IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinnig en soms ook minder zinnig nieuws, deel VI Vorige pagina | Volgende pagina
arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 14-10-2004 21:10 by arrebar (Speciaal lid) Profiel van arrebarhttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 14 oktober 2004 20:15 schreef Chelman het volgende:
In datr geval moeten we alles verbieden wat geen duidelijk aantoonbare functie waar meerde mensen wat aan hebben heeft.

Maar dan wordt elfensteen verboden.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-10-2004 9:41 by Snaack Profiel van Snaack

quote:

Man in ziektewet wegens anti-rookbeleid

In Groningen zit een man al vier maanden ziek thuis vanwege het feit dat hij naar eigen zeggen niet meer normaal kan werken omdat hij niet binnen mag roken.

Van Sluis werkt in de werkplaats van het bedrijf Welzorg met één andere collega, die ook roker is, maar het bedrijf weigert binnen een rookruimte te creëren, waardoor ze alleen nog maar buiten mogen roken. Dit leverde voor de stadjer zoveel stress op dat hij in de ziektewet belandde.

"Wij mogen in het bedrijf niet meer roken, met als gevolg dat het mijn concentratie op mijn werk enorm verstoort. Ik maak aanpassingen voor rolstoelen en driewielige fietsen en dergelijke, en ja, die moet je toch zelf wel uitdenken. En als je op elk moment weer naar buiten moet en weer naar binnen moet, dan is je concentratie weg, je weet niet waar je gebleven bent. Het verstoort eigenlijk continu je functioneren en je productiviteit binnen het bedrijf.", zegt van Sluis in een interview.

Van Sluis vindt het beleid grote onzin, want hij brengt geen collega's in gevaar: "Ja, het is eigenlijk nergens voor nodig, want ik sta alleen in de werkplaats met één collega die ook rookt, en we moeten samen continu eruit, en continu erin. Dat is zo'n twintig keer per dag, en elke keer kost dat zo'n zes minuten, dat is dus twee uur per dag, tien uur in de week en veertig uur in de maand, dat ik dus buiten sta".

Bij de vraag of mensen er ook iets van zeggen, antwoordt van Sluis: "Veel mensen zeggen, ga aan het werk, maar je hebt nou eenmaal al 33 jaar die verslaving, en dat verander je ook niet 1-2-3, en eigenlijk vind ik ook niet dat de werkgever de beslissing heeft over mijn rookgedrag. Dus ja, ik rook nou eenmaal, en ik vind dat als een bedrijf dit beleid gaat toepassen, ze een fatsoenlijke professionele oplossing moeten bedenken voor het personeel dat rookt. En dat is dus wat niet gebeurt. Je wordt gewoon in weer en wind gestuurd."

Als reden waarom van Sluis nu thuis zit verklaart hij: "Het heeft dusdanig veel stress opgeleverd dat ik er op den duur overspannen van ben geworden en thuis zit, omdat het mij continu irriteert, en als je geirriteerd raakt op je werk begin je zo meer te roken, met als gevolg dat je nog vaker buiten staat, en dat heeft dan tot gevolg dat je nog veel geirriteerder raakt, omdat je niet continu uit de voeten kan, je kan niet productief bezig zijn, dus je hebt een gevoel 'wat doe ik hier eigenlijk?'. "

Van Sluis zou weer aan het werk gaan als hij op zijn minst niet in de kou hoefde te staan. "Ik verlang van de werkgever toch minimaal een accomodatie waar het personeel dat rookt op een fatsoenlijke verwarmde manier met afzuigsysteem roken kan.", aldus de stadjer.

Als er niks aan gedaan wordt "Dan blijf ik net zo lang in de ziektewet tot het eind van het liedje is dat ik mijn baan verlies. En dat is niet wat ik wil. Ik wil wat ik net al aangegeven heb gewoon acht uur per dag productief bezig zijn, wat ik al 23 jaar doe. Maar ik kan het gewoon niet combineren met mijn rookgedrag.", zegt Van Sluis.

De manager van Welzorg weigert commentaar te geven op de kwestie. Het bedrijf had al eerder aan van Sluis gezegd dat men in overleg met de Ondernemingsraad tot het besluit is gekomen geen rookruimte te creëren.


Wat een stakker zeg. WERKEN, HOND!

De ARBO-arts die dit "ziekteverzuim" toestaat moet ook een nekschot krijgen trouwens.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 15-10-2004 9:55 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 15 oktober 2004 9:41 schreef Snaack het volgende:
Wat een stakker zeg. WERKEN, HOND!

De ARBO-arts die dit "ziekteverzuim" toestaat moet ook een nekschot krijgen trouwens.


HE-LE-MAAL mee eens!!

"Dat is zo'n twintig keer per dag, en elke keer kost dat zo'n zes minuten, dat is dus twee uur per dag, tien uur in de week en veertig uur in de maand, dat ik dus buiten sta."

En een alinea verder heeft die etter het over PRODUCTIEF BEZIG ZIJN.

De wereld wordt steeds dwazer


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 15-10-2004 10:15 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 15 oktober 2004 9:41 schreef Snaack het volgende:
Wat een stakker zeg. WERKEN, HOND!

De ARBO-arts die dit "ziekteverzuim" toestaat moet ook een nekschot krijgen trouwens.



Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-10-2004 10:57 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 15 oktober 2004 10:15 schreef beli mawr het volgende:



Wa ist?

Edit: we hebben 1 fucking miljoen WAO-ers in Nederland op een beroepsbevolking van ongeveer 7 miljoen mensen.

Dat is ronduit absurd en dat komt mede doordat dit soort maloten gewoon in de ziektewet mogen blijven.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 15-10-2004 11:01]


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 16-10-2004 11:24 by RrroooaaarrR Profiel van RrroooaaarrR

http://www.nu.nl/news.jsp?n=427159&c=122

Student bijna dood door grap met ontharingscrème
quote:

Uitgegeven: 16 oktober 2004 09:57

ANTWERPEN - Een grap met ontharingscrème is bijna dodelijk afgelopen voor een 18-jarige student uit Antwerpen. Als ontgroening moesten hij en twee anderen deze week de crème op hun geslachtsdelen smeren. Ze liepen er ongeveer twee uur mee rond.

De studenten hadden niet gekeken naar de bijsluiter bij de crème, die waarschuwt het spul niet in te wrijven en het hooguit tien minuten te laten zitten.

De 18-jarige student liep derdegraadsbrandwonden op aan zijn geslachtsdeel: huid en onderhuids weefsel zijn vernietigd. Hij moest vechten voor zijn leven, maar was vrijdag buiten levensgevaar. De jongeman krijgt vrijwel zeker een huidtransplantatie. De twee anderen raakten lichtgewond, aldus de Gazet van Antwerpen zaterdag.




Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-10-2004 20:52 by Chelman Profiel van Chelman

quote:

DEN HAAG - D66-leider Dittrich is vrijdagavond in de Cubaanse hoofdstad Havana aangehouden en in de cel gezet. Enkele uren later is hij het land uitgezet. Zijn woordvoerster heeft dat zaterdag laten weten. Dittrich heeft haar via sms'jes vanuit de cel op de hoogte gehouden.

Dittrich was in Cuba om de mensenrechten daar te bestuderen. Het CDA-Kamerlid Ferrier verkeerde in zijn gezelschap. Het Spaanse persbureau EFE meldde dat ook zij is uitgezet.

Dittrich en Ferrier zouden samen met een afgevaardigde van de Spaanse volkspartij Partido Popular bij aankomst op de luchthaven zijn aangehouden omdat ze plannen zouden hebben tijdens hun bezoek aan het land met dissidenten te praten. Volgens de autoriteiten hadden ze daar, op grond van hun toeristenvisa, geen toestemming voor.

(...)
http://www.nu.nl/news.jsp?n=427142&c=11


Maar Cuba is toch zo'n succesvolle, vredelievende natie die dagelijks geniet van de geneugtes van het communisme?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-10-2004 21:27 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ja de kolchozboertjes wachten je daar op met hun brede scala aan voedsel, in alle vrijheid .. NOT


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-10-2004 21:30 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Eigenlijk wel gek om mensenrechten te gaan bestuderen in Cuba. Het heeft toch ook geen nut om een onderzoek uit te voeren naar de ijsberenpopulatie op de Veluwe?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-10-2004 21:31 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Sowieso mensen rechten en communisme ... niet echt vriendjes ...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-10-2004 21:32 by Chelman Profiel van Chelman

Die 'onderzoeken' zijn bedoeld om een signaal af te geven en wie weet gaan ze ooit bijdragen aan het doden van de rode kanker op Cuba.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-10-2004 21:35 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 16 oktober 2004 11:24 schreef RrroooaaarrR het volgende:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=427159&c=122

Student bijna dood door grap met ontharingscrème





Tja, je moet er wel wat voor over hebben om je aan te kunnen sluiten bij een studentenvereniging.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-10-2004 21:35 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Rode kanker, nou nou, het communisme is toch een prachtig systeem?

Iedereen werkt, alles wordt eerlijk verdeeld, hoe idillisch!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-10-2004 21:37 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 16 oktober 2004 21:35 schreef Jenje het volgende:
Rode kanker, nou nou, het communisme is toch een prachtig systeem?

Iedereen werkt, alles wordt eerlijk verdeeld, hoe idillisch!


Sorry. Ik bedoel uiteraard een warme rode gloed van heilzaamheid, liefde, verdraagzaamheid en welvaart.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-10-2004 21:37 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 oktober 2004 21:32 schreef Chelman het volgende:
Die 'onderzoeken' zijn bedoeld om een signaal af te geven en wie weet gaan ze ooit bijdragen aan het doden van de rode kanker op Cuba.


Als "Cuba" nu nog niet door heeft dat in veel andere landen hun regime niet echt wordt gewaardeerd zullen ze het nooit doen.
overigens, als Castro dood gaat, is het dan niet gelijk over met de dictatuur op Cuba
(Ik ken het land verder niet dus durf geen uitspraken te doen hierover..)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-10-2004 21:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

als die gast doodgaat krijg je dikke puinhoop omdat nimand weet hoe je het land moet runnen ...


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 16-10-2004 22:51 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

Wat een mongool is het toch. En dat komt ooit weer vrij.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/images/lcawa.html

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 16-10-2004 22:52]


Oud Vuil.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-10-2004 22:54 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 oktober 2004 22:51 schreef webblaster wim het volgende:
Wat een mongool is het toch. En dat komt ooit weer vrij.



We kunnen beter die gast naar Cuba sturen. Daar weten ze wel raad met zulke lui.


Lies
Usericon van Lies
Posted 16-10-2004 23:13 by Lies Profiel van Lies

quote:
Op 16 oktober 2004 21:37 schreef attila_de_hun het volgende:
overigens, als Castro dood gaat, is het dan niet gelijk over met de dictatuur op Cuba

Fideel heeft nog 'n broertje he...


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 17-10-2004 14:08 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 16 oktober 2004 22:51 schreef webblaster wim het volgende:
Wat een mongool is het toch. En dat komt ooit weer vrij.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/images/lcawa.html


Hehe, inderdaad, geweldig.

Schatje, je weet hoeveel ik van je houd, maar ik wil je een ding zeggen...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-10-2004 15:29 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Van Fok!

'Noord-Korea beschikt al over kernwapens'

Volgens een woordvoerder van de Japanse regering is het kernwapenprogramma van Noord-Korea al voltooid. Om dit te bereiken zou Noord-Korea hulp hebben gehad van Pakistan. Het is voor het eerst dat het kernwapenbezit door Japan bevestigd wordt. Een Noord-Koreaanse woordvoerder liet vorige maand nog weten dat zijn land nooit met zijn kernwapenprogramma zou stoppen zolang de VS vijandig blijft ten opzichte van Noord-Korea.

"Noord-Korea is zo goed als klaar met de ontwikkeling van kernbommen", aldus regeringswoordvoerder Hiroyuki Hosada. Volgens hem hebben de Noord-Koreanen nog geen kernwapens op basis van uranium, maar heeft Pyongyang wel al de beschikking over een plutoniumbom. Die zou een kracht hebben vergelijkbaar met de bom die de Verenigde Staten aan het eind van de Tweede Wereldoorlog op Nagasaki gooiden.

Hosada noemde de vermeende Pakistaanse hulp "een schande". De Pakistaanse atoomgeleerde Abdul Qadeer Khan heeft eerder dit jaar verklaard gegevens over het nucleaire programma van Pakistan gelekt te hebben naar onder andere Noord-Korea. Hij werd toen, samen met vier anderen, direct ontslagen door de Pakistaanse regering. Pakistan weigert het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA) echter een gesprek aan te gaan met de geleerde.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-10-2004 12:15 by Snaack Profiel van Snaack

'Gen kan van mens gewillige slaaf maken'

Een onderzoek bij rhesusaapjes heeft aangetoond dat het mogelijk is een bepaald gen zo te wijzigen dat het gedragspatroon van het dier verandert van agressief naar onderdanig. De wetenschappers blokkeerden daarvoor een gen dat zij D2 hebben genoemd, en dat verantwoordelijk is voor de band tussen iets doen en iets daarvoor in ruil krijgen.

Voor schrijver Aldous Huxley was het in zijn roman Brave New World uit 1932 nog science fiction. Hij beschreef daarin het dienende ras Epsilon, die gedrogeerd zonder morren elke fysieke arbeid verrichtte die hen door het opperras Alpha werd opgedragen. Een team van Amerikaanse wetenschappers onder leiding van neurobioloog Barry Richmond denkt het futuristische verzinsel werkelijkheid te kunnen maken. Een rhesusaapje lijkt genetisch sterk op de mens.

"Mensen zijn enkel gemotiveerd om hard te werken als ze verwachten ervoor beloond te worden, of het nu in de vorm van geld of een schouderklopje is", verklaart Richmond. "In het onderzoek tonen we aan dat we die link kunnen wegnemen, en zwaar werk kunnen laten uitvoeren zonder enige vorm van beloning."

Het onderzoek was oorspronkelijk bedoeld om een manier te vinden om menselijke depressies te bestrijden.





Geen beloning voor arbeid krijgen is dus tegennatuurlijk, commies eat your heart out

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 18-10-2004 12:16]


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-10-2004 12:16 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 oktober 2004 12:15 schreef Snaack het volgende:
Geen beloning voor arbeid krijgen is dus tegennatuurlijk,
En nog steeds vindt je 't raar dat mensen protesteren tegen 't kabinetsbeleid?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-10-2004 12:39 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 oktober 2004 12:16 schreef helmet het volgende:
En nog steeds vindt je 't raar dat mensen protesteren tegen 't kabinetsbeleid?


Nee hoor, daar is het kuddedier-gen verantwoordelijk voor


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-10-2004 13:17 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

Zanger Marc Almond ernstig gewond na motorongeval

Marc Almond vecht voor zijn leven nadat hij gisteren zwaargewond raakte bij een motorongeval in Londen. De zanger zat achterop de motorfiets toen deze in botsing kwam met een auto. Volgens een ooggetuige vlogen beide motorberijders door de lucht. Almond zou ernstige verwondingen aan het hoofd hebben opgelopen, de bestuurder verwondingen aan hand en been.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen