IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Tsjetsjenië, moet Poetin toegeven of niet? Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-09-2004 11:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Nadat vandaag de zoveelste (tenenkrommende)actie is ondernomen door de Tsjetsjenen (zie onderaan*) vraag ik me zo onderhand af of Poetin niet beter zijn verstand kan gebruiken en dat landje zijn "vrijheid" kan geven.
't probleem is dat dit land binnen de kortste keren een fundamentalistische moslimstaat is geregeerd door maffiosi en dat mogelijk al die berglanden daar onafhankelijkheid willen. En mij is niet duidelijk of het gehele volk onafhankelijk wil zijn?in een fundamentalistische moslimland wil wonen of dat dit alleen de mening is van enkele locale heersers.
Weet iemand meer van deze situatie aldaar? (en hoe zit het eigenlijk met Georgië, daar gaat het toch ook nietcal te lekker?)

*Tweehonderd kinderen gegijzeld in Rusland
Gepost door Timothy (TimmyAsd) - Bron: CNN.com / NOS / ANP
Gepubliceerd: woensdag 1 september 2004 @ 09:31
Meki had ons via de nieuws-submit te melden:

Vanochtend zijn gewapende mannen een school in Noord-Ossetië in Rusland binnengevallen en hebben de kinderen, ouders en leerkrachten in gijzeling genomen. Mogelijk zijn er reeds doden gevallen. Onder de aanvallers bevinden zich volgens de politie mannen en vrouwen die riemen met explosieven dragen.

Vandaag zijn de leerlingen in Rusland aan het nieuwe schooljaar begonnen. Ook hierom zijn veel ouders onder de gegijzelden. Hoeveel mensen er in totaal worden vastgehouden is nog onduidelijk, verschillende bronnen zeggen dat er ongeveer vierhonderd mensen in de school aanwezig zijn.

De school ligt in Beslan en ligt vijftien kilometer van Vladikavkaz, de hoofdstad van het aan Tsjetsjenië grenzende Noord-Ossetië. Of de gijzelnemers ook eisen hebben gesteld is niet bekend. Wel zijn er vuurgevechten gemeld tussen de gijzelnemers en de agenten ter plaatse.


campske666
Usericon van campske666
Posted 01-09-2004 11:51 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Ik weet er bitter weinig van, maar heb ergens horen waaien dat er olie mee gemoeid zou zijn. ALs dat zo is, dan weet je wel waarom ze geen onafh krijgen.
ALs dat niet zo is...tja...dan weet ik het ook niet.
Iig...Moslimfundamentalisten zorgen toch voor problemen of ze nu vrij zij of niet...de honden


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-09-2004 11:52 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 1 september 2004 11:51 schreef campske666 het volgende:
Ik weet er bitter weinig van, maar heb ergens horen waaien dat er olie mee gemoeid zou zijn. ALs dat zo is, dan weet je wel waarom ze geen onafh krijgen.
Ik weet niet zeker meer of 't olie is inderdaad, maar het gebied in kwestie is in ieder geval rijk aan grondstoffen voor zover ik begrepen heb. En tja, dat wil Rusland natuurlijk niet zo maar kwijt.


I'm not being rude. You're just insignificant.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 01-09-2004 11:59 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Aan terroristen moet je zoal niet toegeven. Zeker niet aan van die laffe acties als deze.
Geef die mannen een vinger en de volgende keer willen ze je hele hand. Kernkop die rotzakken!


mvg wk10


campske666
Usericon van campske666
Posted 01-09-2004 12:00 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 11:59 schreef windkracht10 het volgende:
Aan terroristen moet je zoal niet toegeven. Zeker niet aan van die laffe acties als deze.
Geef die mannen een vinger en de volgende keer willen ze je hele hand. Kernkop die rotzakken!


ZO...probleem is opgelost. Slotje op die handel en topic doorsturen naar Poetin.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-09-2004 12:09 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 12:00 schreef campske666 het volgende:
ZO...probleem is opgelost. Slotje op die handel en topic doorsturen naar Poetin.

nou, het is gewoon zijn mening. een zeer duidelijk overigens.

en toegeven aan terroristen is idd de deur openen naar nog meer ellende. maar als je niet toegeeft dan kun je nog meer zulke acties verwachten.
en hierbovenop, de russen zijn ook niet geheel zonder blaam lijkt me.

nou, los maar effe op!!


campske666
Usericon van campske666
Posted 01-09-2004 12:11 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 12:09 schreef attila_de_hun het volgende:


nou, los maar effe op!!


Zoals windkracht 10 zei: kernkop.
Dat is echt wel de enige oplossing in die hele kapitalisme/moslim toestanden, anders komt er gewoon geen einde aan.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-09-2004 12:15 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Zover ik heb begrepen wil bij lange na niet iedereen onafhankelijkheid. Verder sluit ik me aan bij de stelling dat je niet moet toegeven aan dit soort laffe terroristen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-09-2004 12:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 12:11 schreef campske666 het volgende:
Zoals windkracht 10 zei: kernkop.
Dat is echt wel de enige oplossing in die hele kapitalisme/moslim toestanden, anders komt er gewoon geen einde aan.


ik denk gewoon zorgen dat de Tsjetsjense bevolking meer welvaart moet krijgen, dat maakt ze minder afhankelijk van die verderfelijke fundamentalistische religieuze invloeden/maffiosi. Tegelijkertijd moeten wat gerichte acties die maffiabazen/fundamentalisten uitschakelen. en daarna moet de russen een echte democratie instaleren.

maar dit is allemaal heel gemakkelijk gezegd.

maar zo een scenario moet de kans krijgen voordat de kernbommen heen en weer gaan vliegen en nog vele malen meer onschuldige slachtoffers vallen.


campske666
Usericon van campske666
Posted 01-09-2004 12:20 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 12:19 schreef attila_de_hun het volgende:
ik denk gewoon zorgen dat de Tsjetsjense bevolking meer welvaart moet krijgen, dat maakt ze minder afhankelijk van die verderfelijke fundamentalistische religieuze invloeden/maffiosi. Tegelijkertijd moeten wat gerichte acties die maffiabazen/fundamentalisten uitschakelen. en daarna moet de russen een echte democratie instaleren.

maar dit is allemaal heel gemakkelijk gezegd.

maar zo een scenario moet de kans krijgen voordat de kernbommen heen en weer gaan vliegen en nog vele malen meer onschuldige slachtoffers vallen.


Idd, maar zoals je zelf zegt...makkelijker gezegd dan gedaan.
Vooral omdat het waarsch geen kat boeit hoe die mensen daar leven zolang ze maar anderen met rust laten.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-09-2004 12:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 12:15 schreef Misanthrope het volgende:
Zover ik heb begrepen wil bij lange na niet iedereen onafhankelijkheid.


dat kan ik me wel voorstellen als je het alternatief ziet. het is wel kiezen uit twee kwaden maar bijna alles lijkt me beter dan een fundamentalistische staat.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-09-2004 12:24 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Overigens verwacht ik niet dat een land als Rusland toe zal geven aan terroristen, ze zijn een stuk minder laf dan de Europeanen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 01-09-2004 15:38 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

De bevolking van Rusland wil ook dat Tsjetsjenië bij Rusland blijft. Ze zullen dus niet toegeven aan de terroristen.

En wat voor democratie wil je in Tsjetsjenië vestigen Attilla? Net zoiets als in Rusland?


F*ck hippies


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 01-09-2004 16:34 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 1 september 2004 12:24 schreef Misanthrope het volgende:
Overigens verwacht ik niet dat een land als Rusland toe zal geven aan terroristen, ze zijn een stuk minder laf dan de Europeanen.

Slimme redenatie, welke Europeanen heb jij kunnen betrappen op het toegeven aan terroristen?


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 01-09-2004 17:29 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Spanje? Zouden die niet hun leger uit irak halen onder druk van terroristen? (Ik weet het trouwens niet zeker, hoor )


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-09-2004 18:44 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 16:34 schreef arrebar het volgende:
Slimme redenatie, welke Europeanen heb jij kunnen betrappen op het toegeven aan terroristen?
Spanje, Polen. En na de komende verkiezingen zal Nederland ook aan terroristen toe gaan geven.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 01-09-2004 19:05 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

En als je iets verder terug gaat in de geschiedenis, dan zijn wel meer landen toe te voegen. Oostenrijk en Duitsland in ieder geval...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 01-09-2004 19:24 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Volgens het journaal zijn er al enkele doden gevallen.


spelfout weggehaald...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-09-2004 20:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 18:44 schreef Misanthrope het volgende:
Spanje, Polen. En na de komende verkiezingen zal Nederland ook aan terroristen toe gaan geven.


Polen?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 01-09-2004 20:33 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 20:29 schreef Chelman het volgende:
Polen?
Hebben die nog niks van hun troepen teruggetrokken?


"Obras son amores y no buenas razones"


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 01-09-2004 20:35 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Polen wil zo snel mogelijk weg uit Irak

Gepubliceerd op zondag 22 augustus 2004

WARSCHAU (ANP) - Polen wil zo snel mogelijk zijn troepen uit Irak terugtrekken. Dat heeft de Poolse minister van Defensie, Jerzy Szmajdzinsky, zondag gezegd bij zijn aankomst op een Poolse militaire basis in het zuiden van Irak. Dit meldde het Poolse persbureau PAP.

Szmajdzinsky is in Irak om zich op de hoogte te stellen van de politieke en militaire situatie in het gebied dat onder Pools commando staat. ,,Wij willen zo snel mogelijk Irak verlaten, maar eerst moeten wij hier zorgen voor goede veiligheidsomstandigheden'', zei hij.

Polen heeft het commando over ongeveer 6500 militairen in een gebied ten zuiden van de Iraakse hoofdstad Bagdad. Daarvan zijn er 2500 uit Polen afkomstig. Warschau had al laten weten dat het begin volgend jaar de Poolse troepenmacht wilde terugbrengen tot 1500 man. Sinds de invasie van Amerikaanse en Britse troepen in het land zijn veertien Polen om het leven gekomen.



F*ck hippies


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 01-09-2004 20:36 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

But... Why?


"Obras son amores y no buenas razones"


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 01-09-2004 20:40 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 1 september 2004 20:36 schreef Malekith het volgende:
But... Why?


Omdat het gevaarlijk is in Irak?


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 01-09-2004 20:41 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

In Polen, een trouw bondgenoot van de Verenigde Staten in Irak, is de angst voor terrorisme groot. Uit onderzoek is dinsdag gebleken dat driekwart van de Polen bang is voor aanslagen. Vorige maand dreigde een groepering, die zegt banden te hebben met al-Qaeda, met aanslagen in Polen als het land zijn circa 2500 militairen niet terugtrekt uit Irak.

23 Augustus
Bron ANP


F*ck hippies


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 01-09-2004 20:41 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 20:40 schreef Jebes het volgende:
Omdat het gevaarlijk is in Irak?
Dat wisten ze al voor ze die troepen zonden.

Ik zie geen directe reden waarom ze nu troepen zouden terugtrekken; ik heb nog niets van terroristische dreigingen in Polen gehoord ofzo...?

Edit: Oh. Dus wel
Mooi, dat wordt weer verhoogde beveiliging op school, hiephoi.

[Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 01-09-2004 20:42]


"Obras son amores y no buenas razones"


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 01-09-2004 20:42 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Je volgt het nieuws zeker niet


F*ck hippies


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen