IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : De Geus: extra belastingen voor de rijken Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 22:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ergens op FOK gevonden:

De Geus:extra belasting voor rijken


HILVERSUM CDA-minister De Geus wil de
koopkrachtdaling van minima volgend
jaar compenseren door hogere inkomens
zwaarder te belasten.Hij denkt daarbij
bijvoorbeeld aan het aanpakken van het
dubbel spaarloon.

Volgens het Centraal Planbureau gaat
het beter met de economie,maar gaat die
ontwikkeling voorbij aan de minima.Die
gaan er zelfs gemiddeld 2 procent op
achteruit.Het kabinet sprak eerder af
dat de koopkrachtdaling niet meer dan
1 procent mag bedragen.

De Geus moet zijn voorstel nog in het
kabinet bespreken.Vrijdag is voor het
eerst weer ministerraad.
***************************************

Ik ben benieuwd hoe hij dat langs de VVD wil sluizen. Nooit van zijn leven dus. Dus gewoon proefballonetjes oplaten of wil hij de regering laten vallen ofzo?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-08-2004 22:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Leuke poging maar gaat denk ik niet werken ...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-08-2004 22:57 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik snap ook niet waarom.

Waarom kan de overhied in plaats van een gezonde visie te ontwikkelen omtrent het helpen van minima enkel in termen van oplossingen denken die ten koste van iemand moeten gaan?

Ik blijf dat onbegrijpelijk vinden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 22:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 22:53 schreef Jenje het volgende:
Leuke poging maar gaat denk ik niet werken ...


Ik haat die nutteloze proefballonnetjes. Net die LPF-knakker. En ik ben (redelijk) links maar toch vind ik dat er duidelijk grenzen gesteld moeten worden aan de horveelheid belastingen die rijkeren moeten betalen. Ik ben voor het principe: "de sterkste schouders, de sterkste lasten", maar je hoeft die schouders natuurlijk ook niet weer over te belasten.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 22:59 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 22:57 schreef Chelman het volgende:
Ik snap ook niet waarom.

Waarom kan de overhied in plaats van een gezonde visie te ontwikkelen omtrent het helpen van minima enkel in termen van oplossingen denken die ten koste van iemand moeten gaan?

Ik blijf dat onbegrijpelijk vinden.

Ik ben teleurgesteld. Ik had een antwoord van minstens 6 kantjes verwacht. Maar slechts enkele regels?

Maar goed, mogelijk wil het CDA zijn "sociale gezicht" weer eens laten zien middels volledige onrealistische uitingen.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 11-08-2004 22:59]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-08-2004 23:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Laat het Konigshuis maar eens belasting gaan betalen, DAT levert pas centen op, en dat gaat ten koste van niemand!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 23:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 23:01 schreef Jenje het volgende:
Laat het Konigshuis maar eens belasting gaan betalen, DAT levert pas centen op, en dat gaat ten koste van niemand!

schaf het maar gelijk helemaal af maar dat is weer een andre discussie. Ik snap deze wending niet van het CDA. Het staat toch volledig haaks op de gedachte van de huidige regering?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-08-2004 23:04 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 augustus 2004 22:59 schreef attila_de_hun het volgende:
...
Maar goed, mogelijk wil het CDA zijn "sociale gezicht" weer eens laten zien middels volledige onrealistische uitingen.


Het is idd image building; ze snappen zelf ook wel dat zo'n plan nooit goedgekeurd wordt.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-08-2004 23:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 23:03 schreef attila_de_hun het volgende:
schaf het maar gelijk helemaal af maar dat is weer een andre discussie. Ik snap deze wending niet van het CDA. Het staat toch volledig haaks op de gedachte van de huidige regering?
Ach, ze willen gewoon zieltjes winnen bij minima.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-08-2004 23:06 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 23:01 schreef Jenje het volgende:
Laat het Konigshuis maar eens belasting gaan betalen, DAT levert pas centen op, en dat gaat ten koste van niemand!


Ze betalen weldegelijk vermogensbelasting.

Belasting over hun toelage levert natuurlijk geen ene reet op aangezien het niet meer dan een terugstorting is. Overigens zou dat bedrag nog steeds vrij weinig voorstellen aangezien we nou niet echt over enorme bedragen praten op landsschaal.

Ze betalen wel inkomstenbelasting voor zover ze inkomsten uit gewone arbeid hebben (een aantal prinsen iig).



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-08-2004 23:08 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 22:59 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar goed, mogelijk wil het CDA zijn "sociale gezicht" weer eens laten zien middels volledige onrealistische uitingen.


Realistisch of niet realistisch vind ik in deze niet eens interessant.

Mij gaat het om dat de overheid blijkbaar niet in staat is om met nieuwe en creatieve inzichten te komen maar ze kunnen enkel in termen van: 'hier iets af, daar iets bij' denken.

Als een bedrijf zo zou opereren dan zou het binnen de kortste keren failliet zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-08-2004 23:08 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 augustus 2004 23:06 schreef Chelman het volgende:
...
Ze betalen wel inkomstenbelasting voor zover ze inkomsten uit gewone arbeid hebben (een aantal prinsen iig).




'Voor zover'...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-08-2004 23:09 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 23:08 schreef Mutilator het volgende:
'Voor zover'...


Behalve Bea en Wim-LEx zijn dat ze dus allemaal.....

....en verder is een gekozen stadshoofd ook niet gratis of zo....

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 11-08-2004 23:10]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 23:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 23:08 schreef Chelman het volgende:
Mij gaat het om dat de overheid blijkbaar niet in staat is om met nieuwe en creatieve inzichten te komen maar ze kunnen enkel in termen van: 'hier iets af, daar iets bij' denken.



Maar daar komt het te allen tijde wel op te neer. Wat moeten ze dan doen? Wat is nu bijvoorbeeld een nieuw creatief idee, waarbij de gehele bevolking voordeel heeft?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-08-2004 23:14 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 22:57 schreef Chelman het volgende:
Ik snap ook niet waarom.

Waarom kan de overhied in plaats van een gezonde visie te ontwikkelen omtrent het helpen van minima enkel in termen van oplossingen denken die ten koste van iemand moeten gaan?

Ik blijf dat onbegrijpelijk vinden.


My thoughts exactely!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-08-2004 23:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 23:10 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar daar komt het te allen tijde wel op te neer. Wat moeten ze dan doen? Wat is nu bijvoorbeeld een nieuw creatief idee, waarbij de gehele bevolking voordeel heeft?


Stimuleren van bedrijvigheid (hier bedoel ik bedrijvigheid in al haar facetten dus ook individuele minima die iets aan hun situatie doen).

Verlagen van de gemiddelde belastingdruk wat met slimmigheid je belastinginkomsten zelfs kan vergroten terwijl je bedrijven stimuleert, individuele burgers meer geld in hun zak hebben en de kloof tussen werken en uitkeringtrekken wordt groter (Waardoor het aantrekkelijker wordt om te werken). Er zijn veel andere dingen die ze wellicht zouden kunnen bedenken.

Zij zitten daar met een staf van een paar honderd man dat van mijn geld betaald wordt. Daarvan mag ik verwachten dat ze soms met een innovatieve oplossing komen? Toch?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2004 23:22 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 23:15 schreef Chelman het volgende:
Stimuleren van bedrijvigheid (hier bedoel ik bedrijvigheid in al haar facetten dus ook individuele minima die iets aan hun situatie doen).

Verlagen van de gemiddelde belastingdruk wat met slimmigheid je belastinginkomsten zelfs kan vergroten terwijl je bedrijven stimuleert, individuele burgers meer geld in hun zak hebben en de kloof tussen werken en uitkeringtrekken wordt groter (Waardoor het aantrekkelijker wordt om te werken). Er zijn veel andere dingen die ze wellicht zouden kunnen bedenken.

Zij zitten daar met een staf van een paar honderd man dat van mijn geld betaald wordt. Daarvan mag ik verwachten dat ze soms met een innovatieve oplossing komen? Toch?


Natuurlijk! Maar jou plannen kosten ook geld, vooral het "stimuleren-gedeelte". dan hebben we het toch uiteindelijk over subsidies? En daarvoor moet de overheid centen hebben. Verder denkt de gemiddelde politikus vooral na over zijn herverkiezing. Dus al te drastische finaciële maatregelen ("we halveren de uitkeringen ten bate van een stimulatiefonds voor startende ondernemers") kun je ook niet verwachten. Dus als ze meer centen moeten hebben weet je wat er te wachten staat...


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 11-08-2004 23:26 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

Maar aan hoeveel extra belasting moet je dan gaan denken? Buiten dat dubbele spaarloon om?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 11-08-2004 23:44 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 23:03 schreef attila_de_hun het volgende:
schaf het maar gelijk helemaal af maar dat is weer een andre discussie. Ik snap deze wending niet van het CDA. Het staat toch volledig haaks op de gedachte van de huidige regering?


het is niet echt een wending...vanaf de verkiezingen wordt al verkondigt en terecht overigens, dat de bezuinigingen niet ten koste van de minima mogen gaan. Wat iedereen al had voorzien, gebeurt dan toch. En dat willen ze nu met een idioot plan rechtbreien wat ze weer eens niet gaat lukken en zo worden de rijken rijker en de armen armer. Dit proces is al een aantal jaar bezig en zal ook vrolijk doorgezet worden, waaronder ook de uitholling van ons sociaal zorgstelsel en andere nutteloze projecten zoals het doorzetten van de Betuwelijn en de aanschaf van ons nieuwe speelgoed vliegtuigje en ga maar door, oftewel, America here we come, brother in arms....


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 12-08-2004 8:30 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Ja precies een amerikaans systeem. Het zal eens tijd worden.


Orion
Usericon van Orion
Posted 12-08-2004 8:57 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

Dat hele Den Haag kan me me reet op.
Leuk plan alleen het werkt toch(weer) niet.

ach jij wij leven thuis niet wij OVERLEVEN.


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-08-2004 11:22 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 23:22 schreef attila_de_hun het volgende:
Natuurlijk! Maar jou plannen kosten ook geld, vooral het "stimuleren-gedeelte". dan hebben we het toch uiteindelijk over subsidies? En daarvoor moet de overheid centen hebben. Verder denkt de gemiddelde politikus vooral na over zijn herverkiezing. Dus al te drastische finaciële maatregelen ("we halveren de uitkeringen ten bate van een stimulatiefonds voor startende ondernemers") kun je ook niet verwachten. Dus als ze meer centen moeten hebben weet je wat er te wachten staat...
Stimuleren hoeft niet per se op financieel gebied te gebeuren. Bedrijvigheid kan gestimuleerd worden dmv. andere regels, werkelozen kunnen gestimuleerd worden dmv. het beperken van de uitkeringen enz. Overigens durven sommige politici wel zeker verder te denken dan hun eigen herverkiezing, anders zou het huidige kabinet niet durven te bezuinigen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-08-2004 11:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 8:30 schreef Paul het volgende:
Ja precies een amerikaans systeem. Het zal eens tijd worden.
Ze hebben zo;n prachtig zorgsysteem in Amerika, ja fijn!


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 12-08-2004 12:50 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Zekers zekers, iedereen is verzekerd van een degelijke gezondheidszorg in Amerika...



Net zoals iedereen er dezelfde rechten heeft, de verdeling van arm en rijk er best meevalt, bijna niemand zichzelf met z'n eigen geweer per ongeluk zichzelf of een familielid doodschiet, er niets belangrijkers is als het milieu, de verkiezingen er altijd eerlijk zijn en de president een slimme, verantwoordelijke en faire regeerder is.





"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Haensjen
Usericon van Haensjen
Posted 12-08-2004 13:08 by Haensjen Wijzig reactieProfiel van HaensjenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 12:50 schreef Phriar het volgende:
Zekers zekers, iedereen is verzekerd van een degelijke gezondheidszorg in Amerika...

Net zoals iedereen er dezelfde rechten heeft, de verdeling van arm en rijk er best meevalt, bijna niemand zichzelf met z'n eigen geweer per ongeluk zichzelf of een familielid doodschiet, er niets belangrijkers is als het milieu, de verkiezingen er altijd eerlijk zijn en de president een slimme, verantwoordelijke en faire regeerder is.



Miss moeten we George dan maar es om hulp gaan vragen...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-08-2004 23:46 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 23:22 schreef attila_de_hun het volgende:
Natuurlijk! Maar jou plannen kosten ook geld, vooral het "stimuleren-gedeelte". dan hebben we het toch uiteindelijk over subsidies? En daarvoor moet de overheid centen hebben. Verder denkt de gemiddelde politikus vooral na over zijn herverkiezing. Dus al te drastische finaciële maatregelen ("we halveren de uitkeringen ten bate van een stimulatiefonds voor startende ondernemers") kun je ook niet verwachten. Dus als ze meer centen moeten hebben weet je wat er te wachten staat...


Ik heb geen moeite met het feit dat het geld kost. De overheid mag van mij best investeren (wat voor de oningewijden geen onmiddelijke resultaat betekent).

Wat mij steekt is dat de overheid zich nog steeds met het walgelijke ideaal van herverdelen bezighoudt. In plaats van (in mijn ogen legittieme) investeringen te doen in het 'omhoogkrikken' van de onderkant komen ze niet verder dan het omlaaghalen van de bovenkant onder de motto: 'kleine verschillen zijn goed'.


Een straf op succes werkt niet stimulerend. Net zo min als een beloning voor mislukking dat doet.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen