden en voral 2. hoe ze dat gaan doen.
(


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-08-2004 20:45 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

in rusland en het voormalig oostblok kon een overgang van communisme naar kapitalisme alleen maar snel verlopen omdat 80% van het werk uit industrie bestond.
china daarintegen heeft 80% landbouw hierdoor is het mogelijk langzaam naar een kapitalistisch systeem te gaan. (bron: docu op ned 2)

in china komen de vrijheden heel langzaam, en de welvaard stijgt ook, er is alleen nog weinig politieke vrijheid. Maar als een beetje geven wil de bevolking alle vrijheid en zal er een revolutie komen en het land 1 grote chaos worden(net zoals rusland).


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-08-2004 21:12 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 11 augustus 2004 20:23 schreef Chelman het volgende:
Ik weet niet wat rechts en links hier mee te maken heeft UIteraard gaat ook Amerika kankeren. Nu wordt er op Amerika gekankerd omdat ze numero uno zijn*, dat is nu eenmaal een menselijke eigenschap om te kankeren op diegene die beter doet dan jij. Als China ooit numero uno wordt betekent dat dat VS dat vanzelfsprekend niet meer is en ook zij gaan dan kankeren.


*overigens zijn ze uniek in dat ze numero uno geworden zijn zonder andere landen aan te vallen en overheersen


Dat ligt er maar net aan wat jouw definitie van "numero uno" is..

In mijn ogen is Amerika verre van "numero uno". Het welvaartpeil moge dan wel hoog zijn, is het welzijnspeil dat ook?

Amerika heeft het hoogste percentage welvaartziekten ter wereld, in de grote steden wereldwijd ongeëvenaard hoge percentages ernstige misdaden etc etc etc.

Ook is het in mijn ogen één van de landen waar nog een sterke "klassenscheiding" is, zowel tussen arm en rijk als tussen blank en zwart.

Het liberalisme is imho in Amerika dan ook "ietwat" doorgeschoten.. Maar ja, ik ben dan ook geen republikein

En "numero uno" geworden zonder andere landen aan te vallen en overheersen? Laat me niet lachen zeg..

Ze hebben schijt aan internationale verdragen en doen er alles aan om hun zin door te drijven.

Amerika ziet zichzelf graag als "de grote Verlosser" die andere (in hun ogen "foute") landen Het Grote Goed, vrijheid en democratie en "the american dream" koste wat het kost door de strot wil rammen, voornamelijk om marktpotentiëel te verzilveren.

Met die vrijheid & democratie is het niet zo best gesteld, en "the american dream" is niet mijn droom.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-08-2004 21:35 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 11 augustus 2004 21:12 schreef Snaack het volgende:
Amerika heeft het hoogste percentage welvaartziekten ter wereld, in de grote steden wereldwijd ongeëvenaard hoge percentages ernstige misdaden etc etc etc.



MIsdaadcijfers die wellicht hoger zijn dan in Europa, ja. Hoger dan in steden als Mexico City etc. zijn ze zeker niet. Wereldwijd gaat dus niet op.


quote:

Ook is het in mijn ogen één van de landen waar nog een sterke "klassenscheiding" is, zowel tussen arm en rijk als tussen blank en zwart.



Dit gaat dus niet op. Er is daar een duidelijke(re) stratificering, zekers. HEt hele land is er echter op gebouwd om mensen te stimuleren om vooruit te komen. Die verschillen dienen als een stimulans. Als je het daar ver schopt hetzij financieel, hetzij maatschappelijk, wetenschappelijk of wat dan ook wordt je gewardeerd. In Europa speelt afkomst en achternaam nog steeds een veel grotere rol ongeacht hoe rijk, of anderzijds succesvol je bent.


quote:

Het liberalisme is imho in Amerika dan ook "ietwat" doorgeschoten.. Maar ja, ik ben dan ook geen republikein



Liberalisme is daar helaas na Roosevelt flink beteugeld wat pas in de jaren 80 weer enigszins hersteld is en nu weer te lijden heeft onder vrij centralistische neigingen van de federale overheid.

quote:

En "numero uno" geworden zonder andere landen aan te vallen en overheersen? Laat me niet lachen zeg..



Ze zijn numero uno geworden door hun harde werk en het gezeik wat Europa over zichzelf opriep in begin van de 20ste eeuw. Tot de WOs hebben zij zich nooit echt actief beziggehouden met internationale politiek.....


quote:

Ze hebben schijt aan internationale verdragen en doen er alles aan om hun zin door te drijven.

Amerika ziet zichzelf graag als "de grote Verlosser" die andere (in hun ogen "foute") landen Het Grote Goed, vrijheid en democratie en "the american dream" koste wat het kost door de strot wil rammen, voornamelijk om marktpotentiëel te verzilveren.



Tsja....zij zien zichzelf Grote Verlosser? Waarom hoor ik dan allerlei Europeanen regelmatig roepen dat ze hun 'verantwoordelijkheid moeten nemen' en zich ergens moeten inmengen wanneer ze dat niet doen? Als ze ergens ingrijpen is het niet goed en als ze ergens niet ingrijpen doen ze het ook fout.

De Europese landen proberen (terecht) hun macht op de VS uit te oefenen maar het lukt niet omdat ze nu eenmaal niet machtig genoeg zijn. Als Europa machtig genoeg zou zijn om zonder de VS beslissingen te nemen zouden ze dat ook (terecht) doen....maar ze zijn het niet......


quote:

Met die vrijheid & democratie is het niet zo best gesteld, en "the american dream" is niet mijn droom.


Iedereen roept altijd "the american dream" is niet mijn droom...maar iedereen hanteert daar zijn eigen definitie voor. Mijn definitie is die van de rebellerende colonisten in 1776 namelijk dat van individuen die graag hun leven willen inrichten zoals zij dat willen met zo weinig mogelijk overheidsinvloed en zonder oneerlijke belastingheffing. Die droom is zeker mijn droom.

Typerend is dat de rebellie van de colonisten tegen Engeland juist door een belasting veroorzaakt is.... (Boston Tea Party)



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 11-08-2004 22:34 by filosofem Profiel van filosofem

Politie speurt op internet naar voetbalvandalen

Uitgegeven: 11 augustus 2004 17:00

AMSTERDAM - De politiekorpsen van IJsselland en Noord- en Oost Gelderland hebben rechercheurs in dienst die op internet speuren naar activiteiten van gewelddadige voetbalsupporters in de regio. Het gaat daarbij om fans van de clubs FC Zwolle, AGOVV uit Apeldoorn en Go Ahead Eagles uit Deventer.

"De korpsen werken intensief samen waar het voetbalgeweld en vooral het voorkomen daarvan betreft", zegt districtchef Bert Westland van de politie Noord- en Oost Gelderland. De informatie die de rechercheurs vergaren, moet de politie een goed inzicht geven in de activiteiten van de supporters. Zodoende kan tijdig voldoende personeel worden ingezet.


Woordvoerder Anton de Ronde laat weten dat bij een wedstrijd tussen Go Ahead Eagles en FC Zwolle in het voorjaar de politie vooraf met meer mensen op de been was om potentiële ongeregeldheden in de kiem te smoren.

De internetactiviteiten vallen onder de verantwoordelijkheid van de afzonderlijke politieregio's. Het Korps Landelijke Politie Diensten heeft ook internetrechercheurs in dienst. Zij houden zich niet specifiek bezig met voetbalvandalisme, maar meer met landelijke zaken als kinderporno, mensensmokkel en mogelijke terreurgroeperingen.

nu.nl

FC Zwolle hooligans. Hihi


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-08-2004 22:35 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Opassen chellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-08-2004 22:37 by Chelman Profiel van Chelman

Ik ben niet bang voor eerste divisie Hoolies.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 22:45 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

potverdikkeme, dat is echt een baantje voor mij. als politieagent een beetje de hele dag surfen. Waar kan ik solliciteren?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-08-2004 22:47 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 augustus 2004 22:45 schreef attila_de_hun het volgende:
potverdikkeme, dat is echt een baantje voor mij. als politieagent een beetje de hele dag surfen. Waar kan ik solliciteren?

hoezo? heb je ervaring met kinderporno op internet?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 22:48 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 11 augustus 2004 22:47 schreef ElitE het volgende:
hoezo? heb je ervaring met kinderporno op internet?


Ik weet niet. Is ZM kinderporno?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen