IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : DBC / Dead Brain Cells
varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-08-2004 9:32 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Wie kent deze band nog?Ze brachten in 1987 hun legendarische debuut dead brain cells uit.Prachtplaat.De plaat daarna(universe)stelde helaas dik teleur.Omdat ik net hun debuut na lange tijd weer eens beluisterde,probeerde ik eens te kijken of er van deze band ook een website bestond.En tot mijn verbazing bestaat deze band nog steeds,en hebben ze zelfs een derde plaat uitgebracht
Maarre,wie is meer bekend met hun schitterende debuutalbum??

www.dbcuniverse.com

Edit;website toegevoegd...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 13-07-2016 0:19]


spelfout weggehaald...


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 22-08-2004 10:27 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Dat debuutalbum ligt hier achter me. Geweldige band.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 22-08-2004 11:15 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Volgens mij bestaat de band niet meer hoor:
quote:
DBC was a thrash speed metal band from Montreal Quebec in the late 80's.


En verder vermeldt de website niets over toekomstplannen.

Maar goed, het debuutalbum blijft schitterend. Vooral Monument vind ik een sterk nummer.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-08-2004 11:47 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 11:15 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Volgens mij bestaat de band niet meer hoor:

En verder vermeldt de website niets over toekomstplannen.

Maar goed, het debuutalbum blijft schitterend. Vooral Monument vind ik een sterk nummer.



Hmm,news is idd slechts tot 2003 bijgewerkt.Zijn ze schijnbaar toch gekapt.Ach,het niveau van de eerste is toch niet weer gehaald...


spelfout weggehaald...


Orion
Usericon van Orion
Posted 22-08-2004 12:23 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht




zeker een vette plaat alleen is hun 2de plaat stukken minder


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-08-2004 12:32 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 12:23 schreef Orion het volgende:



zeker een vette plaat alleen is hun 2de plaat stukken minder



Heb je die derde wel es gehoord??Staat een nummer op hun website.Die is nog slechter dan hun tweede plaat


spelfout weggehaald...


Orion
Usericon van Orion
Posted 22-08-2004 12:37 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

dan gah ik ze uit respect voor de 1ste plaat ook niet luisteren!


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-08-2004 12:39 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 12:37 schreef Orion het volgende:
dan gah ik ze uit respect voor de 1ste plaat ook niet luisteren!


Off topic-kijk effe bij thrash topic.Heb ik m'n ouwe demozooi neergezet...


spelfout weggehaald...


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 22-08-2004 12:43 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 12:32 schreef varanus het volgende:
Heb je die derde wel es gehoord??Staat een nummer op hun website.Die is nog slechter dan hun tweede plaat

Dat vond ik dus ook al. Maar snel vergeten...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-08-2004 12:43 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2004 12:43 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Dat vond ik dus ook al. Maar snel vergeten...


Idd


spelfout weggehaald...


Nimmer nuchter
Usericon van Nimmer nuchter
Posted 22-08-2004 19:09 by Nimmer nuchter Wijzig reactieProfiel van Nimmer nuchterQuote dit bericht

zit nu mp3 te luisteren van het eerste album, dat klinkt zeker niet verkeerd nee


venom rules
..
Usericon van venom rules
Posted 23-08-2004 8:39 by venom rules Wijzig reactieProfiel van venom rulesQuote dit berichthttp://..

Klinkt best vet,ja


..


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-12-2005 13:34 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Las net op hun website dat hun debuut een poosje terug opnieuw is uitgebracht. Te bestellen via hun website. Heerschplaat!


spelfout weggehaald...


lunatic jozef
een ..........
Usericon van lunatic jozef
Posted 23-12-2005 18:46 by lunatic jozef Wijzig reactieProfiel van lunatic jozefQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2005 13:34 schreef varanus het volgende:
Las net op hun website dat hun debuut een poosje terug opnieuw is uitgebracht. Te bestellen via hun website. Heerschplaat!




zekers!!!


YES WEL deeeenk!!


WMP
Usericon van WMP
Posted 23-12-2005 18:57 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Ik vind Universe juist een stuk beter dan het debuut. Geweldige band!


Rattlehead
Pain's invention, Madness
Usericon van Rattlehead
Posted 23-12-2005 19:30 by Rattlehead Wijzig reactieProfiel van RattleheadQuote dit bericht

Erg gave band ja! Ik heb er een shirt van besteld (had ik aan op X-mass in 013). Ze treden wel weer op overigens, maar een Europese tour zit nog niet in de planning...


Ivo
Usericon van Ivo
Posted 23-12-2005 20:03 by Ivo Wijzig reactieProfiel van IvoQuote dit bericht

Dacht even dat het over een Diagnose Behandel Code ging, dat gezeik in de zorg zeg maar..

gelukkig, 't valt mee


axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 14-05-2006 14:50 by axegrinder Wijzig reactieProfiel van axegrinderQuote dit bericht

Op Galy Recors verscheen in 2002 het derde album, het betreft hier unreleased materiaal van DBC.


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 23-10-2009 9:43 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Net 'Universe' weer eens gedraaid...zo slecht is 'ie niet overigens.

En wat zie ik op de site van de band:
ze treden weer op! http://www.dbcuniverse.com/news/news.html

Hopelijk is er iemand (Rock Hard? Waldrock?) die ze weet te boeken voor Europa.


10.10.1942 - 20.11.2011


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 24-10-2009 11:11 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Geniale riffs op het debuut, helaas werdt dat al minder bij de volgende 2 platen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-07-2016 0:23 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Deze band treedt al tijdenlang weer op, nu voor het 30-jarig jubileum, echter komen ze maar niet naar dit continent. :/


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen