IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinnig en soms ook minder zinnig nieuws, deel VI Vorige pagina | Volgende pagina
Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 18-08-2004 11:59 by Manifest Profiel van Manifest

Effecten klimaatverandering steeds zichtbaarder

Uitgegeven: 18 augustus 2004 11:36

BILTHOVEN - De effecten van de klimaatverandering zijn in Europa steeds zichtbaarder. Zo is in de jaren negentig van de vorige eeuw het aantal rampen ten gevolge van weersextremen verdubbeld ten opzichte van het decennium daarvoor. De veranderingen hebben zowel positieve als negatieve gevolgen voor natuur en maatschappij. Europa zal zich daarom meer moeten voorbereiden op het veranderende klimaat.

Dat stelt het Europees Milieu Agentschap (EEA) in het woensdag verschenen rapport Impacts of Europe's changing climate. Het Milieu- en Natuurplanbureau van het Nederlandse milieuinstituut RIVM heeft het rapport in samenwerking met Duitse collega's opgesteld.


De temperatuur in Europa is in de afgelopen honderd jaar met gemiddeld 0,95 graden Celsius gestegen, in Nederland zelfs nog iets meer. Nederland springt er op meer punten uit. Zo is hier het aantal plantensoorten dat van warmte houdt toegenomen, terwijl in veel Europese landen een achteruitgang van (koudeminnende) soorten is geconstateerd. Verder is het groeiseizoen van planten in Europa tien tot veertien dagen langer geworden en in Nederland is die toename iets groter.

Gletsjers

Het rapport bevat ook voorspellingen voor de klimaatveranderingen in de loop van deze eeuw. Van de Europese gletsjers bijvoorbeeld, blijft maar weinig over. Zijn in de afgelopen eeuw de gletsjers al 50 procent in volume achteruit gegaan, aan het eind van de 21e eeuw zal volgens berekeningen driekwart van de gletsjers in het Alpengebied volledig zijn verdwenen.

Extreem koude winters behoren volgens de samenstellers van het rapport eind deze eeuw tot het verleden. Extreem warme zomers en zware regen-en hagelbuien zullen daarentegen vaker voorkomen. Hoge zomerse temperaturen brengen meteen gezondheidsrisico's met zich mee. Het rapport wijst daarbij op vorig jaar, toen een langdurige hittegolf in het westen en zuiden van Europa leidde tot meer dan 20.000 doden extra.

De Europese landbouw kan op den duur profiteren van de temperatuurstijging. De opbrengsten in het midden en noorden van Europa zullen stijgen, terwijl de oogsten in het zuiden onzeker worden door watergebrek.

Hoe zou dit toch komen


F*ck hippies


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 18-08-2004 12:12 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

idd


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 18-08-2004 12:14 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

Verticale Sprint

In Hong Kong brengen ze hardlopen naar een hoger niveau dan in Athene. De 100 meter sprint wordt verticaal afgelegd. Op de zijkant van een hoog flatgebouw is een sprintbaan aangelegd, waarlangs topatleten zo snel mogelijk omhoog klimmen.

http://www.financetelevision.nl/videoplayer/index.cfm?fuseaction=videolaunch&nbg=true&pid=nu&video_id=170918&quality=2

www.nu.nl

als iedereen 'nu' eens iedere dag bekijkt.....



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-08-2004 17:32 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Huismerksigaretten/shag gaan duurder worden
Geld gaat naar monumentenzorg ....


Armen lagere verkeersboetes in België
Plan van Belgische minister ....
Ja .. best dom ja ...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-08-2004 17:35 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 18 augustus 2004 17:32 schreef Jenje het volgende:
Armen lagere verkeersboetes in België
Plan van Belgische minister ....
Ja .. best dom ja ...


WTF?!?!?! Hoezo rechtsgelijkheid??

Het lijkt Finland wel.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 18-08-2004 17:36 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 18 augustus 2004 17:32 schreef Jenje het volgende:

Armen lagere verkeersboetes in België
Plan van Belgische minister ....
Ja .. best dom ja ...


Dat lijkt me nou niet echt een goede, werkende oplossing.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-08-2004 17:36 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 augustus 2004 17:35 schreef Chelman het volgende:
WTF?!?!?! Hoezo rechtsgelijkheid??

Het lijkt Finland wel.
België he ...

Best wel achterlijk plan ...


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 18-08-2004 17:42 by Malekith Profiel van Malekith

quote:
Op 18 augustus 2004 17:36 schreef Jenje het volgende:
België he ...

Best wel achterlijk plan ...

Doch jouw zin 1 geen verband houdt met zin 2.


"Obras son amores y no buenas razones"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-08-2004 17:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 augustus 2004 17:42 schreef Malekith het volgende:
Doch jouw zin 1 geen verband houdt met zin 2.
Zeg ik dat dan?
Ik wijs C er op dat het niet in Nederland is.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 18-08-2004 17:47 by Malekith Profiel van Malekith

quote:
Op 18 augustus 2004 17:45 schreef Jenje het volgende:
Zeg ik dat dan?
Ik wijs C er op dat het niet in Nederland is.
Ik heb ook nooit gezegd dat jij dat zei, ik maakte enkel zeker dat die conclusie niet getrokken zou worden.

Die "he" impliceerde zeker niets, wel?

[Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 18-08-2004 17:47]


"Obras son amores y no buenas razones"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-08-2004 17:49 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

En wat dan nog?

Het is een retard plan, wat maakt het nou uit hoeveel iemand verdient die door rood rijd?


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 18-08-2004 17:51 by Malekith Profiel van Malekith

quote:
Op 18 augustus 2004 17:49 schreef Jenje het volgende:
En wat dan nog?

Het is een retard plan, wat maakt het nou uit hoeveel iemand verdient die door rood rijd?
Ik doelde dan ook niet op het plan zelf, dat is inderdaad achterlijk.

Maar nu wijk je af van wat ik zei, het heeft gewoonweg niets met "België" op zich te maken.


"Obras son amores y no buenas razones"


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 19-08-2004 12:08 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black

quote:
Jongen steekt vriendin twee keer in brand

Uitgegeven: 17 augustus 2004 10:14
Laatst gewijzigd: 17 augustus 2004 10:55

LEEUWARDEN - Een 16-jarige jongen uit Leeuwarden heeft vorige week zijn evenoude vriendin twee keer in brand gestoken. De jongen zou hebben gehandeld uit jaloezie. Dat heeft de politie dinsdag bekendgemaakt. De jongen is maandag voorgeleid aan de rechter-commissaris.

De jongen goot vorige week maandag terpentine over zijn vriendin, waarna hij haar in brand stak. Het meisje mocht na behandeling in het Medisch Centrum Leeuwarden naar huis. Ze toog daarop weer naar haar vriend die haar wederom met terpentine overgoot en in brand stak. Het meisje ligt sindsdien in het Academisch Ziekenhuis Groningen. Haar toestand is stabiel, meldde de politie.


De verdachte dacht dat zijn vriendinnetje op vakantie met een andere jongen had gezoend. Het is zeer de vraag of dat ook echt zo was, aldus de politie.

De jongen liet het meisje vorige week in zijn huis komen, waarna hij haar op een stoel voor een computer neerzette. Op het beeldscherm had hij een tekst met de strekking 'jij bent er geweest' geschreven. Hij 'schreef' daarop zijn naam met een mes op de borst van het slachtoffer. Daarna werd het meisje twee keer in brand gestoken.
bron: nu.nl



Jongen rapt over in brand steken vriendin


Uitgegeven: 17 augustus 2004 17:53
Laatst gewijzigd: 17 augustus 2004 18:06

AMSTERDAM - De 16-jarige jongen die vorige week zijn vriendin overgoot met terpentine en in de brand stak, blijkt een rapnummer te hebben geschreven over zijn daad. Dit meldt weblog Geenstijl.nl . In het nummer betuigt hij spijt: "...ik heb verdriet, ik heb spijt, schatje ik wil je niet kwijt...het ging per ongeluk..." De weblog heeft het nummer op zijn site gezet.

De jongen goot vorige week maandag terpentine over zijn vriendin, waarna hij haar tot twee keer toe in brand stak. Zij werd na opname in het Medisch Centrum Leeuwarden doorgestuurd naar het Academisch Ziekenhuis Groningen. Ze ligt nog steeds in het ziekenhuis, maar haar toestand is stabiel, meldde de politie.


De verdachte dacht dat zijn vriendinnetje op vakantie met een andere jongen had gezoend. Het is zeer de vraag of dat ook echt zo was, aldus de politie.

De jongen liet het meisje vorige week in zijn huis komen, waarna hij haar op een stoel voor een computer neerzette. Op het beeldscherm had hij een tekst met de strekking 'jij bent er geweest' geschreven. Hij 'schreef' daarop zijn naam met een mes op de borst van het slachtoffer. Daarna stak hij het meisje twee keer in brand.

Het meisje liep tweede- en derdegraads brandwonden op. De jongen zette haar onder de douche en bracht haar vervolgens naar een ex-vriendin van hem. Die bracht het slachtoffer pas een dag later naar het ziekenhuis.
bron: nu.nl




Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-08-2004 12:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Whahahaha wat een rukmongool


"het ging per ongeluk"




BlueDuck
Hail Jesmurfa!
Usericon van BlueDuck
Posted 19-08-2004 13:52 by BlueDuck Profiel van BlueDuck

Twee jaar gevangenisstraf en tbs met dwangverpleging, dat hoorde de 42-jarige René G. gisteren tegen zich eisen wegens het verkrachten en zwaar mishandelen van de 11-jarige Jeffrey uit Heenvliet. Hij takelde het jochie vorig jaar zo zwaar toe bij de zandafraving in Zwartewaal, dat Jeffrey blijvend hersenletsel heeft opgelopen.

G., inwoner van Hellevoetsluis, is zelf vader van drie kinderen. Tegen de rechter zei hij dat het ''blijkbaar in me zit''. Verder had hij geen verklaring voor zijn gruweldaden. De verdachte is als kind zelf seksueel misbruikt door een buurman, en zou daar zijn pedofiele neigingen aan hebben overgehouden. Hij vroeg wel vaker aan jongens op straat of ze hem oraal wilden bevredigen.

De ouders van Jeffrey eisten een schadevergoeding van 58.000 euro van de Hellevoetse havenarbeider. G. liet indertijd de bewusteloze Jeffrey meer dood dan levend achter. Het jongetje werd pas uren later door omstanders gevonden. Hij lag twee weken in coma en heeft sindsdien ernstig hersenletsel. Hij lijdt aan spraakstoornissen, kan maar moeilijk lopen en vertoont ernstige gedragsproblemen. Het is uiterst twijfelachtig of Jeffrey ooit weer thuis zal kunnen wonen. Uitspraak over 14 dagen.

Bron: FOK

twee jaar.

TWEE JAAR eist die Officier van Justitie? Zijn ze een nulletje vergeten ofzo?
Ze moesten die OvJ TBS opleggen!


Ik begrijp wat je bedoeld, het is ook goed dat je het zegt, maar daar gaat het nu niet om.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 19-08-2004 13:53 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Jezus. Maar twee jaar?!?


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-08-2004 13:54 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Ja maar, als je langere gevangenisstraf oplegt kan die man dadelijk niet meer fatsoenlijk in de maatschappij terugkeren.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 19-08-2004 13:55 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious



Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


BlueDuck
Hail Jesmurfa!
Usericon van BlueDuck
Posted 19-08-2004 14:00 by BlueDuck Profiel van BlueDuck

quote:
Op 19 augustus 2004 13:54 schreef Misanthrope het volgende:
Ja maar, als je langere gevangenisstraf oplegt kan die man dadelijk niet meer fatsoenlijk in de maatschappij terugkeren.


Oh ja tuurlijk, ben ik even vergeten. Even "het belang van de verdachte" uit het oog verloren. En het is natuurlijk wel waar: hij heeft een moeilijke jeugd gehad


Ik begrijp wat je bedoeld, het is ook goed dat je het zegt, maar daar gaat het nu niet om.


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 19-08-2004 14:01 by Matthijz Filth Profiel van Matthijz Filth

hip hap hop
aan de strop
over een jaar of wat krijg je alleen nog een waarschuwing bij je eerste verkrachting



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-08-2004 15:43 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 19 augustus 2004 12:08 schreef Spirit In Black het volgende:
Jongen rapt over in brand steken vriendin


Uitgegeven: 17 augustus 2004 17:53
Laatst gewijzigd: 17 augustus 2004 18:06

AMSTERDAM - De 16-jarige jongen die vorige week zijn vriendin overgoot met terpentine en in de brand stak, blijkt een rapnummer te hebben geschreven over zijn daad. Dit meldt weblog Geenstijl.nl . In het nummer betuigt hij spijt: "...ik heb verdriet, ik heb spijt, schatje ik wil je niet kwijt...het ging per ongeluk..." De weblog heeft het nummer op zijn site gezet.

De jongen goot vorige week maandag terpentine over zijn vriendin, waarna hij haar tot twee keer toe in brand stak. Zij werd na opname in het Medisch Centrum Leeuwarden doorgestuurd naar het Academisch Ziekenhuis Groningen. Ze ligt nog steeds in het ziekenhuis, maar haar toestand is stabiel, meldde de politie.


De verdachte dacht dat zijn vriendinnetje op vakantie met een andere jongen had gezoend. Het is zeer de vraag of dat ook echt zo was, aldus de politie.

De jongen liet het meisje vorige week in zijn huis komen, waarna hij haar op een stoel voor een computer neerzette. Op het beeldscherm had hij een tekst met de strekking 'jij bent er geweest' geschreven. Hij 'schreef' daarop zijn naam met een mes op de borst van het slachtoffer. Daarna stak hij het meisje twee keer in brand.

Het meisje liep tweede- en derdegraads brandwonden op. De jongen zette haar onder de douche en bracht haar vervolgens naar een ex-vriendin van hem. Die bracht het slachtoffer pas een dag later naar het ziekenhuis.
bron: nu.nl



Reactie Nederlandse rapwereld op de rap van dat jochie: http://download.omroep.nl/vara/radio/giel/pannenkoek.mp3


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 19-08-2004 16:33 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

Defensie stuurt extra militairen naar Irak

Defensie gaat extra militairen naar Irak sturen om zo de veiligheid van de soldaten die er al zijn te vergroten. Om dit te bereiken zullen er nog twee infanteriepelotons van de luchtmobiele brigade uitgezonden worden. Dit bleek donderdag uit een brief van minister van Defensie Henk Kamp aan de Tweede Kamer.

De zestig extra soldaten moeten helpen de veiligheid in de regio Al Muthanna te vergroten. In deze provincie werd zaterdag nog de Nederlandse wachtmeester Jeroen Severs bij een hinderlaag doodgeschoten.

Naar aanleiding van dit incident zei Tweede Kamerlid Harry van Bommel van de SP dinsdag de Kamer terug te willen roepen van reces om het over de veiligheidssituatie te kunnen hebben. Als deze situatie niet snel verbetert, zouden de Nederlandse militairen volgens Van Bommel teruggetrokken moeten worden.

Bron: Fok!

Wow.. zestig soldaten! Impressive...

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 19-08-2004 16:33]


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-08-2004 16:33 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

heel irak beeft van angst ....


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 20-08-2004 10:49 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

Bisdom wil seksschade verhalen op Aegon

Het bisdom Rotterdam van de rooms-katholieke kerk wil een schadeclaim die betaald is aan een meisje verhalen op verzekeraar Aegon. De schadevergoeding werd betaald omdat een priester het kind seksueel had misbruikt. Volgens het bisdom betreft het hier een bedrijfsongeval, en moet Aegon betalen.

Verzekeraar Aegon is niet van plan om aan de eis van de kerk te voldoen. Daarom heeft het bisdom nu een rechtszaak aangespannen tegen de verzekeringsgigant.

Het bisdom betaalde in 2000 aan de toen 18-jarige vrouw 100.000 gulden. Ze was zes jaar daarvoor, op 12-jarige leeftijd, slachtoffer van ontucht door een Rotterdamse priester. De geestelijke is daarvoor strafrechtelijk vervolgd en veroordeeld.

Het bisdom claimt de vergoeding omdat het indertijd bij de verzekeraar een WA-verzekering had. Een dergelijke aansprakelijkheidsverzekering dekt schade die door werknemers wordt toegebracht aan derden. De kerk voert aan dat het misbruik door de priester in werktijd van de geestelijke plaatsvond. Tevens gebeurde de ontucht in een werkruimte van de kerk. Er is verder verband tussen het pastorale werk en het risico dat een werknemer zich kon vergrijpen, aldus de kerk. Aegon heeft steeds gesteld dat de verzekeringen nooit zijn bedoeld voor kosten die voortvloeien uit seksueel misbruik van werknemers. Pas in 2001 is dat overigens expliciet in de polissen van alle verzekeraars opgenomen.

Bron: Fok!

...


I'm not being rude. You're just insignificant.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 20-08-2004 10:51 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Ik zeg één ding (wat het bisdom ook zou moeten aanspreken, overigens )

JE-ZUS CHIS-TUS


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen