IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinnig en soms ook minder zinnig nieuws, deel VI Vorige pagina | Volgende pagina
webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 08-10-2004 20:36 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

Adje Vandenberg schildert.

De wereldberoemde gitarist van Vandenberg en Whitesnake zegt de muziek vaarwel en stort zich op zijn oude liefde: het schilderen. Ooit begon hij zo op de kunstacademie. Nu heet Adje Adriaan, is hij vader en zit hij liever alleen in zijn atelier dan op een podium in een vol stadion.

Schilderen... is dat niet een beetje saaie bezigheid voor een hardrocker?
‘Nee hoor. Ik deed het al mijn hele leven. Schilderen op mijn hotelkamer, na een concert bij voorbeeld. Nu dus thuis in mijn atelier. Ik luister er wel harde muziek bij.’
Je eigen muziek?
‘Nee, snoeiharde Wagner ofzo. Of fado, of blues. Zo’n beetje alles wat ik niet speelde.’
Waar gaan je schilderijen over?
‘Over wat ik voel. Toen ik nog toerde zag ik zoveel, iedere twee dagen een andere stad. Daar moest ik dan over schilderen. Zoals Da Dixie, over New Orleans. Daar zaten veel muzikanten op straat te spelen. Een kakofonie van geluid en kleur, maar allemaal trieste gezichten, Artiesten met beroepsmatige routine, die dixieland spelen voor toeristen. Doen wat ze geacht worden te doen. Daarvan werd ik somber. Mijn schilderijen hebben geloof ik een soort komisch-cynische melancholie.’
Melancholie? Dat hoor je nou niet meteen in je muziek.
‘Toch wel, in de ballads. Misschien niet in die oude ballads uit de jaren zeventig en tachtig, die zijn nogal pompeus en vierkant. Maar wel bijvoorbeeld in Do Angels Die uit 1995.’
Je kreeg bij Whitesnake last van je hand. Heb je daar nu geen last van bij het schilderen? ‘Nee. Gek genoeg kan ik gewoon schilderen, en andere dingen doen. Maar als ik een plectrum vasthoud, gaat het mis. Die snelle loopjes, die lukten op een gegeven moment niet meer. De juiste toon op de juiste plaats krijgen, werd al moeilijk. Ik moest steeds minimaler spelen. Er zit iets mis in een zenuw tussen mijn duim en wijsvinger. Maar bij het schilderen is het geen probleem.’

Een solo is als een explosie.
Schilderen blijft

Waarom heb je vroeger voor de muziek gekozen, en niet voor schilderen?
‘Ik koos voor schilderen! Daar verdiende ik ook wel wat mee. Ik dacht: die muziek daar kan ik geen droog brood mee verdienen. Dat was gewoon voor de fun. En toen kreeg ik opeens een platen- contract in Amerika aangeboden en ging het loos.’
Kun je hetzelfde kwijt in je schilderijen als in je muziek?
‘Nee, schilderen is een stuk persoonlijker. En daardoor ook enger. Het is geen showbusiness, weet je. Bij muziek heb je een hoop bombarie en geluid en licht. Je staat heel theatraal te doen. Dat is ook we! leuk hoor, maar schilderen staat dichterbij. Zit je lekker in je eentje te doen in je atelier.’
Maar wat doe je nu liever: een gItaarsolo in Here I go again met Whitesnake in een vol stadion of een schilderij maken?
‘De kick is even groot, eerlijk gezegd. Maar het is we! een heel ander lets. Zo’n solo in een concert is als een explosie. Dat gaat voorbij en komt niet meer terug, Schilderen duurt langer, en is blijvend. Meer zoals muziek componeren eigenlijk.’
Heb je al veel verkocht?
‘Ja, wel wat. Maar daar heb ik dan weer spijt van. Ik kan er niet zo goed afstand van doen. Ik probeer er niet te veel aan te hechten.’

bron: Volkskrant - 6/10/04


Oud Vuil.


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 09-10-2004 3:13 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 oktober 2004 20:36 schreef webblaster wim het volgende:
Adje Vandenberg schildert.

De wereldberoemde gitarist van Vandenberg en Whitesnake zegt de muziek vaarwel en stort zich op zijn oude liefde: het schilderen. Ooit begon hij zo op de kunstacademie. Nu heet Adje Adriaan, is hij vader en zit hij liever alleen in zijn atelier dan op een podium in een vol stadion.

Schilderen... is dat niet een beetje saaie bezigheid voor een hardrocker?
‘Nee hoor. Ik deed het al mijn hele leven. Schilderen op mijn hotelkamer, na een concert bij voorbeeld. Nu dus thuis in mijn atelier. Ik luister er wel harde muziek bij.’
Je eigen muziek?
‘Nee, snoeiharde CANNIBAL CORPSE ofzo. Of JUDGEMENT DAY, of OCCULT. Zo’n beetje alles wat ik niet kan spelen.’


bron: Volkskrant - 6/10/04



Ha, hij snapt het eindelijk !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-10-2004 13:55 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Dom wijf.

Nobelprijs-winnares: 'Aids is blank wapen'

De ontvanger van de Nobelprijs voor de Vrede 2004 is nog geen dag bekend, of ze is al in opspraak. Winnares Wangari Maathai uit Kenia is er namelijk van overtuigd dat de ziekte aids ontwikkeld is door westerse wetenschappers, als "biologisch wapen tegen het zwarte ras." Ze noemde de theorie dat het HIV-virus van apen naar mensen is overgesprongen een "blanke leugen."

Maathai, onderminister van milieu in Kenia, deed deze uitspraken in augustus van dit jaar tijdens een publiek optreden. Een anonieme functionaris van het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft haar uitlatingen nu onder de aandacht gebracht. Als bron gebruikte hij een verslag in het dagblad East African Standard van 31 augustus.

Eerder vanavond toonde Kofi Annan, secretaris-generaal van de Verenigde Naties, zich verheugd over het feit dat Maathai de Nobelprijs had gewonnen. Hij noemde haar "een kampioen van het milieu, van vrouwen, van Afrika en van iedereen die zich zorgen maakt over onze toekomstige veiligheid."

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 09-10-2004 13:56]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-10-2004 14:00 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ja en dat soort mensen krijgen dan weer geld .. VAN BLANKEN


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 09-10-2004 14:46 by grindcore Profiel van grindcore

Authorities: Girl attacked baby sitter with machete

BARSTOW, California (AP) -- An 11-year-old attacked her baby sitter with a machete during a struggle that included attempts by the girl to grab a baseball bat, a shovel and a BB gun, investigators said.

The girl fled on a bicycle after the attack but was arrested about an hour later and booked for investigation of assault with a deadly weapon, said Sgt. Doug Hubbard, of the San Bernardino County Sheriff's Department.

The 34-year-old sitter telephoned deputies after fending off the Tuesday attack and locking herself and the girl's 12-year-old sister in the bathroom of the Mojave Desert home, Hubbard said.

No serious injuries were reported.

The girl and the sitter had gotten into an argument over feeding a dog, and the girl began to beat and choke the animal, Hubbard said. The sitter tried to pry the girl off the dog.

The scuffle moved to the front yard, where the girl grabbed a shovel and then a baseball bat in an attempt to attack the woman, Hubbard said. The girl next found a BB gun, but the woman got it away from her, he said.

The altercation continued until the girl found the machete lying in the yard and began to chase the woman, who took refuge in the bathroom, Hubbard said.

Bron: cnn.com

[Dit bericht is gewijzigd door grindcore op 09-10-2004 14:47]


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 10-10-2004 12:26 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 oktober 2004 3:13 schreef judge paul het volgende:
Ha, hij snapt het eindelijk !


Hehehe.


Oud Vuil.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 10-10-2004 12:31 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 9 oktober 2004 13:55 schreef attila_de_hun het volgende:
Dom wijf.

Nobelprijs-winnares: 'Aids is blank wapen'

De ontvanger van de Nobelprijs voor de Vrede 2004 is nog geen dag bekend, of ze is al in opspraak. Winnares Wangari Maathai uit Kenia is er namelijk van overtuigd dat de ziekte aids ontwikkeld is door westerse wetenschappers, als "biologisch wapen tegen het zwarte ras." Ze noemde de theorie dat het HIV-virus van apen naar mensen is overgesprongen een "blanke leugen."

Maathai, onderminister van milieu in Kenia, deed deze uitspraken in augustus van dit jaar tijdens een publiek optreden. Een anonieme functionaris van het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft haar uitlatingen nu onder de aandacht gebracht. Als bron gebruikte hij een verslag in het dagblad East African Standard van 31 augustus.

Eerder vanavond toonde Kofi Annan, secretaris-generaal van de Verenigde Naties, zich verheugd over het feit dat Maathai de Nobelprijs had gewonnen. Hij noemde haar "een kampioen van het milieu, van vrouwen, van Afrika en van iedereen die zich zorgen maakt over onze toekomstige veiligheid."




Iedereen heeft recht op mijn mening.


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 11-10-2004 9:01 by MetalgirlOphelia Profiel van MetalgirlOphelia

Sorry hoor maar dit vond ik toch wel erg grappig:

Miss Zeeland mooiste van Nederland
HILVERSUM - Miranda Slabber is gekozen tot Miss Nederland 2004. De 24-jarige Zeeuwse is zondagavond uit twaalf kandidaten verkozen tot 's lands mooiste. Miranda Slabber gaat begin december Nederland vertegenwoordigen op de Miss World verkiezing in China. De nieuwe Miss Nederland kreeg de kroon uitgereikt van haar voorganger en tevens Zeeuwse Sanne de Regt.

"Een stralende vrouw", noemde de jury Miranda Slabber. Er was echter ook een kritische noot. Enkele juryleden vroegen zich af of de kersverse Miss wel genoeg internationale uitstraling heeft. De 17-jarige Miss Friesland, Anna Marie Hendriks, werd tweede, Sharita Sopucua (21) uit Utrecht veroverde de derde plaats.

De finale bestond uit drie rondes waarin de Missen zichzelf konden presenteren. Iedere Miss kon laten weten voor welk goed doel ze zich willen inzetten. De nieuwe Miss Nederland wil zich hard maken voor de Stichting Doe een Wens. "Ik denk dat ik echt iets voor die stichting kan betekenen. Als Miss Nederland gaan er toch een heleboel deuren voor je open", zei Slabber.

De finale was een spektakel met veel show en dans. De Missen presenteerden zichzelf in diverse kleding zoals glitterpakjes met een enorme boa, bikini's en grote kostuums met maskers. De kersverse Miss Nederland ziet voor haarzelf ook een carrière in de showbizz weggelegd. "Ik wil erg graag presenteren of acteren op televisie. Mijn titel kan me daarbij helpen."

Slabber wil zich echter eerst volledig richten op de Miss World verkiezing. " Dan moet mijn Engels vlekkeloos gaan", zei ze.

De Miss Nederland verkiezingen worden sinds 1989 gehouden. Elke provincie kiest de mooiste en deze winnaars nemen deel aan de uiteindelijke finale. De voorrondes werden uitgezonden op televisie. Van elke provincie vertrokken twee vrouwen naar Turkije. Daar viel van elke provincie één dame af.


En dan het moment weaar iedereen op heeft gewacht: de mooiste vrouw van Nederland:

Dus dat is de mooiste van nederland. Ik weet niet of die jury blind was


Kankerlul


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 11-10-2004 9:13 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ieww, inderdaad!


Iedereen heeft recht op mijn mening.


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 11-10-2004 9:38 by MetalgirlOphelia Profiel van MetalgirlOphelia



Kankerlul


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-10-2004 11:10 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 11 oktober 2004 9:01 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
Sorry hoor maar dit vond ik toch wel erg grappig:

Miss Zeeland mooiste van Nederland
HILVERSUM - Miranda Slabber is gekozen tot Miss Nederland 2004. De 24-jarige Zeeuwse is zondagavond uit twaalf kandidaten verkozen tot 's lands mooiste. Miranda Slabber gaat begin december Nederland vertegenwoordigen op de Miss World verkiezing in China. De nieuwe Miss Nederland kreeg de kroon uitgereikt van haar voorganger en tevens Zeeuwse Sanne de Regt.

"Een stralende vrouw", noemde de jury Miranda Slabber. Er was echter ook een kritische noot. Enkele juryleden vroegen zich af of de kersverse Miss wel genoeg internationale uitstraling heeft. De 17-jarige Miss Friesland, Anna Marie Hendriks, werd tweede, Sharita Sopucua (21) uit Utrecht veroverde de derde plaats.

De finale bestond uit drie rondes waarin de Missen zichzelf konden presenteren. Iedere Miss kon laten weten voor welk goed doel ze zich willen inzetten. De nieuwe Miss Nederland wil zich hard maken voor de Stichting Doe een Wens. "Ik denk dat ik echt iets voor die stichting kan betekenen. Als Miss Nederland gaan er toch een heleboel deuren voor je open", zei Slabber.

De finale was een spektakel met veel show en dans. De Missen presenteerden zichzelf in diverse kleding zoals glitterpakjes met een enorme boa, bikini's en grote kostuums met maskers. De kersverse Miss Nederland ziet voor haarzelf ook een carrière in de showbizz weggelegd. "Ik wil erg graag presenteren of acteren op televisie. Mijn titel kan me daarbij helpen."

Slabber wil zich echter eerst volledig richten op de Miss World verkiezing. " Dan moet mijn Engels vlekkeloos gaan", zei ze.

De Miss Nederland verkiezingen worden sinds 1989 gehouden. Elke provincie kiest de mooiste en deze winnaars nemen deel aan de uiteindelijke finale. De voorrondes werden uitgezonden op televisie. Van elke provincie vertrokken twee vrouwen naar Turkije. Daar viel van elke provincie één dame af.


En dan het moment weaar iedereen op heeft gewacht: de mooiste vrouw van Nederland:

Dus dat is de mooiste van nederland. Ik weet niet of die jury blind was

plaatje dut nie


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 11-10-2004 11:11 by MetalgirlOphelia Profiel van MetalgirlOphelia

Hmm vreemd???
eens even kijken waaraan dat kan liggen


Kankerlul


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 11-10-2004 11:13 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

Plaatje doet het prima hier.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-10-2004 18:47 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

kijk, als je echt te hard wil rijden, dan moet je het ook gelijk goed doen!

Boete voor 493 km/uur rijden

Met 493 kilometer per uur over de Churchilllaan in Leiden. Zo hard heeft Theo Wolbersen uit Leiden volgens de politie gereden. Hij kreeg een brief van het Centraal Justitieel Incasso Bureau in Leeuwarden dat hij zich voor de rechter moet verantwoorden voor zijn misstand.

"Ik denk dat ik maar in de Formule 1 ga meerijden, want dan is er niemand die mij kan inhalen. Welke straf ik ga krijgen? Misschien word ik wel doodgeschoten", aldus Wolbersen. Maar zover zal het volgens de de Leidse politiewoordvoerder Van Egmond niet komen. "De dagvaarding vervalt. Na het verwisselen van de cassettes in de fotocamera's wordt er automatisch een test uitgevoerd. Daarbij is technisch iets fout gegaan. Deze foto is er blijkbaar doorheen geslipt. Heel vervelend, maar dit wordt teruggedraaid."


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-10-2004 22:40 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Rossnderzoek naar homo-acceptatie

***************************************
DEN HAAG Staatssecretaris Clémence Ross
van Volksgezondheid laat het Sociaal en
Cultureel Planbureau onderzoek doen
naar de acceptatie van homo's.De Tweede
Kamer had eerder haar bezorgdheid geuit
over de manier waarop in de samenleving
wordt omgegaan met homoseksualiteit.

Volgens D66-Kamerlid Van der Laan wordt
er veel te veel rekening gehouden met
andere culturen in ons land,waarbinnen
homoseksualiteit moeilijk ligt.

Een ruime Kamermeerderheid vindt dat
Ross te veel bezuinigt op projecten
voor acceptatie van homoseksualiteit.De
bewindsvrouwe kondigde nieuwe plannen
aan,maar zegde geen extra geld toe.



Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-10-2004 22:51 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Dit is ook een leuk berichtje. Maar gelukkig heeft de politie weer ferm opgetreden. Maar ja, aan de andere kant is het natuurlijk ook wel heel brutaal dat een stel bejaarden zomaar computerles gaan volgen.

Jonge Marokkanen slopen computerlokaal

Zo'n 20 tot 30 boze Marokkaanse jongeren hebben gistermiddag het computerlokaal van een buurtcentrum in het Haarlemse Schalkwijk kort en klein geslagen. Een groep ouderen, die computerles had in het gebouw, werd nog wel in de gelegenheid gesteld te vertrekken. Daarna gingen de jongeren compleet ''los''.

De jongeren zijn woedend omdat in ''hun'' gebouw nu les wordt gegeven aan ouderen. De voormalige gymzaal aan de Laan van Angers, met twee kleine ruimten ernaast, was jarenlang een jongerencentrum, voornamelijk in gebruik bij de Marokkaanse jongeren. Begin dit jaar is het gebouw opgeknapt en werd het een multifunctioneelcentrum. Daardoor mochten ook buurtbewoners en met name ouderen ervan gebruik maken.

De Marokkaanse jongens pikten het niet dat zij op maandagmiddag niet achter 'hun' computers mochten internetten. Een geschrokken cursist: ''Wij zitten daar van 14 tot 15.15 uur en de jongeren mogen er vanaf half vier terecht. Daar konden ze niet op wachten. Vorige week bezetten zij het lokaal toen wij even pauze hadden. En nu stormden ze binnen, riepen dat we onze jassen en sleutels moesten pakken en wegwezen. Daarna hebben ze alles kort en klein geslagen. Werkelijk verschrikkelijk.''

De politie heeft inmiddels een 21-jarige verdachte aangehouden. Meerdere arrestaties worden verwacht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-10-2004 22:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Oppakken en deporteren


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-10-2004 22:56 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Wauw, 1 verdachte gearresteerd!!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-10-2004 22:56 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 oktober 2004 22:55 schreef Jenje het volgende:
Oppakken en deporteren


Die bejaarden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-10-2004 22:56 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 12 oktober 2004 22:56 schreef attila_de_hun het volgende:
Die bejaarden?
Ook! Aks we toch bezig zijn


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 12-10-2004 22:56 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Gaskamers zeg ik u.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-10-2004 22:57 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 12 oktober 2004 22:56 schreef kwelgeest het volgende:
Gaskamers zeg ik u.
Kost geld, gewoon bij Scheveningen de grens over schoppen


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-10-2004 22:58 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Da's wel overdreven hoor, waarschijnlijk hebben die adolescentjes een moeilijke jeugd gehad.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-10-2004 22:58 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 12 oktober 2004 22:56 schreef Misanthrope het volgende:
Wauw, 1 verdachte gearresteerd!!

Ja, stoer he? en die zal wel weer "minderjarig"zijn dus weer rap op straat staan.
neen, het is om te huilen. Ik heb eens een programma gezien hoe de brusselse politie hooligans aanpakten. gewoon een pub dichtgooien en dan vol traangas pompen.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 12-10-2004 22:59 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 12 oktober 2004 22:58 schreef Misanthrope het volgende:
Da's wel overdreven hoor, waarschijnlijk hebben die adolescentjes een moeilijke jeugd gehad.

Ze moesten hun frustraties vanwege hen niet doen van MSN even kwijt...



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen