IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Walen zijn mestkevers in mensengedaante..... Vorige pagina | Volgende pagina
Lies
Usericon van Lies
Posted 11-08-2004 21:34 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 21:31 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar leren de Walen dan geen Nederlands op school????? het is toch een officiële landstaal?


Zeummeugeun spreekeun die taal erreug gebreggeug, ja. Ik weet zelfs niet eens of het echt wel verplicht is, en geen keuzevak. Trouwens, Duits is ook een officiële landstaal, en dat kan ik toch ook niet... Dat één uur Duits in m'n laatste twee jaartjes humaniora hebben niet veel opgeleverd.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 11-08-2004 21:35 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 21:31 schreef Lies het volgende:
Vandaar ook "Brusselaars" i.p.v. "Brusseleirs"

En laat Wallonië, Vlaanderen en 't Brussels Hoofdstedelijk Gewest maar fijn bij elkaar blijven...

Daaar heb ik niks op tegen,daarom ook dat ik het vooral zo'n politiek spelletje vind, want het overgrote deel van de Belgen zit echt niet op de rest te schimpen,...en die taal,....daaar kan je over blijven schimpen, maar pas als alles is gladgestreken kan je gaan praten over betere vorming in het Nederlands van de franstalige jeugd.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 11:09 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 21:34 schreef Lies het volgende:
Zeummeugeun spreekeun die taal erreug gebreggeug, ja. Ik weet zelfs niet eens of het echt wel verplicht is, en geen keuzevak. Trouwens, Duits is ook een officiële landstaal, en dat kan ik toch ook niet... Dat één uur Duits in m'n laatste twee jaartjes humaniora hebben niet veel opgeleverd.
Pas in je laatste twee jaar? Bij mij op school kreeg je Duits al van in het derde middelbaar dacht ik.

En die godverdomde Walen zouden Nederlands écht wel verplicht moeten krijgen! Wat nou, ik kreeg Frans als verplicht vak sinds ik elf was, waarom zouden zij zelfs een keuze moeten krijgen als Nederlands een officiële taal is?

Kom hierrrrr, permanente scheiding Vlaanderen-Wallonië!


"Obras son amores y no buenas razones"


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 12-08-2004 11:14 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Zelfs in Nederland is Frans verplicht!????
Afknallen die Fransen en Walen.


F*ck hippies


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 11:16 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 11:14 schreef Manifest het volgende:
Zelfs in Nederland is Frans verplicht!????
Afknallen die Fransen en Walen.


Nuja, de Fransen mogen blijven leven van mij. Zolang ze niet gaan domineren, en goede wijn blijven maken.

Walen mogen ze echter ergens in de diepzee gaan dumpen.


"Obras son amores y no buenas razones"


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 12-08-2004 11:25 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 11:09 schreef Malekith het volgende:
En die godverdomde Walen zouden Nederlands écht wel verplicht moeten krijgen! Wat nou, ik kreeg Frans als verplicht vak sinds ik elf was, waarom zouden zij zelfs een keuze moeten krijgen als Nederlands een officiële taal is?

Kom hierrrrr, permanente scheiding Vlaanderen-Wallonië!


Astemblieft zeg, hier gaan we weer. Het feit dat ze slecht Nederlands spreken is grotendeels een logisch gevolg van het praktisch nut en de enorme kleinschaligheid van die taal. Ik ben al tevreden als men hier OF Nederlands OF Frans OF Engels spreekt en krijg het pas echt op mijn heupen met voorstellen als "Arabisch 4e landstaal" of als er weer een Pool voor me in Delhaize staat die de cassiere onbegrijpelijk aankijkt.

Mijn schoonvader is een Waal, overigens perfect 2-talig, en is een schitterende kerel (zat onlangs een Allegiance schijf te draaien tijdens de afwas). En als ik hier in Blankenberge rond me kijk erger ik me evenveel aan vadsige Antwerpenaren als aan vettigaards uit Charlerloi.

Om dan nog maar te zwijgen over "Ollanders" in de Ardennen, hehe ...

En Belgie splitsen? Ja hoor, we gaan europa nog een beetje groter maken met landen als Polen, Malta, Slovenie, ... en Belgie gaan we splitsen, jaja ... Wat zeg je? De Olympische spelen in Vlaanderen, natuurlijk, waarom niet




'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 12-08-2004 11:36 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 12 augustus 2004 11:25 schreef Wolveken het volgende:
Astemblieft zeg, hier gaan we weer. Het feit dat ze slecht Nederlands spreken is grotendeels een logisch gevolg van het praktisch nut en de enorme kleinschaligheid van die taal. Ik ben al tevreden als men hier OF Nederlands OF Frans OF Engels spreekt en krijg het pas echt op mijn heupen met voorstellen als "Arabisch 4e landstaal" of als er weer een Pool voor me in Delhaize staat die de cassiere onbegrijpelijk aankijkt.

Mijn schoonvader is een Waal, overigens perfect 2-talig, en is een schitterende kerel (zat onlangs een Allegiance schijf te draaien tijdens de afwas). En als ik hier in Blankenberge rond me kijk erger ik me evenveel aan vadsige Antwerpenaren als aan vettigaards uit Charlerloi.

Om dan nog maar te zwijgen over "Ollanders" in de Ardennen, hehe ...

En Belgie splitsen? Ja hoor, we gaan europa nog een beetje groter maken met landen als Polen, Malta, Slovenie, ... en Belgie gaan we splitsen, jaja ... Wat zeg je? De Olympische spelen in Vlaanderen, natuurlijk, waarom niet




, ik ben al da gezever over Vlaanderen onafhankelijk, Walen zijn minderwaardig enzo allemaal zo beu, Vlaanderen kan niet zonder Walonië en omgekeerd, in Walonië zit ook erg machtige industrie (Sabca, FN) die Vlaamse politici zitten te klagen over de miljardenstroom van naar de Walen maar intussen zitten ze hun tijd dat ze kunnen besteden aan bv. controle van de werken aan het Berlemont gebouw in Brussel (één van DE grootste kluchten van de afgelopen jaren) zodat ze de miljardenstroom naar Europa aan boetes aan boetes kan stoppen. Heb ooit eens gesproken met een Vlaams Blok militant over het spreidingsplan en die zat alweer de Walen zwart te maken als geen ander. Het feit dat er velen zijn die geen Nederlands spreken begint ook achterhaald te worden, in Walonië spreken meer en meer mensen Nederlands. En ook, vele Vlamingen spreken ook geen Frans of Engels heb ik al ondervonden. Het bestempelen van Walonië als sterk achtertgestelde regio is passé.

En dat splitsingsidee, heb ik sterke twijfels bij, zo zou je ook antwerpen kunnen afscheiden van de rest van Vlaanderen, dan een andere provincie, en dan nog één en dan valt het geheel uiteen in een wirwar van stadstaten.

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 12-08-2004 11:38]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 12-08-2004 11:43 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht



'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-08-2004 11:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Gewoon heel België opdoeken ...

Hebben de limburgers en brabanders ook een zee.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 11:52 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 11:25 schreef Wolveken het volgende:
Astemblieft zeg, hier gaan we weer. Het feit dat ze slecht Nederlands spreken is grotendeels een logisch gevolg van het praktisch nut en de enorme kleinschaligheid van die taal. Ik ben al tevreden als men hier OF Nederlands OF Frans OF Engels spreekt en krijg het pas echt op mijn heupen met voorstellen als "Arabisch 4e landstaal" of als er weer een Pool voor me in Delhaize staat die de cassiere onbegrijpelijk aankijkt.

Mijn schoonvader is een Waal, overigens perfect 2-talig, en is een schitterende kerel (zat onlangs een Allegiance schijf te draaien tijdens de afwas). En als ik hier in Blankenberge rond me kijk erger ik me evenveel aan vadsige Antwerpenaren als aan vettigaards uit Charlerloi.

Om dan nog maar te zwijgen over "Ollanders" in de Ardennen, hehe ...

En Belgie splitsen? Ja hoor, we gaan europa nog een beetje groter maken met landen als Polen, Malta, Slovenie, ... en Belgie gaan we splitsen, jaja ... Wat zeg je? De Olympische spelen in Vlaanderen, natuurlijk, waarom niet



Als ik kritiek geef op Walen, dan heb ik het ook niet over individuën. Je schoonvader kan best een toffe kerel zijn dus, en Antwerpenaren zijn niet altijd lieverdjes.

Maar als je het economisch en politiek even bekijkt, dan is Wallonië niets meer dan een parasiet, die parasiteert op Vlaanderen en zijn inwoners.

En Pools is op wereldvlak een nog minder belangrijke taal, maar toch word je er verondersteld het te spreken. Nederlands wordt in twee, drie, of misschien zelfs meer landen of gebieden gesproken, en dus als het 's lands officiële taal is, mag je daar als parasiet toch wel even werk van maken.

Overigens behoort Polen al láng tot Europa, en die andere landen waarschijnlijk ook. En in de Europese Unie is uitbreiding nog niet zo'n stom idee, dacht ik.

En België splitsen, Wallonië mag weer naar Frankrijk, als die ze hebben willen. Zolang Vlaanderen dan nog beide voetjes op de grond houdt redt het zich nog wel alleen.

Olympische Spelen in Vlaandere... Da's zo'n dom idee dat het enkel door 'n lul van een politicus bedacht kan worden


"Obras son amores y no buenas razones"


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 11:54 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 11:45 schreef Jenje het volgende:
Gewoon heel België opdoeken ...

Hebben de limburgers en brabanders ook een zee.
Ga je dan water van Nederland oversluizen naar België ofzo?

Anders zie ik een uitbreiding van de Noordzee langs die kanten wel best zitten hoor


"Obras son amores y no buenas razones"


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 12-08-2004 12:08 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 12 augustus 2004 11:45 schreef Jenje het volgende:
Gewoon heel België opdoeken ...

Hebben de limburgers en brabanders ook een zee.

Opdoeken, geen sprake van, in Zwitserland kunnen ze toch ook samenleven met 4 gemeenschappen.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 12-08-2004 12:08 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 11:52 schreef Malekith het volgende:
Maar als je het economisch en politiek even bekijkt, dan is Wallonië niets meer dan een parasiet, die parasiteert op Vlaanderen en zijn inwoners.


Ik vraag me af of je dat werkelijk wel eens bekeken hebt: "economisch en politiek"

quote:
Op 12 augustus 2004 11:52 schreef Malekith het volgende:
En Pools is op wereldvlak een nog minder belangrijke taal, maar toch word je er verondersteld het te spreken. Nederlands wordt in twee, drie, of misschien zelfs meer landen of gebieden gesproken, en dus als het 's lands officiële taal is, mag je daar als parasiet toch wel even werk van maken.


Wat is dat voor een zever zeg? Het voorbeeld van die Pool (de nationaliteit doet er eigenlijk niet toe) is typerend voor de vele immigranten die hier weigeren een andere taal te spreken. Vaak kan er zelfs nog geen Engels van af. DAT stoort mij veel meer dan een Waal in gebrekkig Nederlands.

quote:
Op 12 augustus 2004 11:52 schreef Malekith het volgende:Overigens behoort Polen al láng tot Europa, en die andere landen waarschijnlijk ook. En in de Europese Unie is uitbreiding nog niet zo'n stom idee, dacht ik.


Polen is 1 van de 10 lidstaten die DIT jaar bij de EU zijn gekomen. Typisch zo'n "gevoelsmatige" uitspraak. "Hmm, Polen, dat ligt hier niet zo ver van he, dat zal wel tot de EU behoren." Idem ditto voor de "parasitaire Walen".


quote:
Op 12 augustus 2004 11:52 schreef Malekith het volgende:
En België splitsen, Wallonië mag weer naar Frankrijk, als die ze hebben willen. Zolang Vlaanderen dan nog beide voetjes op de grond houdt redt het zich nog wel alleen.

Olympische Spelen in Vlaandere... Da's zo'n dom idee dat het enkel door 'n lul van een politicus bedacht kan worden


Als Vlaanderen een echt land moet worden dan kan het toch geen probleem vormen om de Spelen te organiseren? Een beetje consequentie a.u.b.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 12:17 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 12:08 schreef Wolveken het volgende:
Ik vraag me af of je dat werkelijk wel eens bekeken hebt: "economisch en politiek"

Ja.



quote:
Wat is dat voor een zever zeg? Het voorbeeld van die Pool (de nationaliteit doet er eigenlijk niet toe) is typerend voor de vele immigranten die hier weigeren een andere taal te spreken. Vaak kan er zelfs nog geen Engels van af. DAT stoort mij veel meer dan een Waal in gebrekkig Nederlands.
Er is een verschil tussen 'weigeren een andere taal te spreken' en 'geen andere taal kunnen spreken'. Walen willen niet, en ik heb nog van geen enkele geïmmigreerde Pool gehoord die niet bereid was moeite te doen. Mentaliteitsverschil.
Marokkanen daarintegen...


quote:
Polen is 1 van de 10 lidstaten die DIT jaar bij de EU zijn gekomen. Typisch zo'n "gevoelsmatige" uitspraak. "Hmm, Polen, dat ligt hier niet zo ver van he, dat zal wel tot de EU behoren." Idem ditto voor de "parasitaire Walen".

Jongetje, ik woon zelf in Polen, ik weet echt wel dat die niet eeuwig tot de EU behoorden. Jij had het echter eerst over Europa als een geheel, niet de Unie. Lees je post er maar eens op na misschien.


quote:
Als Vlaanderen een echt land moet worden dan kan het toch geen probleem vormen om de Spelen te organiseren? Een beetje consequentie a.u.b.
Een land moeten vormen en effectief een land zíjn is nog wel wat anders. Wie was die sukkel ook weer? Van Mechelen ofzo, dacht dat ie de Olympische Spelen naar Vlaanderen als gewest kon halen... Als land zou misschien nog doenbaar zijn.


"Obras son amores y no buenas razones"


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 12-08-2004 12:21 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 12 augustus 2004 12:17 schreef Malekith het volgende:
Er is een verschil tussen 'weigeren een andere taal te spreken' en 'geen andere taal kunnen spreken'. Walen willen niet, en ik heb nog van geen enkele geïmmigreerde Pool gehoord die niet bereid was moeite te doen. Mentaliteitsverschil.
Marokkanen daarintegen...


Er zijn veel Walen die er veel moeite voor doen, geloof me maar, heb ik al vaak gemerkt.
quote:
Een land moeten vormen en effectief een land zíjn is nog wel wat anders. Wie was die sukkel ook weer? Van Mechelen ofzo, dacht dat ie de Olympische Spelen naar Vlaanderen als gewest kon halen... Als land zou misschien nog doenbaar zijn.

Neen, dat was Bart Somers imo.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 12:23 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 12:21 schreef beli mawr het volgende:
Er zijn veel Walen die er veel moeite voor doen, geloof me maar, heb ik al vaak gemerkt.
Dat ze dan eens beginnen met herstructureringen in het Waalse onderwijs.

quote:
Neen, dat was Bart Somers imo.
Iig een dom idee.


"Obras son amores y no buenas razones"


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 12-08-2004 12:24 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 12 augustus 2004 12:23 schreef Malekith het volgende:
Dat ze dan eens beginnen met herstructureringen in het Waalse onderwijs.


Zelf weet ik niks van het onderwijssysteem in Walonië.
quote:

Iig een dom idee.

Dat was ter camouflage van alle problemen waar ze NIET aan werken, gewoon wat wind if you ask me.

Het is trouwens op een bepaald vlak dat we van geluk mogen spreken dat we Walonië hebben, dan gaan we niet keer op keer af in het Eurosongfestival

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 12-08-2004 12:26]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 12-08-2004 12:27 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 12:17 schreef Malekith het volgende:

Jongetje, ik woon zelf in Polen, ik weet echt wel dat die niet eeuwig tot de EU behoorden. Jij had het echter eerst over Europa als een geheel, niet de Unie. Lees je post er maar eens op na misschien.


Ja, ik zal het waarschijnlijk gehad hebben over de uitbreiding van het geografische Europa, ja inderdaad, daar heb me je wel Zo'n een paar stukjes land dat er plots bijgegroeid zijn zo?


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-08-2004 12:28 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 11:09 schreef Malekith het volgende:
Kom hierrrrr, permanente scheiding Vlaanderen-Wallonië!
Nee hoor, ze verachten jullie wel, maar ze weten donders goed dat hun economie dan binnen een jaar of 5 op die van Namibië zou gaan lijken.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 12:29 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 12:28 schreef Greycloak het volgende:
Nee hoor, ze verachten jullie wel, maar ze weten donders goed dat hun economie dan binnen een jaar of 5 op die van Namibië zou gaan lijken.


Dat nog net niet, zolang Vlaanderen hen onder de vleugels neemt.
En maar geld blijven geven...


"Obras son amores y no buenas razones"


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 12:34 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 12:24 schreef beli mawr het volgende:
Zelf weet ik niks van het onderwijssysteem in Walonië.
Ik weet er niet al te veel van, maar wel dat Nederlands er níet verplicht is!

quote:
Dat was ter camouflage van alle problemen waar ze NIET aan werken, gewoon wat wind if you ask me.
Inderdaad. Sukkels.

quote:
Het is trouwens op een bepaald vlak dat we van geluk mogen spreken dat we Walonië hebben, dan gaan we niet keer op keer af in het Eurosongfestival
Alsof er zoveel goede metalbands uit Wallonië komen...

[Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 12-08-2004 12:41]


"Obras son amores y no buenas razones"


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 12-08-2004 12:49 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 12:34 schreef Malekith het volgende:
Ik weet er niet al te veel van, maar wel dat Nederlands er níet verplicht is!



Dat klopt, een 2e taal op zich aanleren is echter wel verplicht. De Walen kunnen kiezen tussen Engels, Frans of Duits; de Vlamingen MOETEN Frans nemen. Zou het dan niet logischer zijn i.p.v. de Walen te verplichten Nederlands te kiezen, de Vlamingen ook de keuze te laten? En dit mijn beste, is louter een Vlaamse bevoegdheid. We hoeven dus (daarvoor) niet met het vingertje te wijzen naar de Walen.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 12-08-2004 12:52 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 12 augustus 2004 12:34 schreef Malekith het volgende:
Alsof er zoveel goede metalbands uit Wallonië komen...

Kent gij Enthroned uit Charleroi niet

Klein verschil, hier in Vlaanderen worden de kandidaten belachelijk veel gepushed en geprezen terwijl ze (zoals dit jaar met Xandee die o zo leuk voorlaatste eindigde), moet het bijna een dance nummer zijn, en de Waalse inzending van vorig jaar (Urban Trad, waar veel commosie rond was in negatieve zin dan wel die later allemaal volledig onterecht bleek) doodleuk als tweede eindigde.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 13:13 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 12:49 schreef Wolveken het volgende:
Dat klopt, een 2e taal op zich aanleren is echter wel verplicht. De Walen kunnen kiezen tussen Engels, Frans of Duits; de Vlamingen MOETEN Frans nemen. Zou het dan niet logischer zijn i.p.v. de Walen te verplichten Nederlands te kiezen, de Vlamingen ook de keuze te laten? En dit mijn beste, is louter een Vlaamse bevoegdheid. We hoeven dus (daarvoor) niet met het vingertje te wijzen naar de Walen.
Vlamingen worden daarna ook 'gedwongen' Engels, en later Duits te nemen. Gewoon basistalen, lijkt me logisch.

En Walen zouden die ook moeten aangeleerd krijgen, Frans door Nederlands vervangen weliswaar.

@beli: Enthroned uitgezonderd dan


"Obras son amores y no buenas razones"


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-08-2004 13:15 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Belachelijk, men gaat er hier dus nog steeds van uit dat Frans een wereldtaal is...?



Ach iemand moet de Fransen even uitleggen dat het na Vietnam toch echt afgelopen was hoor...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen