IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Scenario 2 (voorheen Aura) - NL death/doom Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-08-2004 12:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Stoere band, aggressief, melodisch, technisch verantwoord!

Ze hebben onder de naam Aura o.a. in het voorprogramma gestaan van Anathema ('96) en opgetreden met Orphanage, Katatonia, in the Woods, Ancient Rites, God Dethroned, Callenisch Circle.

Aura heeft voor zover ik weet twee MCD's uit; Promo 2001 Sect en Shattered Dawnbreak (1996). De demo uit '96 is door Hammerheart uitgegeven.

Onder de naam Scenario II is in 2005 een CD uitgegeven die "Aura" heet (goh), met nummers uit het Aura tijdperk en het nieuwe Scenario II tijdperk. Om te helpen in de zoektocht naar een label is in 2006 een nummer opgenomen en op hun MySpace gezet: Uniforms of Death.

Niet helemaal zeker wat het genre is, ligt in ieder geval dicht tegen het Zweedse gevoel aan. Death/doom/thrash klopt het best denk ik, al zitten er ook wat black invloeden in, vooral in de vocalen. Onder Scenario 2 is het geheel iets melodischer geworden en lijkt het tempo een tandje omlaag te zijn gegaan.

MySpace Scenario2: http://www.myspace.com/scenario2

Hier komt de Aura memorial page: http://members.chello.nl/~p.brinkman/aura/

bandleden:
Michel (ex-Cirith Gorgor): Vocals
Mark: Guitar
Dirk: Guitar
Martijn: Bass
Bas: Drums

[Dit bericht is gewijzigd door zillah-morte op 18-07-2006 12:44]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-08-2004 17:23 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ja, Sect is door mijn vriendin al eens gekocht, ik vond er niks aan


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-08-2004 17:24 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2004 17:23 schreef spectre het volgende:
ja, Sect is door mijn vriendin al eens gekocht, ik vond er niks aan

waarom niet? ik kan me voorstellen dat je de productie niet optimaal (verre van) vindt, maar de muziek?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-08-2004 17:27 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik heb hem wel eens opgezet hoor, maar het trok me niet


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-08-2004 17:30 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

niet jouw ding dus? hmm, dan heb ik je toch verkeerd ingeschat


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-08-2004 17:34 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

whahaha, zal hem nog eens een keer draaien dan.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-08-2004 17:35 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

je vertrouwt erop dat ik je via internet en een enkele keer in t echt zo goed kan inschatten?

cool


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-08-2004 17:37 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

nee niet echt, ik begin zelf te twijfelen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-08-2004 17:38 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

is misschien maar het beste.

zal morgen eens de mp3's online zetten die eerder van de site te halen waren, maar waarvan die link nu dood is, en die ik niet van Fire mag aanbieden hier


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-08-2004 17:40 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ach Fire, ik weet waar zijn huis woont


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-08-2004 17:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

nouja, ik zie hem zaterdag misschien nog


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 29-08-2004 16:15 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Ah deze band heb ik eens live gezien in Atak volgens mij was dat tijdens de introductie van 2 of 3 jaar geleden. Speelden toen samen met Escutchion en nog een andere band die ik me niet meer kan herinneren. Was een verdomd vet concert (zeker voor EHBO begrippen). Ben wel benieuwd hoe de nummers op cd klinken. Live werd er in ieder geval erg strak en enthousiast gespeeld.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 29-08-2004 16:26 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

heb daar ook nog iets van liggen, onder een laag stof, vond er toen de tijd weinig aan. waarom weet ik niet eens meer, slappe hap zijn de woorden die naar boven komen drijven, maar dat kan ook omdat ik honger heb.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 30-08-2004 13:17 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 28 augustus 2004 12:42 schreef ZelThoR het volgende:
Ze hebben o.a. in het voorprogramma gestaan van Anathema ('96)

Sodeju toen heb ik ze ook nog gezien, da's lang geleden. Kwam toen over als 'lokaal talent' bandje dat nooit iets serieus zou worden. Als ze nog pas met een full length komen hebben ze er wel hun tijd voor genomen. Hopelijk zijn ze er muzikaal ook wat op vooruit gegaan.


Zenial


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-08-2004 13:31 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2004 13:17 schreef Zenial het volgende:
Sodeju toen heb ik ze ook nog gezien, da's lang geleden. Kwam toen over als 'lokaal talent' bandje dat nooit iets serieus zou worden. Als ze nog pas met een full length komen hebben ze er wel hun tijd voor genomen. Hopelijk zijn ze er muzikaal ook wat op vooruit gegaan.

geplaagd door bezettingswisselingen geloof ik


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-08-2004 13:50 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 30-08-2004 14:00 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

*denkt effe na*

Als ik mij niet vergis speelt het broertje van onze drummer in Aura. Ik kan me vergissen, maar volgens mij doe ik dat voor de grap eens een keer niet.
Als ik wat gehoord heb, zal dat zijn tijdens het biertjes halen in de repetitieruimte en vaag geruis aan de andere kant van de gang hoorde..


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-08-2004 14:04 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2004 14:00 schreef Illusione het volgende:
*denkt effe na*

Als ik mij niet vergis speelt het broertje van onze drummer in Aura. Ik kan me vergissen, maar volgens mij doe ik dat voor de grap eens een keer niet.
Als ik wat gehoord heb, zal dat zijn tijdens het biertjes halen in de repetitieruimte en vaag geruis aan de andere kant van de gang hoorde..

achternaam Brinkman, Luppens, vd Boom, v Ooren of Jolie?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 30-08-2004 14:08 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Die laatste, bingo.
Had net al effe op de site gekeken.
Da's inderdaad wie ik denk dat het is.. had Cor al wel eens horen zeggen dat z'n broertje in Aura zat, maar kwistut niet zeker.

Edit:

Ben trouwens niet denderend onder de indruk van de MP3tjes, maar dat kan aan de kwaliteit liggen, zeggen we dan maar. Toevallig geen recenter materiaal, of betere kwaliteit ? Anders moet ik misschien maar eens stiekempjes buiten het repetitiehok gaan staan luisteren, als de gluiperige bastaard die ik ben.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 30-08-2004 16:49]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 31-08-2004 9:02 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

ik had die mcd shattered dawnbreak ooit vond vooral t drumgeluid ( veeeeeelste harde hihat) kut.. resultaat - weggedaan


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 31-08-2004 18:57 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

We spelen op 28 sept samen met Aura, in de Triangel in Weert



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-08-2004 20:39 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 18:57 schreef Mies het volgende:
We spelen op 28 sept samen met Aura, in de Triangel in Weert

tof wat vind je van de muziek dan?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 02-09-2004 0:20 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 31 augustus 2004 20:39 schreef ZelThoR het volgende:
tof wat vind je van de muziek dan?
die 2 mp3's vind ik wel lekker klinken, vooral die tweede



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-09-2004 8:16 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Heette Lemur Voice ook niet eerst Aura???


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 02-09-2004 17:46 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 2 september 2004 8:16 schreef Snaack het volgende:
Heette Lemur Voice ook niet eerst Aura???
klopt ja, maar dit is dus een andere Aura



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-09-2004 22:11 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2004 0:20 schreef Mies het volgende:
die 2 mp3's vind ik wel lekker klinken, vooral die tweede

heersend nummer dat, vooral het baswerk


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen