IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Walen zijn mestkevers in mensengedaante..... Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 19:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ten minste, die enkelen die het eens zijn met onderstaande "artikel".(heb i ergensop FOK gevonden)

Gierig, grof en verwaand. Arrogant en bemoeizuchtig. De 'Hollander' staat er niet best op in Franstalig België. Daarvoor zit het 'tulpenras' nog te veel opgescheept met zijn 'Bataafse' afkomst.

Het op 1 juli begonnen Nederlandse EU-voorzitterschap leek de redactie van het Franstalige Belgische weekblad Le Vif/L'Express een goede aanleiding om eens te kijken of het wel verantwoord is de leiding over Europa zes maanden uit handen te geven aan 'die Bataven'.

De drie journalisten die dat onderzoeken, weten al een paar kilometer over de grens (bij Breda) waar ze aan toe zijn: 'zo plat als een dubbeltje, dit land.' Bovendien totaal anders dan België: ,,Al heel snel neemt de verkeersdrukte toe en nemen de maximumsnelheid en de service in de benzinestations af.

,,Het Bataafse aura mag dan veel van zijn schittering hebben verloren de laatste jaren, aan hun trots, of beter arrogantie, heeft dat niet afgedaan.'' Nog steeds, aldus het onderzoeksteam van Le Vif, kan het je gebeuren dat een onbekende je in een supermarkt aanspreekt om een bepaald artikel aan te prijzen. Of je ongevraagd de werking van de weegschaal uitlegt.

Le Vif buigt zich ook over het eetgedrag van de Nederlander. Waarom eet hij zijn boterham met mes en vork? En met verbazing kijkt het team naar ons integratiebeleid met verplichte inburgering ('u bent welkom als u leeft zoals wij').

In een klein intermezzo behandelt het drietal de recente geschiedenis van Nederland. De val, onder het toeziend oog van het Nederlandse leger, van de moslimenclave Srebrenica. De daaropvolgende val van 'vader des vaderlands' Wim Kok, wiens poldermodel eerder al sneefde. De opkomst van 'extreemrechts', zoals de Walen de LPF hardnekkig blijven noemen en de moord op Pim Fortuyn. En tot overmaat van ramp trouwt onze kroonprins dan ook nog met een Argentijnse burgerjuf van wie de vader politiek scheve schaatsen reed.

Gelukkig heeft de grote bek van de Nederlander er niet onder geleden. Waar die eeuwige betweterigheid vandaan komt? ,,Misschien omdat Nederlanders ooit de zeeën overheersten, of omdat ze hun land op de zee wonnen? Vanwege hun lange koloniale verleden? Of vanwege de overwinning van de protestantse erfgenamen op de papen?''

Le Vif weet het ook niet, maar heeft ook niet veel tijd om er bij stil te staan. Er zijn immers nog meer mysteries te ontsluieren over Nederlanders. Waarom hij nog steeds zo veel leest en muziek maakt (overblijfselen van de protestantse kerkkoren en bijbelstudie). En hoe zit dat met die luxe fietspaden? Die komen volgens de redacteuren voort uit een diepgewortelde behoefte om het op te nemen voor de zwakkere.

Raak is wel de typering dat de Belg, gemangeld door eeuwen vreemde overheersing, weinig zegt maar veel denkt. De Nederlander daarentegen blijft zijn grote gelijk uitschreeuwen, zij het dan met meer fouten, zoals uit elke uitzending van Tien voor Taal blijkt.

De reden is, leggen een paar wetenschappers uit, dat de Latijnse landen met de erfenis zitten van het Romeinse centralisme, terwijl de lokale chefs die het Germaanse Europa bestierden, met orders van boven niet veel ophadden.

Toch denkt de Nederlandse socioloog Geert Hofstede, volgens wie Nederlanders niet gierig maar zuinig én vrijgevig zijn, dat Nederland ook voor Belgen aantrekkelijk kan zijn. Hij citeert tegenover het Belgische journalistentrio een Duitse wetenschapper die al in de negentiende eeuw zei dat wanneer het einde van de wereld zou worden aangekondigd, hij onmiddellijk naar Nederland zou gaan: ,,Daar gebeurt alles toch pas vijftig jaar later.''


hier is de link naar het originele frasntalige artikel:http://www.levif.be/CMArticles/ShowArticle.asp?articleID=817&sectionID=5


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 11-08-2004 20:00 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

Hehe, nog zoiets waar ik kortgeleden een spreekbeurt over gedaan heb. Zat dit jaar namelijk in een klas Nederlands met 7 Nederlanders, en ik als enigste Vlaminkje.

Heb alle feiten op een rijtje gezet, en daarbij ook de hele contraverse uit de doeken gedaan, beginnende ten tijde van WO I.

Hangmatbelgen!


"Obras son amores y no buenas razones"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-08-2004 20:58 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik stel voor dat we voor ons imperialisme moeten uitkomen, en de ardennen opeisen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 11-08-2004 21:04 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 11 augustus 2004 20:58 schreef ElitE het volgende:
ik stel voor dat we voor ons imperialisme moeten uitkomen, en de ardennen opeisen

Jeuj, wat bergen met veel bomen, veel plezier ermee...



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 21:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 20:58 schreef ElitE het volgende:
ik stel voor dat we voor ons imperialisme moeten uitkomen, en de ardennen opeisen


Het lachen zou ze wel vergaan als alle domme,schreeuwerige Nederlanders niet meer naar de Waalse ardennen zouden gaan.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 11-08-2004 21:08 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

En jullie gaan je storen aan wat enkele journalisten neerpennen? Ik heb totaal geen moeite met Nederlanders, ook al sluipt er ergens Waals bloed door de aderen van ondergetekende (moder van grootvader aan de kant van mijn moeder, héhé)
Maar ik kan ook soms bewondering opbrengen voorde relaxe houding van de Walen, en ik vind die mensen meestal een stuk beleefder dan Vlamingen of Nederlanders....en door dat laatste wringt het misschien wel wanneer jullie weer "en masse" (héhé) onze Ardennen gaan bevolken in de vakanties

Maar zo hard moeten ze ook weer niet beginnen ...en dat gelul over "verplichte inburgering??" In Frankrijk wil men dat ook, dus waarom zouden de Walen dat niet toepassen? Een land(sgedeelte) met zo'n rijke cultuur en natuur naar de verdoemenis laten gaan door niet eens van migranten te vragen zich aan te passen?

quote:
Op 11 augustus 2004 21:06 schreef attila_de_hun het volgende:
Het lachen zou ze wel vergaan als alle domme,schreeuwerige Nederlanders niet meer naar de Waalse ardennen zouden gaan.

Punt! Want mede door het toerisme houden ze de boel daar een beetje in ere.

Och, ze hebben zelfs al op die manier op Vlaamse toeristen zitten schimpen, niks nieuws.



[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 11-08-2004 21:12]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-08-2004 21:10 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 augustus 2004 21:04 schreef Audiophile het volgende:
Jeuj, wat bergen met veel bomen, veel plezier ermee...

je drumstokken zijn wel van bomen gemaakt


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 11-08-2004 21:11 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 11 augustus 2004 21:10 schreef ElitE het volgende:
je drumstokken zijn wel van bomen gemaakt

Veroveren die handel... Desnoods kom ik je helpen!



Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 11-08-2004 21:13 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 21:11 schreef Audiophile het volgende:
Veroveren die handel... Desnoods kom ik je helpen!

Een boel Nederlanders rijden op hun Ardennen-tochtjes op 300 meter van mijn deur voorbij, dus pas maar op!


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Lies
Usericon van Lies
Posted 11-08-2004 21:14 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 21:08 schreef Gunman het volgende:
Ik heb totaal geen moeite met Nederlanders

Ik heb moeite met Nederlanders. En Walen. En Brusselaars (brr!). En allerlei andere nationaliteiten/regionaliteiten.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-08-2004 21:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 19:54 schreef attila_de_hun het volgende:
Hij citeert tegenover het Belgische journalistentrio een Duitse wetenschapper die al in de negentiende eeuw zei dat wanneer het einde van de wereld zou worden aangekondigd, hij onmiddellijk naar Nederland zou gaan: ,,Daar gebeurt alles toch pas vijftig jaar later.''



Dit klopt als een bus.

In mijn ervaring is Nederland zo ongeveer het meest behoudende land ter wereld met twee uitzonderingen: waterbouwkunde (noodzaak), bedenken van nieuwe financieele instrumenten.

Ik hoorde ooit een Amerikaanse directeur van een dochterondernemeing van de ING Groep het volgende over de poldermodel en besluitprocessen in Nederland zeggen:

'Hier in de VS nemen we beslissingen als volgt: Ready, Shoot, Aim. In Nederland gaat het: Ready, Aim, Aim, Aim, Shoot'


En wat de grote bek en de 'wij gaan jullie vertellen hoe het zit want wij hebben het goed geregeld' cultuur kan ik zeggen dat ik minstens drie andere landen behalve Belgie kan opnoemen waar dit leeft.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 11-08-2004 21:17 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 11 augustus 2004 21:13 schreef Gunman het volgende:
Een boel Nederlanders rijden op hun Ardennen-tochtjes op 300 meter van mijn deur voorbij, dus pas maar op!
Jij was die enge gast van die vliegemepper hé? oei..
Nee maar die walen verstaan toch wel wat nederlands? De buschauffeurs op de excursie zeiden dat we moesten oppassen met onds taalgebruik omdat ze ons wel begrepen



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 21:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 21:08 schreef Gunman het volgende:
Maar ik kan ook soms bewondering opbrengen voorde relaxe houding van de Walen, en ik vind die mensen meestal een stuk beleefder dan Vlamingen of Nederlanders....


Natuurlijk heb je ook kalme, relaxte beleefde nederlanders en schreeuwerige, betweterige Walen. Ik baal gewoon dat zo een artikel wordt geplaatst, het is niks meer als sensatie. Ook als het over Belgen of zo had gegaan.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 11-08-2004 21:19 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 21:14 schreef Lies het volgende:
Ik heb moeite met Nederlanders. En Walen. En Brusselaars (brr!). En allerlei andere nationaliteiten/regionaliteiten.

Brussel,...daar kan ik inkomen, prikkeldraad errond godverdomme!



quote:
Op 11 augustus 2004 21:14 schreef Chelman het volgende:

En wat de grote bek en de 'wij gaan jullie vertellen hoe het zit want wij hebben het goed geregeld' cultuur kan ik zeggen dat ik minstens drie andere landen behalve Belgie kan opnoemen waar dit leeft.....

Bij ons wordt je geacht je grote bek waar te maken als je die opzet. Wat ik ook doe

Haha, ik ben waarschijnlijk gewoon een verschrikkelllijk soort mutant, ...mijn vaders familie komt grotendeels uit het meest noordelijke deel van Belgisch Limburg, dus het zou wel kunnen dat... Help!


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 11-08-2004 21:20 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Ja mooi man! Laat die Wallonen zich aansluiten bij de Fransozen, ipv te teren op de zakken van de werkende Vlamingen! Ie-der-een die wel eens door België heengereden is kan een duidelijke armoedegrans zien, die vreemdgenoeg begint waar deze snobberig ingestelde Wallonen wonen.

Moet ik er ook nog bij zeggen dat die Belgen die de kranten geregeld weten te vullen niet echt Vlamingen zijn of snapt een ieder dat al?

Wallonen =


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Lies
Usericon van Lies
Posted 11-08-2004 21:21 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 21:19 schreef Gunman het volgende:
Brussel,...daar kan ik inkomen, prikkeldraad errond godverdomme!

Met Brussel zelf is niets mis; alleen met de arrogante Franstaligen die daar wonen/werken. Weigeren verdomme Nederlands te praten!


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 11-08-2004 21:24 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 11 augustus 2004 21:21 schreef Lies het volgende:
Met Brussel zelf is niets mis; alleen met de arrogante Franstaligen die daar wonen/werken. Weigeren verdomme Nederlands te praten!

Jullie vlamingen en walen moeten eens een keertje een eigen taal verzinnen kunnen jullie dat spreken...



Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 11-08-2004 21:24 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

ja dat is echt irritant. Loop je een cafe binnen en bestel je wat in het nederlands en maar stug frans tegen je blijven lullen hoezo gastvrij ?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 21:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 21:21 schreef Lies het volgende:
Met Brussel zelf is niets mis; alleen met de arrogante Franstaligen die daar wonen/werken. Weigeren verdomme Nederlands te praten!


Maar Brussel is toch eigenlijk Nederlandstalig?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-08-2004 21:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Er is een grote groep Belgen erg gastvrij, maar ook een veel te grote groep die vinden zichzelf fantastisch en hebben de plank voor de kop die ze van de Duitsers hebben gekregen.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 11-08-2004 21:26 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 21:20 schreef Greycloak het volgende:
Ja mooi man! Laat die Wallonen zich aansluiten bij de Fransozen, ipv te teren op de zakken van de werkende Vlamingen! Ie-der-een die wel eens door België heengereden is kan een duidelijke armoedegrans zien, die vreemdgenoeg begint waar deze snobberig ingestelde Wallonen wonen.

Moet ik er ook nog bij zeggen dat die Belgen die de kranten geregeld weten te vullen niet echt Vlamingen zijn of snapt een ieder dat al?

Wallonen =


Ik begrijp de frustratie maar ik zie dat niet zitten:
primo: ik woon bijna met mijn neus op de taalgrens, dat ik ineens een landgrens moet oversteken als ik even ga winkelen (doe ik wel eens) of gewoon met de motor ga rijden, zou me toch een raar gevoel geven.
secundo: hoeveel Walen staan volledig achter die stellingen denk je? Die mensen die van het toerisme leven zeker niet.

Al die controversen en stribbellingen worden vooral op politiek vlak (en door zo van die pennelikkende sukkels) in scene gebracht.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Lies
Usericon van Lies
Posted 11-08-2004 21:27 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 21:24 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar Brussel is toch eigenlijk Nederlandstalig?
Brussel is tweetalig. 80% Franstaligen voor 20% Nederlandstaligen meen ik mij te herinneren.

En ik vertik het om in een Brusselse winkel Frans te praten. Leuk om ze te zien zweten dan.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 11-08-2004 21:29 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 21:24 schreef Paul het volgende:
ja dat is echt irritant. Loop je een cafe binnen en bestel je wat in het nederlands en maar stug frans tegen je blijven lullen hoezo gastvrij ?


Eh, in een pittoresk dorpje in de Ardennen ga je dat toch niet verwachten hoop ik?
De basics van die taal zijn niet moeilijk te leren. Maar ja, dat komt omdat een Vlaming zich er meestal niet aan stoort als hij ginder even een pint wil pakken.


@Lies: dan heb je het wsl wel op ingeweken Walen, want een echte "Brusseleer" kan wel degelijk Nederlands


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 21:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 21:26 schreef Gunman het volgende:
Ik begrijp de frustratie maar ik zie dat niet zitten:
primo: ik woon bijna met mijn neus op de taalgrens, dat ik ineens een landgrens moet oversteken als ik even ga winkelen (doe ik wel eens) of gewoon met de motor ga rijden, zou me toch een raar gevoel geven.
secundo: hoeveel Walen staan volledig achter die stellingen denk je? Die mensen die van het toerisme leven zeker niet.

Al die controversen en stribbellingen worden vooral op politiek vlak (en door zo van die pennelikkende sukkels) in scene gebracht.


Aan de andere kant is het besturen van België niet echt een simpele zaak. En ik val soms echt achterover als ik venijn van mjn Vlaamse collega's hoor als ze het over de Walen hebben (alhoewel dit natuurlijk niet allen geldt). Ik denk zelf dat het een stuk eenvoudiger zou worden als Vlaanderen en Wallonië zouden scheiden. Er zijn kleinere, goed functionerende, landen in Europa.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 21:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 21:27 schreef Lies het volgende:
Brussel is tweetalig. 80% Franstaligen voor 20% Nederlandstaligen meen ik mij te herinneren.

En ik vertik het om in een Brusselse winkel Frans te praten. Leuk om ze te zien zweten dan.

Maar leren de Walen dan geen Nederlands op school????? het is toch een officiële landstaal?


Lies
Usericon van Lies
Posted 11-08-2004 21:31 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 21:29 schreef Gunman het volgende:
@Lies: dan heb je het wsl wel op ingeweken Walen, want een echte "Brusseleer" kan wel degelijk Nederlands

Vandaar ook "Brusselaars" i.p.v. "Brusseleirs"

En laat Wallonië, Vlaanderen en 't Brussels Hoofdstedelijk Gewest maar fijn bij elkaar blijven...


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen