IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Pedagogische tik, het mag weer... Vorige pagina | Volgende pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-08-2004 15:05 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik hou mijn hard ook vast.


natassja
Usericon van natassja
Posted 21-08-2004 15:08 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

ik vind je kinderen verwennen ten kosten van jezelf erg zielig
en werken voor zijn geld zal die


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 21-08-2004 15:12 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Tijd voor heropvoedingskampen


F*ck hippies


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 21-08-2004 15:14 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2004 15:08 schreef natassja het volgende:
ik vind je kinderen verwennen ten kosten van jezelf erg zielig
en werken voor zijn geld zal die
Dus jij dumpt je kind meteen op straat?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


natassja
Usericon van natassja
Posted 21-08-2004 15:17 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

waar lees je dat?

ik ga me zoon echt geen mobiel geven daar mag hij mooi voor werken
net als voor alle andere niet noodzakelijke dingen


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 21-08-2004 15:41 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2004 15:08 schreef natassja het volgende:
ik vind je kinderen verwennen ten kosten van jezelf erg zielig
en werken voor zijn geld zal die

Hangt er vanaf hoe oud hij/zij is. De tijd van zware kinderarbeid moet nu ook weer niet terugkomen
Maar het is wel zo dat het redelijk moet blijven.
Over die mobieltjes: het is jammer dat het onveiligheidsgevoel er zo zit ingebakken dat ouders dat ding maar aan hun kinderen geven "voor als er iets is" Ik had dat ook niet, en ik leef ook nog.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 21-08-2004 15:44 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 20 augustus 2004 14:21 schreef Misanthrope het volgende:
Sociale controle van een gemeenschap houdt individuele ontplooiing tegen.


Is individuele ontplooiing het hoogst haalbare ofzo? Ik denk dat de gemeenschap een voortreffelijke rol in de opvoeding van kinderen kan spelen, des te meer omdat je onmogelijk van ouders kan verwachten dat ze het kind 24 uur per dag in de gaten houden. In de regel heeft sociale controle, zeker zoals het hier naar voren komt betrekking op algemene normen en waarden. Vrijheid genoeg voor menselijke individuen om zichzelf te kunnen ontplooien lijkt me zo.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


natassja
Usericon van natassja
Posted 21-08-2004 15:49 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2004 15:41 schreef Gunman het volgende:
Hangt er vanaf hoe oud hij/zij is. De tijd van zware kinderarbeid moet nu ook weer niet terugkomen
Maar het is wel zo dat het redelijk moet blijven.
Over die mobieltjes: het is jammer dat het onveiligheidsgevoel er zo zit ingebakken dat ouders dat ding maar aan hun kinderen geven "voor als er iets is" Ik had dat ook niet, en ik leef ook nog.


zodra er gewerkt mag worden vind ik dat er ook best en poging gedaan kan worden

en hij hoeft niet te gaan werken maar dan heeft hij ook geen geld


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-08-2004 15:50 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Poeh, wat een chagerijnige moeder heeft dat kereltje zeg.


natassja
Usericon van natassja
Posted 21-08-2004 15:56 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

je bent zeker net zo verwend als de vader van dat kereltje


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 21-08-2004 15:57 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

joepie billekoek


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-08-2004 15:58 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2004 15:56 schreef natassja het volgende:
je bent zeker net zo verwend als de vader van dat kereltje


Ik zou wel weten bij wie ik zou gaan wonen.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 21-08-2004 16:05 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Ik ben het principe: als je ze niks wilt gunnen, begin er ook niet aan. Nee, het hoort niet dat mensen zich wegcijferen voor hun kinderen, maar een gezin moet ook wat samejn werken en niet altijd ieder voor zich, natuurlijk moet een zekere vorm van zelfstandigheid wel bijgebracht worden ...maar als het gezien er is, moet het ook zo functioneren en niet als een bende stijfkoppen naast elkaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 21-08-2004 16:07]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-08-2004 16:08 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2004 16:05 schreef Gunman het volgende:
Ik ben het principe: als je ze niks wilt gunnen, begin er ook niet aan. Nee, het hoort niet dat mensen zich wegcijferen voor hun kinderen, maar een gezin moet ook wat samejn werken en niet altijd ieder voor zich, natuurlijk moet een zekere vorm van zelfstandigheid wel bijgebracht worden ...maar als het gezien er is, moet het ook zo functioneren en niet als een bende stijfkoppen naast elkaar.


Inderdaad.


natassja
Usericon van natassja
Posted 21-08-2004 17:46 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

je moet je kinderen zeker wat gunnen maar hoe meer je zomaar gaat geven hoe meer ze er vanuitgaan dat ze alles maar krijgen

ik vind het echt erg als ik mensen van 24 jaar zie pronken met de mobiele telefoon die ze van hun mama hebben gekregen


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 21-08-2004 18:02 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2004 17:46 schreef natassja het volgende:
je moet je kinderen zeker wat gunnen maar hoe meer je zomaar gaat geven hoe meer ze er vanuitgaan dat ze alles maar krijgen

ik vind het echt erg als ik mensen van 24 jaar zie pronken met de mobiele telefoon die ze van hun mama hebben gekregen



Hmm, op die leeftijd is dat inderdaad raar ja

Nee , over dat teveel heb je gelijk. Ik begrijp je standpunt nu wel beter.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 23-08-2004 22:54 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

quote:
Op 21 augustus 2004 15:05 schreef Schaep het volgende:
Ik hou mijn hard ook vast.


Schreef ik hard...oeps..


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 23-08-2004 23:07 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2004 15:02 schreef Killing Zoe het volgende:
Zoals (te) veel ouders nu hun kind opvoeden, zonder tikken en alles-mag-instelling...Hoorde van een tante dat de pubers bij m'n neef op school echt alles van de ouders krijgen: mobieltje, scooter, kleding, alles...Met andere woorden, ze hebben een grote bek en weten niet wat werken voor het geld is. Ik hou m'n hart vast, wat zal er over 10 jaar van die generatie terecht komen?
(...)


Ligt het aan mij, want ik zie totaal geen samenhang in deze reply...

Je kinderen niet slaan betekent toch niet gelijk dat ze alles mogen? Er zijn nog andere manieren om je kinderen op te voeden...

En inderdaad moet je je kinderen de waarde van geld leren, maar wat heeft dat in hemelsnaam met dit topic te maken?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 23-08-2004 23:24 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

een vasectomie lost veel op..

trouwens hoe fout het ook klinkt maar een vergunning voor voortplanting zou zo langzamerhand ook geen slecht idee zijn..


Een kleine snol zit zo vol.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 24-08-2004 13:13 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Mijn ouders gaven mij op jonge leeftijd als ik echt wat had uitgevreten wel eens een tik op de billen (volgens mij alleen mijn moeder trouwens als ik terugdenk), maar meestal moest ik dan gewoon in m'n eentje in de gang gaan staan totdat ik gekalmeerd was (wat bij mij altijd nogal goed werkte)...

Persoonlijk vind ik dat een tik op de billen moet kunnen, evenals een tik op de vingers, maar alleen door de ouders, en door niemand anders!

Vind hier trouwens iemand dat er een maximumleeftijd aan corrigerende tikken verbonden is (tot drie jaar bijvoorbeeld, de vormende jaren van de kindergeest)?

[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 24-08-2004 13:14]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 24-08-2004 15:31 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2004 15:44 schreef Jebes het volgende:
Is individuele ontplooiing het hoogst haalbare ofzo? Ik denk dat de gemeenschap een voortreffelijke rol in de opvoeding van kinderen kan spelen, des te meer omdat je onmogelijk van ouders kan verwachten dat ze het kind 24 uur per dag in de gaten houden. In de regel heeft sociale controle, zeker zoals het hier naar voren komt betrekking op algemene normen en waarden. Vrijheid genoeg voor menselijke individuen om zichzelf te kunnen ontplooien lijkt me zo.



Mooi gezegd en ik ben het helemaal met je eens.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2004 15:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maatschappij is niet verantwoordelijk voor dat kind, de ouders ....

Dat word een beetje vergeten tegenwoordig. Van die achterstandswijk moedertjes flikkeren die kinderen de hele dag op straat, en interesseert zich niet in wat die kinderen uithalen


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 24-08-2004 15:33 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

In principe staat er iets over de leeftijd in het artikel. Ik ben van mening dat de tik tot ongeveer 6 jaar kan. Daarna is een kind aanspreekbaar genoeg op zijn gedrag. Oftewel de ouder zou dan op zoek moeten gaan naar betere pedagogisch middelen om het kind op te voeden.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-08-2004 15:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Make that 8, and we have a deal ......


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 24-08-2004 15:35 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2004 15:33 schreef Jenje het volgende:
Maatschappij is niet verantwoordelijk voor dat kind, de ouders ....

Dat word een beetje vergeten tegenwoordig. Van die achterstandswijk moedertjes flikkeren die kinderen de hele dag op straat, en interesseert zich niet in wat die kinderen uithalen


Kijk das weer het andere uiterste. Ik blijf van mening dat de opvoeding van een kind door de ouders moet gebeuren. De school wordt vaak verweten dat het kind ontspoort. Echt is een schooldag maar 1/3 van de dag. De rest van de tijd moeten de ouders op zich nemen. Oftewel de ouders moeten het meeste doen. De gemeenschap kan alleen maar helpen.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen