IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Walen zijn mestkevers in mensengedaante..... Vorige pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-05-2011 19:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2011 14:04 schreef Count Usher het volgende:

@Bart: als het je toch niet kan schelen of dat geld naar Marokko gaat of eender waar, waarom je dan storen aan Wallonië. Alsof alle andere doelen die je noemt geen bodemloze put zijn... Daarom denk ik dat de NVA-kul van de laatste jaren je gehersenspoeld heeft.





dat laatste is best mogelijk. Maar als je een project begint maak je na een periode de balans op. Imo ziet die er voor Wallonië niet goed uit, slecht eigenlijk. En wellicht probeert men nu goeie wil naar voor te schuiven vanuit de Waalse politiek, maar voor mij hebben ze al lang afgedaan.
Ik geef liever andere projecten een kans, het heeft lang genoeg geduurd.
En dat Bart De Wever een neo-liberaal is, kan me niet schelen eigenlijk. Ik zie in hem meer een cynische conservatieveling, een Antwerpenaar dan nog! maar hij is tenminste iemand met een mening, standpunten, ... Niet iemand die alleen maar zaken afbreekt, hij heeft een visie. En momenteel is die Vlaanderen in Europa visie iets wat het meest aansluit met zaken waarvan ik uit ervaringen denk dat ze het meest vooruitgang zal opleveren.
De rest moddert maar aan of staat te kafferen zonder zelf een alternatief te brengen dat consequent of logisch is.

En ja, omstandigheden veranderen. Ik ben geen anti-Waal bvb. In andere omstandigheden zou ik erg blij zijn met zo een landgenoten. Nu krijg ik een gevoel van irritatie bij het woord alleen al. Dan zit er iets niet goed. En nochtans krijg ik evenveel Waalknuffeltoneel op tv te zien als dat een Bart De Wever of De WInter te zien is.


signature


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 10-05-2011 20:26 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2011 19:49 schreef Hypnos het volgende:
dat laatste is best mogelijk. Maar als je een project begint maak je na een periode de balans op. Imo ziet die er voor Wallonië niet goed uit, slecht eigenlijk. En wellicht probeert men nu goeie wil naar voor te schuiven vanuit de Waalse politiek, maar voor mij hebben ze al lang afgedaan.
Ik geef liever andere projecten een kans, het heeft lang genoeg geduurd.
En dat Bart De Wever een neo-liberaal is, kan me niet schelen eigenlijk. Ik zie in hem meer een cynische conservatieveling, een Antwerpenaar dan nog! maar hij is tenminste iemand met een mening, standpunten, ... Niet iemand die alleen maar zaken afbreekt, hij heeft een visie. En momenteel is die Vlaanderen in Europa visie iets wat het meest aansluit met zaken waarvan ik uit ervaringen denk dat ze het meest vooruitgang zal opleveren.
De rest moddert maar aan of staat te kafferen zonder zelf een alternatief te brengen dat consequent of logisch is.



Hij heeft idd een soort van visie. Alleen komt hij er niet voor uit. Hij verbergt zijn ware neo-liberale bedoelingen, verspreid wat populistische prietpraat, wordt met de regelmaat van de klok kwaad op alles en iedereen die hem van zijn einddeol weghoudt, praat elke journalist onder tafel zonder ook maar één degelijk argument aan te dragen en krijgt het tot slot voor mekaar dat een intelligent iemand denkt dat hij een visie heeft. Triest stemt mij dat.

Als je het over projecten wil hebben, moet je echt 's op zoek gaan naar het project waar De Wever jou geld naartoe zal sturen. Wees gerust, 't zal niet naar de Walen zijn. Denk eerder aan wie aangesloten is bij VOKA. Kijk naar de maatregelen die De Wever voorstelt:

- regionalisering van het arbeidsmarktbeleid en de vennootschapsbelasting
- splitsing van de gezondheidszorgen
- het halen van een volledige loopbaan te bemoeilijken zodat pensioen voor 65 jaar erg moeilijk wordt
- de pensioenen laag houden en 65-plussers aanmoedigen bij te verdienen
- werkloosheidsuitkeringen in tijd beperken en sneller laten zakken
- een einde stellen aan de wachtuitkeringen voor jongeren (WTF !!!!!)
- uitbreiding van het systeem van de dienstencheques
- veralgemening van de interimjobs en uitleenarbeid
- geen opzegtermijnen meer (je kunt maw elk moment ontslagen worden)
- dag en nacht ter beschikking staan van de werkgever (waarbij de werkgever de regeling mag bepalen; overuren moeten niet meer extra betaald worden)
- Geen collectieve loonoverkomsten, maar zoveel mogelijk ‘bedrijfsakkoorden'

Ga jij me vertellen dat je geld op die manier naar een goed project gaat. Think VOKA.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-05-2011 20:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2011 20:26 schreef Count Usher het volgende:
Hij heeft idd een soort van visie. Alleen komt hij er niet voor uit. Hij verbergt zijn ware neo-liberale bedoelingen, verspreid wat populistische prietpraat, wordt met de regelmaat van de klok kwaad op alles en iedereen die hem van zijn einddeol weghoudt, praat elke journalist onder tafel zonder ook maar één degelijk argument aan te dragen en krijgt het tot slot voor mekaar dat een intelligent iemand denkt dat hij een visie heeft. Triest stemt mij dat.

Als je het over projecten wil hebben, moet je echt 's op zoek gaan naar het project waar De Wever jou geld naartoe zal sturen. Wees gerust, 't zal niet naar de Walen zijn. Denk eerder aan wie aangesloten is bij VOKA. Kijk naar de maatregelen die De Wever voorstelt:

- regionalisering van het arbeidsmarktbeleid en de vennootschapsbelasting
- splitsing van de gezondheidszorgen
- het halen van een volledige loopbaan te bemoeilijken zodat pensioen voor 65 jaar erg moeilijk wordt
- de pensioenen laag houden en 65-plussers aanmoedigen bij te verdienen
- werkloosheidsuitkeringen in tijd beperken en sneller laten zakken
- een einde stellen aan de wachtuitkeringen voor jongeren (WTF !!!!!)
- uitbreiding van het systeem van de dienstencheques
- veralgemening van de interimjobs en uitleenarbeid
- geen opzegtermijnen meer (je kunt maw elk moment ontslagen worden)
- dag en nacht ter beschikking staan van de werkgever (waarbij de werkgever de regeling mag bepalen; overuren moeten niet meer extra betaald worden)
- Geen collectieve loonoverkomsten, maar zoveel mogelijk ‘bedrijfsakkoorden'

Ga jij me vertellen dat je geld op die manier naar een goed project gaat. Think VOKA.



dat eerste is imo een gevolg van de demonisering die bij de VRT-nieuwsdienst heerst naar BdW. Zelfs Wim De Vilder kan niet wegsteken dat hij een afschuw heeft aan BdW.

en verder

- regionalisering van het arbeidsmarktbeleid en de vennootschapsbelasting
ben ik 100% voor (zeker dat eerste)
- splitsing van de gezondheidszorgen
--> ben ik tegen, zo creëer je uitkeringstoerisme



- het halen van een volledige loopbaan te bemoeilijken zodat pensioen voor 65 jaar erg moeilijk wordt
- de pensioenen laag houden en 65-plussers aanmoedigen bij te verdienen
--> momenteel niet meer dan realistisch
VlD wil dat we tot 70 zouden werken...


- werkloosheidsuitkeringen in tijd beperken en sneller laten zakken
--> geheel voor! en ik heb bijna een jaar thuisgezeten

- uitbreiding van het systeem van de dienstencheques
--> goed om zwartwerk tegen te gaan, een goed idee van de SP.a dat verder mag uitgewerkt worden

- geen opzegtermijnen meer (je kunt maw elk moment ontslagen worden)
--> zowel voor werknemer als werkgever?

- dag en nacht ter beschikking staan van de werkgever (waarbij de werkgever de regeling mag bepalen; overuren moeten niet meer extra betaald worden)
- Geen collectieve loonoverkomsten, maar zoveel mogelijk ‘bedrijfsakkoorden'
--> eigenlijk niet meer dan normaal want dat is wat er gebeurt in de meeste bedrijven, dus waarom in het zwart en geheim proberen houden? Gedaan met dat gezever over wit en zwartwerk, eerlijkheid en openheid over de gehanteerde methodes.
Als ik nu zie wat er in de transport gebeurt... man, zowel werknemer als werkgever lappen de regels aan hun laarzen om zoveel mogelijk geld te verdienen. Het gaat allemaal om geld, niet om bescherming.


[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 10-05-2011 20:52]


signature


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 10-05-2011 22:47 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Heel leuk dat andere landen bepaalde maatregelen wel of niet hebben. Het zijn allemaal veranderingen die hun uitwerking hebben op de Belgische concurrentiepositie. En de Belgische financiën draaien al jaren niet al te best.

quote:
Op 10 mei 2011 19:12 schreef Count Usher het volgende:
België is het enige land dat een notionele interestaftrek heeft (idd ook voor buitenlandse bedrijven). Een maatregel die door de Europese commisie als illegaal wordt gezien. De rechtzaken hieromtrent zijn lopende. Ik zie niet in waarom een oneerlijke maatregel (Belgacom heeft bijvoorbeeld in 2009 ruim 244 miljoen euro winst gemaakt en betaalde daarop slechts 5.955 euro aan belastingen!!!!), niet zou mogen afgeschaft worden. Het kost de staatskas alleen maar geld en onze concurentiele positie wijzigt nauwelijks, want we zijn sowieso het enige land die deze maatregel kent.
Als een voordeel wegvalt, ongezien of andere landen dat voordeel wel of niet kennen, verandert jouw positie. Wellicht was dat voordeel wel net datgene waarom een bedrijf of investeerder voor België heeft gekozen.



quote:
In Frankrijk bestaat de maatregel al en daar is amper 5% van de miljonairs het afgebold. Dat is is 5% van 2% van de bevolking. Niet zo ondoordacht en helemaal niks met afgunst te maken. De sterkste schouders moeten het meeste kunnen dragen, zeg ik.
Bij een vlaktax dragen de sterkere schouders ook zwaardere lasten. Zo'n belastingstelsel kent nmlk procentuele belastingen. Bij een progressief belastingstelsel (en volgens mij heeft België dat) dragen de sterkere schouders buitenproportioneel zwaardere lasten. Waarom dan geld, wat via de geld- of kapitaalmarkt wordt aangewend voor het verstrekken van leningen en het mogelijk maken van investeringen, waar al belasting over is betaald (loonbelasting, winstblasting) nog eens belasten? Dat slaat toch nergens op.
Daarbij is het inmiddels echt wel aangetoond dat, hoge, belastingen remmend werken op de productiviteit.
quote:
Op 10 mei 2011 19:19 schreef Count Usher het volgende:
Theoretisch gezien betalen bedrijven in België 33,99 % belasting op hun winst. Dankzij maatregelen zoals de notionele interestaftrek betalen ze in de praktijk echter 3,4 % op elke bijkomende euro die ze in België investeren. Ze krijgen maw nog geld terug. Op dat vlak is de concurrentiepositie van België sowieso nu kunstmatig te scherp. Cijfers van de Belgium Association & Chamber of Commerce tonen aan dat bedrijven in onze buurlanden daar wél belastingen op betalen: in Nederland 16,6 %, in Duitsland 27,3 %, in het Verenigd Koninkrijk 28,7 % en in Frankrijk zelfs 35,9 %. Die afschaffing van de notionele interestaftrek zal onze concurrentiepositie idd wat minder scherp stellen, maar we hebben sowieso grote ruimte voor correctie.
Er is indd beleidsruimte, maar in een keer helemaal afschaffen is niet verstandig. Bedrijven hebben voor België gekozen, o.a., om deze aftrek. Dergelijke bedrijven hebben zonder die aftrek minder tot geen reden in België te blijven.
Van stelselwijzigingen worden internationale bedrijven en investeerders onrustig, zeker als ze in hun nadeel uitpakken. Investeringen doe je op de wat langere termijn. Als België zo gemakkelijk haar regels aanpast kiezen ze de volgende keer voor een land waarbij het rendement zekerder is.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 11-05-2011 7:09 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2011 22:47 schreef kwelgeest het volgende:
Heel leuk dat andere landen bepaalde maatregelen wel of niet hebben. Het zijn allemaal veranderingen die hun uitwerking hebben op de Belgische concurrentiepositie. En de Belgische financiën draaien al jaren niet al te best.
Als een voordeel wegvalt, ongezien of andere landen dat voordeel wel of niet kennen, verandert jouw positie. Wellicht was dat voordeel wel net datgene waarom een bedrijf of investeerder voor België heeft gekozen.



Ja hallo, België heeft nu een groot voordeel dat idd zal wegvallen. België zal dan idd moeten kijken naar een lastenverlaging (al zijn de lasten voor bedrijven dan nog steeds lager dan pakweg Frankrijk). Het punt is dat er nu mbv een illegale maatregel geld wordt weggegeven. Het is een boekhoudkundige truc om belastingen (nog heel even) legaal te ontduiken. Zoiets kun je toch niet verdedigen?

Dat de Belgische financiën al jaren niet draaien, is een doelbewuste zet van de liberale kliek. Verschillende topambtenaren binnen financiën hebben wat dat betreft al uit de biecht geklapt. Net als bijvoorbeeld fiscale amnestie (ik bedoel: WTF) en niet-vervolging van fraude bij grote bedrijven (ik kan haast niet meer tellen hoeveel ik het gegeven "ze hebben een akkoord bereikt met de fiscus" al heb zien voorbijkomen).

quote:

Bij een vlaktax dragen de sterkere schouders ook zwaardere lasten. Zo'n belastingstelsel kent nmlk procentuele belastingen. Bij een progressief belastingstelsel (en volgens mij heeft België dat) dragen de sterkere schouders buitenproportioneel zwaardere lasten. Waarom dan geld, wat via de geld- of kapitaalmarkt wordt aangewend voor het verstrekken van leningen en het mogelijk maken van investeringen, waar al belasting over is betaald (loonbelasting, winstblasting) nog eens belasten? Dat slaat toch nergens op.



Jij gaat er vanuit dat de sterkste schouders nu de zwaartset lasten dragen, maar door allerlei achterpoortjes (de notionele interestaftrek is er maar eentje) is dat in de praktijk niet zo. Ik heb het helemaal niet over de rijke stinkerd in je straat met drie BMW's voor de deur. Da's peanuts. Neen, het zijn de bedrijven die reële percentages betalen die te belachelijk voor woorden zijn (ordegrootte 0,04% is dan geen uitzondering). Dus het slaat juist wel ergens op.

quote:
Daarbij is het inmiddels echt wel aangetoond dat, hoge, belastingen remmend werken op de productiviteit.Er is indd beleidsruimte, maar in een keer helemaal afschaffen is niet verstandig. Bedrijven hebben voor België gekozen, o.a., om deze aftrek. Dergelijke bedrijven hebben zonder die aftrek minder tot geen reden in België te blijven.
Van stelselwijzigingen worden internationale bedrijven en investeerders onrustig, zeker als ze in hun nadeel uitpakken. Investeringen doe je op de wat langere termijn. Als België zo gemakkelijk haar regels aanpast kiezen ze de volgende keer voor een land waarbij het rendement zekerder is.


Het onderzoek dat ik eerder aanhaalde (situatie in Frankrijk) toont idd aan dat er een vlucht is van investeerders. Dat percentage is is echter te verwaarlozen en heeft in Frankrijk nauwelijks gevolgen gehad voor de concurentieplaats van het land.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 11-05-2011 12:08 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

@ Kwelgeest: ik ben wel heel benieuwd naar het bewijs dat hogere belastingen de arbeidsproductiviteit remmen.



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 11-05-2011 12:19 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2011 12:08 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
@ Kwelgeest: ik ben wel heel benieuwd naar het bewijs dat hogere belastingen de arbeidsproductiviteit remmen.


Mij ook eigenlijk (waarmee ik niet gezegd heb, dat het onzin is). Ik denk bijvoorbeeld aan Scandinavië, daar zijn er torenhoge lasten. Maar door de goeie besteding ervan, heeft dat weinig impact op de arbeidsproductiviteit (zo is het mij uitgelegd).


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-05-2011 12:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik vind Scandinavië dan ook vrij protectionistisch, zowel economisch als sociaal.

en het leven is er behoorlijk duur, in vergelijking met België. De druk om te participeren in de maatschappij en een inkomen te verwerven is dan ook veel hoger imo.


signature


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 11-05-2011 12:39 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Dat is dan meer een kwestie van sociale druk en mentaliteit dan van de hoogte van de belasting.

Of zeg je: "als het leven duur is dan ga je wel werken/participeren"?

[Dit bericht is gewijzigd door Dappere-Speerwerper op 11-05-2011 12:40]



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 11-05-2011 12:50 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Beetje offtopic, maar toch interessant. Ben nml benieuwd in hoeverre dit voor Europa opgaat (en België dan ).

http://www.salon.com/news/feature/2011/03/29/daily_show_ge_corporate_taxes


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-05-2011 12:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2011 12:39 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Dat is dan meer een kwestie van sociale druk en mentaliteit dan van de hoogte van de belasting.

Of zeg je: "als het leven duur is dan ga je wel werken/participeren"?



beiden zijn imo een reële druk waar ik althans onderhevig aan ben


signature


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 11-05-2011 15:27 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2011 7:09 schreef Count Usher het volgende:
Ja hallo, België heeft nu een groot voordeel dat idd zal wegvallen. België zal dan idd moeten kijken naar een lastenverlaging (al zijn de lasten voor bedrijven dan nog steeds lager dan pakweg Frankrijk). Het punt is dat er nu mbv een illegale maatregel geld wordt weggegeven. Het is een boekhoudkundige truc om belastingen (nog heel even) legaal te ontduiken. Zoiets kun je toch niet verdedigen?
Ik verdedig ook nergens de maatregel an sich.
Ik post slechts dat als je die maatregel schrapt je'm moet compenseren om je concurrentiepositie te behouden. En dat je daarom niet die 14,nogwat miljard netto kan besteden aan het behoud van een rood paradijs.

quote:
Dat de Belgische financiën al jaren niet draaien, is een doelbewuste zet van de liberale kliek. Verschillende topambtenaren binnen financiën hebben wat dat betreft al uit de biecht geklapt. Net als bijvoorbeeld fiscale amnestie (ik bedoel: WTF) en niet-vervolging van fraude bij grote bedrijven (ik kan haast niet meer tellen hoeveel ik het gegeven "ze hebben een akkoord bereikt met de fiscus" al heb zien voorbijkomen).
Kom op zeg. 'De liberale kliek' heeft 'Atlas shrugged' van Rand toegepast op België om nu met een stoer en robuust rechts-liberaal maatregelenpakket de held uit te kunnen hangen?
Denk je niet eerder dat de problemen het bewijs van het failliet van het Belgische systeem zijn? De puinhopen van twaalf jaar Paars, de rekening van het cordon sanitaire.



quote:
Jij gaat er vanuit dat de sterkste schouders nu de zwaartset lasten dragen, maar door allerlei achterpoortjes (de notionele interestaftrek is er maar eentje) is dat in de praktijk niet zo. Ik heb het helemaal niet over de rijke stinkerd in je straat met drie BMW's voor de deur. Da's peanuts. Neen, het zijn de bedrijven die reële percentages betalen die te belachelijk voor woorden zijn (ordegrootte 0,04% is dan geen uitzondering). Dus het slaat juist wel ergens op.
Als zulke drastische maatregelen nodig zijn om bedrijven in België te vestigen of houden, heeft België blijkbaar niet veel te bieden.
Maar jaag ze maar weg die bedrijven, kijken hoe betaalbaar België dan blijft. 'De gemiddelde Vlaming' heeft iig meer aan een partij die strijdt voor bedrijvigheid en dus werkgelegenheid dan een partij die bedrijven al hun voordeeltjes wilt afpakken.



quote:
Het onderzoek dat ik eerder aanhaalde (situatie in Frankrijk) toont idd aan dat er een vlucht is van investeerders. Dat percentage is is echter te verwaarlozen en heeft in Frankrijk nauwelijks gevolgen gehad voor de concurentieplaats van het land.
Welk onderzoek heb je het over? Ik geen verwijzing naar een onderzoek gezien.
Naast dat het debiel is om mensen voor alles wat ze doen of laten te willen belasten, schrikt een dergelijke maatregel sparen af. Dan kan ik beter een gedeelte gaan consumeren of beleggen. Terwijl de spaarquote van een land een investeringcriterium is.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen