IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Tsjetsjenië, moet Poetin toegeven of niet? Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-09-2004 23:09 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

De meerderheid van de russische bevolking ,waar chechnya ook onder valt, is erop tegen dat het onafhankelijk wordt. democratisch genoeg toch.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 01-09-2004 23:10 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 22:44 schreef Cadaveria het volgende:
Ik vraag me wel eens af, waarom zou je die mensen niet dat stuk land geven. Op deze manier werkt het duidelijk ook niet.

Omdat het Russische volk dat niet wil en als Tsjetsjenië geschikt zou zijn voor onafhankelijkheid hadden de Russen het misschien nog overwogen. Maar de kans is groot dat er een groot aantal "lieve" mensen het land binnenstroomt en de politiek van Tsjetsjenië gaan beinvloeden. (Jihad fundenmentalisten/radicalen)

quote:
Aan de andere kant lijkt het me wel dat als je toegeeft en de mensen dat land geeft je over x aantal jaar weer dat gezeik krijgt dat het land te klein is. Maar die mensen hebben toch al een soort van eigen regering, hun eigen volk daaro... voelt Poetin zich dan zo op z'n pikkie getrapt als hij een klein deel van gigantisch Rusland moet opgeven?
Volgensmij had Chelman al iets over Tsjetsjenië gezegd.

quote:

Hetzelfde geld voor Baskeland.

Dat is toch iets anders, aangezien daar geen moslim fundies zitten en Spanje een stuk kleiner is en stukken meer afhankelijk is van Baskenland.

quote:

Weer een kanttekening, wanneer je start met stukken land uit te delen zullen er vast veel meer volkeren de kop op steken die hun eigen land binnen een land of continent willen.
Daar zijn er al heel veel van

quote:

Maar lost al dat geweld wat op??? Pff ingewikkelde materie is het en blijft het ook.. ben nog steeds blij dat ik niet de politiek in wil.

Waarschijnlijk wel, kijk bijvoorbeeld naar Armenië en de Oostbloklanden.


F*ck hippies


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-09-2004 23:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 22:57 schreef Cadaveria het volgende:
Ik heb toch ook niet echt het gevoel dat Poetin zo'n lievertje is en dat in Rusland veel dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. Dus als we het over criminele activiteiten hebben gaat het dan alleen om zaken die in het nieuw komen?


poetinis een schurk, maar ik heb het idee dat het niet zo een schobbejak is als die fundamentalistische "krijgsheren".
kijk ook eens naar de post van chelman zou ik zeggen. die schrijft precies hoe ik erover denk (alleen kan ik het zo mooi niet en de kans dat ik naar een post van hem verwijs omdat ik het er mee eens ben is ongeveer gelijk aan 1: 1.000.0000.000.000 dus hier geburt iets unieks!!)


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 01-09-2004 23:10 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 23:06 schreef attila_de_hun het volgende:
nederlandse democratie. verder verwoord jij het precies zoals ik erover denk.
en het is voor de tsjetjenen kiezen uit twee slechten. maar onder poetin is het leven toch beter (zeker voor de vrouwen) als onder die warlords denk ik zo.
Maar doen die vrouwen niet precies wat ze zelf willen.. vooral de weduwes die blazen zich op omdat ze toch niemand hebben. Poeting heeft simpel weg niet de macht om alles beter te maken. Die gasten geven toch niet toe...


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 01-09-2004 23:13 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Je moet het bij de kern proberen aan te pakken, geweld is geen oplossing bij terrorisme. Natuurlijk moet je de Russische bevolking beschermen, maar het beste is om meer investeringen te doen in Tjetsjenië bijvoorbeeld scholen/ziekenhuizen en dergelijken. Zo haal je het draagvlak van moslimfundies weg, zo laat je zien dat je wat goeds doet.


F*ck hippies


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-09-2004 23:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 23:10 schreef Cadaveria het volgende:
Maar doen die vrouwen niet precies wat ze zelf willen..


ik weet het niet.... als je het ze zelf vraagt zullen ze ze vast "ja" zeggen. maar als je je hele leven via religie wordt gehersenspoeld weet ik niet of je wel uit vrije wil kan spreken.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 01-09-2004 23:16 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 23:13 schreef attila_de_hun het volgende:
ik weet het niet.... als je het ze zelf vraagt zullen ze ze vast "ja" zeggen. maar als je je hele leven via religie wordt gehersenspoeld weet ik niet of je wel uit vrije wil kan spreken.
Maar is het altijd een hersenspoeling. Of denken wij dat omdat we het er niet mee eens zijn? Hoe kan ik bepalen of het hun vrije keuze is of dat het een hersenspoeling is. Ondertussen blijft het doorgaan met die zelfmoord acties en mensen die zo fanatiek ergens achterstaan, hou je in mijn ogen niet tegen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 01-09-2004 23:18 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Spoedzitting veiligheidsraad over terreur Rusland

Uitgegeven: 1 september 2004 19:46
Laatst gewijzigd: 1 september 2004 21:13

NEW YORK - De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties houdt woensdagavond een spoedzitting over de recente terreuraanslagen in Rusland en de gijzelingsactie in een Noord-Ossetische school.

De Russische VN-ambassadeur Andrei Denisov heeft hiertoe opgeroepen. De Veiligheidsraad bespreekt de kwestie om 23.00 uur Nederlandse tijd. Naar verwachting zal de raad een verklaring uitgeven, waarin de terreurdaden worden veroordeeld.

Daar hebben we veel aan.



[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 01-09-2004 23:19]


F*ck hippies


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-09-2004 23:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 23:16 schreef Cadaveria het volgende:
Maar is het altijd een hersenspoeling. Of denken wij dat omdat we het er niet mee eens zijn? Hoe kan ik bepalen of het hun vrije keuze is of dat het een hersenspoeling is. Ondertussen blijft het doorgaan met die zelfmoord acties en mensen die zo fanatiek ergens achterstaan, hou je in mijn ogen niet tegen.


ja okee, maar de praktische bezwaren tegen onafhankelijkheid blijven bestaan.(plus neem ik aan dat jij en ik ons niet gaan opblazen voor iets. zijn wij dan minder gehersenspoeld? of zijn tsjetjenen wezenlijk anders als wij?)
over die practische bezwaren, ik hoop maar dat die mensen daar ook over hebben nagedacht. want als ze onafhankelijk worden zal het leven niet opeesn een groot feest worden lijkt me.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 01-09-2004 23:21 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 23:20 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik hoop maar dat die mensen daar ook over hebben nagedacht, want als ze onafhankelijk worden zal het leven niet opeens een groot feest worden lijkt me.

Daar denk je niet aan als je bezig bent met vechten. Dat doe je pas na de oorlog.


F*ck hippies


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-09-2004 23:21 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 20:51 schreef arrebar het volgende:
Spanje????
De huidige Spaanse premier was altijd al tegen die oorlog. Ook zonder aanslag had hij de troepen waarschijnlijk terug getrokken. Polen zat er dacht ik juist nog steeds maar daar weet ik niks zeker over.
Kennelijk moet je gewoon weer eens overal tegenaan schoppen maar zorg voortaan eens dat je argumenten nog ergens op gebaseerd zijn.
Kennelijk weet jij niet waar je het over hebt.

Verder zie ik dat onze linkse media weer foutief bericht over uitspraken van de Poolse minister-president.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-09-2004 23:22 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 23:18 schreef Manifest het volgende:
Spoedzitting veiligheidsraad over terreur Rusland

Uitgegeven: 1 september 2004 19:46
Laatst gewijzigd: 1 september 2004 21:13

NEW YORK - De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties houdt woensdagavond een spoedzitting over de recente terreuraanslagen in Rusland en de gijzelingsactie in een Noord-Ossetische school.

De Russische VN-ambassadeur Andrei Denisov heeft hiertoe opgeroepen. De Veiligheidsraad bespreekt de kwestie om 23.00 uur Nederlandse tijd. Naar verwachting zal de raad een verklaring uitgeven, waarin de terreurdaden worden veroordeeld.

Daar hebben we veel aan.


De jongens moeten ook iets doen, anders verliezen ze hun inkomsten. Net zoals de vakbonden in Nederland.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 01-09-2004 23:23 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 23:21 schreef Misanthrope het volgende:
Kennelijk weet jij niet waar je het over hebt.

Verder zie ik dat onze linkse media weer foutief bericht over uitspraken van de Poolse minister-president.
Dat foutieve bericht heeft niks met links te maken.
Conspiracy theorie......


F*ck hippies


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-09-2004 23:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 23:21 schreef Manifest het volgende:
Daar denk je niet aan als je bezig bent met vechten. Dat doe je pas na de oorlog.


.


[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 01-09-2004 23:25]


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 01-09-2004 23:25 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 23:24 schreef attila_de_hun het volgende:
vecht iedere tsjetjeen?
Dat zeg ik niet, maar degene die onafhankelijkheid willen zullen er vast op een ene vandere manier voor vechten.


F*ck hippies


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 01-09-2004 23:26 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

No offense ,
als de burgers en bepaalde politici , kritiek hebben op de daadkracht van de VN , zouden ze de VN moeten proberen te verbeteren ipv toe te geven aan /in te spelen op ( eeuwenoude achterhaalde ) nationalistitische gevoelens .




Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 01-09-2004 23:27 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 23:20 schreef attila_de_hun het volgende:
ja okee, maar de praktische bezwaren tegen onafhankelijkheid blijven bestaan.(plus neem ik aan dat jij en ik ons niet gaan opblazen voor iets. zijn wij dan minder gehersenspoeld? of zijn tsjetjenen wezenlijk anders als wij?)

Natuurlijk zijn zij anders dan wij.. wij leven in een relatief vrij land zonder de vormen van geweld die zij kennen. Veel van die vrouwen hebben niets meer kinderen dood door de russen en de man vermoord toen hij vocht voor zijn mensen. Dat heb ik nog niet meegemaakt hier hoor. Maar misschien zou ik ook tot zo'n vrouw zijn uitgegroeid wanneer ik niets anders dan ellende heb meegemaakt en helemaal niets meer heb. En wanneer ik iets voor het volk wil betekenen de enige uitweg is om mijzelf op te blazen omdat vrouwen simpelweg niets te vertellen hebben.. NATUURLIJK zijn zij anders dan wij!!!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-09-2004 23:28 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 23:23 schreef Manifest het volgende:
Dat foutieve bericht heeft niks met links te maken.
Conspiracy theorie......
Joh, wist je het dan nog niet? Links Nederland is erop uit om ons te vernietigen en daar gebruiken ze het machtige wapen 'media' voor. Verder is Bush eigenlijk links, want hij voert een financieel SP beleid, maar om dat te verbergen heeft hij Afghanistan en Irak aangevallen, zodat de rechtse mensen positief over hem denken.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-09-2004 23:29 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 23:26 schreef Vinay het volgende:
No offense ,
als de burgers en bepaalde politici , kritiek hebben op de daadkracht van de VN , zouden ze de VN moeten proberen te verbeteren ipv toe te geven aan /in te spelen op ( eeuwenoude achterhaalde ) nationalistitische gevoelens .


Dus als je kritiek op de VN levert, komt dat voort uit nationalisme?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 01-09-2004 23:31 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 1 september 2004 23:29 schreef Misanthrope het volgende:
Dus als je kritiek op de VN levert, komt dat voort uit nationalisme?

nee ,constructieve kritiek op de VN kan wel terecht zijn



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-09-2004 23:32 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 september 2004 23:31 schreef Vinay het volgende:
nee ,constructieve kritiek op de VN kan wel terecht zijn

misantroopje wil aangeven dat de VN geen daadkracht heeft, en erg achter loopt op de situatie.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 01-09-2004 23:36]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-09-2004 23:36 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 1 september 2004 23:32 schreef ElitE het volgende:
misantroopje wil aangeven dat de VN geen daadkracht heeft, en erg achter loopt op de situatie.
Sterker nog, als ze uiteindelijk bewust zijn van de situatie nemen ze passieve besluiten die de situatie totaal niet veranderen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-09-2004 23:40 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

om maar niet te spreken hoeveel geld er naar de VN gaat


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 02-09-2004 8:52 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

De Sovjet-Unie bestaat niet meer, dus ik vind dat Rusland Tsjetsjenië en die andere landen hun onafhankelijkheid moet teruggeven. Er is zo'n diversiteit aan cultuur in de voormalige Sovjet-Unie, dat kun je niet meer met geweld en repressie onder één vlag scharen zoals het vroeger ging. Ik denk trouwens dat Rusland maar eens de hand in eigen boezem moet steken, want zelf is ze ook maar een zooitje ongeregeld.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 02-09-2004 10:51 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 1 september 2004 23:13 schreef Manifest het volgende:
Je moet het bij de kern proberen aan te pakken, geweld is geen oplossing bij terrorisme. Natuurlijk moet je de Russische bevolking beschermen, maar het beste is om meer investeringen te doen in Tjetsjenië bijvoorbeeld scholen/ziekenhuizen en dergelijken. Zo haal je het draagvlak van moslimfundies weg, zo laat je zien dat je wat goeds doet.




"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen